Mode & Beauty alle pijlers

Oren stretchten

15-05-2015 14:57 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag begonnen met het stretchen van mijn oorbelgaatjes. Heb er nu de kleinste taper inzitten, 1,6 mm. Nu lees ik dat het niet echt hoort om met de tapers rond te blijven lopen, maar ik kan nergens 1,6 mm tunnels vinden. Een maat groter, 2mm wel. Weet iemand hoe snel ik naar 2mm kan gaan? Ik lees overal dat het geadviseerd wordt om zeker 2 weken te wachten, maar dit gaat dan voornamelijk over de grotere maten. Of iemand een tip waar ik 1,6 mm pluggs of tunnels kan vinden?
https://www.piercings.nl/maten-tunnels-en-plugs/1.6+mm

Of in een goede piercingshop?
All over piercings is een goede.

Maar ik zou wát je ook doet echt niet sneller gaan dan om de paar weken stretchen.

Ook niet bij kleinere maten. Echt.

Het gaat een half jaar duren om op 8 mm te zitten ongeveer, als je het goed doet. Sneller moet je echt niet gaan. Je wilt géén ontstoken oor of een blow out.

Op de site van all over piercings staan ook goede stretch tips.
Doe eens navraag bij de Masai.
verba volant, scripta manent.
1,6 is de gemiddelde maat van een tongpiercing en labret hebben ze ook in 1,6 (tunnels/plugs niet) je kunt vandaag/morgen even een sieraden winkel binnenlopen die zulke piercings hebben en die tijdelijk dragen.

Wacht echt een aantal weken (2 is te weinig, dit weet ik uit ervaring. Gelukkig geen blow out gehad maar heb echt een aantal weken niet op m'n oren kunnen slapen) ik wacht persoonlijk tot ik eigenlijk niet meer hoef te forceren om een maat groter te gaan. Alloverpiercings.nl heeft single flared tunnels in kleine maatjes en voor een klein prijsje, deze tunnels laten je stretch groter lijken en mijn ervaring is dat ik dan minder ongeduldig ben om 'groter' te gaan. Zit nu op 6 en ga tot 8.
Internagelaktisch
Ik liet de tapers gewoon zitten. Ik ging niet voor elke maat speciaal tunnels kopen. Vind ik zonde van het geld.

Maar ik heb perfecte oren voor stretchen, nooit geen pijn gehad en het stretchen ging bijna vanzelf.

Ik ben binnen 2 maanden naar 10mm gegaan. Dat wil ik écht niemand aanraden omdat te doen. Beter is maximaal 1mm per maand. Maar toen ik vanaf 6mm tunnels ging dragen vielen die er constant uit omdat het gat groter werd. Nu op 10mm blijven ze constant. Ik heb mazzel met mijn oren, nog nooit gescheurd of wat ook maar. Maar een vriend van mij die had continu bloedende oren terwijl hij super rustig deed.
quote:CaafDracula schreef op 15 mei 2015 @ 15:12:

Ik liet de tapers gewoon zitten. Ik ging niet voor elke maat speciaal tunnels kopen. Vind ik zonde van het geld.

Maar ik heb perfecte oren voor stretchen, nooit geen pijn gehad en het stretchen ging bijna vanzelf.

Ik ben binnen 2 maanden naar 10mm gegaan. Dat wil ik écht niemand aanraden omdat te doen. Beter is maximaal 1mm per maand. Maar toen ik vanaf 6mm tunnels ging dragen vielen die er constant uit omdat het gat groter werd. Nu op 10mm blijven ze constant. Ik heb mazzel met mijn oren, nog nooit gescheurd of wat ook maar. Maar een vriend van mij die had continu bloedende oren terwijl hij super rustig deed.

Ik hoefde nu van 5 naar 6 ook niet te stretchen! Toen ik ze aan het wassen was in de douche trok ik m'n tunnel (met flare en al) zo door m'n oor heen zonder een centje pijn en kon ik 6 er zo in doen.. Hoop dat het van 6 naar 7 ook zo gaat!

Ik koop wel tunnels voor tussenmaatjes maar die ik heb van all over piercings zijn goedkoop dus is niet erg.
Internagelaktisch
Bedankt iedereen! Net een bestelling geplaatst bij alloverpiercings, met een setje tunnels in 1,6 en in 2mm, dan heb ik die alvast in huis. Ik ga wel geduldig minstens 2 weken wachten!
2 weken is echt te weinig, ik raad je aan om minimaal een maand te wachten.

Persoonlijk had ik tussen elke maand 6ish weken zitten.

Als het fout gaat ben je nog veel langer bezig.

Over deze tunnels heb ik het trouwens

https://www.alloverpiercings.nl/artikel ... red-eyelet

M'n foto staat ook bij de recensies haha (5mm, donker haar en felle nagellak)
Internagelaktisch
Oke, dan wacht ik inderdaad liever een maand. Die single flared lijken me erg fijn, maar beginnen vanaf 2,5 mm. Die ga ik de volgende keer bestellen!
"oren stretchen" .. ik dacht dat iemand Dr-Spock-oren wilde hebben ...
Waarom zou je zoiets willen, jezelf verminken. Weet je wel hoe lelijk je oren eruitzien als je ooit besluit ze er uit te halen.
Moi
zelf weten, maar 't is geen gezicht
Gelukkig mogen we dat allemaal voor onszelf beslissen

(P.s. To, als je niet te groot gaat kun je het later 'gewoon' laten dichtgroeien weer, daarom ga ik tot max 8mm )
Internagelaktisch
quote:LittleLilly schreef op 15 mei 2015 @ 16:33:

Waarom zou je zoiets willen, jezelf verminken. Weet je wel hoe lelijk je oren eruitzien als je ooit besluit ze er uit te halen.

Daar vraag TO niet om, ZIJ vind het mooi en vind het geen verminking, daar gaat het om he?

TO, het is al gezegd, maar doe echt rustig aan met stretchen, dit moet je echt niet overhaast doen. Heb je ook bij de Large onlineshop gekeken, daar heb ik 1,6-jes vandaan gehaald
quote:LittleLilly schreef op 15 mei 2015 @ 16:33:

Waarom zou je zoiets willen, jezelf verminken. Weet je wel hoe lelijk je oren eruitzien als je ooit besluit ze er uit te halen.Wat een onwetende reactie weer.. Ik heb zelf ook tunnels gehad en die groeien gewoon dicht tot een bepaalde grootte.
Ik heb er geen ervaring mee en ben eigenlijk vooral benieuwd wat jullie er mooi aan vinden. Gewoon nieuwsgierig dus, wel oprecht geïnteresseerd. Dus als je dat kunt uitleggen ben ik echt benieuwd.
Tja, hoe leg je eigenlijk uit 'waarom' je iets mooi vind?

Het is een gevoel dat je erbij krijgt, blij, spannend (om te stretchen)

Net als wanneer je een mooi setje oorbellen koopt en draagt, zo voelt het ook om mooie tunnels/plugs te dragen maar dan met iets 'extra's' (het gat)
Internagelaktisch
Ik heb zelf nooit met letterlijke tunnels gelopen, dus van die buisjes in de oorgaatjes waar je zo door heen kijkt. Ik vind dat type sieraad minder mooi bij mezelf, maar bij anderen kan het stoer staan. Het moet gewoon bij je passen, net zoals ik kort haar doorgaans alleen echt leuk vind staan bij hele slanke dames.

Ik droeg meestal 'dichte' plugs en spirals. Waarom? Omdat er echt gave sieraden zijn voor gestretchte oorgaatjes. De mooiste die ik heb en nu helaas niet meer kan dragen zijn 'tentakel' achtige spirals gemaakt van speciaal glas. De kleuren lopen heel mooi over van lichtblauw naar donkerblauw. En ik heb ook hele mooie houten plugs gezien waar bloemen in gegraveerd staan. Tja dat soort sieraden, als je daar van houdt haal je nu eenmaal niet bij de Lucardi
Het mooi vinden van iets is heel persoonlijk, waarom hou jij bijv. van mooie hakken onder een outfit? Omdat je het mooi vindt waarschijnlijk. Ik wordt hier blij van en het is niet iets wat ik zomaar doe, het lijkt me al jaren leuk.

Aan de andere kant ben ik me er wel van bewust dat het merendeel dit absoluut niet mooi vindt en dat blijkt ook wel uit de reacties. Ik ben ook niet van plan om groter te gaan dan het punt waarop het nog terug kan groeien, omdat ik niet wil dat het later baankansen in de weg kan staan en omdat ik persoonlijk groter dan dat ook niet mooi vind, ook een mening! Maar daarom vind ik het geen zelfverminking als een ander hier wel voor kiest. Iedereen moet lekker doen wat hij of zij zelf wil!
Ik dacht dat het een vraag was over een onderdeel van cranyo sacraal therapie. Weer wat geleerd.
Moet @TO inderdaad helemaal zelf weten, maar die vergelijking met hakken onder schoenen.

Die mik je gewoon weg als je er op uit gekeken bent.

Maar.... helemaal eens met dat je het zelf moet weten.... echt ......

Maar .... hoe staat het bij iemand van 50? Als dan de haarmode nog steeds is zoals nu. Ja, staat het dan nog leuk.

Is net als tattoes. Ik vind ze prachtig, maar weet dat ze modegevoelig zijn. Daarom zal ik ze niet nemen.

Anouk, Robbie Williams.... heel mooi.

Ik zocht naar die ene kandidaat die het had. Ik wilde kijken naar hoe het nu er uit ziet.

Incline of zo heette een kandidaat die zelf uit een van die talentenjachten is gestapt. Hij had een nummer dat ik wel leuk vond en ik geloof dat het I am not happy heette of het zat in de tekst, maar was toch een positieve tekst. Iets in de strekking van "Doe niet zo stom door je ongelukkig te voelen, want dat wil ik niet." Weet iemand wie ik bedoel?

ON TOPIC: http://mens-en-gezondheid ... en-wat-moet-je-weten.html
Lijken net zuurstokjes (van die liksnoepjes)

Let op! Het mag geen pijn doen! Het is een wat naar gevoel en het prikt misschien wat, maar zodra je pijnlijke steken voelt: stoppen! Probeer het dan één of twee dagen later nog eens, wanneer het weer pijn doet is het misschien handig om een kleinere tussenmaat te nemen.
quote:Pumps_italiaans schreef op 16 mei 2015 @ 15:12:

Moet @TO inderdaad helemaal zelf weten, maar die vergelijking met hakken onder schoenen.

Die mik je gewoon weg als je er op uit gekeken bent.

Maar.... helemaal eens met dat je het zelf moet weten.... echt ......

Maar .... hoe staat het bij iemand van 50? Als dan de haarmode nog steeds is zoals nu. Ja, staat het dan nog leuk.

Is net als tattoes. Ik vind ze prachtig, maar weet dat ze modegevoelig zijn. Daarom zal ik ze niet nemen.

Anouk, Robbie Williams.... heel mooi.

Ik zocht naar die ene kandidaat die het had. Ik wilde kijken naar hoe het nu er uit ziet.

Incline of zo heette een kandidaat die zelf uit een van die talentenjachten is gestapt. Hij had een nummer dat ik wel leuk vond en ik geloof dat het I am not happy heette of het zat in de tekst, maar was toch een positieve tekst. Iets in de strekking van "Doe niet zo stom door je ongelukkig te voelen, want dat wil ik niet." Weet iemand wie ik bedoel?

ON TOPIC: http://mens-en-gezondheid ... en-wat-moet-je-weten.html

Roger Peterson, maar heeft hij met dit verhaal te maken?! En wat heeft haarmode met plugs te maken? Overigens groeien gestretchten oren terug als ze niet te groot zijn.

Over tattoo's: ik laat geen tattoo's zetten omdat het een mode verschijnsel is, ik heb ze omdat het voor mij de mooist denkbare kunstvorm is. Heeft niks met mode grillen te maken.
quote:geordie schreef op 16 mei 2015 @ 15:21:

[...]

Roger Peterson, maar heeft hij met dit verhaal te maken?! En wat heeft haarmode met plugs te maken? Overigens groeien gestretchten oren terug als ze niet te groot zijn.

Over tattoo's: ik laat geen tattoo's zetten omdat het een mode verschijnsel is, ik heb ze omdat het voor mij de mooist denkbare kunstvorm is. Heeft niks met mode grillen te maken.

Dank je.

Die man heeft van die gestretchte oren.

Nee, maar hoe staat het bij iemand van 80.

Het is een misverstand dat gaatjes altijd dicht groeien. Ik ken een paar mensen met uitgescheurde oorlellen en daarvoor moesten ze wel geholpen worden door een ARTS.

Maar..... foei ...... PI mag het niet.

Ik zit zelf met een gaatje dat niet meer dicht gaat en gaat ontsteken als het NIET schoon gehouden wordt. Het wordt wel kleiner, maar gaat nooit meer dicht. Is net als mijn buiknavel.

Intwine: https://www.youtube.com/watch?v=cLc68gY ... freload=10 Hier heeft hij het niet. Maar ik vind hem een goede artiest en weet dat hij het had. Verder ben ik happy met het gevonden resultaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven