De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
quote:femke104 schreef op 03 juni 2015 @ 12:37:

Spannend someone!

Wij hebben morgen de eerste afspraak bij de kliniek. We willen graag een tweede kindje. Onze dochter is nu 1 jaar. We hebben van de eerste poging nog 1 cryo in de vriezer. Hopelijk gaan we morgen horen hoe dat allemaal gaat verlopen.Femke, heel veel succes! Ik ga voor je duimen. Laat je weten hoe het afloopt?
Be the change you wish to see in the world
We mogen gelijk beginnen met de cryo poging! Zit op cyclus dag 9, op de echo was het baarmoederslijmvlies prima opgebouwd en lag er een eitje klaar. Nu gelijk ovulatietesten doen en als de test positief is moet ik de kliniek bellen en gaan ze de cryo ontdooien.

Het wordt weer best spannend!
Huh ik had net ook gereageerd, maar ik zie mijn reactie niet meer.. :S Ik typte zoiets:

Wat fijn dat jullie direct mogen beginnen! Ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat de procedure is, maar lijkt me erg fijn dat je niet hoeft te wachten.

Want volgens mij doe je dat al genoeg als prikbitch
Ik had het zelf ook niet verwacht. Het gaat opeens zo snel!

Omdat ik een bewezen eisprong heb hoef ik met de cryo tp geen medicatie te gebruiken.

Als deze poging mislukt gaan we wel weer voor een volgende poging. Dan moet ik wel weer gaan spuiten.
Druivensap dat mag je best vragen hoor. Mijn man heeft zo weinig zaad dat natuurlijk zwanger worden en groot wonder zou zijn en dus zelfs te weinig voor IUI en IVF. Wij zijn in het traject dat ons dochtertje bijna 1 wordt :-D en nu aan het bedenken of we voor een tweede willen gaan. Dochter was de eerste terugplaatsing uit de 2e poging en nu hebben we nog een hele batterij cryo's liggen maar we zijn er nog niet uit of we die gaan gebruiken of dat we het bij 1 kindje laten.

Jij morgen heel veel succes met het gesprek over de operatie!

Femke heel veel succes met de cryo!

Someone veel succes met de 2e poging.
Hoi dames! Ik heb hier nog nooit geschreven en zal dat verder ook niet doen, maar ik heb een vraag waar jullie misschien antwoord op hebben. Ik ben afgelopen februari zwanger geraakt mbv GonalF. Nu liggen er nog twee dozen onaangebroken in de koelkast. Wat hebben of zouden jullie daarmee doen? Het gaat hier om dure medicatie waar ik misschien iemand anders blij mee kan maken. Het Geertgen neemt het alleen terug ter vernietiging en de apotheek ook. Aanbieden op internet lijkt me ook discutabel, maar wat nu? Iemand een tip? Alvast bedankt!
quote:femke104 schreef op 04 juni 2015 @ 13:06:

We mogen gelijk beginnen met de cryo poging! Zit op cyclus dag 9, op de echo was het baarmoederslijmvlies prima opgebouwd en lag er een eitje klaar. Nu gelijk ovulatietesten doen en als de test positief is moet ik de kliniek bellen en gaan ze de cryo ontdooien.

Het wordt weer best spannend!

Wow, wat gaat dat snel! Wat fijn voor jullie!

Hopelijk is het snel raak!

Heeel veel succes!!
Morgen eerste echo weer..

Vanaf 22 mei decapeptyl en vanaf 4 juni menopur aan het prikken..

Ben benieuwd!!

Femke wat fijn zo snel!!

Liefs Someone86
quote:nachtvlinder1977 schreef op 04 juni 2015 @ 22:19:

Hoi dames! Ik heb hier nog nooit geschreven en zal dat verder ook niet doen, maar ik heb een vraag waar jullie misschien antwoord op hebben. Ik ben afgelopen februari zwanger geraakt mbv GonalF. Nu liggen er nog twee dozen onaangebroken in de koelkast. Wat hebben of zouden jullie daarmee doen? Het gaat hier om dure medicatie waar ik misschien iemand anders blij mee kan maken. Het Geertgen neemt het alleen terug ter vernietiging en de apotheek ook. Aanbieden op internet lijkt me ook discutabel, maar wat nu? Iemand een tip? Alvast bedankt! Ik hoop dat iemand het hier kan gebruiken, Nachtvlinder (nou ja, liever hoop ik eigenlijk dat niemand het nodig heeft ). Ik heb hier ook al eens Gonal-F aangeboden, en helaas heb ik het uiteindelijk teruggebracht naar de apotheek....
Helaas wordt het een maandje uitgesteld. Ben afgelopen weekend behoorlijk ziek geworden een bacteriële infectie. Zit nu aan de antibiotica. Daarom de cryo tp opgeschoven. Ivm een penicilline allergie kreeg ik andere antibiotica en dat gaat niet samen met zwanger worden/zijn.

En we willen ook een ideale uitgangssituatie hebben omdat we maar 1 cryo hebben.

Dus heb er wel vrede mee dat we een maandje wachten
He jammer, Femke! Klinkt als een verstandige keus. Maakt het niet leuker :(

Ik ga 15 juli onder het mes voor mijn kijkoperatie. Daarna zijn er 3 uitkomsten: Of mijn eileiders zijn voldoende toegankelijk en we gaan IUI proberen (deze kans lijkt erg klein), of we gaan direct door naar IVF, of de boel is dusdanig niet in orde dat ik eerst naar een speciaal endometriosecentrum ga voor operatie en daarna pas aan de IVF.

Someone, misschien stel ik een domme vraag, hoor, maar waarvoor is de echo? Ben jij een van de zwangere prikbitches? Als ik de rest van je tekst lees (over het prikken), dan denk ik van niet. Dus is de echo dan onderdeel van een medisch proces?
quote:Kirsi schreef op 10 juni 2015 @ 07:56:

[...]

Ik hoop dat iemand het hier kan gebruiken, Nachtvlinder (nou ja, liever hoop ik eigenlijk dat niemand het nodig heeft ). Ik heb hier ook al eens Gonal-F aangeboden, en helaas heb ik het uiteindelijk teruggebracht naar de apotheek....Bedankt voor je reactie. Als iemand het wil ophalen hoor ik het graag! Ik weet verder echt niet wat er mee te doen, zo zonde.
Druivensap ik heb vandaag een follikelmeting gehad. Dat is een (inwendige) echo om te kijken of de stimulatie werkt en dus of er eiblaasjes zitten. Als die groot genoeg zijn gaan ze een punctie plannen. Ik krijg vrijdag weer een echo.
Long time no see...

Fijn dat het topic nog steeds steun biedt. Hier een oud gediende. Bij 3e x icsi zwanger geworden en dat kindje is inmiddels 26 maanden. We willen graag een tweede maar dat verloopt niet bepaald soepel. Een jaar verder, tig x gestart, vaak voortijdig afgebroken vanwege te weinig follikels, 1 of 2. Een x een punctie gehad met 5 bevruchtingen maar helaas geeneen om een tp te doen.

Vandaag weer vroegtijdig gestopt met de behandeling maar ik moet wel pregnyl spuiten. Na hoeveel uur is dan ongeveer de eisprong? Dat ben ik kwijt... weet iemand dit?
32 uur als ik het goed heb dotjemol. Balen trouwens dat het nu weer zo'n klote traject is.

Femke balen en Beterschap
Meer een meelezer dan een schrijver, maar nu toch weer een vraag:

Om mijn menstruatie op te wekken voor een cryopoging (cyclus is volledig in de war na verse terugplaatsing ISCI3), heb ik eenmaal daags Duphaston voorgeschreven gekregen voor tien dagen. Kent iemand dit?

Ik heb gisteren gevraagd om middels bloedprikken te beoordelen of ik mijn eisprong al gehad heb, als dit zo is meen ik niet aan de kuur te hoeven beginnen. De verpleegkundige reageerde hier nogal star op, de kuur zou sowieso wel goed zijn om mijn cyclus weer te reguleren.

En nu twijfel ik weer. Gevoel zegt namelijk dat het niet slikken van medicijnen beter is, maar hecht ook wel waarde aan de mening van artsen/verpleegkundigen. Even vooruitlopend op de uitslag van het bloed: Wat zouden jullie doen?
Verdrietig Dotjemol, dat ook jullie ook nu weer zoveel moeten incasseren...
Dotjemol! Dat is lang geleden! Ik lees hier eigenlijk bijna nooit meer mee, maar nu ik dat toevallig wel doe, zie ik jou weer. Ik kan me niet meer herinneren of ik al wist dat je een eerste kind gekregen hebt. Wat fijn voor je! Maar verdrietig dat je nu weer in die molen zit met alle stress van dien.

Ik realiseer me nog zo vaak wat een geluksvogel ik ben geweest dat het bij de 5e keer IVF ineens wel lukte en dat ik nu twee puberende peuters heb rondlopen. Het had zomaar anders kunnen lopen.. Daarom voor iedereen die nog volop in het proces zit: sterkte!!
Hallo allemaal,

Ik al even meegelezen en schrijf graag mee...ik ben zelf 35 jaar en sta voor mijn eerste IUI. Heel spannend allemaal, vorige week 2 echo's gehad en vanaf donderdag gaan testen met ovulatietesten. Maar daar krijg ik wel stress van zeg! Ik heb eerder 2 maanden "proef gedraaid" maar het lukt me niet om een postieve test te krijgen. Dit ook aangegeven in het ziekenhuis, maar aangezien dit de eerste poging is, willen ze het toch op deze manier doen.

Maandag heb ik weer een nieuwe echo, maar ben heel bang dat ik dan erachter kom dat ik m'n eisprong heb gemist. :(

Vanmorgen 2 testen gedaan, eerste leek positief maar het streepje was iets lichter (hoe langer je er naar kijkt, hoe donkerder hij wordt ;)) dus na een half uurtje twijfelen nog eentje van clearblue gedaan, maar die gaf geen smiley...3 uur later weer getest en die was negatief. ben nu dus erg aan het twijfelen of de eerste test wel positief was...bij een positieve test mocht ik ovitrelle zetten dan zou de dag daarna de inseminatie zijn...

Ben dus aan het twijfelen of ik nu de ovitrelle zal zetten of toch door blijf testen en maandag de echo af ga wachten...

Iemand tips?
Jiggles, ik weet het niet meer zeker hoor, maar moet je niet ochtend-urine gebruiken voor de ovulatietesten? Want dan kan het natuurlijk wel kloppen dat alleen de eerste test positief was.
@ kirsi bedankt voor je reactie! Na een dagje stress heb ik toch nog even afgewacht en doorgetest en vanmiddag een mooie smiley dus, morgen de eerste inseminatie....spannend!
Heel veel succes morgen! Ik duim voor je!
Na een aantal maanden geleden slecht nieuws te hebben gekregen, namelijk dat we in Nederland uitbehandeld zijn, hebben we besloten naar het buitenland te gaan om het nog 1 keer te proberen. In België staan ze hier positief tegenover, daar zijn we zo blij mee.. Als mijn bloeduitslagen goed zijn mag ik volgende week gaan beginnen!

Ik kan bijna niet wachten, MAAR.... Het ziekenhuis in Nederland dat ons wil helpen met bloeduitslagen en tussentijdse echo's wil geen recept voor ons uitschrijven omdat dit ten koste gaat van hun budget. Nu weet ik het even niet meer... hoe moet ik nu aan mijn medicijnen komen? België heeft me een lijst gegeven met de dingen die ik nodig heb (en met de handtekening van Belgische arts) , maar daarmee kan ik niet naar een apotheek. Voor morgen heb ik een afspraak gemaakt met de huisarts maar ik verwacht niet dat hij me hiermee verder kan helpen...

Hoe hebben jullie (anderen die naar het buitenland zijn gestapt) dit opgelost? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen... Alvast bedankt!
I'll be there in three shakes of a lamb's tail.
In belgie bij de apotheek van het ziekenhuis zelf de medicatie opgehaald en zelf betaald. Achteraf deels terug gekregen van de verzekering. Dure grappen. In totaal denk ik bijna ¤2000,00 euro.

Er ligt nu nog een ongebruikte ampul a ¤300,00 euro in de koelkast.

Hoewel ik tegen onderling uitwisselen ben, moet ik nog even iets bedenken wat ik daarmee kan doen. Want weggooien ga ik echt niet doen.

Welk ziekenhuis ga je?
Huisarts kan niks inderdaad. Het mag alleen maar verstrekt worden via een ziekenhuisapotheek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven