Werk & Studie alle pijlers

Gebreide spullen verkopen?

03-05-2015 23:56 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn goede vriendin wil met haar hobby geld verdienen. Ik heb haar een beetje op het idee gebracht. Als het lukt gaan we samen verder(ik heb het al best goed geleerd). Namelijk breien. Ze breidt voornamelijk hele mooie(van die prinsessen) kleine schattige slofjes of truitjes en omslagdoeken. Eigenlijk kan ze alles breien. Maar mijn vraag is: zou hier een markt voor zijn? Ik twijfel nu of ze er iets mee kan verdienen.

Zouden jullie zoiets bestellen van internet? Uiteraard met goeie kwaliteit wol gemaakt(anti bakterieel enzo). De prijs zou dan rond 10 euro zijn.
Ik besef nu dat het best wel laat is voor zo een topic, dus ik hoop dat er toch wel reacties komen.
Ik denk dat het lastig is. Er is best een markt voor, en mensen willen misschien ook wel 10 euro betalen voor bv. een paar gebreide slofjes. Maar ik denk niet dat je die binnen een uur gebreid hebt en je kunt je afvragen of het (met aftrek van materiaalkosten) dan nog wel lucratief is.
You can never solve a problem on the level on which it was created.
ik wens jullie veel succes....blijft het bij een hobby waar je op deze manier uit de kosten probeert te komen of moeten jullie je dagelijks brood mee gaan verdienen?

En het zou zomaar kunnen dat potentiële klanten wol iets meer op prijs stellen dan touw, zeker voor prinsessenkleertjes.
Ja er moet dan wel een lange levertijd op zitten. Dus vanaf het bestellen tot leveren een week of 2.

Ze zijn echt mooi. Ik kan nu even geen afbeelding toe voegen helaas
Gebreid van TOUW?

En je vriendin moet toch wel verdomd snel kunnen breien om hier iets mee te verdienen. 10 euro, zeg 5 euro materiaalkosten (dan reken ik héél weinig!), dan houdt ze dus 5 euro over voor iets dat minstens een dag continu werk is? Dan moet het nog ingepakt en verstuurd worden (ook kosten). Gaat ze voor niks werken dan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:fietsertje schreef op 04 mei 2015 @ 00:03:

ik wens jullie veel succes....blijft het bij een hobby waar je op deze manier uit de kosten probeert te komen of moeten jullie je dagelijks brood mee gaan verdienen?

En het zou zomaar kunnen dat potentiële klanten wol iets meer op prijs stellen dan touw, zeker voor prinsessenkleertjes.

Nee het begint nog als hobby. Zij werkt ook parttime.

En ik bedoelde antibakterieel wol.
Joh, gewoon een paar mooie foto's op marktplaats zetten, en dan materiaalkostenx2+verzendkosten wat kan er moeilijk aan zijn
en ik zou anti-bacteriële wol nemen
quote:pejeka schreef op 04 mei 2015 @ 00:04:

Gebreid van TOUW?

En je vriendin moet toch wel verdomd snel kunnen breien om hier iets mee te verdienen. 10 euro, zeg 5 euro materiaalkosten (dan reken ik héél weinig!), dan houdt ze dus 5 euro over voor iets dat minstens een dag continu werk is? Dan moet het nog ingepakt en verstuurd worden (ook kosten). Gaat ze voor niks werken dan?Ik bedoelde wol. Nee kosten voor het maken zijn minder dan 5 euro. Groothandel inkopen. Materiaalkosten hebben we nog niet berekend. Ik denk dat meer dan 10 euro al snel te duur wordt.
Ik brei zelf ook en 10 euro??! Wat voor wol en waar heeft ze het vandaan? Een beetje kwaliteit wol kost per bol al rond 4/5 euro.. Kan mij niet voorstellen dat een omslagdoek met 1 bol gebreid wordt. Ik heb er een gemaakt en het koste mij rond 65 euro, met rondbreinaalden bijgerekend.
Zouden jullie met of zonder kraaltjes doen? Je kunt er wel een waarschuwing voor inslikkingsgevaar bij zetten, maar ik vind het een beetje eng idee. Zonder is weer minder mooi.

Misschien de prijs toch 12,50?
Nee koekje alleen de slofjes. Voor volwassenen is de prijs dan weer anders. Omslagdoek natuurlijk ook.

Kan jij er wat aan verdienen als ik vragen mag? Tijd icm met materiaalkosten?
Hoe gaat ze ze aan de man brengen? Website? als ik het mooi vind zou ik het wel kopen.
Ja toch wel uiteindelijk wel een website. Of misschien gewoon eerst marktplaats? Ik heb al veel gezocht maar er wordt niet te veel aangeboden op het net. Ik zelf zou het ook kopen en veel vrienden van ons ook. Nu krijgen ze het nog weleens als kraamcadeau en dan zijn ze er erg blij mee
leuk voor de hobby maar het is geen handel. Breiwerk kost niks en is overal verkrijgbaar.
Hoelang duurt het breien van 1 paar slofjes? Hoeveel sloffen kan ze maken van 1 bol?
Kleine slofjes 1 dag. Ik denk dat 1 wol voor de meesten wel genoeg is.

Sabbatical, veel dingen kun je zelf, maar wil je dat ook altijd?

Ik denk in eerste instantie maar via marktplaats proberen
Als je over 1paar kleine slofjes een dag doet, dan kun je zelf toch ook wel bedenken dat je daar geen geld aan kan verdienen! Het is dan idd hoogstens de kosten van je hobby die je er dan uit hebt....
De markt hiervan is behoorlijk verzadigd (ik ontwerp zelf breipatronen). Op etsy is eigenlijk alles wel te vinden, je moet echt met iets unieks komen als je succes wil hebben. Bedenk daarnaast dat je prijzen zal moeten verzinnen die maken dat mensen het willen kopen en dat die prijzen vaak betekenen dat je geen normaal uurloon verdient. Hier echt een bedrijf van maken en er van leven is nauwelijks te doen. Als je het leuk vindt om keer op keer exact hetzelfde te breien voor een relatief heel klein bedrag (zakcentje) dan kan je het proberen. Bedenk wel dat als je een bestelling krijgt, je MOET breien, of je zin hebt of niet.

Ik denk trouwens ook niet dat als je net breit je waren erg in trek zullen zijn, meestal zie je echt wel als het door een beginner is gemaakt. Ik zou het gewoon bij een hobby houden.
quote:muurbloempje66 schreef op 04 mei 2015 @ 00:50:

Kleine slofjes 1 dag. Ik denk dat 1 wol voor de meesten wel genoeg is.

Sabbatical, veel dingen kun je zelf, maar wil je dat ook altijd?

Ik denk in eerste instantie maar via marktplaats proberen

Hieruit blijkt voor mij dat je nog niet veel ervaring hebt, die zou ik eerst opdoen. Wat bedoel je met een wol? Is het ook echt van wol of is het acryl? Hoeveel gram is je bol, hoe houdt het in de was... Vragen die je moet kunnen beantwoorden als je wil gaan verkopen. 1 wol bestaat niet, er zijn tig soorten en materialen.

1 dag voor een paar slofjes is ook erg lang.
quote:KoekjeMo schreef op 04 mei 2015 @ 00:19:

Ik brei zelf ook en 10 euro??! Wat voor wol en waar heeft ze het vandaan? Een beetje kwaliteit wol kost per bol al rond 4/5 euro.. Kan mij niet voorstellen dat een omslagdoek met 1 bol gebreid wordt. Ik heb er een gemaakt en het koste mij rond 65 euro, met rondbreinaalden bijgerekend.

Inderdaad. Breien is een duurdere hobby dan het lijkt! 65 euro voor een mooie shawl alleen aan materiaal is erg redelijk! Koekje, zit jij toevallig op Ravelry?

TO: ook een leuke tip voor jullie. Ravelry is een soort Facebook voor breien en haken, Op de forums kan je kletsen en vragen stellen, er is een patroon database (met ook heel veel gratis patronen) en je kan daar ook eens advies vragen.
Nee ik zou niets bestellen aangezien ik zelf kan haken en breien. Vaak beter dan wat men te koop heeft op dawanda of etsy. Ik brei/haak voor de nichtjes en neefjes ook. Ik denk dat veel mensen wel iemand kennen via via die dat kan dus ik denk niet dat hier echt iets aan te verdienen valt. Wat de anderen al zeggen: voor een beetje mooie wol, aparte kleuren dan moet je al zoveel rekenen om er iets aan over te houden en dan heb je het nog niet gehad over arbeidsloon.

Idem voor de winkeltjes met 'unieke' slingers, badcapes, slabbers, speenkoorden en wat je al niet meer kunt maken met een lapje stof en een naaimachine.
sorry foutje...
Mij spreekt het absoluut niet aan.

Gebreide spulletjes......hier geen potentiële koper hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven