Welke bosmaaier kopen?

14-05-2015 13:30 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond hier geen enkel topic over terug, vandaar een nieuw topic.

Mijn man en ik willen graag een bosmaaier kopen voor het onderhoud van onze wei (ong. 2000m²)

Vereisten:

- Loopt op benzine (geen kabels dus)

- Niet te licht, maar ook niet heel professioneel. Moet vnl netel, distels en verwilderde stukken grasland aankunnen.

- Budget: max. 300¤

Iemand tips? Dingen waar we rekening moeten mee houden? Suggesties?

Alvast bedankt!
Een bosmaaier om een weiland mee te maaien? Ik zou naar een tuinmachine zaak gaan en me daar laten adviseren. Vaak kun je er ook een huren, kun je eerst proberen of het werkt.
Of een schaap kopen.
Voor 2000m2 neem ik aan dat je een zitmaaier bedoelt?

Dan zit je toch al snel boven de 1000 euro.
Shoot first, ask questions later!
Met dat budget en die eisen kun je alleen op marktplaats terecht. (en dan nog een heel oud ding!)

Daarbij, als je je een wei van 2000m2 kunt veroorloven heb je toch ook wel geld om die te onderhouden?
We huren een huis met wei erbij.

Onze dieren houden het gras kort, alleen willen we de opkomende netels korten en ook de kanten netjes houden.

Bosmaaier is nodig voor de afwerking, een zitmaaier is niet nodig :-)
Als je je wei niet zelf gebruikt voor grazers, verhuur 'm dan aan paardenbezitters. Dan wordt je wei kort gehouden en verdien je er nog wat aan ook!
Shoot first, ask questions later!
De wei verhuren is geen optie, dan hebben onze eigen dieren te weinig gras.

We willen de begroeiing die zij niet lusten, netjes bijhouden met een bosmaaier.

Daar zoeken we een geschikt type voor, alleen hebben we geen idee waar we moeten op letten bij de aankoop.

Iemand tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven