TNS-NIPO enquête?

12-05-2015 21:09 9 berichten
Zojuist ben ik anoniem gebeld door iemand die aangaf van TNS-NIPO te zijn.

Ze waren bezig met een onderzoek naar de mening van Nederlanders op het gebied van verschillende maatschappelijke en politieke onderwerpen. Voor dit onderzoek wil ze over een paar weken langskomen om bij mij thuis een enquête af te nemen over deze onderwerpen. De vraag was dus of ik daaraan mee wilde werken.

Aangezien ik nog nooit eerder benaderd ben door TNS-NIPO vroeg ik mij af of iemand er ervaring mee heeft.

Is dit hun normale werkwijze? Eerst bellen en vervolgens thuis langskomen om de enquête af te nemen. Heeft hier iemand ervaring mee?

(aangezien er tegenwoordig zo veel vreemde verhalen de ronde gaan over kwaadwillenden die met een smoesje je huis proberen binnen te komen wil ik graag een beetje zekerheid). Ik vind het niet erg om mee te werken aan een onderzoek, maar zit er niet op te wachten dat mijn portemonnee straks weg is ofzo.
Ja dat doen ze. Maar je kan toch hun nummer opzoeken en eens bellen zelf als je wel mee wil werken maar het niet vertrouwd.
http://www.tns-nipo.com/over-tns-nipo/
Enquêteurs TNS NIPO

Face-to-face-enquêteur: ben jij 23 jaar of ouder met goede sociale vaardigheden? We zoeken mensen, die representatief, flexibel en enthousiast zijn en over het nodige doorzettingsvermogen beschikken. Je voert de meest uiteenlopende vraaggesprekken bij de mensen thuis, en soms ook bij bedrijven.
Ja daar heb ik ervaring mee maar bij mij werd de enquete gewoon telefonisch gedaan. Mijn moeder krijgt soms een enquete thuis gestuurd en wordt ook wel eens gebeld of ze langs mogen komen maar daar doet ze nooit aan mee.

Ben ook wel eens gebeld door de politie 1x was omdat er hier in de buurt een oudere vrouw was beroofd en ze dus buurt onderzoek aan het doen waren maar we niet thuis waren toen ze aanbelden. En ook een keer voor een algemeen onderzoek over veiligheid in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd gisteren ook door hen gebeld. Ik heb wel eens eerder gehoord dat ze inderdaad langs komen, maar ik had er niet zo'n zin in, dus ik heb nee gezegd.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Feeksje1977 schreef op 12 mei 2015 @ 21:11:

Ja dat doen ze. Maar je kan toch hun nummer opzoeken en eens bellen zelf als je wel mee wil werken maar het niet vertrouwd.

Dat leek mij ook de makkelijkste weg, er staat geen nummer op de site, vandaar mijn vraag naar ervaringen.

Maar fijn om te horen dat ze zo werken. Het kwam een beetje vreemd op mij over omdat ze specifiek opzoek waren naar mensen van 15 jaar en ouder om thuis te interviewen, ik ben dan ouder dan 15, maar ik vind het een beetje vreemd dat een onbekende met een 15jarige thuis af wil spreken (aangezien er ook niets werd gezegd over aanwezigheid van ouders bij jongeren enz.) Er werd alleen gevraagd of ik ouder was dan 15.
Bijzonder, voor zover ik weet moet je je aanmelden bij TNS-NIPO en kun je aangeven of je ook telefonisch of persoonlijk benaderd wil worden. Ik doe alleen online de enquêtes.

Ik krijg 1x per maand een screeningslijst, en soms wordt daar, als je tot de doelgroep behoort, gevraagd of je via de telefoon een enquete wil doen.

Als je het niet vertrouwd zou ik de naam van diegene vragen en dan TNS NIPO benaderen of ze ook wildvreemde mensen bellen voor een huisbezoek.

De werkwijze klinkt raar vind ik.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 12 mei 2015 @ 22:23:

Bijzonder, voor zover ik weet moet je je aanmelden bij TNS-NIPO en kun je aangeven of je ook telefonisch of persoonlijk benaderd wil worden. Ik doe alleen online de enquêtes.

Ik krijg 1x per maand een screeningslijst, en soms wordt daar, als je tot de doelgroep behoort, gevraagd of je via de telefoon een enquete wil doen.

Als je het niet vertrouwd zou ik de naam van diegene vragen en dan TNS NIPO benaderen of ze ook wildvreemde mensen bellen voor een huisbezoek.

De werkwijze klinkt raar vind ik.

Nee, ze doen ook wel willekeurig onderzoek. Dus random bellen.

Huisbezoeken doen ze ook. Alleen dat van 15 jaar vind ik wat vreemd, ik ken TNS als redelijk duidelijk en strikt in hun manier van enquêteren, dus het lijkt me dat ze dan naar de ouders zouden vragen. Maar goed, de enquêteur wist waarschijnlijk al dat TO ouder was?

Is er niet gezegd dat je eerst nog info per mail of per brief thuiskrijgt ofzo?

Als je het niet vertrouwt of twijfelt, zou ik ze even bellen:

Respondenten

Bent u gebeld door TNS NIPO voor een afspraak aan huis en wil u zeker weten dat er iemand van TNS NIPO komt, of wilt u de afspraak verplaatsen?

Bel dan met Marc Wolterink via (020) 522 57 03.

http://www.tns-nipo.com/over-tns-nipo/contact/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven