Napraattopic 28

26-04-2015 12:48 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Was jij 29 jaar geleden daar ook?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 28 april 2015 @ 20:23:

Nog even verder denken:

Vermoedelijk komt het omdat er een grote groep wel reagerende forummers samen topic lezen, en al lezend ontdekt men dat men elkaars mening deelt.Een doordat die bewuste mening al lezen en schrijvend post na post bevestigd wordt, worden de reacties wellicht feller en agressiever. Want men herkent elkaar dusdanig en gaat daarom samen op tegen de 'vijand' ( die vanzelfsprekend niet bestaat hè? )Bashen, zeg maar. Dat één iemand iets anders zegt dan wat de eerste reacties verwoorden en waar vervolgens alle volgende reageerders over gaan vallen (en nee, dan bedoel ik niet mijn stomme opmerking van zaterdag, waarvoor ik mijn verontschuldigingen voor wil aanbieden, als dat geaccepteerd wordt).
quote:Enn schreef op 28 april 2015 @ 20:43:

Was jij 29 jaar geleden daar ook?Ja, toen woonde ik nog in mijn geboorteland. Ik was nog erg klein, maar heb later wel de verhalen meegekregen. We zitten betrekkelijk dichtbij, dus het hield ons best wel bezig.
Even tussendoor. Wat zijn moe-landers?
Midden- en Oosteuropeanen.
Tuurlijk wat mij betreft wel maar de verontschuldiging is eigenlijk voor Hats bedoeld toch?

Ik noem het niet bashen, want in bashen gaat het erom dat iemand in elkaar geslagen zou moeten worden. Volgens mij is dat heel vaak echt niet het doel en ik heb eerlijk gezegd een broertje dood aan mensen die een discussie binnen komen en in het algemeen iedereen even aanspreken op bashen. Eens dat discussie in topics inderdaad soms wat langer eenzijdig gevoerd worden maar dat betekent nog niet dat je ook kan spreken van bashen. Kom dan het topic binnen en zeg wat je van het onderwerp vindt laat een tegengeluid horen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Morrowind schreef op 28 april 2015 @ 20:48:

[...]

Ja, toen woonde ik nog in mijn geboorteland. Ik was nog erg klein, maar heb later wel de verhalen meegekregen. We zitten betrekkelijk dichtbij, dus het hield ons best wel bezig.Sjees.... wil je weten dat ik toen als jong meisje vaak aan de kinderen in die buurt heb moeten denken? Is dit ook één van de redenen waarom jullie familie MOE-ers zijn geworden?
Ah, oke!
Jeetje Morro, dat je daar zit is al wegens vervelende omstandigheid, ik hoop maar dat ze het onder controle krijgen en dat het uit je buurt blijft.

Je bent dus (minimaal) tweetalig? Mooi

(Ik heb van huis uit veel meegekregen uit die streek, mijn ouders kwamen er vaak vanwege hun zaak en dus ook veel Oost-Europeanen over de vloer vroeger)
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Enn schreef op 28 april 2015 @ 20:14:

[...]

Volgens mij is het gewoon een samenloop van omstandigheden en heeft het niet zozeer met de eerste reactie (o.i.d.) te maken. Ik lees dat nog wel eens zo hier en daar en ik ben het daar niet perse mee eens. Ik denk wel dat de topictitel sterk kan bepalen hoe een topic verloopt.

Misschien ligt het ook nog wel aan het moment van posten. Op het ene moment van de dag zijn andere forummers aktief dan op het andere moment. Een meepostende TO kan helpen ( of tegen) maar genoeg posters die alleen de TP lezen ook al is een topic al 10 blz lang.

Eigenlijk weet ik het niet waarom het zo verschillend kan verlopen
Je bent zelf een theepot
quote:Enn schreef op 28 april 2015 @ 20:52:

Tuurlijk wat mij betreft wel maar de verontschuldiging is eigenlijk voor Hats bedoeld toch?

Ik noem het niet bashen, want in bashen gaat het erom dat iemand in elkaar geslagen zou moeten worden. Volgens mij is dat heel vaak echt niet het doel en ik heb eerlijk gezegd een broertje dood aan mensen die een discussie binnen komen en in het algemeen iedereen even aanspreken op bashen. Eens dat discussie in topics inderdaad soms wat langer eenzijdig gevoerd worden maar dat betekent nog niet dat je ook kan spreken van bashen. Kom dan het topic binnen en zeg wat je van het onderwerp vindt laat een tegengeluid horen.

Nou ik lees soms topics waarin iedereen bijvoorbeeld vindt dat de ts een bepaalde actie niet zou moeten doen. Dan komt er iemand langs die vindt dat die actie misschien toch wel een optie is, omdat *redenen* en dan wordt die iemand vervolgens aan de schandpaal genageld omdat ie-de-reen toch ziet dat het is zoals de eerste zestien bladzijden wordt gezegd. En dan gaat vervolgens de discussie pagina's door over de domheid van die ene poster, in plaats van over het onderwerp. Dat bedoel ik met bashen.

En: Hats, mijn excuus, ik had het niet zo moeten typen.
quote:O.L.L.A schreef op 28 april 2015 @ 20:17:

[...]

Dat ligt zeker niet aan de OP. Als dit een serieuze OP en TO is dan moet er ook normaal advies gegeven kunnen worden.

Het ligt wel aan de pijler. Aktueel, zwanger, kinderen en geld zijn het ergst. En dat terwijl een reisadvies weer wel normaal kan.

Persoonlijk staat soms gelijk aan loepen en hele geschiedenissen erbij halen. En dan ook vooral daarop hameren ipv de OP.( ik doelde niet op een specifiek topic, was meer een vraag in het algemeen). Aktueel heeft volgens mij geen onderwerpen die soms wel en soms niet goed verlopen. Soms is loepen flauw: worden er dingen bijgehaald die niet terzake doende zijn en soms is het verhelderend.
Je bent zelf een theepot
quote:Enn schreef op 28 april 2015 @ 20:23:

Nog even verder denken:

Vermoedelijk komt het omdat er een grote groep wel reagerende forummers samen topic lezen, en al lezend ontdekt men dat men elkaars mening deelt.Een doordat die bewuste mening al lezen en schrijvend post na post bevestigd wordt, worden de reacties wellicht feller en agressiever. Want men herkent elkaar dusdanig en gaat daarom samen op tegen de 'vijand' ( die vanzelfsprekend niet bestaat hè? )Tja tja, zit wat in Enn.
Je bent zelf een theepot
quote:Enn schreef op 28 april 2015 @ 20:26:

[...]

Precies een prettig (als in eerlijk , open en zakelijk) reagerende TO maakt een wereld van verschil.Eens met Star en Enn. Maar soms is een TP verbaal niet zo sterk, niet opgewassen tegen harde posts en gaat in de verdediging met niet al te handige posts.
Je bent zelf een theepot
Jeetjemina Morro wat naar. Hopelijk valt het mee. Sterkte.
quote:Morrowind schreef op 28 april 2015 @ 20:28:

[...]

Nee, voor een begrafenis.

Oh,da's helemaal pittig.

Heb je het idee goed op de hoogte zijn en kunnen blijven van de situatie?
Je bent zelf een theepot
Enn: Nee, gelukkig is die ellende ons toen bespaard gebleven. Wij zijn een geval 'Vrouw wordt verliefd op Nederlandse man en verhuist naar NL'. Het communisme was net gevallen, het land lag op z'n gat en niemand wist wat er ging komen. Het leek verstandiger en makkelijker om iets in NL op te bouwen.

MissI: Dat hoop ik ook! En ja, ik ben meertalig. Kan me ook flink ergeren aan mensen (meestal vrouwen) die een schotel installeren, alleen MOE-tv kijken, hun man zo'n beetje dwingen om MOE-lands te leren en na 20 jaar nog steeds uiterst gebrekkig NL praten. En die zijn er veel. Dat je een accent blijft houden en je cultuur niet wil vergeten, is normaal. Maar als je hier komt wonen, zul je toch moeite moeten doen om je aan te passen.
quote:SuzanneSuus schreef op 28 april 2015 @ 21:17:

[...]

Oh,da's helemaal pittig.

Heb je het idee goed op de hoogte zijn en kunnen blijven van de situatie?Ik doe mijn best en hou momenteel meerdere sites in de gaten. Maar dat het pas nieuws wordt nu het echt heel ernstig is, terwijl die brand al sinds gisteren woedt, stemt niet echt hoopvol.
quote:Morrowind schreef op 28 april 2015 @ 21:31:

MissI: Dat hoop ik ook! En ja, ik ben meertalig. Kan me ook flink ergeren aan mensen (meestal vrouwen) die een schotel installeren, alleen MOE-tv kijken, hun man zo'n beetje dwingen om MOE-lands te leren en na 20 jaar nog steeds uiterst gebrekkig NL praten. En die zijn er veel. Dat je een accent blijft houden en je cultuur niet wil vergeten, is normaal. Maar als je hier komt wonen, zul je toch moeite moeten doen om je aan te passen.Prachtig juist als je je accent hebt gehouden!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Morrowind schreef op 28 april 2015 @ 21:31:

Enn: Nee, gelukkig is die ellende ons toen beapaard gebleven. Wij zijn een geval 'Vrouw wordt verliefd op Nederlandse man en verhuist naar NL'. Het communisme was net gevallen, het land lag op z'n gat en niemand wist wat ging komen. Het leek verstandiger en makkelijker om iets in NL op te bouwen.

MissI: Dat hoop ik ook! En ja, ik ben meertalig. Kan me ook flink ergeren aan mensen (meestal vrouwen) die een schotel installeren, alleen MOE-tv kijken, hun man zo'n beetje dwingen om MOE-lands te leren en na 20 jaar nog steeds uiterst gebrekkig NL praten. En die zijn er veel. Dat je een accent blijft houden en je cultuur niet wil vergeten, is normaal. Maar als je hier komt wonen, zul je toch moeite moeten doen om je aan te passen.Waarom erger je je daar aan? Ik kan me niet storen aan mensen die geen Nederlands praten, eigen keuze. Alleen snap ik het niet, lijkt me vreselijk om in een land te wonen en de taal niet te beheersen, niet te kunnen werken, weinig sociaal contact enz.
quote:Amaqanda schreef op 28 april 2015 @ 21:50:

[...]

Waarom erger je je daar aan? Ik kan me niet storen aan mensen die geen Nederlands praten, eigen keuze. Alleen snap ik het niet, lijkt me vreselijk om in een land te wonen en de taal niet te beheersen, niet te kunnen werken, weinig sociaal contact enz.

Daarom erger ik me er ook aan: omdat je jezelf er heel erg mee hebt. Ik vind het kortzichtig. En als beide ouders de taal niet beheersen dan is de kans op taalachterstand bij hun kinderen veel groter, met alle sociale en economische gevolgen vandien.

@Iedereen: heel erg bedankt voor de lieve reacties!
quote:Enn schreef op 28 april 2015 @ 20:52:

Ja dat is ook flauw, hoe vaak je niet leest : Zo dames gaan jullie lekker? blabla. Maar inhoudelijk niets over waar het topic over gaat.

Zo irritant.
Eitje, helaas hebben ze daar niet alleen zichzelf mee maar vooral hun kinderen want die houden ze zelfs van school, omdat ze moeten vertalen bij ziekenhuis/postkantoor/politiebureau/gemeente etc.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Morrowind
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Morrowind schreef op 28 april 2015 @ 22:08:

[...]

Daarom erger ik me er ook aan: omdat je jezelf er heel erg mee hebt. Ik vind het kortzichtig. En als beide ouders de taal niet beheersen dan is de kans op taalachterstand bij hun kinderen veel groter, met alle sociale en economische gevolgen
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven