Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Hoi Jazmin, welkom, als je wat persoonlijke info geeft dan zal ik je toevoegen aan de tabel wat trouwens wel een hele lijst aan het worden is leuk!!!!
ik ben net gebeld door het ziekenhuis, mijn progesteron was 64 dus een duidelijke eisprong!!!!!

wachten we maar weer even een weekje af
Alle reacties Link kopieren
Barbera, wat vreselijk... ik denk aan je en ik duim voor een donor!!!

welkom alle nieuwe meiden!! gezellig hoor!!

ik ben dinsdag begonnen met 150 mg! heb er echt last van,.. ben ontzettend emotioneel, word er gek van,..ben blij als het weer voorbij is,.. pfff
wat goed doenja!!!!! heb je flink geklust??
Hé Doenja; da's iig goed nieuws! Afwachten maar weer, ik help het je hopen!

Ik heb even een vraagje aan jullie over de bijwerkingen van Clomid: ik zit nu op cd16 (inmiddels 9 dagen geleden dat ik de laatste tablet Clomid heb geslikt) en heb nog steeds last van bijwerkingen. Althans, zo heb ik ze "gedoopt". Ik heb erg last van stemmingswisselingen (kan "zomaar" ontzettend huilen om een niet direct aanwijsbare reden), puisten in mijn gezicht (had ik normaal nauwelijk, nu lijken ze per uur wel er bij te komen), ben sinds deze week erg moe en vandaag ontzettend misselijk (en ook al overgegeven).

Herkennen jullie deze symptonen; en is het niet vreemd dat bijwerkingen van medicijnen zolang na het slikken voortduren?

Verder ook nog leuk nieuws; we hebben gisteren onze vakantie (honeymoon) geboekt, gaan 27 november naar Playa del Carmen, Mexico. Ik heb er enorm zin in!!

Groetjes allemaal!
Hoi Marinde, ja ik heb aardig mijn best gedaan afgelopen maand hihi

Krossie. ik heb ook langer last van "bijwerkingen" vooral die moodswings en dat huilen vreselijk!!! ik kan om niks gaan schelden en geef dan de hormonen maar de schuld.
Fraai is dat, misselijkheid is echt heel erg. Morgen die samenlevingstest dus vanavond een "moetje". Hoop dat ik mijn man niet onderkots...
Doenja wat goed!!! Ik hoop het beste voor je :-)

Ik heb deze ronde geen progesteron laten prikken, ook heb k geen follikel metingen gehad in het ziekenhuis. Ik vertrouw er dus eigenlijk op dat mijn lichaam mij de juiste signalen heeft gegeven.

Ik had cd 20 een positief ovulatietestje. Maar ben er niet zeker van wanneer een vermeende eisprong is geweest. Ik had nl een kruidvat ovulatietestje gebruikt maar die schijnen niet zo nauwkeurig te zijn kwam ik later achter. Die willen nog wel een positief aangeven wanneer er niets aan de hand is. :-/

Ik ben echt van plan om te wachten tot ik wel of niet ongesteld word. Als het tot volgende week woensdag niets is dan denk ik dat het veilig genoeg is om te testen.

Ik heb nog steeds een kramperig gevoel maar de misselijkheid is veel minder. Dus jah, ik weet het gewoon niet. Ik hoop alleen niet dat mijn lichaam me voor de gek aan het houden is!

Krossie; ik heb eigenlijk geen bijwerkingen van Clomid. Alleen wel veel last van hitte'aanvallen'.

Dit is trouwens mijn vierde ronde Clomid. Eerste ronde 50mg was niet aangeslagen. Tweede ronde 100mg werkte wel, derde ronde niet. Nu vierde ronde 100mg en ik geloof dat ik wel een eisprong heb gehad.

Sanne; ik zou best en tweeling willen maar een 7-ling!!!!! Ik denk niet dat ik dat aankan :D

Sleeyhollow; oh heel spannend voor jou!!! Ik duim voor je dat het raak is! Zodra ik een testje doe dan meld ik me weer hier :-)

Sneeuwwitje; wat vreselijk die onzekerheid!!! Ik snap niet waarom zwangere vrouwen niet even een echo kunnen laten doen bij bloedverlies?! Is toch om gek van te worden als je niet weet wat er aan de hand is!!! Ik duim voor je dat alles oké is. Blijf positief

Robien; wat leuk om wat van je te horen!! Hoe gaat het met jouw zwangerschap? Hoe ver ben je al?

Dames alemaal erg bedankt voor het duimen! Ik ben inmiddels gezakt naar 50% zwanger/niet zwanger :D

Yazmin; welkom bij de club! Ook jij heel vel succes
shinzy, wat vervelend he, steeds denk je, oh ja hoor! ik voel wat, zou het dan toch??

ik had de vorige ronde precies dezelfde verschijnselen. wist ook bijna zeker dat het raak was!! maar nee hoor,..toch ongesteld. en dan is het janken geblazen!! nu bescherm ik mezelf hiervoor en schrijf ik niks wat ik voel toe aan een zwangerschap. tis anders elke keer zo'n tegenvaller.

maarrr,...je weet natuurlijk maar nooit!! ik hoop t voor je!
Zo ben ik weer, eindelijk weer begonnen met provera, en over een week beginnen met eerste ronde puregon!

Alle nieuwe meiden welkom hier!

@ Barbera, verschrikkelijk om te horen zeg, veel sterkte!

@ Shinzy, spannend zeg, hopelijk spreekt je lichaam de juiste taal!

@Doenja, spannend hopelijk goed gemikt!
Nou bij mij is de positiviteit helemaal omgeslagen. Er is niets gebeurd ofzo maar heb nu in een keer het gevoel dat ik niet eens een ovulatie heb gehad deze ronde.

Buikpijn is ook een stuk minder nu.

Oh wat haat ik het wachten :(

Tis nu 20/80% zwanger/niet zwanger

*zucht*

Sleepyhollow, heb jij al getest?
hej shinzy

nee heb nog niet getest.

weet eigenlijk ook niet echt wanneer ik me nod kan verwachten! had nu me ovulatie op dag 15 en ik denk dat ik dan op dag 30 nod moet hebben.dat is a.s zo. dus nog effe uit zitten. je hoort nog van me.

gr
Shinzy, we blijven voor je duimen hoor
@ sneeuwwitje, wat schrikken dat bloedverlies. Maar positief blijven hoor! Ik duim voor je.

@ Shinzy, wat rot he, dat gevoel van wel/niet. Ik hoop het zo voor je. Luister maar lekker naar je lijf en intuitie en maar duimen...

@ Sleepyhollow, nog 2 nachtjes slapen en dan weet je hopelijk meer. Spannend hoor met zoveel meiden voor de NOD! Die opvliegers heb ik trouwens ook, mijn man moet er behoorlijk om lachen als ik weer met een rood hoofd rondloop. Nou helpt het natuurlijk niet dat het hier 50 graden buiten is...

@ Marinde, vreselijk he, dat emotionele. Dat huilen om niets is echt behoorlijk irritant! Succes ermee!!

@ Ker, succes met de Provera!

@ Krossie, succes met de SLT morgen, hoop dat de uitslag goed is.

@ Doenja, nog een weekje, spannend! Ik loop nu nogal bij je achter (terwijl we ook een tijdje gelijk opgingen), dus hoop dat er nu goed nieuws voor je is, dan ben ik vast de volgende :-)

Liefs voor jullie allemaal!

Sanne
@Krossie, Ik heb ook altijd erg veel last van bijwerkingen van de clomid gehad. Veel opvliegers, duizigheid en ja ook misselijk. Volgens mijn arts past dat ook wel bij clomid. En ik bleef er ook gerust de hele maand last van hebben. Dus idd niet alleen de dagen dat ik het slikte. Maar voor mij dus geen clomid meer maar ook ik moet gaan injecteren. (vanwege cyste) Ik zit nu op cyclus-dag 21, en ik hoop op cd 32 ongesteld te worden. En dan maar hopen dat tijdens de echo blijkt dat de cyste weg is. Eerder mogen we niet aan IUI-ronde 4 beginnen. Overigens zit ik nu al een hele tijd aan die clomid. Zo'n ronde of 7/8, vandaar waarschijnlijk die cyste. (is ook een vervelende bijwerking van clomid)

@Jazmin, ook jij heel erg welkom hier en heel veel succes met het traject "zwanger worden"

@Sneeuwitje, voor jou speciaal even een dikke knuffel. Ik hoop zo voor je dat het goed zit.. Waarom bel je je arts niet even? En vraag je om een controle echo?

@Shinzy, vertrouw op je eigen intuïtie. En weet we duimen voor je!

@Krossie, succes morgen bij je slt. Ik weet hoe vervelend en onzeker dat is. Wij zelf hebben er vier gehad en alle vier was er geen enkele maar dan ook echt geen enkele zaadcel te zien. Ook geen dode ofzo. Vandaar dat wij ook in het IUI-traject zit. Overigens heeft mijn man wel goed zaad. Dus waarschijnlijk heb ik vijandig baarmoedermondslijm.

@Sleepyhollow, er wordt gezegd dat je zo ongeveer 14 dagen na je eisprong een menstruatie krijgt. (of niet natuurlijk ) Succes met wachten!

@Ker, succes met je puregon. Ik moet zelf ook aan de puregon, zodra die $*+#* cyste weg is. Hoe ons op de hoogte hoe het gaat.

@Doenja, toppie!! Een eisprong. Ik hoop voor je dat de zwemmers van Doenja-man hun doel bereiken!

@Alle anderen, een dikke
Goedemorgen allemaal,

Net terug van het ziekenhuis. Het follikel was er nog en wel gegroeid (nu 15 mm), maar niet zo hard als die "normaal" gesproken groeit (= 2 mm/dag). De slt is wel gedaan, maar was eigenlijk niet het goede moment omdat het follikel voor zo'n test ca 19 mm moet zijn. Er waren wel zaadjes te zien, maar bewegingloos. Dat kan te maken hebben met het moment van meten, dus niets om ons zorgen over te maken. Ik moet nu maandag terug om te kijken of het eitje er nog is en gegroeid is en als ik wil weer een slt.

De gynaecoloog vertelde trouwens wel dat het nut van die testen nogal ter discussie staat. Als de test positief is, is dat fijn om te weten, maar als de test negatief is, is er geen man overboord. Maar dat had ik van dit forum ook al begrepen; een negatieve test wil niet zeggen dat je niet zwanger kan worden.

Shinzy; Echt heel vervelend die onzekerheid (lees; het schommelen van vrijwel zeker naar steeds onzekerder)! Ik hoop voor je dat je eerste gevoel het juiste was!

Doenja; ik gaf als voorbeeld van de bijwerkingen last van huilbuien, maar die scheldpartijen die jij noemt herken ik ook hoor (en mijn man ook... )! Nu maar hopen dat het het waard is; volgende week weet je meer... Ik duim mee!

Sneeuwwitje; Na zo'n spannende periode om zwanger te worden nu weer de spanning; om gek van te worden! Hopelijk pakt het allemaal goed uit!!

En voor de rest; succes allemaal en alvast een goed weekend toegewenst!

zo! laatste pilletjes clomid zitten erin!! ben blij dat het weer even achter de rug is! wat een drama is dat toch elke keer weer...

hoe is het met de andere dames??

leuk dat sommige van de zwangeren hun zwangerschapsverschijnselen hebben opgeschreven! leuk om te lezen!
Dank jullie wel allemaal, voor de lieve reacties. Heb geen bloedverlies meer gehad, dus ga er nog maar vanuit dat alles goed is. Hoop dat jullie het niet vervelend vinden, dat ik daar m'n onzekerheid over uit. Kan me voorstellen dat jullie daar niet altijd behoefte aan hebben. Dan moeten jullie het gewoon zeggen hoor, ik begrijp het helemaal.

Er komen dus weer een paar puregonspuiters bij. Ik vond het heel erg meevallen, maar ik heb ook niet zo lang hoeven spuiten (ik geloof een dag of 9). En het resultaat kennen jullie, dus hou de moed erin!

Ik weet niet meer wie, maar iemand vroeg hoeveel rondes na m'n miskraam ik nu weer zwanger ben. Even in het kort m'n verhaal:

in aug. 2006 met pil gestopt, na twee rondes zwanger, maar helaas miskraam (dec.2006). Na een jaar proberen nog steeds niet zwanger en doorgestuurd naar gyn. Toen bleek dat ik PCO heb en daar ben ik vanaf begin dit jaar voor onder behandeling. Twee rondes Clomid gehad, maar slijmvlies werd daardoor van veel te slechte kwaliteit. Toen een maand tamoxifen (nolvadex), maar daarmee geen eisprong. De vierde maand overgegaan op Puregon spuiten en meteen daarmee zwanger.

Kan niet meer helemaal bijhouden wie er binnenkort z'n NOD heeft, maar in ieder geval heel veel succes. Ik duim voor jullie!

En voor alle anderen ook heel veel succes met het wachten, de frustraties en al het andere. Ik gun het jullie allemaal!

(En oh ja Doenja, een hele kleine aanpassing voor de tabel, ik ben ondertussen alweer een paar maanden 31 jaar. Hoef je niet meteen aan te passen hoor, hopelijk als je iemand z'n vakje een ander kleurtje kunt geven.)

Een heel fijn weekend en voor iedereen
Marinde, en nu maar weer afwachten..... succes ermee

Sneeuwwitje, ik ben blij voor je dat de bloeding gestopt is, en vind het helemaal niet erg dat je hier je verhaal verteld en je onzekerheden tot uiting brengt.

ik zal maandag de tabel aanpassen, sorry.

hier is alles rustig, heb wel af en toe wat kramp in mijn buik maar verder nog niks, zit op cd 31 dus we zien het wel.
Doenja je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Volgens mij had ik niet verteld dat ik jarig geweest was, dus dat kon je ook helemaal niet weten. Succes met wachten.
dag dames

genieten we een beetje van jullie vrije weekend? ik moet helaas werken dit weekend( nachtdienst) ach verschil moet er wezen.

Krossie: had je vorige week nog je man onder gekotst? HAHA. hoop het niet voor hem, zowel tis voor het goede doel! suc6 maandag.

Doenja:Spannend meid wanneer ben je van plan om te testen?Ik duim voor je!

Sneeuwwitje77: Fijn dat het bloedden gestopt is, zal wel een hele geruststelling zijn! probeer er een beetje van te genieten van je zwangerschap.

Dory: Bedankt voor het mee denken, ik zou morgen me nod moeten hebben maar ga denk als er niets komt pas volgende week woe testen! ach ik zie het allemaal wel! Hoop voor je dat die cyste snel weg gaat en dat je weer vol goede moed kan beginnen met een nieuwe iui ronde. suc6

Sanne: Ben je op vakantie? Lekker hoor! heb opgezocht wat pcos nou eigenlijk is , want dat wist ik niet!Nou ik ben erachter, gelukkig is het goed te behandelen.Fijn dat clomid samen met injecties wel aanslaat al is het nog niet genoeg. het zou vast iedere x beter gaan. dat het aanslaat is al heel wat! dat geeft de burger moed!Zal voor je duimen dat je eitje als een tierelier gaat groeien haha.

Shinzy:Irritant he dat wachten, het zou verboden moeten worden! haha. ik duim voor je!

nou dames nog een fijn weekend!

groetjes
Sleepy, ik wacht nog een weekje met testen, ik ben volgende week zondag jarig, dua ik denk dat ik als ik nog niet ongi ben zaterdag ga testen. dan heb ik 's avonds een feestje in het dorp en ik hoop dubbel feest. dus of ik wordt hartstikke dronken of ik blijf heel erg nuchter!!!!!!
@doenja, ik duim voor je!
Kom net terug van de fm en er groeien 4 eitjes! 2 aan iedere kant. 3 van de eitjes zijn tussen de 10 en 12 mm, maar eentje is 14,5 mm! Dus Sleepy, ze groeien inderdaad als een tierelier, de gyn blij en wij ook Moest weer een injectie vandaag en dan morgen nog een en dan dinsdag weer een fm. Ik hoop zo dat ze doorgroeien en dat we dan eindelijk een echte kans hebben. Ben alleen vergeten e vragen hoe het baarmoederslijmvlies eruit ziet, hoop dat dat ook oke is.....

@ Sleepy, is jouw NOD niet vandaag? Hoe staat het ermee? Ik ben trouwens niet op vakantie hoor, werk in het buitenland, vandaar die hoge temperaturen.

@ Doenja, succes met wachten, ik duim voor je!

@ Krossie, succes met je SLT morgen!

@ Sneeuwwitje, fijn dat het bloedverlies is opgehouden, hoeveel weken ben je nu zwanger? Geniet ervan meid!

@ Shinzy, moet je echt nog wachten tot woensdag, gingen de dagen maar wat sneller! Laat je het ons snel weten, ik duim voor je!
Sanne; 4 eitjes? Je mocht wel zeggen van die zevenling in Egypte ! Maar goed nieuws; spannend hoor, ik help je hopen!

Doenja; hopelijk maak jij het dorpsfeest (misschien voor het eerst? ) nuchter mee!

Sleepy; ik heb mijn man gelukkig niet ondergekotst, zou wat zijn...

Marinde en Dory; bijwerkingen zijn idd erg vervelend; worden die erger als de dosering wordt verhoogd?

Voor de rest; fijne zondag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven