Werk & Studie alle pijlers

Wat is wijsheid?

12-05-2015 12:36 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Een vriendin van mij heeft die opleiding gedaan omdat ze met haar eerste opleiding niet aan het werk kwam. Helaas met deze opleiding ook niet. De markt zit al behoorlijk vol op het gebied van vormgeving.

Als je je wil omscholen met baangarantie, kun je het beste iets in de techniek gaan doen.
Techniek of richtting IT, daar liggen de komende jaren nog wel kansen. Maar ga niet iets doen waarvan je zeker weet waar geen werk in zit. Je zou je bijv kunnen verdiepen in het maken van apps. Dit kun je thuis vanaf de bank wel leren, zeker als je er feeling voor hebt.
quote:Boarn schreef op 12 mei 2015 @ 12:58:

Techniek of richtting IT, daar liggen de komende jaren nog wel kansen. Maar ga niet iets doen waarvan je zeker weet waar geen werk in zit. Je zou je bijv kunnen verdiepen in het maken van apps. Dit kun je thuis vanaf de bank wel leren, zeker als je er feeling voor hebt.

Yeah right. Iedereen kan een 'app' leren maken, net zoals iedereen een webpagina kan leren maken. Maar daar is geen droog brood mee te verdienen. Een app maken die geld oplevert, of die je kunt verkopen, is voor 60% werk voor programmeurs (met een harde it-opleiding), 20% analysten (vaak met een zachte it-opleiding, de mensen die verzinnen wat de app moet kunnen) en 20% designers (vaak met een grafische opleiding, of iets met interaction design).

Dat leer je echt niet even 'thuis op de bank'.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Mijn man werkt op een grafische opleiding. Veel studenten gaan verder studeren omdat er geen werk voor ze is.

Als je gaat voor een opleiding met baangarantie: docent Duits of wis- en natuurkunde. Dit kun je bijvoorbeeld doen via afstandsleren en wanneer je al werkt (als zijinstromer), kom je in aanmerking voor de lerarenbeurs. Moet ik wel zeggen dat sommige scholen geen zijinstromers meer benoemen. Wat is je vooropleiding? En wil je fulltime studeren?
Alleen kalmte kan ons redden.
.
quote:Boarn schreef op 12 mei 2015 @ 12:58:

Zeker, apps of websites maken kun je zelf leren, maar je moet niet vragen hoe ze er dan uitzien.

Voor goede apps of websites heb je een opleiding nodig. Heb je die opleiding afgemaakt, dan zul je zelf moeten zorgen dat je up to date blijft.

Dan is daar echt wel werk in te vinden, er is vraag genoeg naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven