Verbouwing bovenburen

14-05-2015 22:37 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds vorige week heb ik nieuwe bovenburen in mijn appartementencomplex. Deze bovenburen zijn aan het verbouwen en vorige week ging het tot 2u30(!) 's nachts door. Ik ben er toen ook om 2u heen gegaan omdat ik het nogal te ver vond gaan. Nu een week verder zijn ze nog steeds bezig met verbouwen, ze zijn nu (om 22u35) bezig met boren in de muren en al. Ik kan hierdoor niet slapen en moet morgenochtend om 6u weer opstaan... Is het wel toegestaan dat je om deze tijd nog aan het verbouwen bent? Is het verstandig om naar de bovenburen te gaan om te zeggen dat het wat stiller moet? Ik wil namelijk geen mekmuts zijn die nu al twee keer loopt te klagen over lawaai in een week tijd...

Groetjes,

Roi
Tot 22.00 uur dacht ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tot 20:00 is het toegestaan. In een appartementencomplex zijn er duidelijk regels.
Staat er niets over beschreven in het VvE regelement?
Er weer naar toe gaan en vragen of ze kunnen stoppen aangezien jij morgen weer vroeg je bed uit moet.

En ik snap niet dat ze serieus tot half 3 snachts verbouwen, dan heb je toch geen fatsoen als je nog buren om je heen hebt.
Ik zou er eens heengaan, overdag.

Maar normaliter houdt het vanzelf op, tenzij het om een echte doe-het-zelf-hobbyist gaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Louise70 schreef op 14 mei 2015 @ 22:39:

Tot 20:00 is het toegestaan. In een appartementencomplex zijn er duidelijk regels.20:00 is niet overal, meest sociale tijd is gewoon na 22:00 geen herrie meer. Vooral op een doordeweekse dag.
quote:OldWood schreef op 14 mei 2015 @ 22:43:

Er weer naar toe gaan en vragen of ze kunnen stoppen aangezien jij morgen weer vroeg je bed uit moet.

En ik snap niet dat ze serieus tot half 3 snachts verbouwen, dan heb je toch geen fatsoen als je nog buren om je heen hebt.Tsja, het is een jongere die boven mij is komen wonen... Die gaan nog wel eens tot de late uurtjes door, terwijl ze overdag helemaal niet bezig zijn. Ik vond het ook behoorlijk asociaal dat ze tot half 3 aan het verbouwen waren.
Jong of niet, dan kun je wel een beetje nadenken.

Toen man en ik gingen samenwonen was ik 18 en stopten wij ook om 22:00 met klussen, vooral voor de buren, omdat die gewoon de volgende ochtend naar het werk moesten.

Vrijdagavond zijn we eens wat langer doorgegaan, maar wel nadat we bij de buren zijn geweest om te vragen of ze daar een probleem mee hadden.

Hadden ze dat wel gehad, waren we gewoon na 22:00 gestopt.

Gewoon weer naar de buren lopen en aangeven dat jij morgen weer op tijd eruit moet en graag zonder harde herrie wil slapen.

En dan kun je altijd eens overdag naar ze toe gaan en het er eens over hebben.
Ik ben er net eventjes heen geweest, ze zijn bezig met de laatste beetjes van de vloer. Dus ze zijn er straks klaar mee. Morgen gaan ze alles verhuizen (ik ben morgen toch de hele dag niet thuis, dus primaaa) en dan is het klaar.
Sorry, mosterd...

En fijn dat het is opgelost!
VVE-reglement zegt hier 21.00 uur. Zelf vind ik 20.00 eigenlijk wel netjes. 02.30 uur?
.
quote:swifty schreef op 15 mei 2015 @ 00:05:

[...]

Dat mag je hopen, zon start voorspelt niet veel goeds lijkt me. Ik moet er niet aan denken om bovenuren te hebben met hun leefgeluiden om 2 uur snacht, terwijl ik vroeg op moet. Maar goed, misschien dat hun omgangsnormen beter worden. Maar ik zou het niet verwachten.Het was gelukkig wel na zo'n 20 minuutjes stil. Maar als het structureel lawaai bij de bovenburen vandaan komt, dan ga ik er ook een melding van maken bij de woningbouw.

[...]

Dat mag je hopen, zon start voorspelt niet veel goeds lijkt me. Ik moet er niet aan denken om bovenuren te hebben met hun leefgeluiden om 2 uur snacht, terwijl ik vroeg op moet. Maar goed, misschien dat hun omgangsnormen beter worden. Maar ik zou het niet verwachten.My idea. Maak je borst maar nat To.

[...]

Dat mag je hopen, zon start voorspelt niet veel goeds lijkt me. Ik moet er niet aan denken om bovenuren te hebben met hun leefgeluiden om 2 uur snacht, terwijl ik vroeg op moet. Maar goed, misschien dat hun omgangsnormen beter worden. Maar ik zou het niet verwachten.Verbouwen geeft toch veel meer herrie dan gewone leefgeluiden. Ik hoor onze buren nooit, maar toen ze aan het verbouwen waren wel. Zegt dus weinig over de toekomst lijkt me.

[...]

Dat mag je hopen, zon start voorspelt niet veel goeds lijkt me. Ik moet er niet aan denken om bovenuren te hebben met hun leefgeluiden om 2 uur snacht, terwijl ik vroeg op moet. Maar goed, misschien dat hun omgangsnormen beter worden. Maar ik zou het niet verwachten.Ik denk hetzelfde (uit eigen ervaring helaas)
Oops I did it again..
quote:Desperate_Housewive schreef op 15 mei 2015 @ 08:18:

[...]

Verbouwen geeft toch veel meer herrie dan gewone leefgeluiden. Ik hoor onze buren nooit, maar toen ze aan het verbouwen waren wel. Zegt dus weinig over de toekomst lijkt me.Het zegt wel wat over de toekomst over het feit dat de buren het normaal vinden om tot twee uur 's nachts te verbouwen.
Mijn andere buren hadden ook ooit de muziek om 2 uur 's nachts nog aan. Die hadden niet door dat het zo doorklinkt bij ons. Zijn kamer is al geïsoleerd en alles, dus hij dacht dat dat voldoende wad. Tegenwoordig is het na 10 uur stil. Kan me best voorstellen dat ze nog met wat dingen bezig waren waarvan ze dachten dat het niet zo'n herrie meer gaf.
2.30 uur? Wow en dat konden ze zelf niet bedenken? Wat zeiden ze toen je voor de deur stond?
Ik heb nu al echt het vermoeden dat het enorm asociale bovenburen zijn. Op het moment draaien ze behoorlijk hard van die hardstyle muziek dat sommige dingen in mijn huis zelfs trillen door de (veel te harde) bas...
Volgens de wet mag het tot 22.00. Hier was jaren geleden ook iemand die na 23.00 nog rustig de boormachine pakte, eerst aangebeld namens de VvE en toen dat niet werkte, meneer had een compleet smoezenboek, maar even de politie erop afgestuurd.
verba volant, scripta manent.
Sterkte Roi. Misschien een idee om eens te vragen of ze bij je komen luisten/kijken? Ze hebben misschien geen idee van de overlast die hun geluid veroorzaakt.
quote:roi schreef op 17 mei 2015 @ 15:13:

Ik heb nu al echt het vermoeden dat het enorm asociale bovenburen zijn. Op het moment draaien ze behoorlijk hard van die hardstyle muziek dat sommige dingen in mijn huis zelfs trillen door de (veel te harde) bas...

Tip:

Ga langs. Stel je voor. Neem een flesje wijn mee. Nodig ze uit voor de koffie om verder kennis te maken.

Maak een praatje, leer je buren kennen. Hoor eens of er al eerder alleen is gewoond of dat dit de eerste keer is. Vertel even over leefgeluiden, burengerucht en overlast. Gewoon, zonder te beschuldigen, maar wijdt je buren in, in hoe je behoort te wonen.

Ik denk dat een gewoon praatje in dit geval even net iets meer doet, dan meteen de woningbouw erop te zetten. Dat kun je altijd nog doen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven