Gezondheid alle pijlers

Donor

17-03-2015 07:14 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of dit de juiste pijler is, maar dat merk ik dan wel weer.

Mijn moeder zit in een vergevorderd traject om vrijwillig en anoniem een van haar nieren te doneren.

In eerste instantie kon ik mij er hrlemaal in vinden, maar nu het dichterbij komt vind ik het eng. Bang voor wat er mis kan gaan denk ik

Heeft iemand hier ervaring mee?
Frankly my dear, I don"t give a damn
En dank je Whopper!
Dank je Wopper, voor je lieve woorden.
Ik ben blij voor je moeder, Calvijn. Ik snap je ongerustheid echt wel. En ik denk dat je moeder hier misschien wel gewoon erg gelukkig van wordt. En dat is ook wat waard toch?
Ik vind het een dappere keuze van je moeder, maar snap ook jouw bezorgdheid. Het is niet niets.
Ze wordt er zeker heel gelukkig van.

Ze is lichamelijk helemaal goed gekeurd. Nu nog een scan en een afsluitend gesprek en dan is het rond.

Ergens eind mei kan de operatie plaatsvinden
quote:calvijn1 schreef op 18 maart 2015 @ 21:09:

Ze wordt er zeker heel gelukkig van.

Ze is lichamelijk helemaal goed gekeurd. Nu nog een scan en een afsluitend gesprek en dan is het rond.

Ergens eind mei kan de operatie plaatsvinden

En ze gaat nog iemand op de wereld intens gelukkig maken.

Ik ben plaatsvervangend trots op je moeder.
quote:Doreia schreef op 17 maart 2015 @ 16:20:

Poeh, wat knap van je moeder. Hoewel ik een nierpatiënt in mijn omgeving had, zou ik het zelf niet doen bij leven. Ben wel donor, maar pas na overlijden. Ben zelf best huiverig, stel dat er iets met mijn andere nier gebeurd, dan lig ik zelf aan de dialyse. Maar dat is weer anders wanneer het een dierbare zou zijn die ik daarmee zou kunnen helpen gek genoeg.

Al met al, petje af voor je moeder!Snap ik. Ik heb zelf inmiddels een nier met verminderde functie, leuk erfenisje van de zwangerschap. Ben pas 34.
Even een update en niet zo'n goede.

De transplantatie is uitgesteld.

Haar nieren zijn prima, maar uit de scan is gebleken dat ze op een ander orgaan een vlekje heeft. Ze denken aan een cyste, maar moet wel onderzocht worden.

Een teleurstelling dat het is uitgesteld en toch verontrustend (vind ik)
Dat schiet nog niet op, maar betere het zekere voor het onzekere. Het hoeft natuurlijk niets ernstigs te zijn, maar het is in ieder geval goed om het uit te zoeken. Als het een cyste is, kan het soms ook nog geen kwaad.

Het nadeel van die onderzoeken waarbij ze je hele lijf doorlichten, is dat ze bijna altijd wel iets vinden als je niet meer zo jong bent.
Of een voordeel als ze er dan op tijd bij zijn

(zit op/in alvleesklier)
Ik zou er zwaar op tegen zijn als mijn ouders zoiets zouden willen doen. Je loopt niet alleen risico, maar hebt natuurlijk ook kans dat je zelf ooit 'n nierziekte krijgt waardoor je geen reservenier meer hebt. En je algehele weerstand gaat achteruit. Het kan je algehele levensduur wel verkorten. Dus als er geen noodzaak is, zoals 'n kind/ouder die je van 'n nier wil voorzien, zou ik het absoluut afraden.
Shoot first, ask questions later!
quote:calvijn1 schreef op 06 mei 2015 @ 10:57:

Even een update en niet zo'n goede.

De transplantatie is uitgesteld.

Haar nieren zijn prima, maar uit de scan is gebleken dat ze op een ander orgaan een vlekje heeft. Ze denken aan een cyste, maar moet wel onderzocht worden.

Een teleurstelling dat het is uitgesteld en toch verontrustend (vind ik)Toch nog 'n voordeel van haar donatieplan dat ze hier dan hopelijk ruim op tijd bij zijn. Anders was het waarschijnlijk nooit ontdekt (of te laat) Kan ze verder beter zo gezond mogelijk blijven en haar nieren zelf houden.
Jep, ervaring mee.

Iemand in mijn zeer nabije omgeving heeft een nier gedoneerd. Ik wil hier niet en plein public details over kwijt, het gaat immers niet over mij. Ik ga zo weg, ben vanavond weer terug, mijn inbox staat open.

Oh, ik lees net je update, dan is mijn bericht wellicht wat misplaatst.

Ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is en het helemaal goed komt met je moeder. PB mag natuurlijk evengoed. Succes!
quote:redbuIIetje schreef op 06 mei 2015 @ 12:28:

[...]

Toch nog 'n voordeel van haar donatieplan dat ze hier dan hopelijk ruim op tijd bij zijn. Anders was het waarschijnlijk nooit ontdekt (of te laat) Kan ze verder beter zo gezond mogelijk blijven en haar nieren zelf houden.

Ik vind het haar keuze en die moet ik respecteren

Mijn moeder is vastbesloten en zodra het kan gaat ze er mee door
quote:calvijn1 schreef op 06 mei 2015 @ 23:30:

[...]

Ik vind het haar keuze en die moet ik respecteren

Mijn moeder is vastbesloten en zodra het kan gaat ze er mee door

Mocht dat plekje iets zijn, zal ze na genezing daarvan waarschijnlijk niet eens meer mogen in 't kader van haar eigen gezondheid/weerstand.

Maar bekijk 't zo: dankzij je moeders liefdadigheidsplan redt ze hiermee (dankzij het volledig doorgelicht worden) wellicht haar eigen leven!
Even een update

Mijn moeder heeft vandaag te horen gekregen dat alles goed is en ze rond november haar nier af gaat staan.

Heel spannend!
Fijn dat alles goed is! Wat een spannend traject gaat je moeder in, petje af!
Fijn dat ze goedgekeurd heeft (ook omdat dat betekent dat er niets ernstigs aan de hand is met je moeder ). Veel sterkte met aftellen!
Dank je wel.

Ik weet nog steeds niet wat ik er van vinden moet.

Beetje dubbel. Aan de ene kant trots, aan de andere kant bezorgd
Dat snap ik heel goed, Calvijn. Het is ook niet niets, zowel de ene kant op (dat ze zo'n gift doet, dat is ook iets om trots op te zijn!) als de andere kant op (het is een grote ingreep waar ze langdurig van zal moeten herstellen). Je mag het gewoon allebei voelen, daar hoef je niet tussen te kiezen. Het ene gevoel staat los van het andere en ze sluiten elkaar niet uit.
Wat knap van je moeder, echt heel veel respect!

Ik kan me voorstellen dat het voor jou moeilijk is. Elke operatie of ingreep bij geliefde is moeilijk, laat staan als het gaat om een orgaan. Ik hoop dat je daar met je ouders goed over kunt praten.
Na bijna een jaar in het traject te zitten, gaat het over twee weken dan toch gebeuren.

Mijn moeder krijgt de operatie om haar nier te doneren

Heel spannend toch wel weer
Sterkte voor jou en vooral je moeder! Ik vind het heel dapper.
Oh dear, how sad, never mind.
Thnx!

Ik vind het ook erg dapper van haar

Hoop alleen dat de operatie en het herstel niet tegen gaan vallen voor haar
Spannend hoor. Super dat je moeder dit wil doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven