Minnaar
vrijdag 22 augustus 2008 om 19:12
zaterdag 23 augustus 2008 om 16:19
heb ff de laatste berichten teuggelezen en dat brengt me bij de vraag die me de laatste tijd wat meer bezighoudt: hoeveel weten jullie eigenlijk van de persoonlijke situatie, of willen jullie weten, van sv/minnaar ?? Is het uberhaupt belangrijk om dat te weten??
Beter om soms niet (te) veel te weten ?
Beter om soms niet (te) veel te weten ?
zaterdag 23 augustus 2008 om 16:23
Ik vond het niet belangrijk en wilde er eigenlijk ook niets van weten. De weinige info die hij mij vertelde maakte me soms ook erg jaloers. Ik wist dat hij een dochtertje had (baby) en ik kreeg opeens een gruwelijke hekel aan jonge vaders met dochtertjes. Ik liet zelf ook niet veel los over mijn prive-leven en dat was goed zo.
zaterdag 23 augustus 2008 om 16:36
Ik denk dat er een verschil is of je een sv of een minnaar hebt. Bij een sv draait het puur om de seks en is de persoonlijke situatie niet of minder belangrijk. Een minnaar is intiemer omdat het om meer dan seks gaat en omdat er gevoelens bij komen en dan wil je denk ik toch graag meer over zijn persoonlijke situatie/privéleven weten.
Wat ik niet van hem wil weten is wat hij allemaal in bed met zijn vrouw doet, hoe vaak enz, enz. en dat vertel ik hem ook niet.
Wat ik niet van hem wil weten is wat hij allemaal in bed met zijn vrouw doet, hoe vaak enz, enz. en dat vertel ik hem ook niet.
zaterdag 23 augustus 2008 om 16:47
@ xana nee ik bedoel niet wat hij allemaal met z'n eigen partner doet, dat interesseert me ook van mijn sv niet, en ik zal hem ook nooit vertellen wat ik allemaal doe met mijn no 1. Dat is per definitie not done wat mij betreft. t gaat me meer om de persoonlijke situatie, kinderen ja-nee, werk, etc.
Zelf denk ik dat ´t soms beter is niet al te veel te weten omdat dat de zaken vaak alleen maar ingewikkelder kunnen maken ...
Zelf denk ik dat ´t soms beter is niet al te veel te weten omdat dat de zaken vaak alleen maar ingewikkelder kunnen maken ...
zaterdag 23 augustus 2008 om 16:55
Ik ben aardig op de hoogte wat mijn nr 2 in het dagelijkse leven doet. Wij praten over ons werk, de kinderen, eigenlijk de alledaagse dingen (daarom ook mijn opmerking over ons privé seksleven) maar ik denk dat in mijn situatie de term minnaar beter is dan sv. Ik hou van hem maar ik ben niet verliefd op hem. Hij is speciaal voor mij en heeft een plekje in mijn hart maar is absoluut geen bedreiging voor mijn huwelijk.
zaterdag 23 augustus 2008 om 16:58
zaterdag 23 augustus 2008 om 17:09
Ik ben het wel met Xana eens, bij een minnaar is er ook interesse in de persoon en dus dagelijkse dingen. En het gaat dan om meer dan seks alleen, ook vriendschap. De term SV wordt hier natuurlijk voor het gemak voor beide gebruikt, maar dekt de lading natuurlijk niet als het om een minnaar gaat. Voortaan maar de M gebruiken voor minnaar .
Dus om Koka's vraag te beantwoorden... Ik vind het wel fijn om sommige dingen te weten, niet alles, dat hoeft niet. Maar wil wel graag weten wat de ander bezighoudt, uit interesse in de persoon dus.
Dus om Koka's vraag te beantwoorden... Ik vind het wel fijn om sommige dingen te weten, niet alles, dat hoeft niet. Maar wil wel graag weten wat de ander bezighoudt, uit interesse in de persoon dus.
zaterdag 23 augustus 2008 om 18:47
@ GND ik ken mijn sv nog niet zo heel lang, dus vandaar eigenlijk een beetje mijn vraag. Mijn vorige sv was écht een sv (dus puur voor de sex) maar heb ook niet 't idee dat ik mijn huidige sv onder de noemer minnaar mag plaatsen ... Meer sv+ misschien ... dus hebben we voortaan dan sv, sv+ en minnaar ??
zaterdag 23 augustus 2008 om 19:18
@Koka - ja, zo wordt het wel erg verwarrend . Maar wat is niet zo heel lang? Ik de mijne ook niet zo lang hoor, maar sv++++++++ wordt zo lang . En het woord seks-vriendje dekt de lading niet helemaal dus. Denk niet dat het erom gaat hoe lang je iemand kent, maar meer wat je samen deelt...
Maar hoe lang ken je jouw sv+ dan?
Maar hoe lang ken je jouw sv+ dan?
zaterdag 23 augustus 2008 om 19:39
@GND ... helemaal mee eens hoor ... k 'ken' mijn sv nu ongeveer 2 maanden, vind ik best kort, en zijn pas 2 x echt bij elkaar geweest (werk, afstand he ) maar merk wel dat ik 't buiten de sex, leuk vind te weten wat m een beetje bezighoudt, en van zijn kant wordt ook regelmatig geinformeerd .. dus vandaar sv+ ...
zaterdag 23 augustus 2008 om 20:07
Hoe je het "kind" nu noemen wilt, maakt uiteindelijk niet veel uit. Maar bij één of een paar ontmoetingen, kan je toch al moeilijk over een minnaar spreken, vind ik.
Heb je een minnaar, dan heb je een 2de relatie naast je eerste relatie en dat schept naast genot ook extra migraine en andere kopzorgen !
Heb je een sv, dan heb je af en toe seks met iemand waar veel minder geïnvesteerd wordt in "randactiviteiten" .
Met als nadeel dat je diegene dan ook niet écht kent en dat is niet altijd positief. Maar dat is toch eerder uitzonderlijk.
Dit concludeer ik uit eerder "opgelopen" ervaringen.
Heb je een minnaar, dan heb je een 2de relatie naast je eerste relatie en dat schept naast genot ook extra migraine en andere kopzorgen !
Heb je een sv, dan heb je af en toe seks met iemand waar veel minder geïnvesteerd wordt in "randactiviteiten" .
Met als nadeel dat je diegene dan ook niet écht kent en dat is niet altijd positief. Maar dat is toch eerder uitzonderlijk.
Dit concludeer ik uit eerder "opgelopen" ervaringen.
zaterdag 23 augustus 2008 om 20:43
Ik heb ook een minnaar/sv, tenminste......
Sinds 3 mnd. contact met een ex van vroeger. Een date gehad om eens te horen hoe het met elkaar gaat. Tweede date, na veel chatten, in bed beland en nog een paar keer.
Zelf wil ik wel meer weten van hem. Hij vertelt niets over zijn gevoelens (alleen dat ie mij leuk vindt en dat het net zo goed voelt als 11 jr geleden). Hij komt net uit een lange relatie. Zelf heb ik het gevoel dat het hem allemaal "teveel" is qua gevoelens, meegenomen dat ie dus uit een lange relatie komt (ik heb nog een relatie).
Bij mezelf merk ik onzekerheid; wanneer gaan we weer daten, wanneer sms-t ie weer etc.
Geen idee dus wat ie wilt. Zelf denk ik dus dat ie het allemaal op een rijtje wilt zetten en geen raad weet met al die gevoelens. Daar is ie de persoon ook wel naar. Wat zouden jullie adviseren, een date voorstellen, afwachten (ik ben zoooo ongeduldig...) of wat??
Sinds 3 mnd. contact met een ex van vroeger. Een date gehad om eens te horen hoe het met elkaar gaat. Tweede date, na veel chatten, in bed beland en nog een paar keer.
Zelf wil ik wel meer weten van hem. Hij vertelt niets over zijn gevoelens (alleen dat ie mij leuk vindt en dat het net zo goed voelt als 11 jr geleden). Hij komt net uit een lange relatie. Zelf heb ik het gevoel dat het hem allemaal "teveel" is qua gevoelens, meegenomen dat ie dus uit een lange relatie komt (ik heb nog een relatie).
Bij mezelf merk ik onzekerheid; wanneer gaan we weer daten, wanneer sms-t ie weer etc.
Geen idee dus wat ie wilt. Zelf denk ik dus dat ie het allemaal op een rijtje wilt zetten en geen raad weet met al die gevoelens. Daar is ie de persoon ook wel naar. Wat zouden jullie adviseren, een date voorstellen, afwachten (ik ben zoooo ongeduldig...) of wat??
zaterdag 23 augustus 2008 om 21:30
quote:salle schreef op 23 augustus 2008 @ 20:43:
Zelf denk ik dus dat ie het allemaal op een rijtje wilt zetten en geen raad weet met al die gevoelens. Daar is ie de persoon ook wel naar. Wat zouden jullie adviseren, een date voorstellen, afwachten (ik ben zoooo ongeduldig...) of wat??
Voilà, je weet het dus wel !
Laat hem zelf even contact opnemen. Jullie kennen elkaar al lang, ik denk dan ook wel dat hij je correct zal behandelen.
Zelf denk ik dus dat ie het allemaal op een rijtje wilt zetten en geen raad weet met al die gevoelens. Daar is ie de persoon ook wel naar. Wat zouden jullie adviseren, een date voorstellen, afwachten (ik ben zoooo ongeduldig...) of wat??
Voilà, je weet het dus wel !
Laat hem zelf even contact opnemen. Jullie kennen elkaar al lang, ik denk dan ook wel dat hij je correct zal behandelen.
anoniem_23057 wijzigde dit bericht op 23-08-2008 21:31
Reden: jij moet hij zijn ...
Reden: jij moet hij zijn ...
% gewijzigd
zaterdag 23 augustus 2008 om 22:25
Eigenlijk snap ik het probleem niet zo, bij een SV of een minnaar komt toch ook vriendschap om de hoek kijken.(het is geen ONS)
Om elkaars "andere" leven kom je dan ook niet heen, al is het maar om te weten hoe de partner van je SV/minnaar "erin" staat.
(wat zijn jou persoonlijke omstandigheden en drijfveren)
Ik snap ook niet helemaal waarom je jaloers kunt zijn op je SV/minnaar, je hebt toch allebei een eigen leven/relatie (ik ga even uit van gelijkwaardigheid)
Om elkaars "andere" leven kom je dan ook niet heen, al is het maar om te weten hoe de partner van je SV/minnaar "erin" staat.
(wat zijn jou persoonlijke omstandigheden en drijfveren)
Ik snap ook niet helemaal waarom je jaloers kunt zijn op je SV/minnaar, je hebt toch allebei een eigen leven/relatie (ik ga even uit van gelijkwaardigheid)
zaterdag 23 augustus 2008 om 23:47
hee weetnie, ook weer terug? Leuk! sv, nr2, sv+....
bij mij is het heel heftig of sv of not-sv.....
wilde niet meer, maar het gaat nu toch weer de verkeerde kant op. s+v. twee aparte hokjes.
Heb een aantal keer vreselijke ruzie gehad, echt heel erg!! Maar komt toch weer goed steeds. Het trekt, is magisch en zo ongelofelijk onvoorstelbaar tussen ons (de combinatie), dat het iedere keer weer opnieuw 'trekt'.
Bizar - echt bizar. En het kan me soms niks schelen; dan leg ik 20 jaar gelukkige relatie in de waagschaal puur voor de spanning.
(okee, beeeetje teveel rose op, maar toch....)
bij mij is het heel heftig of sv of not-sv.....
wilde niet meer, maar het gaat nu toch weer de verkeerde kant op. s+v. twee aparte hokjes.
Heb een aantal keer vreselijke ruzie gehad, echt heel erg!! Maar komt toch weer goed steeds. Het trekt, is magisch en zo ongelofelijk onvoorstelbaar tussen ons (de combinatie), dat het iedere keer weer opnieuw 'trekt'.
Bizar - echt bizar. En het kan me soms niks schelen; dan leg ik 20 jaar gelukkige relatie in de waagschaal puur voor de spanning.
(okee, beeeetje teveel rose op, maar toch....)
zondag 24 augustus 2008 om 11:04
Hoewel het nu wat mij betreft 'uit' is met mijn SV, wisten we echt wel het een en ander van elkaar. We wonen in dezelfde buurt en verkeren in de periferie van elkaars levens. Dus wisselden we dingen uit. En ook over onze emoties hadden we het regelmatig, zelden met betrekking tot 'ons', dat was not done, maar wel tussen de regels door. Onzekerheden en problemen bespraken we. Ik heb een redelijk, zij het soms wat schimmig, beeld van zijn leven. Dat is ook de reden waarom ik nooit een relatie met hem zou willen. Onze levens zijn namelijk absoluut niet 'compatible'.
Maar naast de seks hadden we ook zeker gewoon gezellige avonden, met koken, eten, op de bank tv kijken, kletsen. Niet alleen maar seks. Toch waren we geen echte vrienden.
Maar naast de seks hadden we ook zeker gewoon gezellige avonden, met koken, eten, op de bank tv kijken, kletsen. Niet alleen maar seks. Toch waren we geen echte vrienden.
zondag 24 augustus 2008 om 13:43