Kan ik dat gewoon worden?

05-05-2015 17:17 71 berichten
Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen, maar hier is misschien een prima plek.

Ik ben een gewoon persoon in een gewoon huis met een doodnormale verkering en een standaard gezinssamenstelling. Hard werken, weinig verdienen en alles modaal.

Nu woonden er tot voor kort mensen van het woonwagenkamp naast ons. Prima lui. Geld zat, deden iets in het metaal en met auto's repareren. Daar was ik best een beetje jaloers op. Nu zijn ze verhuisd en wonen er sinds het weekend tegenover ons een nieuwe lichting kampers (sorry voor de generalisatie, zal ik het reizigers noemen?) tegenover ons. Die doen "iets" met bestratingen en Amerikaanse Pick-ups. Wederom aardige lui.

Eigenlijk wil ik ook gewoon reiziger worden. Dan heb ik ook een vette pick-up en volgens de vooroordelen hoef ik dan geen Belasting te betalen en mag ik een verrijdbare vrijstaande woning op een door de gemeente aangewezen plek neerzetten. Lijkt me zaaaaalig. Geen buren, familie lekker om mij heen en iedereen die tot het gewone plepsjesvolk behoort is dan een beetje bang voor me. Maar het schijnt dus dat ik zo geboren moet zijn. Is dat echt zo? Of zou ik gewoon Roma kunnen worden? De achternaam heb ik redelijk mee, en mijn man zou prima de producties voor Django Wagner of Jannes kunnen doen met zijn muzikaal talent en studio aan huis. De kledingtrend vind ik ook heerlijk. Niks meer pielen met nette jasjes, maar een huispak met Crocs en veel paillettentroep. Panterprints vind ik heerlijk en mijn haar heb ik dof gebleekt.

bAls dit geen optie is, dan had HerenBoer mij ook wel wat geleken. Ik ben gek op koeien en volgens mij kan ik ze ook best melken. Een overal aantrekken lijkt me doodsimpel en ook dit schept een beeld waarbij ik (volgens mij) niet lang na hoef te denken over mode of trends. Die pick-up of Landrover kan ik dan wederom goed gebruiken want; platteland en blubber. En tentfeesten en bier. En mijn eigen groentetuin. Indringers verjaag ik met een hooivork en een paar hectare met kassen kan ik gebruiken voor mijn bijverdiensten als wietteler.

Als laatste zou ik best Antilliaans of iets-anders-exotisch willen zijn. Die grote families en mooie kinderen zijn veel kleurrijker dan mijn eeuwig in de zon schroeiende sproetenvel en saaie boerenkool. Dan zou ik échte rotti kunnen maken in plaats van halen en de muziek is ook al een stukkie beter.

Maar ik ben dus als Gewone Ziel geboren. Om kleurrijk te zijn moet ik mijn haar verven en een zonnebankie pakken, en de dames van Duijts staan het tijgerprintje en de Crocs veel beter. De weelderig billen van de Antillen zal ik nooit op mijn strijkplankkont kunnen trainen. Ik denk dat ik uiteindelijk veel te lui ben om vroeg op te staan en koeien te melken.

Maar toch.

Kan een Gewone Sterveling ook tot een spannendere gemeenschap behoren? En dromen jullie daar weleens van?
Alle reacties Link kopieren
quote:TheJoker schreef op 05 mei 2015 @ 18:52:

[...]

Maltamoeke?

Teneriefwief?Nee, ik heet natuurlijk Rosita of eventueel Estrenita maar ze noemen me liefkozend Eilanderosa...
quote:beel schreef op 05 mei 2015 @ 18:46:

[...]

Ik zeg: wat houdt je tegen? Heb je een beetje ruime badkamer?Nee
quote:Ephina schreef op 05 mei 2015 @ 19:01:

[...]

Nee Pierenbadje in de buurt?
Ik zou wel willen zijn opgegroeid als bleke Brit met een fantastisch accent en dito humor, en dan normaal gesproken met afhaalkoffie en klef afhaalbaksel naar mijn werk gaan, maar de afgelopen twee weken in een rood met blauw pak voor het ziekenhuis joelend op de koninklijke telg hebben zitten wachten, nationalistisch als ik ben.
quote:Mevrouw75 schreef op 05 mei 2015 @ 18:59:

[...]

Gewoon Texel.Lees nu pas terug en zie dat ik mezelf weer heb beperkt tot de stad, heb het gewoon niet in me
Heb me wel voorgenomen los te gaan als bejaarde. Mijn Caribische oma daar in het bejaardenhuis had met haar vriendinnen alle kleuren haar van de regenboog.

Gewoon omdat het kon op wit haar, keurige donkere dametjes vaak helemaal in groen incl lichtgroen haar. Geweldig.

En dan ga ik ook allerlei onzinnige dingen tegen jonge moeders zeggen. ' is tie nog niet zindelijk?' Kind van 6 weken. Standaard geslacht verkeerd noemen en consequent volhouden.

Lollies aan babies aanbieden. Spenen aan kleuters.
Rotti=roti en is Surinaams en niet Antilliaans.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:haakje schreef op 05 mei 2015 @ 19:04:

[...]

Lees nu pas terug en zie dat ik mezelf weer heb beperkt tot de stad, heb het gewoon niet in me Beperkt? Beperkt? Tot de allerleukste stad ter wereld? Noem dat maar beperkt. En je reist ook nog eens hartstikke veel. En dat gezin waar je voor moet vluchten om te kunnen werken, wie zegt ons dat die niet ergens in een willekeurige wereldstad of mega-chill gehucht wonen? En zeg nou zelf: niets heerlijker dan bijkomen aan een ouderwetsche gracht...toch?
quote:O.L.L.A schreef op 05 mei 2015 @ 17:25:

Ik zou een Japans uiterlijk willen hebben, maar ik ben een Hollandse vrouw met donkerblond haar en grijze ogen. Oh ja en overgewicht.

Leuk topic!

Ik zou klein en petit of donker/bruin/negroide/ofwatdepolitiekcorrectetermtegenwoordigis willen zijn.

Achterwerk a la Kim K, dus dat klein en petit zal 'm nooit worden
quote:Star schreef op 05 mei 2015 @ 19:12:

[...]

Ik zou klein en petit of donker/bruin/negroide/ofwatdepolitiekcorrectetermtegenwoordigis willen zijn.

Achterwerk a la Kim K, dus dat klein en petit zal 'm nooit worden

Dat petit en fijntjes is het hem inderdaad. Nou alles behalve petit en fijntjes, behalve mijn lengte dan haha.

Ik liep net de hond uit te laten en bedacht me net dat ik wel een strandjutter wil zijn. En dan kunstwerken maken met het hout, schelpen en troep die ik vind.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Arjen Ederveen ging je voor... https://www.youtube.com/watch?v=R3m8ucf7yNI
Jaaaa petit zijn.. Dat had ik ook wel gewild. Charmant, klein, fijn.. Achja, ik heb andere kwaliteiten.. Toch ?!
Ooh nog een. Ik zou wel een soort DR Reed van Criminal Minds willen zijn.
Ik zou wel een Miami housewife willen zijn. Lekker de hele dag roddelen met mijn fake vriendinnen en heul vaak naar de kappert en make-uppert, veel jurkjes kopen en wekelijks naar een charity event of zo. Oh en heel veel kleine kuttenlikkertjes om me heen. Hondjes dus he, de man is Op Zakenreis.

Enige nadeel is dat je dan moet stoppen met eten, maar champagne mag dan weer wel gelukkig.
Klinkt goed Ainne!
Ik wil ook wel een soort Miss Marple of Hercule Poirot willen zijn, iemand die zomaar spontaan in intriges wandelt, een beetje babbelt met deez' of geen en dan de moord oplost.
Zo'n Italiaanse familie, dat lijkt mij ook wel wat. Maar dan niet als de mama die de hele dag in de keuken staat aub, maar als de schoondochter die lekker met de rest van de familie de hele middag aan zo'n lange tafel in de boomgaard zit te eten en te pimpelen, terwijl de kinderen eromheen rennen. In de zon uiteraard. En graag slank en zonder snorharen
Nee! Gewoon geen zorgen over gewicht; zoon die blijft plakken, schoondochter die er van baalt en vriendjes worden met de plaatselijke slager.. (man heeft tenslotte ook ergens een liefje?)
Ik zou wel een man willen zijn voor even.

Om uit te proberen.

En dan -zoals Theo Maassen dat zo mooi zei- lekker een dagje in een joggingbroek met mijn halfslappe pik in de hand beetje TV kijken.

Geweldig!
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
quote:ainne schreef op 05 mei 2015 @ 21:15:

Ik zou wel een Miami housewife willen zijn. Lekker de hele dag roddelen met mijn fake vriendinnen en heul vaak naar de kappert en make-uppert, veel jurkjes kopen en wekelijks naar een charity event of zo. Oh en heel veel kleine kuttenlikkertjes om me heen. Hondjes dus he, de man is Op Zakenreis.

Enige nadeel is dat je dan moet stoppen met eten, maar champagne mag dan weer wel gelukkig.En dat ze dan een reallife soap over je gaan maken waarin je allemaal boedhistische uitspraken gaat doen over levensgeluk!
quote:TheJoker schreef op 06 mei 2015 @ 07:55:

[...]

En dat ze dan een reallife soap over je gaan maken waarin je allemaal boedhistische uitspraken gaat doen over levensgeluk!O dat wil ik ook.!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven