ergerniswekkende dooddoeners

07-04-2015 16:23 181 berichten
Er zijn van die uitspraken waarvan je denkt: maar dat vind toch iedereen? En toch worden ze gebracht alsof men iets unieks zegt. Ik trap af met mijn 2 grootste ergernissen:

1. 'maar ik kan niet tegen onrecht'. Vooral gebezigd door mensen die vinden dat hen enorm onrecht is aangedaan, maar ze kunnen er niets aan doen. De stem slaat over, de tranen schieten in de ogen en half trillend van woede weet diegene dan nog net uit te brengen dat íe niet tegen onrecht kan. Alsof dat iets heel bijzonders is. Maar niemand kan tegen onrecht, en diezelfde mensen gaan niet de straat op tegen bezuinigingen in de gezondheidszorg of om te protesteren tegen het geweld op de Gazastrook. Ze kunnen vooral niet tegen onrecht dat hen is aangedaan, maar vergeten voor het gemak even dat wat zij onrecht vinden, voor de tegenpartij misschien wel terecht is.

2. Maar dat had *naam van de overledene* zo gewild. Of juist andersom, dat had *naam van de overledene* ook niet gewild. De overledene kan zich niet verweren, dus je kunt alles wel zeggen over wat de overledene wel of niet kies vind, en het gaat dan ook altijd over een feestje of iets dergelijks wat wel erg snel na het overlijden van diegene komt. 'Jan had ook niet gewild dat ik thuis zou blijven zitten' / 'Jan had vast gezegd dat ik gewoon op vakantie moet gaan'. Nooit andersom, dat Jan liever had gewild dat de nabestaanden wekenlang zich de haren uit het hoofd zouden trekken van ellende en maanden in de rouw zouden zijn.

Ken jij nog meer ergerniswekkende dooddoeners?
'Oorlog is erger'
Alle reacties Link kopieren
@biol, wat een verschrikkelijke opmerking is dat.

Toen jaren geleden mijn opa was overleden zei een vrouw tegen mijn oma: God heeft het zo gewild.

Mijn oma is tot op de dag van vandaag boos op die vrouw, iedere keer dat we haar zien verteld ze mij het verhaal
If you can dream it, you can do it.
'Sterkte ' in zijn algemeenheid. Maar begrijp dat er soms gewoon geen alternatief is.

'Schouders d'r onder'

Gadverdamme wat vind ik dat ook een kutzin. Zo van: ff doorzetten, komt vanzelf weer goed. Net even te vaak gehoord zeg maar. Als ik weer eens depressief thuis zat nav een verknipte achtergrond. Ik hoorde vooral uit onmacht dingen als: het kan niet donker genoeg of het wordt wel weer licht. Of : na regen komt zonneschijn. En als er ergens een deurtje dicht gaat, gaat er ergens anders eentje open.

Alsof alles een levens les is. Soms is iets gewoon kut. En wil je geen dooddoeners maar een arm om je heen (of luisterend oor)

Mijn relatie is net over en de: plenty of fish, je vindt wel een leukere etc vliegen me om de oren.

Mag ik verdorie even verdrietig zijn!

En die vriendin die continu aan haar eigen ex refereert (bij wie de relatie een heel stuk minder leuk verliep en al zeker een half jaar over is):
quote:Kalliope schreef op 07 april 2015 @ 17:01:

"Mijn ouders hebben met manier X opgevoed en ik ben er niet slechter van geworden."

Wat leuk dat al je alto-ego's uit de alternatieve universa je hebben opgezocht om te vertellen dat jij de leukste versie bent, maar dat zegt nog steeds niets over of X nu wel of niet een goede methode is.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Mijn buurman staat regelmatig s avonds n peuk te roken buiten. Moet ie zelf weten alleen hijhoest er altijd zo vreselijk bij, gewoon tw goor. Dat zijn longen zowat tussen de begonia's liggen zeg maar. Ik zei er nooit wat van, tot ie opmerkingen begon te maken over hoe slecht sporten wel is (hij ziet mij natuurlijk altijd met die tas sjouwen) dus nu is mijn standdaard antwoord 'steek er nog eentje op, komt t lekker los'. Te kinderachtig natuurlijk en n enorme dooddoener maar ja....
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven