Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Ga lekker helemaal niks doen vandaag. Misschien fietsen met de kleine en natuurlijk ga ik de hele dag duimen voor jou en Smartie!

Hoop dat het toch niet doorbreekt Anira.

Phoehee welkom hier ook. En ja wachten duurt vreselijk lang he.

Bah Foxy midden in de weeen naar het ziekenhuis moeten is ook wat. Zie nu al horrorscenario's voor me! En ja hoor ik zie jou wel iedereen aan het werk zetten met de feestdagen.

Moet even dochter gaan redden uit de douche.
Anira ik hoop dat je ongelijk hebt, maar vaak voel je zelf wel dat het eraan zit te komen... Kut is dat he, word je hoop weer lekker de grond ingeboord... Ik heb ook het gevoel dak zo ongesteld ga worden, en met mijn onregelmatigheid zou dat ook best kunnen kloppen...

Wij gaan zo ff naar schoonmams koffiedrinken, en daarna ff met mijn doggie het bos in. ff zinnen verzetten..
anira ik zou lekker zelf uitmaken of en wanneer je een test doet! (mannen zitten toch niet zo in de zenuwen als wij) Ik heb ze ook in huis (een 3-pak) maar nog nooit gebruikt.Was 1e x zo duidelijk met buikpijn en was nu 2 dagen te vroeg. Hopelijk word je niet ongesteld vandaag of morgen of....

Is er trouwens geen lijstje van wie al zwanger en wanneer uitgerekend is en wie nog niet?
Hoi Phoehee, leuk dat je ook meeschrijft!

Het lijstje waar je om vraagt staat in de openingspost, dus elke keer boven aan de pagina....!

Hopelijk zijn het zwangerschapskrampen en geen og krampen Anira...! Ik ken dat, en dan honderd keer per dag naar het toilet om te checken.....!

Over die haaruitval, volgens mij houdt je juist haar vast en wordt je haar voller tijdens een zwangerschap, althans dat had ik de eerste keer. Mijn haar is na de bevalling wel erg veranderd door de hormonen, van een beetje krul tot een mega bos krullen....!

Vandaag lekker meegluren bij mijn man in de studio terwijl hij aan het arrangeren is. Vanavond eten we lekkere hapjes, gevulde avocado's met garnalen, carpaccio enzo! Nu al zin in!

Fijne dag allemaal!
ohhhh stom dat lijst wordt steeds aangepast, goeiemorgen!!!

Misschien kan er nog een blokje bij?

Phoehee is 29 en begonnen juni 08 en NOD 22 sept.

Maareh dus al 5 zwanger!! En Biaha in 1 keer of niet?

Ik ben al niet meer ongesteld, 2 dagen is erg weinig, 1e dag was heftig maar gister al bijna niks en nu niks. Raar.

En voel me gelukkig weer goed en vrolijk en ga vandaag gewoon naar mijn wedstrijd toe. Ik ga mijn benen maar eens scheren

doeidoei
Hey dames!

Poehee, welkom. Tuurlijk kan je hier mee komen schrijven!

Anira, oh jee. al wat meer nieuws? Of voelt het zo goed als zeker dat je ongesteld gaat worden?

Hier ook helemaal niks vandaag. Wilde misschien vanmiddag naar de dierentuin gaan, maar nu regent het.

Manlief slaapt zijn roes nog uit van de nachtdienst. En zoon ligt er ook in. Hij was uit het niks verkouden vanochtend. Zat helemaal onder het snot en zit continu te niezen.

We hebben gezellig de hele ochtend gekeuveld met zijn tweetjes. Samen alles in de woonkamer afgestoft en zoon heeft nog met de swiffer de vloer 'gedaan' ahum.

Boekjes gelezen en puzzels gemaakt, met de ballon gespeeld, zijn knuffel 100 x toegedekt en welterusten gewenst enz enz. Pffff, nu even zitten.

Het mag duidelijk zijn dat ik niks te melden heb dus ik ga maar weer.

Eens kijken of ik online nog wat zwangerschapskleding kan shoppen.

Adventure, veel plezier vandaag en geniet van je maaltijd vanavond. Klinkt heerlijk!
Ja Poehee, in 1 keer! Was een enorme schok.

Van zoon was ik ook in 1 keer zwanger en ik verwachte gewoon niet dat dat ons nog een keer ging lukken. Maar het kan dus wel.

Lein was overigens ook in 1 keer zwanger, maar van haar hebben we helaas niks meer gehoord.

Wat voor sport doe je??
Whahahahhahahaha

Sorry, ik lach om mijn eigen achterlijkheid...........

Ik probeer aldoor te reageren maar dat witje blokje stond steeds niet onderaan.

Nu zie ik ineens dat ik niet was ingelogd..................

Ik wilde nog even zeggen dat ik nu ook meer haar verlies dan voor ik zwanger was.

Poehee, welkom!

En over dat testen. Wat mijn man betrof hoefden we niet te testen , ik zou het vanzelf wel merken. Jaja..ik heb uiteindelijk in die 2 maanden tijd wel minimaal 15 testen verslonden.
Ik sport normaal gesproken ook. Gemiddeld 1 a 2 keer per week fitness en cardio.

Vorige week heb ik het geprobeerd maar ik was niet vooruit te branden.

Ik zet het even op een lager pitje en probeer het volgende maand weer op te pakken.

Ik heb geen rijbewijs dus doe alles op de fiets. Dat scheelt dan gelukkig ook weer.
Goedemiddag!

Poehee, welkom. Gezellig dat je mee gaat schrijven.

Hier wel allemaal leuke dingen gedaan dit weekend. Daardoor erg druk gehad, 'savonds natuurlijk uitgeput en dan komt er bij ons weinig van sex. Tewijl komende week wel de vruchtbare week is! Vanaf vandaag moeten we dan echt weer even aan de bak.

Tazzle, ik vind het soms erg vervelend dat mannen ons niet zo goed aanvoelen.

Voor mijn gevoel moet hij dan toch wel weten wat ik voel / denk maar nee hoor, je zult het echt moeten uitspellen.

Wij hebben regelmatig een meningsverschil maar echte ruzie gelukkig niet. Ik wordt dan niet boos maar zeg juist niets meer. Terwijl het in je hoofd maar blijft rondspoken hoe vervelend je het vind wat er gebeurt is.

Anira, wat spannend zeg. Wat beteft het testen heeft mijn vriend ook zoiets van je merkt het vanzelf. Pas na een week testen, en ik ben eigenlijk blij dat hij zo nuchter is want anders kan ik mijzelf helemaal gek maken.

Toen ik die ene keer een hele lange cycles had is hij wel heel lief naar de drogist gegaan om een test te halen.

Maar je voelde wat buikpijn toch? Houd ons op de hoogte!
Haha, tiaraatje. Ik las al dat je niet kon reageren net. Dacht nog; zou ze wel ingelogd zijn? Wilde het niet neerzetten, want dat zal je zelf ook wel kunnen bedenken dacht ik.

Houd het maar op de hormonen. Dat is altijd een goed excuus.

Mijn haar is trouwens wel verandert door de eerste zwangerschap. Krullen zijn grover geworden en het werd ook minder. De krullen zijn zo gebleven, maar de grote bos is inmiddels weer terug. Ben benieuwd wat deze zwangerschp gaat doen. Voorlopig toch ook meer haaruitval dan anders.

Ach, ik heb toch zat....
Hehe Tiaraatje, grapjas, inloggen wil idd wel eens helpen!!

Blomke goed je best doen vandaag he, misschien een lucky-shot vanavond?!

Phoehee, wat voor sport doe je, paardrijden, of is dat geen paard, je avatar?

Wij waren net bij schoonmams en zwager en schoonzus waren er ook, hadden het over hun babyspullen dat ze die op marktplaats willen zetten, gaan ze sneaky aan ons vragen: Of moeten we ze voor jullie bewaren??! Met een big smile...! staat het op je voorhoofd te lezen ofzo??! Maar mijn lover was zo tactisch (NOT) om te zeggen dat ze die idd maar voor ons aan de kant moesten zetten, want wie weet kwamen ze binnenkort van pas.. lekker handig.

Volgens mij komt er hier vistite binnenlopen zo te horen, dus ik ben weg!!
Haha Tazzle! Die vriend van jou heeft wel handige dingen zeg
Volgens mij heb ik me deze maand ook door mijn lichaam laten besodemieteren. Sorry Anira, maar ik kon me vanmorgen niet inhouden, dus heb al getest. Tja en er kwam dus mooi geen tweede streep. Manlief probeerde me nog te sussen, dat ik ook wel lang voor mijn NOD test en niet met zo'n supergevoelige test, maar het was toch een fikse domper. Langzamerhand word ik er echt moedeloos van, want deze ker had ik echt het idee dat het wel raak kon zijn. Mijn kansen zijn nog niet helemaal verkeken, omdat ik erg vroeg ben, maar ga er voorlopig vanuit dat ik niet zwanger ben. Als ik het zaterdag nog niet ben, ga ik nog wel eens testen. Bah!

Anira: Hoe staat het bij jou? Al ongesteld?

Poehee: Ik zie dat je de weg naar ons forum gevonden hebt! Welkom en leuk dat je er bent!

Tazzle: Heel tactisch van je vriend! Maar goed, voordeel is wel dat de spullen nu niet verkocht worden! Altijd positief blijven bekijken, haha.

Biaha: Wat grappig dat je haar zo veranderd is. al hoop ik juist wel op een volle bos. Als het zo doorgaat kan ik straks een toupetje kopen, haha.
smartie; zo vroeg zegt misschien niks maar misschien is denken van niet wel beter en valt het eerder mee.

Mijn plaatje is een muilezel, ik vind ezels erg leuk. Ik wielren en mijn wedstrijd ging erg goed.

Ik train haast niet op het moment (andere dingen aan mijn hoofd!) maar wel fijn dat ik nog vooruit te branden ben.

Maar Biaha knap hoor!!! Kben stiekem wel een beetje jalours hoor!
Poehee: Ik weet inderdaad dat deze test eigenlijk nog niks zegt, maar om nog meer teleurstelling te voorkomen, ga ik er maar vanuit dat het niet zo is. Ik las dat jij ook zo'n moeite hebt met het lange wachten. Dat is zo herkenbaar. Ik gun het iedereen zo erg, maar mezelf toch ook hoor (beetje ego, maar dat mag toch wel?).

Wat knap dat je wedstrijd goed ging, zonder er veel voor getraind te hebben. Natuurtalent?

Anira: Waar ben je nu? Ik ben zo benieuwd naar jouw stand van zaken!
Hoi smartie, ik snap heel goed dat je de hoop wel hebt laten varen, zou ik ook hebben, maar wel kloten zeg, en ik ga toch voor je duimen dat het raak is...

Hebben jullie dat ook dat je er gewoon elke dag wel aan denkt en er meebezig bent? vooral nu ik 2dgn voor mn NOD zit, ik voel vanalles en elk krampje ga ik rare dingen van denken, zou het? of zou het niet?? We hebben deze maand ook veel gesext, ook mede doordat we vakantie hebben en wel dus niet moe ofzo waren van t werk, en dan ga je er helemaal vanuit dat het gewoon wel raak moet zijn... ben zo bang dat het niet zo is en daar word ik best moedeloos van...En ik heb niks te zeiken want ik moet nog 2 dgn wachten...Gek word ik van mezelf...

Phoehee je hebt het vast al verteld, maar hoe oud ben je ook alweer? Leuk dat je aan wielrennen doet, lekker sportief.

Ik ben de laatste tijd aan het verzaken metsporten, doe aan spinning en cardiofitness, maar ben niet echt fanatiek geweest in de vakantie, met als gevolg dat ik in dik 3week tijd ook bijna 3 kilo gegroeid ben... Morgen weer werken, en dan maar een beetje beter mijn best doen.

Smartie van dat gunnen snap ik ook helemaal, ik vind het super leuk als er weer iemand zwanger is, maar dat maakt de onzekerheid bij mezelf weer groter...

FF douchen nu!
@ smartie: je hoeft echt geen sorry te zeggen dat je al getest hebt! Jammer dat het niet positief was maar het is ook nog wel erg vroeg. Het gunnen begrijp ik helemaal, ik denk er net zo over.

@ Tazzle: wel fijn dat er nog dingen bewaard worden maar niet zo handig van je vriend. Wekt misschien toch een bepaalde verwachting bij de familie.

@ blomke: wij hebben het ook wel eens zo druk gehad dat we geen zin hebben in sex. gelukkig komende vruchtbare dagen nog voor jullie. Moet wel leuk blijven he?

@ Tiaraatje: mijn man vind testen eigenlijk ook onzin. Je weet toch wel of je zwanger bent of niet? Ja schat ik loop vanzelf met een hele dikke buik! Duhhhhhh

@ Phoehee: Wielrennen is absoluut niet mijn ding. Wordt van fietsen namelijk erg chagarijnig, helemaal van doelloos een rondje fietsen voor de lol.

Leuk om te lezen dat jij er wel plezier in hebt en ook wedstrijden doet.

Ik ben helemaal niet zo sportief. Ik dans 1 a 2 keer in de week, wandel met de hond en pak zo af en toe toch de fiets ipv de auto. Verder niets.

Dames ik snap niets meer van mijn lichaam. Buikkrampen waren er vanmorgen ongeveer een uurtje. Thee gedronken en daarna niets meer. Tot nu vanavond na het avond eten.

Gister en vanavond na het avond eten werd ik een beetje beroerd. Niet echt miselijk maar gewoon een beetje niet lekker met wat krampen. Alsof het eten niet lekker gevallen is.

Ben ook nog niet ongesteld. Heb besloten dat ik niet maandag maar dinsdag ga testen. Maandag ochtend moet ik namelijk werekn dan is het niet zo handig om voor die tijd te testen.

Dinsdag moet ik de middag werken en heb ik 's ochtend rustig tijd voor een test. Ik heb dan ook meer tijd om de uitslag te verwerken voordat ik fris en geconcentreerd aan het werk moet
Zo, nog even tijd voor mezelf. Schoonouders zijn vanmiddag even langs geweest, zouden misschien nog even uit eten maar ik ben eigenllijk best wel moe van het drukke weekend. Zijn dus maar lekker thuis gebleven.

Tazzle, wat is het lastig he, als mensen met die recht voor z'n raap opmerkingen komen over kinderen / zwanger zijn.

Heb dan ook het gevoel dat ze aan me kunnen zien / merken dat we er mee bezig zijn.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je samen besluit om voor een kind te gaan, met de pil stopt en er dan helemaal niet mee bezig bent.

En die beetje jaloers-achtige gevoelens vind ik best vervelend. Ik gun zwangeren om mij heen het echt wel. Maar in je achterhoofd is steeds een stemmetje dat zegt: ik wil oooook!

Fijne avond allen, ik ga nog even relaxen. Niet te veel natuurlijk want we moeten vanavond nog aan de slag!
Tazzle: Ik word ook echt gek van mezelf. Er gaat geen dag voorbij (in deze tijd zlefs geen uur, erg he) dat ik niet aan zwanger zijn denk. Ik zie overal zwangeren en hoor ook alleen maar verhalen van mesnen waar het gelijk raak is. Daar word ik toch zo onzeker van. Wij hebben in de vruchtbare periode minstens om de dag seks, dan zou je toch verwachten dat het snel raak moet zijn. Zeker omdat hier ook mensen zwanger zijn geworden die maar 1 keer in hun vruchtbare dagen hebben gesext. Belachelijk is het, maar ik begin langzaam de moed te verliezen dat het ooit zal gebeuren. Ik word ook steeds banger dat straks iedereen zwanger is behalve ik. Of dat er al dames bevallen zijn, terwijl ik noet niet zwanger ben. Hebben meer dames van deze belachelijke gedachten? (Sorry dat ik jullie verveel met mijn gezeur, maar ik moet het even van me afschrijven).

Nou ja ik heb vandaag als compensatie een hele berg kleren besteld, voel me gelijk weer wat beter, haha.

Anira: Jeetje, dat je het nog uithoudt van de spanning. Je symptomen klinken wel positief, maar ik weet ook dat je lichaam rare dingen kan doen. Wie weet als we met zijn allen duimen... Hou je ons wel goed op de hoogte over de ontwikkelingen?

Blomke: Dat jaloerse gevoel heb ik ook ja, echt balen. Je gunt het iedereen, maar het is lastig om ermee geconfronteerd te worden.
Welkom phoehee, leuk dat je mee komt schrijven! Ik heb je in de tabel gezet. Ik kon even niet vinden of je al kinderen hebt, dus heb nu ingevuld dat je voor de eerste gaat.

Jullie hebben weer veel geschreven zeg, dit weekend. Wel leuk om allemaal te lezen. En ik zag op hyves ook al allemaal felicitaties voor mij. Dank je wel!!

Ik vier mijn verjaardag vandaag maar heel klein, het is zo druk momenteel en de komende weken ook, dat mijn hoofd er niet zo naar stond.

Maar gisteravond heb ik wel mijn vrijgezellenavond gehad, echt onwijs leuk. Ik vermoedde afgelopen week al wel dat er wat aan zat te komen. (teveel smoesjes van mensen, haha)

En zelfs met alleen maar fris, ben ik toch vandaag behoorlijk brak. Gisteravond ook verteld aan mijn vriendinnen dat ik zwanger ben. Toen was de verrassing compleet.

Wat ook wel bijzonder was is dat een van mijn vriendinnen vertelde dat ze al bijna een half jaar geprobeerd hadden zwanger te raken en toen een ovulatietest gebruikt hebben en erachter kwamen dat ze eigenlijk altijd op de verkeerde dagen hadden gevreeën. Nadat ze dat wisten was het direct raak. Dat het toch zo precies komt, verbaasde me wel.

@smartie, ik hoop zo voor je dat je toch echt te vroeg was.

@tazzle, heel herkenbaar dat mensen soms zo direct kunnen vragen. Mijn collega's vroegen het vorige week ook, of we soms al bezig waren. Zo moeilijk, heb er maar overheen gepraat.

@blomke, succes vanavond
Thembo leuk dat je het verteld hebt aan je vriendinnen! Was vast een geslaagde party!!

Smartie, ik vind je gedachten helemaal niet gek, ik ben daar ook best bang voor, dat ik als enige overblijf en niet zwanger word. Maar na wat thembo shrjft over die ovulatie-testen begin ik te twijfelen om ze ook te kopen, maar vind het nog best vroeg. En ik denk als ik het voorstel aan mijn vriend dat die er helemaal niets van begrijpt, die heeft echt zoiets van we zien wel en t komt vanzelf..

Ik wacht dinsdag eerst maar es af... Liefs
Die tip van Thembo is wel handig. Ik zat er zelf wel aan te denken om komende maan ovulatietesten te kopen. Ergens hoop ik dat ik er dan achter kom dat ik nog niet zwanger ben doordat we op het verkeerde moment seksen, maar eigenlijk doen we het bestvaak. Nou ja, dan kan ik er misschien wat meer rekening mee houden.

Thembo: Wat leuk dat je vriendinnen het nu weten. Hoe waren de reacties? Hoe staat het trouwens met de voorbereidingen van de grote dag? Alles klaar?
Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar zou het voor de overzichtelijkheid niet beter zijn om Lein en Corkey uit het schema te halen. Het is lang geleden dat we een berichtje van ze gehad hebben. Wanneer ze terug komen kunnen we ze toch wel weer toevoegen???
Thembo, bedankt!

Smartie, vind jou gedacht helemaal niet gek want ik heb precies dezelfde. Als ik jullie dan hoor over eventuel zwangerschapskwaaltjes heb ik zelfs zoiets van: nee, niet allemaal ineens zwanger worden want dan blijf ik alleen over!?!?

Stom is dat.

Moet wel zeggen dat dat met vlagen is, gister had ik weer een bui waarin ik dacht, ach als ik nu in december zwanger raak is dat ook prima, dan kan ik dit hele schooljaar blijven werken.

Maar zou gewoon graag zekerheid willen hebben of het ooit gaat lukken.

Ik heb nog een ovu test liggen en denk dat ik die wel ga gebruiken. Ik heb zo'n onregelmatige cycles en dan vind ik het wel handig.

Toen ik ze kocht heb ik daarover niet tegen mijn vriend gezegd. Ik had het idee dat het voor het dan helemaal een moeten werd.

(Achteraf wel verteld.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven