wanneer opvang regelen voor de 2e (bevalling)

25-08-2008 15:29 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het besluit staat iig vast dat onze dochter naar schoonouders gaat als de bevalling door gaat zetten (en we evt naar het ziekenhuis moeten). Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het 's avonds of 's nachts begint, en we helemaal niet naar het ziekenhuis hoeven.

Wat te doen, zowiezo schoonouders bellen? Afwachten hoe de bevalling gaat verlopen?

Hoe en wanneer regelden jullie opvang van je andere kind(eren)?
onze oppas woonde toen tegenover ons en zij had de sleutel, zodat dochter in haar eigen bedje kon doorslapen.

Toen het eenmaal begonnen was was oppas niet thuis en kwam mijn zus (die in de buurt woont) en die sliep bij ons en ving dochter op bij ontwaken.

Ideaal als oppas o.i.d. in de buurt woont zodat andere kind of kinderen niet hun bed uit hoeven.

Succes
Als je vliezen breken, heb je toch nog tijd genoeg om je schoonouders te bellen of ze haar op komen halen?
Niet elke bevalling begint met het breken van de vliezen hoor. Bij sommige zelfs pas op het laatste moment.

Ik denk dat je gewoon even het moment af moet wachten. Je kunt nu wel allerlei situaties gaan bedenken (en dat deed ik ook hoor) maar je weet nooit hoe het loopt. Misschien heb je vanaf de allereerste wee helemaal geen zin om je kind om je heen te hebben en laat je het direct ophalen. Misschien verloopt alles wel zo relaxed dat je je kind lekker thuis laat bijv. Wonen je schoonouders ver weg?

Succes met bevallen iig.
Als je 's nachts thuis bevalt kan dochter toch gewoon doorslapen? Dan is de baby er gewoon wanneer ze wakker wordt, zonder dat ze daar iets van gemerkt heeft. Ik weet zeker dat het voor haar schokkender is om 's nachts uit bed gehaald te worden en weg moet wanneer ze ziet dat er met mama iets is.
Ik ben ook een keer 'achtervang' geweest. 's Avonds werden we gebeld dat er wat activiteit was. Wij dus onrustig geslapen, maar in de ochtend kregen we een sms-je dat de kleine geboren was.

Ik vond het wel handig dat ze alvast 's avonds gebeld hadden. En als het dan echt nodig is dat ze langskomen, dan moet je natuurlijk nog eens bellen dat ze eraan komen.

Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe ver weg ze wonen..
Wij hebben mijn neefje afgelopen zaterdag opgehaald om 23.00 uur omdat bij z'n moeder de weeen waren begonnen. Ze hebben hem slapend opgepakt en wij hebben hem slapend in bed gelegd. De volgende dag was er niks aan de hand. Hij vond het even raar om bij ons wakker te worden en dacht ook wel dat de baby er aan kwam. Ik weet niet hoe oud je dochter is, mijn neefje is 7 en snapt er misschien iets meer van.

Wellicht goed voorbereiden dat als de baby er aan komt, opa en oma hem komen ophalen en hij dan bij daar gaat slapen.

In idd succes met de bevalling
M'n schoonouders wonen niet zo ver weg, met de auto kunnen ze hier in een kwartiertje zijn als het moet. De moeilijkheid is natuurlijk dat je nooit zeker weet van te voren of je bijv. plotseling toch naar het z'huis moet.

Het liefst beval ik thuis en hopelijk dan wanneer dochter slaapt, maar ja...dat is niet te plannen natuurlijk
quote:Ka32 schreef op 25 augustus 2008 @ 15:49:

Ik vond het wel handig dat ze alvast 's avonds gebeld hadden. En als het dan echt nodig is dat ze langskomen, dan moet je natuurlijk nog eens bellen dat ze eraan komen.

Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe ver weg ze wonen..Ja, denk zowiezo dat we bellen als het lijkt te beginnen. Dan kunnen we altijd nog besluiten of ze hierheen komen en hier blijven of haar ophalen. (als het dus nodig is)
Kun je niet aan (goede) buren vragen dat als er nood aan de man is en je bijvoorbeeld schoonouders niet kunt bereiken (of als het te lang duurt omdat je halsoverkop weg moet naar ziekenhuis) of je ze niet mag storen voor die ene keer in een mensenleven? Tuurlijk zorg je voor betrouwbare mensen in je omgeving, zoals familie of vrienden. Maar lijkt me fijn om het idee te hebben dat als het toch anders en acuter verloopt dan verwacht, dat ook buren wel willen inspringen.
Mijn moeder is hier wel gekomen toen ik weeen kreeg, ze had eventueel op de bank kunnen gaan liggen, maar de bevalling ging zo snel, van 0 naar 10 cm in een uur, en er was geen kraamhulp op tijd.

Dus mijn moeder heeft de bevalling gedaan met de VK, en de andere 2 kinderen sliepen er door heen.

Ik had allemaal " wat als "dingen bedacht, maar deze had ik niet in gedachten hahaha
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven