Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Die star wars kaart is leuk!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Grr.. ik wil de adressen uitprinten (inmiddels 7) doet de printer het op de één of andere manier niet. Wel raar, want scannen lukte wel, is zelfde apparaat.

Ja, leuk he
Later is nu
Ik zag hem ook op Fb voorbij komen Dreamer. Gezamelijke vriendin. 😄
Eindeloos?
Later is nu
Zo, ik heb lekker kaartjes geschreven.

Zwitserland vroeg kaartjes voor haar moeder, die binnenkort 50 wordt. Daar gaat een Groninger Museum bij nacht heen. Naar Duitsland 1 geschilderd colablikje (door Tjalf Sparnaay, geweldig, die schilderde ook een bakje patat en gebakken ei) naar Finland een P (serie Flow) want ze vroeg om alfabet. De andere Duitser krijgt een pinguin van de Deense winkel (zo'n getekende) UK krijgt een getekende Akerk (door Jan Altink van De Ploeg) en België krijgt een bloedhond, waarvan de oren naar achteren waaien. Zijn kop staat er niet op. Vond ik grappig en hij vroeg om een teckel of een grappig kaartje.

Verder vraagt Spanje om 'voetbal' dus voor hem heb ik een eerste kaartje van ons voetbalstadion. Ik hoop dat die er snel zijn.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 29 april 2015 @ 14:44:

Eindeloos?Klopt
Ik had je al gevonden
Later is nu
Ik had gisteren ook 4 kaarten in de brievenbus. 3 uit duitsland en 1 uit Rusland.

Een kaart uit Duitsland vond ik wel heel bijzonder, lelijk, vooral. Jullie kunnen, als je kan zoeken op kaartnummer hem hier vinden: DE-4166389

Verder had ik 3 schattige kat kaartjes
It ain't me
Hmm.. ik kan me voorstellen dat dat niet je favoriete kaartje is, Cocomo. Die met de schrijfmachine vind ik erg leuk!
Later is nu
Uit Turkije kwam een enthousiaste hurray op de kaart van het Ronald Mcdonaldshuis 'Thanks for an interesting card'

(en iemand uit Nieuw Zeeland heeft 'm al favoriet gemaakt.. lijkt me zo leuk om van zoiemand dan het adres te trekken.. )
Later is nu
Leuk Dreamer!

Cocomo, toch een beetje jammer he die Duitse kaart. Gelukkig dat de rest van je kaarten wel leuk was!

Deze week kreeg ik al elke dag een kaartje, dat is leuk thuiskomen zo Gisteren had ik een rendierenkaart uit Lapland, blij mee!

Verder had ik gisteren alweer een apart adres getrokken. Een Russisch adres van een Oekraiense postcrosser op de Krim. Wel maf hoor, twee van dit soort adressen achter elkaar (en het verbaast me dat ik geen USA adres trek, die krijg ik normaal altijd als er een kaart aangekomen is)
Hahaha ik zat terug te lezen en wou ook al zeggen dat je oplosbaar spuug hebt Dreamer!

Tjalf Sparnaay is leuk he! Ik kom zijn werk regelmatig tegen door mijn beroep, moet altijd glimlachen!

Een getekende pinguin heeft mijn interesse… van de ikea? Nog te koop?

Dreamer hoe veel kaartjes stuur je nu ongeveer per maand?

Cocomo ik heb even gespiekt maar ik snap de ‘lelijke’ kaart ook niet… het lijkt op een uitnodiging voor een expositie met een sticker van een boot erop geplakt? Inderdaad niet echt mooi en vooral vreemd!

Ik vond trouwens die met het meisje op het vliegtuigje heel leuk in jouw kaartencollectie! Sorry voor t spieken!

Snorhaar wat een spannende adressen! Leuk hoor! USA vind ik trouwens ook altijd leuk, die reageren vaak uitgebreid op vragen die ik in de kaartjes stel. Oh en trouwens, ik ben uitgenodigd voor een gesprek voor een andere leuke functie, dus je duimen op de achtergrond werkt goed!

Ik heb deze week nog niets gehad. Gisteren wel weer een penpal brief, ik twijfel wel of ik er mee doorga zo. Ik maak er een heel knutselwerk met kadootjes van en schrijf gedichten, dromen, filosofische gedachten etc. en dan krijg ik gewoon een saai briefje terug op een uitgescheurd schriftblaadje waar kort op staat wat ze deze week gedaan heeft en gaat doen… moet even ontdekken hoe ik iemand kan vinden die hetzelfde als mij leuk vind én de tijd en moeite ervoor wil doen…
Natuurlijk mogen jullie spieken, anders had ik het er niet op gezet

@rosekapje: Ik heb werkelijk geen idee welk kaartje je bedoelt. Verstuurd of ontvangen?

Wel ontzettend jammer trouwens dat jij heel erg je best doet op die kaartjes en dat je dan zoiets, bijna lulligs, terugkrijgt.

Op het kaartje stond ook nog dat ze hoopten dat ik het een mooi kaartje zou vinden, maar daar heb ik in de hurray maar niet op gereageerd. Ik wil liever niet liggen, dus dan maar er niet op terug komen
It ain't me
Rosekapje, wat een goed nieuws! Fijn dat je de kans krijgt om jezelf persoonlijk voor te stellen! Ik duim verder dat het gaat klikken. Is het gesprek al gauw?

Had je die penpal ook via postcrossing gevonden?

Cocomo, dat is ook best lullig. Ik heb weleens bedacht dat ik voordat ik een kaartje voor iemand uitkies, ik even kijk wat voor kaarten diegene zelf verstuurt, maar dat komt er meestal toch niet van. Er zijn jammergenoeg mensen die 100x dezelfde gratis kaart versturen en er wel leuke voor terug krijgen. Gelukkig proberen de meeste mensen wel hun best te doen om iets leuks en passends te kiezen, dat maakt postcrossing leuk!
hahahaha cocomo dat niet liegen dat herken ik wel!

ik heb in mijn hoofd een kaartje van mij samengevoegd met een kaartje van jou, bedoelde t meisje met de typemachine die Dreamer ook mooi vond. daar staat een papieren vliegtuigje op en ik heb een kaartje van een jongetje op een papieren vliegtuigje.

gesprek is over twee weken

en ik kon op postcrossing nooit in het forum die penpals terugvinden maar kijk nu net en beland in een walhalla aan posts dus ik denk dat ik het daar eens ga proberen. Dit meisje kwam van een pen-pals website, ze klonk heel interessant maar vertelt helaas alleen trivia.

Ik heb ook weer 2 kaartjes ontvangen en m'n setje kaarten van het stadion. Helaas een wat dunne kwaliteit, dus de volgende keer toch ergens anders. In elk geval nog op tijd voor de Spanjaard. Hij woont in Barcelona en is 15 jaar, zou hij dan Ronald Koeman kennen?
Later is nu
Ik geloof dat Johan Cruijff en zijn gevleugelde uitspraken wel bekend zijn in Spanje Ronald Koeman weet ik niet, maar ik ben ook een voetbalkneus. Ben benieuwd wat hij van je kaartje gaat vinden! (edit, die Spaanse postcrosser dus)
Ronald Koeman speelde er 22 jaar terug en is er volgens mij ook nog trainer geweest. Ik heb hem maar genoemd, als hij het niet weet, kan hij het z'n ouders vragen
Later is nu
Volgens mijn man is Koeman géén trainer geweest bij Barça. Nouja.. hopelijk kent de Spanjaard z'n klassiekers dan (Snowflake)

Nieuwe RAS for Charity is naar Curaçao. Is dat Nederland, qua postzegels?
Later is nu
Ik weet het al, internationaal

Ik denk dat ik een paar Nijntjes stuur. En (eindelijk) een piratenkaartje
Later is nu
Er gaan 3 kaartjes naar Curaçao

En ik zou nog 2 adressen aan kunnen vragen.. ehm.. ja dus
Later is nu
Een schedel geschilderd door V v. Gogh gaat naar Litouwen. Hinkelende oude dames gaan naar Frankrijk
Later is nu
Jullie zijn druk geweest

Ik heb al weer 2 weken niets gestuurd. Ik ga er 1 dezer dagen weer even voor zitten. Ik kreeg gisteren nog wel een hurray: Thanks for card. Have a good day
Ik kreeg net een leuke hurray uit China. Die arme ziel probeert af te vallen en kreeg mijn kaartje rond etenstijd: bitterballen
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 04 mei 2015 @ 16:44:

Ik kreeg net een leuke hurray uit China. Die arme ziel probeert af te vallen en kreeg mijn kaartje rond etenstijd: bitterballen

Ik ben even gestopt. Deze week weer even alle kaartjes de deur uit omdat ik zin heb in wat post terug, maar denk dat ik dan weer even op pauze ga.
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven