apotheekergenissen

06-05-2015 22:21 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het , er zijn ergere dingen...

Maar ik vind het toch irritant

Maandagmorgen via een tel bandje herhalingsrecepten aangevraagd.Hoop gedoe met lange nummers intypen!

Volgens het bandje kon je de volgende werkdag na 15 uur de medicijnen ophalen.

Gezien dat 5 mei er ook nog tussen valt, heb ik al een dag langer gewacht met ophalen

Omdat ik nog naar apotheek moet omfietsen krijg ik een natte broek ook nog.

Kom ik daar aan, zegt de baliemedewerkster dat het herhaalmedicijnen zijn, die worden verdeeld door een robot en ik moet de volgende dag maar weer komen.

Waarom moet ik altijd zo lang wachten en even snel naar de apotheek is er ook niet bij.

Moet er altijd minstens 10 minuten op wachten.., meestal langer.

Je zal maar eens dringends iets nodig hebben van de apotheek zeg..
quote:Feeksje1977 schreef op 06 mei 2015 @ 22:40:

Of die printjes die ze erbij doen terwijl de bijsluiter er ook gewoon bijzit in het doosjes kosten ook gewoon extra geld.DIe prints zijn ook niet van toegevoegde waarde, tenzij je behoefte hebt aan een groter lettertype...
De toekomst is niet meer wat het was
Ik vind de topictitel dan weer heel ergerlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
gaat jouw apotheek over het weer?
Goh, ik heb altijd lege apotheken en krijg altijd direct waar ik voor kom en kan op de koop toe ook nog advies vragen.

Behalve die extra printjes, daar snap ik ook niks van.

Kom allemaal naar mijn apotheken, zou ik zo zeggen.
quote:Feeksje1977 schreef op 06 mei 2015 @ 22:43:

[...]

De kosten zijn het probleem niet wel dat ze kosten boeken die niet nodig zijn of niet kloppen. Mijn verzekeraar heeft al 2x kosten terug gedraaid omdat ze eigenlijk fraude aan het plegen waren.Dat is niet de bedoeling nee, wat suf.
Apotheker geeft zorgverzekeraar de schuld, allemaal zo onduidelijk en de verzekeraar zegt gewoon dat apotheker soms echt te veel kosten door boeken.

Maar goed blijkbaar mag je daar niet over klagen begrijp ik. Veel plezier met zeuren over een paar minuten wachttijd of een menselijke fout.
quote:Nouschi schreef op 06 mei 2015 @ 22:44:

Ik vind de topictitel dan weer heel ergerlijk.Apotheeker-genissen?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 06 mei 2015 @ 22:37:

Maar waarom stap je dan niet over?

Ik snap dat je in een dorpje weinig keuze hebt, maar in een iets grotere plaats of stad zijn toch meer opties lijkt me.Ben al overgestapt omdat ik van woonwijk naar centrum ging en had een fijn klein apotheekje maar die werd dus opgeheven en toen werd ik automatisch naar mijn huidige apotheek gedaan en die is helaas toch nog het meest dichtbij.
quote:liara schreef op 06 mei 2015 @ 22:37:

[...]

Wat erg! Dat is hier de enige tijd dat ze nou eens even opschieten.

Oh wat fijn voor je, dan kun je nog altijd tegen sluitings gaan

Het enige voordeel is dat er een supermarkt tegenover zit en dan kan ik meteen boodschappen doen zo nodig dus dan sla ik 2 vliegen in 1 klap. En mijn beste vriendin woont er dichtbij dus bel ook vaak even bij haar aan als ik dan toch in de buurt ben en op de terugweg ben.
quote:NYC schreef op 06 mei 2015 @ 22:47:

[...]

Apotheeker-genissen? Hoe je het ook wendt of draait het klopt niet
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ze hebben nooit wat op voorraad, waardoor ik echt altijd nog een keer terug moet komen.

Ze zijn de recepten kwijt, dus moet alles weer opnieuw aangevraagd worden en kan ik weer terug komen.

De arts heeft de dosering aangepast en dat staat niet op het herhaalrecept, dus weigeren ze voldoende mee te geven. Dus moet ik de arts weer laten bellen en nog een keer terug komen.

Nooit even zelf meedenken (op 1 meisje na).

Ik sta minimaal 10 minuten te wachten.

En dan kom ik er zo'n elke 2-3 maanden (buiten de keren extra terugkomen).

Soms heb ik best zin om er een bom op te gooien
Staat jullie bij de AH nooit lang te wachten? Grappig, ik wel.. Maar echt niet dat ik ga lopen klagen hoor. Weet je, misschien moeten jullie het eens van de andere kant bekijken. Dat er lang gewacht moet worden komt door alle bezuinigingen, helaas kan een assistente daar niks aan doen. Tel daar ook nog eens bij op alle extra uitleg die je moet geven over vergoedingen en rekeningen en voila, je staat nog langer te wachten.

Dan heb ik het nog niet eens over de patienten die blijkbaar denken dat het normaal is om tegen iemand uit je dak te gaan en je voor van alles uit te maken. Hoppa, weer een collega overspannen, patient mag weer langer wachten.

Nee mensen, een prachtbaan is het, echt waar.... Gelukkig waarderen sómmige mensen ons nog wel, helaas zijn het er weinig. Maar mijn voeten doen pijn van het vele staan, lopen en heen en weer rennen vandaag, die van jullie ook?
Noem mij maar Nil!
quote:yette schreef op 06 mei 2015 @ 22:36:

Mijn zoon heeft eens NA het afhalen van een tas met 7 (!!!) soorten anti-epileptica 30 minuten aan de tafel bij de apotheek gezeten met de ene partieel complexe aanval na de andere. Hij heeft er met moeite zelf wat pufjes noodmedicatie genomen, maar het stopte niet. Op een gegeven moment kwam er wel een medewerkster vragen of hij op iemand wachtte, maar toen hij niet snel genoeg antwoordde, dacht ze dat hij niet kon praten en liep ze weer weg. 

Uiteindelijk wist hij mij te smsen en ben ik erheen geraced. WOEST dat ik was!

Vreselijk... heb ook wel zoiets gehad maar dan niet bij de apotheek. Je gedachten malen maar en malen maar "help me dan! Iemand? Alsjeblieft?" Zo opgesloten in je eigen lijf, je eigen geest... En niemand die het ziet. De onwerkelijke realisatie dat juist daar waar professionals aan het werk zijn je zo over het hoofd gezien wordt..

quote:rosings schreef op 06 mei 2015 @ 22:43:

[...]

Als ze het 'personeelkosten anders kan het niet lijen open te zijn' zouden noemen zou iedereen het beter accepteren dat zo'n kulsmoesje als je geen eens uitleg hebt gehad of nodig hebt.Die prijzen zijn vastgesteld en niet alleen voor voor de uitleg. Maar goed, dat kun je allemaal op internet vinden.
quote:nil.nequit.amor schreef op 06 mei 2015 @ 22:56:

Staat jullie bij de AH nooit lang te wachten? Grappig, ik wel.. Maar echt niet dat ik ga lopen klagen hoor. Weet je, misschien moeten jullie het eens van de andere kant bekijken. Dat er lang gewacht moet worden komt door alle bezuinigingen, helaas kan een assistente daar niks aan doen. Tel daar ook nog eens bij op alle extra uitleg die je moet geven over vergoedingen en rekeningen en voila, je staat nog langer te wachten.

Dan heb ik het nog niet eens over de patienten die blijkbaar denken dat het normaal is om tegen iemand uit je dak te gaan en je voor van alles uit te maken. Hoppa, weer een collega overspannen, patient mag weer langer wachten.

Nee mensen, een prachtbaan is het, echt waar.... Gelukkig waarderen sómmige mensen ons nog wel, helaas zijn het er weinig. Maar mijn voeten doen pijn van het vele staan, lopen en heen en weer rennen vandaag, die van jullie ook?Jij denkt dat je de enige bent met een drukke baan waarbij je veel loopt? Het eerste deel van je post kan ik in meegaan, heel jammer van het eind, kinderachtig ook.
quote:Bij_Zonder schreef op 06 mei 2015 @ 22:58:

[...]

Vreselijk... heb ook wel zoiets gehad maar dan niet bij de apotheek. Je gedachten malen maar en malen maar "help me dan! Iemand? Alsjeblieft?" Zo opgesloten in je eigen lijf, je eigen geest... En niemand die het ziet. De onwerkelijke realisatie dat juist daar waar professionals aan het werk zijn je zo over het hoofd gezien wordt..

Ja afschuwelijk hè?

En toen ik er aankwam waren er ook nog eens geen andere klanten!

Maar mijn voeten doen pijn van het vele staan, lopen en heen en weer rennen vandaag, die van jullie ook?

Oh ik ga nooit uit mijn plaat tegen de assistente hoor. Ik haat de apotheek en kan de assistentes meestal wel schieten maar ik blijf altijd o zo netjes en beleefd. Alleen toen de apotheek een fout had gemaakt en ik na een half uur nog drie kwartier aan de balie kon wachten ging mijn blik even hemelwaarts en ontsnapte er een zucht. Verder gedraag ik mij aan de buitenkant altijd correct, het is gewoon maar goed dat gedachten lezen niet kan.

En nee, geen last van mijn voeten, wel een slechte rug.

Nee mensen, een prachtbaan is het, echt waar.... Gelukkig waarderen sómmige mensen ons nog wel, helaas zijn het er weinig. Maar mijn voeten doen pijn van het vele staan, lopen en heen en weer rennen vandaag, die van jullie ook?

Ik waardeer iedereen die voor mij aan het werk is en schelden of me op een andere manier onbehoorlijk gedragen doe ik niet. Maar als er dingen ernstig mis lopen , dan erger ik me. Of dat nou bij de apotheek of bij de Appie is maakt daarin niets uit.

Jouw voeten doen pijn van het werken. Mijn lijf doet pijn van een ongeluk. Shit happens.
Bij ons werken ze met heel veel en toch duurt het altijd te lang voordat er iemand naar de balie komt.

De apotheker zelf is wel een geweldige man die echt meedenkt en toch is er pas geleden een grote fout gemaakt die nare gevolgen voor mij en/of mijn omgeving had kunnen hebben (te lage dosering van een nieuwe ad. Stond duidelijk op het recept, maar had niemand gezien)
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:rosings schreef op 06 mei 2015 @ 22:33:

Dat je elke drie maanden een hele berg aan medicatie op moet halen, dat dat 2 weken van te voren wordt doorgegeven... En dat ze dan nog een (vrij standaard) medicijn 'niet op voorraad' hadden.... DAAROM was het ook twee weken van te voren doorgegeven.... zodat je het zou bestellen!

Precies dat dus! Ik heb inderdaad ik weet niet hoe vaak bij de apotheek gestaan met dit probleem. Óók als ik ruim op tijd besteld had, óók als ik twee dagen van tevoren nog gebeld had dat het recept er was en ik dus echt merk X moest hebben (zoals vermeld op recept en in hun computer). De laatste keer ging ik op vakantie, dus had ik heel ruim op tijd besteld (twee weken voordat ik weg ging). Kom ik het ophalen, is het er zowaar, maar krijg ik het niet mee 'omdat mijn voorraad nog niet op is'?! Duh, als ik wacht tot die wel op is zit ik iedere keer zonder medicijnen met hun snelheid. En het gaat hier niet om iets heel spannends wat ik zou kunnen verkopen als party-drug oid, of waar ik gevaarlijke dingen mee zou kunnen doen, dus waarom dat ineens een probleem was? Kon ik een week later terugkomen. Nog gedaan ook, en toen was het er ineens niet meer. Of ik nog een week later kon komen. Nee dus, want dan was ik op vakantie....

Wat was ik toen kwaad zeg. Heb ze verteld dat ze het recept in hun r*t mochten steken, heb aan een collega een nieuw recept gevraagd (werk in een ziekenhuis), en ben naar een willekeurige andere apotheek gegaan. Waar ik het na 10 minuten wachten mee kon nemen.

Inmiddels heb ik dus ook een andere apotheek.

En ja, ik begrijp dat je ook moet betalen voor de mevrouw achter de balie, als ik een pak melk koop bij de AH zit daar ook een deel salaris van de caissière in. Beetje onhandig dat ze dat zo apart vermelden, maar dat heeft de apotheek niet verzonnen. Maar het 'advieskosten' noemen terwijl ik nog nooit 1 advies heb gehad.... En ik heb al 8 jaar dezelfde medicijnen in dezelfde dosis (wel steeds een andere producent, maar dat bedenk ik niet). Krijg ik iedere zoveel jaar toch ineens weer een rekening voor 'eerste ter hand stelling'. Ten eerste ís het dat dus niet, ik heb het al jaren, van diezelfde apotheek, en ten tweede heb ik er zelfs de eerste keer geen uitleg bij gekregen, en daarna al helemaal niet. Ik hou tegenwoordig dus goed in de gaten of ze niet weer ineens die 17 euro zoveel erbij gedaan hebben.

Overigens: eerlijk is eerlijk, ik ben net verhuisd en pas 1 ervaring met de nieuwe apotheek, en die was prima. En zowaar ook open op tijden dat werkende mensen langs kunnen komen. Dus wellicht had ik eerder gewoon een hele slechte, maar die bestaan wel degelijk.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 06 mei 2015 @ 23:00:

[...]

Die prijzen zijn vastgesteld en niet alleen voor voor de uitleg. Maar goed, dat kun je allemaal op internet vinden.

Als de term de lading niet dekt, moet er een andere term voor komen, dan zeuren mensen er niet zo over en snappen ze het beter. Niet iedereen kan alles maar zo makkelijk op internet vinden.

Als ik mijn moeder los laat op internet gaat ze in d'r hoofd morgen dood aan de engste ziektes en wil ze m'n creditcardnummer omdat ze op Facebook een auto voor me kan winnen.

Ik vind het prima die kosten, ik snap dat het uit de lengte of de breedte moet komen en dat zij daar niet voor de gezelligheid staan.
Ik heb een geweldige apotheek.

Recepten kloppen altijd. Meestal hebben ze alles, zelden moet ik een 2ekeer komen.

Apotheker heeft me ivm zwangerschapswens goede adviezen gegeven mbt mijn medicatie. Beter dan mijn arts had gegeven.

En pas geleden kon ik mijn medicatie niet ophalen omdat ik met een ziek kind thuis zat. Geen probleem, ze kwamen de medicijnen wel even brengen.

Kortom: hulde!!
quote:yette schreef op 06 mei 2015 @ 23:03:

[...]

Ja afschuwelijk hè?

En toen ik er aankwam waren er ook nog eens geen andere klanten!

Dat maakt het nog schrijnender... Heb je er nog wat over gezegd daar?

Om dit soort dingen heb ik altijd graag mijn hond bij me. Hij heeft geen opleiding tot hulphond gehad maar functioneert voor mij wel zo. Hij heeft een dekje waar op staat dat hij epilepsie-hulphond is en aan de ene kant is dat net alsof er een lichtkrant met "Pas op! Zielig persoon!" boven mijn hoofd hangt maar aan de andere kant is er altijd een zorgzaam, warm iemand waar ik me aan vast kan klampen (hond dus) wat troostend en kalmerend werkt en je trekt de aandacht. Ook van professionals.
quote:rosings schreef op 06 mei 2015 @ 23:11:

[...]

Als de term de lading niet dekt, moet er een andere term voor komen, dan zeuren mensen er niet zo over en snappen ze het beter. Niet iedereen kan alles maar zo makkelijk op internet vinden. Receptkosten dekt de lading prima toch? Kosten die gemaakt worden voor recept uitgeleverd kan worden.
10 minuten wachten vind ik nog wel gaan. Ik heb vandaag ruim 50 minuten moeten wachten. Ze hadden tien balies maar een was er maar open... Stond een rij van zeker 40 man. Is in mijn oude ziekenhuis ook, maar daar gaat het dan lekker snel, zelfs met zo'n rij. Hier deden ze alles errrrrgggg langgggzaaaaammm. Zat er ook nog een stagiair naast die alles nog moest leren waardoor het nog langzamer ging.... Niets mis met het willen leren, maar doe dan nog een balie open.

Gelukkig waren ze aardig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven