Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Ik wil je kaartje opzoeken, maar het dropdownmenu van postcrossing doet het niet, dus ik kan niet zoeken op members

Wat leuk, dat kaartje
Later is nu
Ik krijg een heeele blije hurray binnen uit Litouwen:

Thank you for brightening my whole day with your absolutely beautiful postcard, I love it so much! ♥

Op het kaartje van Van Gogh, de schedel. Zij wist niet dat het van Van Gogh was. Ook heel blij met de postzegels. Leuk hoor
Later is nu
Oh wat een gave hurray Dreamer!

OLLA, wat frustrerend! Ik heb zoiets ook eens gehad naar Nederland. 3 verstuurd, 0 ontvangen en nooit meer online geweest. Geen reactie op berichtje. Google vertelde mij dat het meisjes van 8 jaar waren. Misschien toch iets te jong voor zelfstandig postcrossen? Ik troost me er maar mee dat het kaartje waarschijnlijk wel aangekomen is ipv in rook opgegaan.
Ik heb maar wat adressen aangevraagd. Zit vandaag (weer) met hoofdpijn thuis, maar heb veel tijd deze week. Wel leuke profielen, zo te zien. Denemarken, is nieuw voor mij

Ik zou 5 adressen trekken, heb er alweer 7 Eerst maar schrijven, dan verder
Later is nu
Ik ga om mezelf op te vrolijken maar een adres aanvragen. 😄

Sterkte Dreamer! Hier ook weer veel pijn vandaag en dan is postcrossing heerlijk!

Ik zit er aan te denken om een tweede profiel aan te maken. Ik ben nl te ongeduldig om te wachten op adressen. En dan kan ik op één profiel aangeven wat ik leuk vindt en op het tweede een thema per maand.

Maar ik twijfel nog
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
De printer print niet en dat is irritant omdat ik een heel lang Chinees recept heb. ~mopper~

Ik heb daar ook wel eens over gedacht, 2 profielen, maar als je meer kaarten kunt sturen/ontvangen wordt het wel druk, denk ik.
Later is nu
heeeee het praat weer hier! haha het was inderdaad een tijdje stil! Dreamer en Olla sterkte!

Olla wat vervelend van die kaartjes, soms beginnen mensen iets en dan kijken ze er nooit meer naar om... hopelijk sporen je mailtjes aan om de kaartjes toch te registreren... het werkt allemaal redelijk eenvoudig, je moet het alleen wel doen!

ik ben een dagje vrij, lekker in de tuin aan het werk geweest en nu genieten van het resultaat! ga zo denk ik ook weer wat adressen vragen. Ik kreeg net een superleuke hurray: de vrouw uit polen looooooves mijn man ray kaart en bedankt me sooooooo much hahahaha! voelt fijn!

Ik was ook heel blij met de post van vandaag: een flowerfairy kaartje uit duitsland en een hele mooie zwartwit foto van een zoenend bruidspaar op een verlichte brug, achterop staat dat de kaart uit een postcard book komt 'the art of the kiss' en de afzender is nederlands dus ben nu geneigd om dat boekje op te sporen... er staat een citaat over liefde op gedrukt en de afzender schrijft ook nog eens een lieve tekst over de vogels in haar tuin... zo leuk!

oh en mijn eerste brief van een postcrossing penpal: uit canada, een brief met inhoud en diepgang, heel blij mee!

oh en ook minder blij nieuws: na het sollicitatiegesprek gisteren kreeg ik te horen dat ze voor iemand anders kiezen... dus naast kaartjes schrijven moet ik ook weer aan de sollicitatiebrieven!
Nou, dat laatste is wel jammer, Rosekapje. Leuk dat je nu wel een leuke penpal getroffen hebt. En succes met solliciteren.
Later is nu
Jammer van de baan!
O wat jammer, Rosekapje, balen zeg!
Dus.. vandaag de kaartjes geschreven.

Naar Polen gaat naar de moeder van de postcrosser (die zich Olandia noemt) speciaal voor moederdag een station.

Naar Holland in Amerika gaat een aap van Paul Frank

Naar Denemarken gaat 'Er gaat niets boven Groningen' getekende skyline

Naar China delfstblauwe beeldjes in 'de muur' (van die fastfoodloketjes)

Naar Maleisië een oud kaartje van Stad, doorkijkje 'Tusschen beide Markten' met het Scholtenshuis op de achtergrond

Naar Duitsland een grote boekenkast vol met boeken

en naar Belarus een schilderij van Willem 1

ik zit te denken over nog meer adressen trekken, ben zo lekker bezig..
Later is nu
Ohja.. ik kreeg een hurray met 'bedankt dat je me een kaartje stuurde' ik hoop maar dat dat slecht Engels was en geen gebrek aan enthousiasme. Gelukkig kreeg ik nog een hele blije hurray uit India op een Ot en Sien kaartje.
Later is nu
Oké, dus de voetbaltempel gaat naar Singapore. Een 'sent me any card' persoon, die al meer dan 1400 kaarten ontvangen had en naar een Fin, met meer dan 7000 ontvangen kaarten. Van deze weet ik zeker dat ze hem nog niet hebben, scheelt uitzoeken

Naar Rusland een schilderij 'Warm weer' zicht op de IJssel

Naar Canada 2 kinderen die in een bootje stappen met allemaal elfjes eromheen

een groepje paarden dat op je neerkijkt naar Zwitserland

Een getekend kinderlijk kaartje naar een meisje in Taiwan met een zo goed als leeg profiel

ik wil eigenlijk nog een adres trekken, maar ben bang dat ik weer iemand tref met meer dan zoveel duizend ontvangen kaarten..
Later is nu
Okéoké, nog een verjaardagskaartje naar Litouwen. Nu zijn mijn postzegels op. Een leuke besteding van mijn donderdagmiddag
Later is nu
Wat doen jullie wanneer een postcrosser een leeg profiel heeft?

Het is een Turks meisje wat nog maar 3 kaartjes heeft verstuurd en er twee heeft ontvangen.

Maar dus een heel leeg profiel. Hmm

Ik weet wel wat te schrijven want ze komt uit een dorpje naast het dorp waar mijn oom vandaan komt.

Maar.. Wat voor kaartje?
Ik gok. Bij een meisje doe ik nog m'n best, vaak wat uit de omgeving (ze wil vást wat van de wereld zien ofzo) Als het al een ouder persoon is, dan neem ik een kaartje die ik aan niemand anders kwijt kan. Ooit ééntje van de kinderzegels, die ik gewoon echt niet leuk vond, is door een paar personen favoriet gemaakt, onder andere door de ontvanger. Over smaak valt niet te twisten

Bij het laatste lege profiel, heb ik erop gezet dat het leuk zou zijn als ze wat meer op haar profiel zette. Ze heeft op haar profiel staan "nice to meet you" (niet helemaal leeg, maar je hebt er niets aan) dus heb ik daarop ingespeeld.
Later is nu
Net 2 kaartjes geregistreerd. Een oude landkaart van Polen en een roze soep uit Litouwen
Later is nu
Ik stuur meestal ook een kaartje wat ik zelf niet zo mooi vind en nog heb liggen. Ik vind altijd dat iemand best wat moeite mag doen en dan doe ik ook wat extra moiete voor hen.

Gewoon een multi view naar Turkije dus
Ja precies, hoe leuker het profiel, hoe leuker het kaartje dat ik stuur (of hoe meer moeite ik ervoor doe). Wel enorm niet-politiek correct van mij

De samenvatting van deze week:

Er ging een stadmultiview naar Rusland, een affiche van een lokale kunstenaar naar Frankrijk, kraanvogels naar Nederland en het dashboard van een Porsche naar een jongen in Tsjechië.

Er kwamen leuke blije en uitgebreide hurrays uit UK, USA en Rusland.

En in mijn postbus vond ik deze week 3 kaartjes (op 3 verschillende dagen, jippie, blije brievenbus!). Uit Rusland kreeg ik een beetje gekke illustratie. Op zich wel leuk, maar niet helemaal mijn ding. UIt Letland kreeg ik schapen en uit Polen een mooie kat. De laatste twee kwamen grappig genoeg uit dezelfde onlineshop.
ik kreeg zaterdag een Spaanse filmposter van James Bond, mijn man is helemaal gelukkig!

en ik kreeg allemaal leuke hurrays, ik was alleen bij de laatste 5 kaartjes vergeten de scan te uploaden dus die staan nu zonder plaatje gerestreerd heb gevraagd aan de ontvangers of ze een foto kunnen uploaden. hoop het!

nu nog maar 2 kaartjes onderweg dus ik ga weer wat nieuwe adressen aanvragen!

had laatst ook een leeg profiel, toen schreef ik ook in de kaart dat ik moeite had met een kaart kiezen omdat er niets in haar profiel stond. misschien gaat er dan een lampje branden
Ik heb nu een profiel getrokken van iemand die haar favorieten op een prachtige manier gesorteerd heeft. Telkens rijtjes van 4 soortgelijke kaarten en dan ieder rijtje weer een andere stijl/ thema. Het is gewoon een lust voor het oog!

Daar is vast heel veel tijd in gaan zitten. Maar waar ga ik iemand blij mee maken die bijna 300 kaarten per maand krijgt? (staat geen leeftijd bij, maar ze is vast met pensioen ofzo)
Ik heb al verschillende keren mensen getroffen, die hun (enorme hoeveelheid) kaartjes op flickr hadden staan. Op onderwerp. Zó handig! Ga ik niet doen, trouwens, maar echt hándig

Wel een lastige opgave, Snorhaar. Is ze ook 'overal' blij mee? Misschien moeten we een 'any card' ontwikkelen, net als de 'any key'
Later is nu
Ja dat vind ik ook altijd erg handig die sets op Flickr! Hier helaas niet. Ik check dan meestal alleen de kaarten die ze uit Duitsland heeft gekregen, maar dat zijn er natuurlijk ook nooit weinig.

Nee ook geen 'any card' liefhebber, ze heeft een themalijstje. Ik zie wel mogelijkheden.

Mijn any card is trouwens net zo min "any" als mijn any key. (Snap je hem nog? ) Mijn any key is de spatiebalk (lekker groot en bereikbaar) en mijn any card is een medium leuke die niet bij een bepaald thema hoort (en waar ik dus niemand bijzonder blij mee had kunnen maken).
Mijn any card is meestal het museum bij avond. Die vind ik zelf erg mooi, namelijk, dus ik kan me niet voorstellen dat iemand anders die niet mooi vindt. Bovendien te zoeken in 'ontvangen uit Nederland', wat met katten en dergelijke alweer lastiger wordt. Die zijn vaak best internationaal, zelfs de afbeeldingen van de kinderpostzegelkaarten.
Later is nu
Ik kreeg vandaag 3 hurrays waarvan 1 gewoon blij/dankbaar ('mijn' kaartje!) en 2 echt superblij. Één was het verjaardagskaartje voor Litouwen, 2 weken te vroeg overigens. En de ander uit Zwitserland, de neerkijkende paarden. Haar favoriet nu, want ze is gek op paarden, heeft een Nederlandse vriendin en is gek op Nederlanders. Nou.. ? goed werk of niet?

Oh.. en ze is ook gek op Herman van Veen. Ook leuk
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven