Kan ik dat gewoon worden?

05-05-2015 17:17 71 berichten
Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen, maar hier is misschien een prima plek.

Ik ben een gewoon persoon in een gewoon huis met een doodnormale verkering en een standaard gezinssamenstelling. Hard werken, weinig verdienen en alles modaal.

Nu woonden er tot voor kort mensen van het woonwagenkamp naast ons. Prima lui. Geld zat, deden iets in het metaal en met auto's repareren. Daar was ik best een beetje jaloers op. Nu zijn ze verhuisd en wonen er sinds het weekend tegenover ons een nieuwe lichting kampers (sorry voor de generalisatie, zal ik het reizigers noemen?) tegenover ons. Die doen "iets" met bestratingen en Amerikaanse Pick-ups. Wederom aardige lui.

Eigenlijk wil ik ook gewoon reiziger worden. Dan heb ik ook een vette pick-up en volgens de vooroordelen hoef ik dan geen Belasting te betalen en mag ik een verrijdbare vrijstaande woning op een door de gemeente aangewezen plek neerzetten. Lijkt me zaaaaalig. Geen buren, familie lekker om mij heen en iedereen die tot het gewone plepsjesvolk behoort is dan een beetje bang voor me. Maar het schijnt dus dat ik zo geboren moet zijn. Is dat echt zo? Of zou ik gewoon Roma kunnen worden? De achternaam heb ik redelijk mee, en mijn man zou prima de producties voor Django Wagner of Jannes kunnen doen met zijn muzikaal talent en studio aan huis. De kledingtrend vind ik ook heerlijk. Niks meer pielen met nette jasjes, maar een huispak met Crocs en veel paillettentroep. Panterprints vind ik heerlijk en mijn haar heb ik dof gebleekt.

bAls dit geen optie is, dan had HerenBoer mij ook wel wat geleken. Ik ben gek op koeien en volgens mij kan ik ze ook best melken. Een overal aantrekken lijkt me doodsimpel en ook dit schept een beeld waarbij ik (volgens mij) niet lang na hoef te denken over mode of trends. Die pick-up of Landrover kan ik dan wederom goed gebruiken want; platteland en blubber. En tentfeesten en bier. En mijn eigen groentetuin. Indringers verjaag ik met een hooivork en een paar hectare met kassen kan ik gebruiken voor mijn bijverdiensten als wietteler.

Als laatste zou ik best Antilliaans of iets-anders-exotisch willen zijn. Die grote families en mooie kinderen zijn veel kleurrijker dan mijn eeuwig in de zon schroeiende sproetenvel en saaie boerenkool. Dan zou ik échte rotti kunnen maken in plaats van halen en de muziek is ook al een stukkie beter.

Maar ik ben dus als Gewone Ziel geboren. Om kleurrijk te zijn moet ik mijn haar verven en een zonnebankie pakken, en de dames van Duijts staan het tijgerprintje en de Crocs veel beter. De weelderig billen van de Antillen zal ik nooit op mijn strijkplankkont kunnen trainen. Ik denk dat ik uiteindelijk veel te lui ben om vroeg op te staan en koeien te melken.

Maar toch.

Kan een Gewone Sterveling ook tot een spannendere gemeenschap behoren? En dromen jullie daar weleens van?
Alle reacties Link kopieren
quote:marjolein852 schreef op 05 mei 2015 @ 17:55:

Ik zou wel heel graag zo'n Italiaanse mama willen zijn. De hele dag in de keuken pasta maken voor mijn zoon die op zijn 40e nog steeds het huis niet uit te krijgen is..

Ja, dat lijkt me wel wat!

Met zo'n soepjurk aan en slippers. Ooit was je mooi slank maar nu heb je een snor en ben je te dik.

Lijkt me ook wel wat!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Mooi stukje, en ik herken het allemaal .
Ik ben van plan om rond mijn 50'ste te transformeren, dan word ik een zongebruinde vrouw met interessante rimpels, oranje haar, helblauwe ogen en veel armbanden en kettingen en fladderende kleren. Dan rook ik jointjes en verblijf ik op eilanden.
Ik zou wel een Aussie willen zijn, ik zwijmel helemaal weg bij The Flying Doctors, Heartbreak High, Police, enz... Al die Australische series. Op vakantie in de VS dachten ze dat ik een Aussie was, had schijnbaar het accent overgenomen :p
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:beel schreef op 05 mei 2015 @ 18:25:

Ik ben van plan om rond mijn 50'ste te transformeren, dan word ik een zongebruinde vrouw met interessante rimpels, oranje haar, helblauwe ogen en veel armbanden en kettingen en fladderende kleren. Dan rook ik jointjes en verblijf ik op eilanden.Je hebt je avatar mee, zie ik
quote:O.L.L.A schreef op 05 mei 2015 @ 18:26:

[...]

Je hebt je avatar mee, zie ik Haha, ik zag het ook toen ik even teruglas...het zit blijkbaar diep
Ik wil ook wel kunstenaar zijn en ergens achteraf in Portugal resideren ofzo. En op magische wijze mijn kunst goed verkopen.
Of een tokkie die 5hoog achter woont met 3 ernstig vervelende, onopgevoede kinderen. Sjekkies draaiend op mijn balkon naar Hazes luisteren. Mijn vent is loogieter en drinkt teveel.

Buren die klagen en daarom lachen en Hazes iets harder zetten.

Mijn beste vriend is de wijkagent en de woningbouw.
quote:Mevrouw75 schreef op 05 mei 2015 @ 18:28:

Ik wil ook wel kunstenaar zijn en ergens achteraf in Portugal resideren ofzo. En op magische wijze mijn kunst goed verkopen.Oh jaaaa, grote wilde doeken met heel veel verf. Niet van dat benauwde werk.
quote:O.L.L.A schreef op 05 mei 2015 @ 18:28:

Of een tokkie die 5hoog achter woont met 3 ernstig vervelende, onopgevoede kinderen. Sjekkies draaiend op mijn balkon naar Hazes luisteren. Mijn vent is loogieter en drinkt teveel.

Buren die klagen en daarom lachen en Hazes iets harder zetten.

Mijn beste vriend is de wijkagent en de woningbouw.Neuh, lijkt mij weer helemaal niks.
Wat ik echt zou willen zijn is een hippie, met een busje en wonend in California. in een commune natuurlijk.

we hebben allemaal hele aparte namen zoals Moonlight en Sunflower.

We spelen gitaar bij zonsondergang.
quote:beel schreef op 05 mei 2015 @ 18:29:

[...]

Oh jaaaa, grote wilde doeken met heel veel verf. Niet van dat benauwde werk.Inderdaad. En dan ook heel veel vrienden hebben, maar wel in the middel of nowhere wonen.
quote:Mevrouw75 schreef op 05 mei 2015 @ 18:29:

[...]

Neuh, lijkt mij weer helemaal niks.Dit was ook absoluut niet serieus
quote:Mevrouw75 schreef op 05 mei 2015 @ 18:30:

[...]

Inderdaad. En dan ook heel veel vrienden hebben, maar wel in the middel of nowhere wonen.Ja uiteraard, als ik op willekeurig welk eiland ben heb ik er altijd hele lieve leuke vrienden.
quote:beel schreef op 05 mei 2015 @ 18:29:

[...]

Oh jaaaa, grote wilde doeken met heel veel verf. Niet van dat benauwde werk.Hele héle grote doeken en dan baden in verf en met mijn lijf die doeken beschilderen. Dat lijkt me geweldig!
quote:O.L.L.A schreef op 05 mei 2015 @ 18:24:

[...]

Met zo'n soepjurk aan en slippers. Ooit was je mooi slank maar nu heb je een snor en ben je te dik.

Lijkt me ook wel wat! En dan kwijnen met de achterkleindochters boven het vergeelde foto-album van je trouwdag waar je nog slank was.
quote:Ephina schreef op 05 mei 2015 @ 18:35:

[...]

Hele héle grote doeken en dan baden in verf en met mijn lijf die doeken beschilderen. Dat lijkt me geweldig!Ik zeg: wat houdt je tegen? Heb je een beetje ruime badkamer?
quote:beel schreef op 05 mei 2015 @ 18:25:

Ik ben van plan om rond mijn 50'ste te transformeren, dan word ik een zongebruinde vrouw met interessante rimpels, oranje haar, helblauwe ogen en veel armbanden en kettingen en fladderende kleren. Dan rook ik jointjes en verblijf ik op eilanden.Jaaaaaaa! Een IbizaFossiel!
quote:Ephina schreef op 05 mei 2015 @ 18:35:

[...]

Hele héle grote doeken en dan baden in verf en met mijn lijf die doeken beschilderen. Dat lijkt me geweldig!En je borsten bekladden met verfrollers!
Ik zou wel kind van een kunstenaar willen zijn. Een hele rijke.

En zo'n hele relaxte die haar hobbies heel serieus heeft keren nemen. Dus ik heb een tijdje 'ietd' met creatief op de naaimachine, en via de connecties van ouders verkoop ik dat. Datzelfde met andere experimenten op creatief gebied.

Dat moet natuurlijk in een atelier aan de gracht, waar ik als mijn gezin teveel druk oo mij legt ook kan verblijven. Want ik heb rust nodig voor de kunst.

En als steady inkomen wordt ik dan zzp-er die professioneel shopt over de hele wereld en mezelf trendwatcher noem. Of verzin daar zelf een woord voor.

En dan kom ik in blaadjes omdat ik zwanger ben en dan zeg ik dat ik tot de laatste minuten voor de bevalling nog keihard aan het werk was.

Voor mijn ideeen wbv babymode en met het professioneel internetshoppen.

To, ik heb als halve anti gewoon een cursus Surinaams koken gevolgd hoor!
quote:TheJoker schreef op 05 mei 2015 @ 18:47:

[...]

Jaaaaaaa! Een IbizaFossiel! Máár...dan wel heel eigenwijs op andere (nog nader te bepalen) eilanden.
quote:beel schreef op 05 mei 2015 @ 18:50:

[...]

Máár...dan wel heel eigenwijs op andere (nog nader te bepalen) eilanden.

Maltamoeke?

Teneriefwief?
quote:haakje schreef op 05 mei 2015 @ 18:48:

Ik zou wel kind van een kunstenaar willen zijn. Een hele rijke.

En zo'n hele relaxte die haar hobbies heel serieus heeft keren nemen. Dus ik heb een tijdje 'ietd' met creatief op de naaimachine, en via de connecties van ouders verkoop ik dat. Datzelfde met andere experimenten op creatief gebied.

Dat moet natuurlijk in een atelier aan de gracht, waar ik als mijn gezin teveel druk oo mij legt ook kan verblijven. Want ik heb rust nodig voor de kunst.

En als steady inkomen wordt ik dan zzp-er die professioneel shopt over de hele wereld en mezelf trendwatcher noem. Of verzin daar zelf een woord voor.

En dan kom ik in blaadjes omdat ik zwanger ben en dan zeg ik dat ik tot de laatste minuten voor de bevalling nog keihard aan het werk was.

Voor mijn ideeen wbv babymode en met het professioneel internetshoppen.

To, ik heb als halve anti gewoon een cursus Surinaams koken gevolgd hoor!Ja, en dan eigenlijk Truus de Vries heten en jezelf Xuzana DeFrèze noemen.
Ik wil ook wel zo'n hippe Amerikaanse natuurmoeder zijn die van die foto's van haar kinderen maakt die dan opeens viral gaan en op bored panda komen en heel door de hele facebookende wereld geliked worden.

En ik hou ook een succesvolle blog bij, gewoon als hobby natuurlijk.
quote:TheJoker schreef op 05 mei 2015 @ 18:52:

[...]

Maltamoeke?

Teneriefwief?Gewoon Texel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven