Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie succes topic

24-04-2015 14:34 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb m'n bedrijf verkocht en wil eens bij een groot bedrijf gaan werken.

Vorige week begonnen met solliciteren. Eerste gesprek voor een baan achter de rug, moet ik nog terugkoppeling op krijgen.

Een onverwacht telefonisch sollicitatie gesprek gehad tijdens het koken.... (is dat tegenwoordig normaal?)

En een gesprek voor een detacheringsklus die helaas niet door gaat.

Heb nog nooit van m'n leven gesolliciteerd, dus het is allemaal wat nieuw zo voor deze vijftiger.

Het gaat allemaal zo snel en op stel en sprong.

Ik dacht misschien is het leuk om hier je positieve ervaringen met solliciteren te delen.

Tips & tricks

goede sites om vacatures te vinden

hoe werkt dat met headhunters, dat soort dingen.

Leek me motiverender dan klagen.
quote:S7rin schreef op 08 mei 2015 @ 02:20:

En ook aangenomen voor Hamburg! :D

Ik begin 1 juni, super spannend... Zo snel al.

Gefeliciteerd!!!

Gaaf zeg. Dat geeft de burger moed.
Volgende week een gesprek!
Super Noreservations! Heel veel succes!
quote:noreservations schreef op 08 mei 2015 @ 14:51:

Volgende week een gesprek!Wauw dat heb je snel gedaan.!Succes!!!!
quote:Flowerista schreef op 04 mei 2015 @ 16:26:

Hoi ik kom even bij jullie inbreken!

Een paar weken terug een motivatie+CV gestuurd nav een vacature voor een hele gave functie.

Net toen ik dacht er niks meer van te horen kreeg ik een mail dat mn brief in goede orde was ontvangen met daarin de uiterste termijn dat ik iets zou horen, 2 dagen na die termijn een mail dat de termijn werd verruimd ivm grote animo.

Toen weer een mail dat ik uiterlijk dan en dan bericht zou ontvangen, ik had inmiddels al het idee dat ik niet bij de gelukkigen zou horen. En tot mijn grote verbazing kreeg ik per mail te horen dat ik door de eerste selectie heen was, waar ik natuurlijk ontzettend blij om ben en weer uiterlijk vrijdag hoort u over het verdere verloop.

Ik heb steeds netjes gereageerd op de mail maar jullie raden het misschien al, nog niks gehoord.

Vanmiddag heb ik gevraagd of er al meer bekend was en nu zit ik dus nagelbijtend achter mijn pc, te hopen op reactie.

Deze manier van handelen vanuit het bedrijf zelf is helemaal nieuw voor mij en ik weet niet zo goed wat ik er nou van moet denken.

Maar jeetje wat wil ik graag deze baan!

Wat ik hier mee wil zeggen, geen idee maar ik moest het even kwijt...is deze manier van handelen bij jullie bekend?

En wat denken jullie, is dit een goed of een slecht teken?

Ik zou zelf gewoon gebeld hebben naar dat bedrijf. Een beller is sneller... Al is het maar om even live te horen hoe de procedure er nu uit ziet, en nog niet eens om te weten waar jouw brief nu 'hangt'.

Heb je inmiddels meer nieuws?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:S7rin schreef op 08 mei 2015 @ 02:20:

En ook aangenomen voor Hamburg! :D

Ik begin 1 juni, super spannend... Zo snel al.Hoera!
quote:noreservations schreef op 08 mei 2015 @ 14:51:

Volgende week een gesprek!Nog een keer hoera!
quote:pointdexter schreef op 08 mei 2015 @ 22:22:

[...]

Ik zou zelf gewoon gebeld hebben naar dat bedrijf. Een beller is sneller... Al is het maar om even live te horen hoe de procedure er nu uit ziet, en nog niet eens om te weten waar jouw brief nu 'hangt'.

Gewoon even bellen. Ik bel eigenlijk bij iedere sollicitatie die ik doe.

Om te vragen aan wie de sollicitatie gericht moet worden.

Even wat meer naar de inhoud vragen.

Hoe de procedure gaat lopen.

Als ik niks hoor, bel ik.

Altijd vrolijk, positief en breed uit lachend.

Altijd een smile op je gezicht als je belt. Klinkt stom, maar dat komt zelfverzekerd en positief over aan de andere kant van de lijn.

Ook al meen je er geen reet van.
quote:pointdexter schreef op 08 mei 2015 @ 22:22:

[...]

Onderaan elke mail staat vermeld dat telefonisch contact niet op prijs wordt gesteld, vandaar dat ik dus maar niet bel.

Ik heb inmiddels weer bericht dat ik uiterlijk dan en dan verdere informatie krijg, met excuses voor het geduld wat op de proef wordt gesteld. Ik ga haast denken dat ze een schifting aan het maken zijn in de sollicitanten dmv ´wie heeft er de meeste geduld´
Oh en gefeliciteerd voor jullie met t gesprek en de baan!
quote:Flowerista schreef op 11 mei 2015 @ 12:39:

[...]

Onderaan elke mail staat vermeld dat telefonisch contact niet op prijs wordt gesteld, vandaar dat ik dus maar niet bel.

Ik heb inmiddels weer bericht dat ik uiterlijk dan en dan verdere informatie krijg, met excuses voor het geduld wat op de proef wordt gesteld. Ik ga haast denken dat ze een schifting aan het maken zijn in de sollicitanten dmv ´wie heeft er de meeste geduld´ Ik deed altijd hetzelfde als wat noreservations hieronder schrijft. En tja, aan zo'n tekst dat je niet mag bellen zou ik eerlijk gezegd schijt hebben. Brutalen hebben de halve wereld. En anders zeg je gewoon dat je dat niet gezien had, maar dan heb je ze al wel aan de lijn. Dan zouden het wel enorme horken zijn om je af te wimpelen. Echt hoor, neem dat initiatief. Geeft je ook meer gevoel van controle over de situatie.
Trouwens, dat onderaan die mail kan ook impliciet gericht zijn aan detacheerders; (telefonische) acquisitie wordt niet op prijs gesteld. Maar jij bent niet van een detacheerder toch, dus kun je dat daarom ook een beetje naast je neerleggen.
ben vandaag weer uitgenodigd voor een gesprek, dus deze week twee en volgende week weer één.

Gewoon bellen hoor Flowerista!
Wow, good for you Noreservations!

Ben erg benieuwd waar je terecht komt als big data goeroe.

Ga je eigenlijk voor eindgebruikers of voor consultancy?

En ik heb ook nog een vraag aan je, niet geheel on topic maar ik ken niet echt andere mensen die zelf echt met big data bezig zijn geweest, denk ik.

Wanneer is data eigenlijk big data? Wat maakt een enorme berg data big?
quote:Vl43inder schreef op 12 mei 2015 @ 01:53:

Wow, good for you Noreservations!

Ben erg benieuwd waar je terecht komt als big data goeroe.

Ga je eigenlijk voor eindgebruikers of voor consultancy?

En ik heb ook nog een vraag aan je, niet geheel on topic maar ik ken niet echt andere mensen die zelf echt met big data bezig zijn geweest, denk ik.

Wanneer is data eigenlijk big data? Wat maakt een enorme berg data big?

Ik solliciteer naar consultancy banen en naar een baan bij de eindgebruiker. Het laatste spreekt me het meeste aan.

Tsja, wanneer is big, big?

Mensen maken vaak de fout om conclusies aan te weinig data te hangen. Kleine webshops die gaan a/b testen, terwijl zoiets pas werkt bij 1000 conversies per maand.
To iets voor jou?

http://www.indeed.nl/view ... -Leur&tk=19l3vqnd99nh8afc

Kwam ik toevallig tegen
Bedankt Muurbloem!
Gesprek ging erg goed.

Maar er zijn nog meer gegadigden, dus ik hoor het wel.
Maandag hoor ik meer.

Net een positieve reactie gehad op een andere sollicitatie. Moest nog wat vragen beantwoorden voor ze me eventueel uitnodigen voor gesprek.

Meneer van bemiddelingsbureau werd helemaal een beetje bozig dat anderen geïnteresseerd waren. Alsof ik alleen via hem zou mogen solliciteren.

Hoe meer senior de positie, hoe eerder ik wordt uitgenodigd blijkt.

Nou ja, dan ga ik me daar maar op richten.

Hoe dan ook, ik zie het steeds positiever in.
vandaag een gesprek gehad. Ik hoor snel of er een tweede gesprek volgt.

Het ging wel goed, geloof ik.
Zijn er geen mensen meer die positief in het hele sollicitatieproces staan?

Leuke gesprekken gehad?

niemand?
quote:noreservations schreef op 11 mei 2015 @ 18:37:

ben vandaag weer uitgenodigd voor een gesprek, dus deze week twee en volgende week weer één.

Gewoon bellen hoor Flowerista!

Ik heb gebeld en er werd me vriendelijk gevraagd of ik de tekst in de mail niet begrepen had over het niet bellen...

Uurtje later had ik een mail binnen dat ik niet door ging naar de 2e selectieronde.

Jammer, helaas op naar de volgende!

Gefeliciteerd Noreservations!
quote:Flowerista schreef op 20 mei 2015 @ 15:36:

[...]

Ik heb gebeld en er werd me vriendelijk gevraagd of ik de tekst in de mail niet begrepen had over het niet bellen...

Uurtje later had ik een mail binnen dat ik niet door ging naar de 2e selectieronde.

Jammer, helaas op naar de volgende!

Gefeliciteerd Noreservations!

Nou ja wel gemeen. Was je wel een geschikte kandidaat anders?

Hier ook hoor. Man gesolliciteerd op een perfect aansluitende vacature. Alle functie eisen kwamen overeen, maar helaas. En dan hebben ze ook het lef om een foto te vragen voor een binnendienst functie. Tssss
quote:Flowerista schreef op 20 mei 2015 @ 15:36:

[...]Ik heb gebeld en er werd me vriendelijk gevraagd of ik de tekst in de mail niet begrepen had over het niet bellen..Dit soort dingen houd je altijd... Iedereen heeft z'n eigen spelregels en je weet van tevoren helaas nooit hoe die van dat bedrijf zijn. Ik ben om die reden te terughoudend om stappen te zetten, bang om iets verkeerd te doen. Maar zoals iemand me al voorhield: als je niks doet, gebeurt er sowieso niks. Dus maar gewoon doen wat het beste bij je past...
Haha ik vond mezelf een hele geschikte kandidaat natuurlijk maar er zullen er dus geschikteren (is dat een woord??) bij hebben gezeten.

Ik denk niet dat ik daarom niet door ben hoor maar in dit geval was het vooral frappant omdat ikzelf terughoudend ben om te gaan bellen maar dit keer besloot om dat eens wel te doen en dan meteen zo´n reactie krijg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven