Abonnement belemmering (bestelling)

07-05-2015 08:40 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus een telefoon plus een telefoon abonnement besteld. Alles ging naar behoren, totdat de provider om mijn bankpas vroeg,

deze had ik gescand en opgestuurd, bleek de bankpas niet 6 maanden oud te zijn, ja hoor! ik had 3 opties, aangezien mijn bankpas niet 6 maanden oud was, had ik de twee andere opties uitgevoerd, maar blijkbaar was dit niet genoegzaam voor de provider. Gister had ik gebeld over dit issue, mij werd verteld te wachten (ik wacht al 2 weken op mijn telefoon ), totdat hun een tweede optie ter beschikking hebben. SERIEUS? ik had mijn telefoon gister in ontvangst moeten krijgen! ik weet me geen raad meer.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Je bankpas scannen? Nooit van gehoord.
Je bankpas scannen? Raar verhaal....
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Ja, het gaat om het vaststellen van o.a. de identiteit en om dat later ook te kunnen bewijzen. En alsof dat niet voldoende is moet je bankpas persé 6 maanden oud zijn.
Je weet je geen raad meer? Hoezo, het is toch maar een telefoon?

Geen ervaring mee, maar ik zou overstappen naar een ander als dit al zo moeilijk gaat. Stel je voor dat je een echt probleem hebt, dan weet je welke service je kunt verwachten.
quote:Eenieminiemoo schreef op 07 mei 2015 @ 08:50:

Ja, het gaat om het vaststellen van o.a. de identiteit en om dat later ook te kunnen bewijzen. En alsof dat niet voldoende is moet je bankpas persé 6 maanden oud zijn.Wat een onzin, mijn aanbieder wil gewoon dat je een cent overmaakt.
Beetje vreemd verhaal, ik heb nog nooit een scan van mijn bankpas moeten opsturen als ik een telefoon met abonnement online bestelde. Als je je legitimeert op het moment dat ze de telefoon komen afleveren dan zijn ze toch ook zeker over je identiteit?

Wat waren trouwens die drie opties waar je het in je OP over hebt?
Juist, ja! een cent overmaken: voldaan. Paspoort sturen, verstuurd. ID? ook verstuurd. Screenshot van je internetbankieren? ook verstuurd. Ik heb zelfs nog een kopie van mijn recent bankafschrift opgestuurd. Zoveel informatie hebben ze, maar alsnog gaan ze moeilijk doen om een bankpas dat nog niet 6 maanden oud is.
quote:_blabla_ schreef op 07 mei 2015 @ 08:56:

Wat waren trouwens die drie opties waar je het in je OP over hebt?Kopie van een recent bankafschrift of bankpas, of een screenshot van internetbankieren
Is dit een groot bedrijf zoals Vodafone?
En dit is gewoon een normaal bedrijf? Want ik vind dat je wel erg veel informatie geeft. Zelf zou ik niet zoveel informatie opsturen voor een telefoon abonnement!
quote:bootje_op_de_golven schreef op 07 mei 2015 @ 09:05:

Is dit een groot bedrijf zoals Vodafone?Ja, het bedrijf is groot en bekend.
Ze hebben dus je paspoort, je id ,en een kopie van je bankpas?

Ik vertrouw het op de een of andere manier niet . ook al is het een groot bedrijf
quote:Waszak schreef op 07 mei 2015 @ 09:05:

En dit is gewoon een normaal bedrijf? Want ik vind dat je wel erg veel informatie geeft. Zelf zou ik niet zoveel informatie opsturen voor een telefoon abonnement!Ja, het is een normaal bedrijf. Ik heb daadwerkelijk dikwijls informatie naar hun verstuurd. Ze hadden overal wel een excuus voor. Dan was weer het paspoort niet goed, dan weer de kopie van mijn ID.
Stuur je iedere keer kopieën waar iets mis mee is dan? Even goed lezen wat ze willen hebben.
Zeg maar Spijker.
quote:bankje schreef op 07 mei 2015 @ 09:11:

Ze hebben dus je paspoort, je id ,en een kopie van je bankpas?

Ik vertrouw het op de een of andere manier niet . ook al is het een groot bedrijfUiteraard heb ik een paar dingen doorgekrast om zo Identiteitsfraude te voorkomen. Bij elk kopie heb ik ook duidelijk de bedrijfsnaam, datum en dat het een kopie is toegelicht.
quote:Eenieminiemoo schreef op 07 mei 2015 @ 09:20:

[...]

Uiteraard heb ik een paar dingen doorgekrast om zo Identiteitsfraude te voorkomen. Bij elk kopie heb ik ook duidelijk de bedrijfsnaam, datum en dat het een kopie is toegelicht.Tja, als jij dingen door gaat krassen kan dat natuurlijk net iets zijn wat ze willen zien. Heb je gevraagd wat er mis is?
quote:Spijk-er schreef op 07 mei 2015 @ 09:18:

Stuur je iedere keer kopieën waar iets mis mee is dan? Even goed lezen wat ze willen hebben.Begrijpend lezen? daar heb ik heus geen moeite mee hóór! ze zijn onduidelijk, omdat ze: om een paspoort vragen, maar ze lichten er niet bij toe, dat als het een buitenlandse paspoort is, je een kopie van je betaalpas erbij moet sturen. Hiervoor moest ik bellen!
niet zo moeilijk doen. even bellen/mailen dat je ze lastig vindt en niks meer wil. dan naar een belwinkel gaan en de vriendelijke meneer het voor je laten regelen.

en je aub niet zo druk maken over zulke futiliteiten. als er een keer écht wat loos is kun je jezelf op laten nemen met een maagzweer...
En doooooor!
Ah er was dus wel iets aan de hand, je hebt een buitenlands paspoort. Dat heeft mijn vriend ook en je kan er inderdaad donder op zeggen dat ze dan net iets meer info willen.

Onhandig van hun, maar je had het wel kunnen verwachten eigenlijk. Je schopt erg veel drama om iets kleins vind ik.
Zeg maar Spijker.
quote:Eenieminiemoo schreef op 07 mei 2015 @ 09:08:

[...]

Ja, het bedrijf is groot en bekend.Welke dan.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 07 mei 2015 @ 09:23:

[...]

Tja, als jij dingen door gaat krassen kan dat natuurlijk net iets zijn wat ze willen zien. Heb je gevraagd wat er mis is?Neen, dat doorkrassen is nooit een probleem geweest. Op de site stond duidelijk aangegeven welk informatie ze van mij wouden. Dat had ik dus gestuurd. En de rest, zoals mijn burgerservicenummer en pasfoto heb ik doorgekrast, want daar hebben ze niets mee te doen.
Het is maar een telefoon joh.

En met een buitenlands paspoort willen ze inderdaad meer informatie.
quote:broadway schreef op 07 mei 2015 @ 09:27:

niet zo moeilijk doen. even bellen/mailen dat je ze lastig vindt en niks meer wil. dan naar een belwinkel gaan en de vriendelijke meneer het voor je laten regelen.

en je aub niet zo druk maken over zulke futiliteiten. als er een keer écht wat loos is kun je jezelf op laten nemen met een maagzweer...Ik had ze dus ook gebeld. Maar inderdaad, even langs gaan naar de belwinkel. Thanks.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 07 mei 2015 @ 09:31:

Het is maar een telefoon joh.

En met een buitenlands paspoort willen ze inderdaad meer informatie.Haha, het is maar een telefoon inderdaad. Maar ik ben nu zonder telefoon, en dus niet bereikbaar, dus ik heb die telefoon nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven