Geld & Recht alle pijlers

Geld Pinnen

07-05-2015 19:03 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het antwoord op mijn vraag ontzettend voor de hand liggend, maar niemand heeft me het tot nu toe kunnen geven.

Het overkomt me regelmatig dat het bedrag wat ik wil pinnen niet beschikbaar is. Ik wil bijvoorbeeld 10 euro pinnen, dit is dan niet meer mogelijk. Ik krijg dan de opties om 20/50/100 te pinnen. Ik kies dan voor 20 euro en krijg vervolgens 2 briefjes van 10, terwijl ik dacht dat 10 euro niet beschikbaar was.

Wat is hier het idee achter?
Heb ik zelf nog nooit meegemaakt.
quote:saartje- schreef op 07 mei 2015 @ 22:04:

Ik heb dat ook vaak gehad en dacht dat dat aan mij lag. Dan kan ik geen 10 of 20 euro pinnen. Als ik het apart intoets staat er "kies een veelvoud van 50" of iets dergelijks. Als ik dan 50 euro kies krijg ik twee briefjes van 20 en 1 van 10.

Als iemand daar een antwoord op heeft hoor ik dat graag. Ik dacht altijd dat ik het zelf iets verkeerd gedaan heb of zoToch een lotgenoot! Maar misschien pinnen wij bij hetzelfde automaat.
Van welke bank is die automaat? Ik pin meestal bij Rabobank, soms bij ABN en heel soms bij ING, en vrijwel nooit bij iets anders. Als jullie nou allebei voornamelijk bij SNS ofzo pinnen verklaart dat een heleboel
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Als ik pin, kies ik meestal bedrag/biljet keuze. Dan kan je zelf het bedrag en welke biljetten kiezen.
Ik heb een keer in Engeland 200 pond gepind. Wat krijg ik? 20 biljetten van 10 pond! Dat heb ik dan maar bij de bank ingewisseld voor 4 biljetten van 50 pond.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 08 mei 2015 @ 18:15:

Ik heb een keer in Engeland 200 pond gepind. Wat krijg ik? 20 biljetten van 10 pond! Dat heb ik dan maar bij de bank ingewisseld voor 4 biljetten van 50 pond.wat een onzin om dat in te wisselen, je kon toch gewoon betalen?
quote:handigmetgeld schreef op 08 mei 2015 @ 14:27:

Van welke bank is die automaat? Ik pin meestal bij Rabobank, soms bij ABN en heel soms bij ING, en vrijwel nooit bij iets anders. Als jullie nou allebei voornamelijk bij SNS ofzo pinnen verklaart dat een heleboel

Eerlijk gezegd heb ik geen idee meer, maar volgens mij was het de ING.

Het is een hele tijd geleden dat ik geld gepind heb.
quote:hans66 schreef op 08 mei 2015 @ 18:15:

Ik heb een keer in Engeland 200 pond gepind. Wat krijg ik? 20 biljetten van 10 pond! Dat heb ik dan maar bij de bank ingewisseld voor 4 biljetten van 50 pond.Grappig. Ik wil juist altijd zo klein mogelijk, dat is zoveel handiger dan wanneer je weer eens met een groot biljet iets kleins moet afrekenen, of erger nog, fooi wil achterlaten.
Eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat, als de automaat aangaf dat bedrag X niet mogelijk was (zeg 50 euro), dat ik dan alsnog een briefje van 50 krijg. Meestal krijg je dan de keuze tussen 40 of 60 euro en dan krijg je dus 2 of 3 biljetten van 20. Maar bijv. nooit meegemaakt dat als ik dan 60 euro kies, dat er dan een briefje van 50 en één van 10 uitkomt.

Maar eerlijk gezegd pin ik ook nooit voor flutbedragen. Ik ging vroeger ook niet naar de bank om 5 gulden op te nemen ofzo. Dus pin meestal iets van 150 euro o.i.d. om weer even wat contant bij me te hebben, en heb altijd nog mijn pinpas als ik ergens wil afrekenen en ik dat niet contant wil doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:handigmetgeld schreef op 08 mei 2015 @ 14:27:

Van welke bank is die automaat? Ik pin meestal bij Rabobank, soms bij ABN en heel soms bij ING, en vrijwel nooit bij iets anders. Als jullie nou allebei voornamelijk bij SNS ofzo pinnen verklaart dat een heleboel Dat verklaart nog niks, hoor. Dan blijft de vraag waarom die SNS automaten zo raar doen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Bromelia schreef op 08 mei 2015 @ 18:18:

wat een onzin om dat in te wisselen, je kon toch gewoon betalen?Daar kwam ik later achter; dat ik in restaurants en bij bepaalde bezienswaardigheden waarbij je moest pinnen, gewoon direct met je vreemde betaalpas kon betalen. Dat heb ik op zeer kleine bedragen na, dan ook gedaan.
World of Warcraft: Legion
Nog nooit meegemaakt. Raar, waarom vraag je dat niet eens aan die bank?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Bij de ING kan je hier nooit ¤10,- pinnen moet minimaal ¤20,- zijn.
Als je bij de Rabobank pint kan je "vrije biljetkeuze " selecteren. Je kan je zelf aangeven bij de biljetten hoeveel je van iets wilt hebben. Dan typ je bij de 10 euro, 1 in en dan komt er echt maar 1 tientje uit de automaat.

Hoe dat bij andere banken zit weet ik niet.
quote:paper-clip schreef op 12 mei 2015 @ 17:23:

Als je bij de Rabobank pint kan je "vrije biljetkeuze " selecteren. Je kan je zelf aangeven bij de biljetten hoeveel je van iets wilt hebben. Dan typ je bij de 10 euro, 1 in en dan komt er echt maar 1 tientje uit de automaat.

Hoe dat bij andere banken zit weet ik niet.Hebben ze bij sommige automaten, maar bij de nieuwere versies zit dat er niet meer in, en heb je alleen nog 'bedrag en biljetkeuze', en dan krijg je drie opties. Dus als je dan 100 kiest, kun je bijvoorbeeld 1x50 + 5x10, of 5x20, of 3x20 + 4x10 kiezen, maar niet gewoon 10x10, zoals je bij vrije biljetkeuze inderdaad wel kunt.
Die hier in ieder geval wel, die staat er nog maar een maand. Ik zal het eens checken hoe het heet van de week als ik ga pinnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven