Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Annabel, kan me inderdaad voorstellen dat mensen snel Olé zullen zeggen. Maar het is uitspraak Ooluh? Leuk hoor. Ken wel Olle, maar vind de Ole variant erg leuk.
Ah wat lief biol!! Ik ben inderdaad onvermoeibaar vind namen echt zóo leuk!! Misschien moet ik er iets mee gaan doen.. bedrijfje in beginnen ofzo :D

Voor nu probeer ik nog wat mensen te helpen;

Annabel; Ik vind de klank van de naam Ole ook erg mooi, maar de ideeen die erbij bedacht gaan worden zou ik idd ook mee laten wegen. Als je de naam zó mooi vindt dat het je niet uitmaakt wat men ervan zegt dan is het goed, anders zou ik even nadenken over andere opties. Olek vond ik al wel een leuke (maar denk wel dat je dan oolek zegt, met andere e zeg maar, net als lek (wat een uitleg)) Olum, Olen, Olle, of

Okke vind ik op zich ook nog wel kunnen en ik ken ook een Fokke, maar nu wijd ik te ver uit
quote:Catooo schreef op 23 augustus 2008 @ 10:58:

Voor jou Liv; (ik weet weinig van keltische en hebreeuwse namen dus ik doe maar een gok)

Adam

Alex

Kingston

Ryo

Tristan

Levi

Aidan/Aiden

Daniel

David

Ethan

Nathan

Raphael

Roman

Timon

Tobias

Igmar

Tiego

Tammo

Allereerst ook even mijn complimenten! Hoe jij ze uit je mouw weet te schudden voor iedereen vind ik echt bewonderenswaardig!

Uit je rijtje vind ik Levi mooi (maar ja, zo heet neefje al), Aiden: moet ik even laten bezinken, Ethan vind ik ook leuk (maar misschien weer nét iets té engels), Nathan moet ik om lachen, aangezien vriendliefs naam begint met Nathan..... (en dan nog 3 letters ), Tiego is ook leuk, maar zou ik dan eerder als Tygo schrijven.... (en in combinatie met achternaam wordt het dan TT....)

Pfff, blijft lastig.
haha Liv, jij ook hier??

Catoo, sorry voor de laatste reactie. Uit je rijtje vind ik Daan ook leuk en nog een paar, maar dat zijn namen die al in onze omgeving voorkomen.

Op het moment heb ik erg Stan in mijn hoofd....maar of dat hem gaat worden.

De suggestie Sten vind ik minder, omdat ikdat zo net niet engels over vind komen.

WAt ik ook leuk vind is: Luca. Maar is mijn vriend nog niet echt enthousiast over....
Liv; Aiden vind ik zelf ook echt een hele mooie naam! Het is wel lastig dat je hem anders uitspreekt dan je schrijft (zegt; Eden), eigenlijk ben ik daar niet zo fan van. Maar de naam is zo mooi!

Molie; Wil jij nog wat nieuwe namen in de richting van Stan en Luca? Of ga je nog maar even denken over die twee opties

Ik vind persoonlijk Luca een beetje zoetsappig, jongens-meisjesachtig. Jongensachtig voor een meisje en meisjesachtig voor een jongen bedoel ik. Maar goed, dat is helemaal persoonlijk.

Vind bij jouw namen evt Ruben, Samon, Elias, Sem, Jesse, Sven passen.

Trouwens ik lees net dat een populaire Finse jongensnaam van 2008 de naam Juhani is... apart vind ik hem...
Declan

Connor

Charlie
Hoi dames,

Wat vinden jullie van de naam Storm?

Ik vind Jonah ook mooi, maar misschien een beetje te lievig. Storm vind ik wel lekker stoer...

Mocht iemand nog leuke stoere namen weten (halfbloedje indo-nl) dan hoor ik het graag. Heb weinig eisen, wel een aparte naam die niet met de M begint.
Americanpie;

Storm is wel een stoere naam idd!

Wat vind je anders van Roemer, Nino, Finn, Dari, Azer, Zane, Casijn, Liam, Siebe, Tibo, Keano, Jonas, Tibo, Lennert, Adam, Rayan, Axel, Dante.
quote:Catooo schreef op 25 augustus 2008 @ 17:17:

Americanpie;

Storm is wel een stoere naam idd!

Wat vind je anders van Roemer, Nino, Finn, Dari, Azer, Zane, Casijn, Liam, Siebe, Tibo, Keano, Jonas, Tibo, Lennert, Adam, Rayan, Axel, Dante.Ik vind Axel leuk maar man niet, Dante heet al iemand uit omgeving, Finn leuk maar iets te popi, en de rest is hem ook niet helemaal. Ik vind Jari ipv Dari wel weer leuk. Thanks Catoo!
Manlief is niet enthousiast over Thomas en Thobias. Dus als jullie nog andere suggesties hebben????
quote:Liv schreef op 25 augustus 2008 @ 11:39:

[...]

Allereerst ook even mijn complimenten! Hoe jij ze uit je mouw weet te schudden voor iedereen vind ik echt bewonderenswaardig!

Uit je rijtje vind ik Levi mooi (maar ja, zo heet neefje al), Aiden: moet ik even laten bezinken, Ethan vind ik ook leuk (maar misschien weer nét iets té engels), Nathan moet ik om lachen, aangezien vriendliefs naam begint met Nathan..... (en dan nog 3 letters ), Tiego is ook leuk, maar zou ik dan eerder als Tygo schrijven.... (en in combinatie met achternaam wordt het dan TT....)

Pfff, blijft lastig.

Liv,

Hier wat hebreeuwse en bijbelse namen:

Aram

Aron

Avi

Aviram

Alec

Adir

Adar

Avner

Abe

Abel

Ahab

Amon

Amos

Aran

Asher

Boaz

Baruch

Barak/Barach

Ben/Benjamin/Benny

Bram

Bart/Barth

Cain/Kain

Caleb

Chaim

Dagan

David

Daniel

Dov

Eden (wordt echter in Israel vaker voor meisjes gebruikt)

Eli

Elisha/Elijah

Ehud

Elias

Ephraim

Ethan (zag dat je dat al een mooie naam vond, je zou voor de hebreeuwse uitspraak kunnen kiezen, die is eeei-than, met een lange zangerige e en een harde t)

Esra

Esli

Ezechiel/Ezekiel (roepnaam wordt dan meestal Zeke)

Finn (volledig: Finneas of zoals Julia Roberts' zoontje: Phinnaeus)

Gabriel/Gabe

Gideon (Gidi)

Hiram

Hosea

Hillel

Ian

Iram

Ira

Isaac

Isaiah

Ishmael

Israel

Itzaak/Itzik/Itzak

Jack

Jacob

Jael (ken zelf 1 jongensJael, maar ook een aantal meiden, vind het zelf meer een meisjesnaam)

Jair/Jaïr

Jaron

Joram

James

Jared

Jeremia/Jeremiah/Jeremy

Jesse

Jed/Jedd (voluit: Jedediah of Jedidiah)

Joachim

Job

Joel

Jonas

Jonah/Jonathan/John

Jordan

Joshua

Josiah

Judah/Jude

Leshem

Lev

Levi

Lior

Malachi

Matt/Matthew

Meïr

Mendel

Micah/Mika

Micha

Mordechai

Nadav

Nehemia

Nimrod

Noah

Noam

Nathan

Nur

Oren

Oz

Obadiah /Obadja

Raphael/Rafael

Rafid

Reuben/Ruben/Reuven

Ruel

Ron

Samuel

Samson

Sam

Saul

Seb

Seth

Shiloh (maar nu Brangelinas dochter zo heet kom je daar niet meer mee weg, het is echter een jongensnaam)

Simon/Shimon/Simeon

Shlomo

Salomon

Shmulik

Shmuel

Tobias/Toby

Thomas

Uriel

Uriah

Uri

Zachary/Zach/Zacharias

Zion

Ziv

Zo, meer weet ik even niet op het moment, als je betekenissen wil van iets wat je mooi vindt hoor ik het wel.
Am Yisrael Chai!
Taha

Tahir

Talha

Talle

Tanguy

Tano

Tarik

Tariq

Taro

Tars

Tayfun

Teo

Téo

Teun

Theo

Théo

Theodore

Théodore

Thiago

Thian

Thias

Thibau

Thibaud

Thibauld

Thibault

Thibaut

Thibaux

Thibe

Thibeau

Thibeaux

Thibo

Thieben

Thiemen

Thierno

Thierry

Thijmen

Thijs

Thimo

Thimon

Thobian

Thomas

Thor

Thorben

Thorsten

Thybo

Thymen

Thymo

Tiago

Tian

Tiano

Tias

Tibau

Tibbe

Tibe

Tibeau

Tiben

Tiemen

Ties

Tijl

Tijmen

Tijn

Tijs

Tillo

Tim

Timmy

Timo

Timon

Timothy

Tino

Tist

Titus

Tiziano

Tjebbe

Tjen

Tjorven

Tjörven

Tobe

Tobi

Tobias

Toby

Toine

Tolga

Tom

Tomas

Tomaz

Tommie

Tommy

Tony

Toon

Tor

Torben

Torre

Torsten

Tristan

Tristen

Troy

Trystan

Tunahan

Tuur

Twan

Tyas

Tybe

Tybo

Tycho

Tygo

Tyler

Tymen

Tymo

Tyson
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bekende namen uit het Jodendom

Wil jij weten welke jongensnamen erg bekend zijn in het Jodendom?

Wil jij weten welke jongensnamen erg bekend zijn in het Jodendom?

Babynames heeft een lijst voor jou samen gesteld met allemaal bekende jongensnamen uit het Jodendom. Wij hebben een kleine deel van deze grote overzicht voor jou hier op een rijtje gezet. Voor het gehele overzicht hoef je alleen maar te klikken op de link onder deze pagina. Veel plezier bij het bekijken van bekende jongensnamen uit het Jodendom.

Jenda

Jephtah

Jerad

Jerah

Jered

Jeremi

Jeremiah

Jeremias

Jeremie

Jeremy

Jeriah

Jerod

Jerrah

Jerrick

Jerrod

Jesiah

Jess

Omeet

Omet

Omri

Oren

Ori

Orin

Oris

Ornice

Osip

Ovadiah

Ovadya

Oved

Ovid

Ozi

Ozzi

Ozzie

Paltel

Palti

Paz

Pesach

Pessach

Phineas

Raanan
Bijbelse namen :

Benjamin

Claudius

Clement

Daniel

David

Ed

Elias

Emmanuel

Ephraim

Ethan

Ezra

Gabriel

Immanuel

Isaak

Israel

Jakob

James

Jason

Jeremia

Joachim

Joakim

Johannes

John

Jonas

Jonathan

Joran

Josef

Joseph

Joshua

Josua

Klemens

Lucas / Lukas

Luke

Marcus

http://babybytes.nl/namen/herkomst/jongens/Bijbelse/1 ( 1506 bijbelse jongensnamen )
Lieve god wat een waslijsten!

Waar halen jullie ze allemaal vandaan
Ik hoor graag meer namen Catoo.

Jesse vind ik dus zelf helemaal leuk, mijn vriend niet zo. En nadeel is dat hij te veel voorkomt op het moment.

Idem met Sven, komt ook veel voor, en een van onze beste vrienden heet Sven.

Juhani....niet mijn ding.

Ik zie ergens jari staan, wel weer leuk.

Levi en ravi vind ik leuk, vriend weer niet...
Fashion en Bianca, wat een lijsten inderdaad! Tanx!

We zijn er bijna uit, geloof ik..........;-)
Huh Liv dat is snel! Ineens weet je het?! Dat klinkt wel goed

Molie, ga nog ff voor jou denken...

In de sfeer van Stan, Luca, Levi, Jesse, Ravi... maar wat vind je man leuk dan? als hij deze namen allemaal niet zo vindt...

Benjamin

Linus

Bastian

Adrian

Bruno

Frederik

Chris

Dieter

Cedric

Edgar

Fabian

Fabio

Felix

Ide

Hugo

Joachim

Samuel

Dion

Boaz

Mika

Milan

Noah

Thies

Timon

Yannick

Arne

Bent

Lazar

Sicco

Rhodri

Taran

Mateo

Silas

Tiago

Jovan

Caïn

Baro
Ook ik doe een poging voor Molie:

Twan

Jorn

Jonah

Micha

Melle

Jethro

Viggo

Noah

Sil

Bjarne

Rogi

Remi

Timo/ Thimo

Raoul

Mattia (of: Mattias)

Dante

Lars

Elias

Milo
Hoi,

Wij weten sinds vandaag dat we een jongetje krijgen!

Nu vind ik Sam wel erg leuk, alleen die staat in de top 20 op nummer 18! Houden jullie daar rekening mee met het kiezen van een naam? Heeft iemand anders tips voor namen die kort en krachtig zijn?

Meisjesnamen had ik in overvloed, maar jongensnamen vind ik echt moeilijk!

Zijn tweede naam wordt hoogstwaarschijnlijk Anthony.
Jeej toffifee een jongen, wat leuk!!!

Ik vind Sam ook echt een geweldig leuke naam! Heb ook al gedacht aan Samuel en dan evt afkorten naar Sam. Maar Sam zelf is ook gewoon heel stoer Hij is wel wat populair, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik maar 1 sam ken, en dan is dat alleen maar van naam, niet eens echt goed. Dus bij mij valt het wel mee!!

Succes met zoeken!
@Toffifee, leuk een jongen!

Als jij Sam een leuke naam vind moet je er gewoon voor gaan. Wat kan jou die top 20 schelen, ik ken overigens ook geen kids die zo heten of genoemd zijn.

@Molie, misschien is Jelle een leuk alternatief voor Jesse?
Ik heb nog even nagedacht en wil graag jullie weten hoe jullie denken over het volgende:

Vanaf dat ik kind was heb ik geroepen dat ik mijn opa wilde vernoemen als ik een zoontje krijg. Nu krijgen we dus een jongen. Het feit is alleen dat mijn oom vier jaar geleden een zoontje heeft gekregen en zijn tweede naam ook naar mijn opa heeft vernoemd. Zijn zoon is de enige stamhouder binnen de familie. Nu ga ik niet precies dezelfde tweede naam geven als mijn neefje heeft, maar hij lijkt er wel op. En iedereen die mijn opa heeft gekend zal weten dat hij naar mijn opa is vernoemd. Maar nu komt er nog wat. We hebben dus een leuke naam gevonden (waarschijnlijk), en deze heeft precies dezelfde voorletter als mijn neefje. Gelukkig hebben we wel verschillende achternamen. Dus je krijgt nu A. B. Pietersen en A.B. Jansen. Zouden jullie dit doen? De band die wij met mijn oom en tante hebben is heel hecht. Als ik ze bijna nooit zou zien zou ik er niet eens over nagedacht hebben.
Je zou het er met ze over kunnen hebben of ze het erg vinden dat jij ook opa vernoemt of misschien kun je een variant verzinnen op zn naam?
Toffifee, ik zou er zelf niet zo veel problemen mee hebben. De voornaam is toch alleen maar dezelfde letter als neefje heeft, of lijkt de naam er ook heel erg op? Als het alleen maar dezelfde initialen zijn, dan zou ik er helemaal geen problemen mee hebben!

Wat betreft de tweede naam: ook daar zou ik geen moeite mee hebben. Hij wordt toch nooit met alle namen aangesproken! Bij ons is het bijvoorbeeld heel gebruikelijk dat tweede (en derde) namen hetzelfde zijn als die van je neefje of nichtje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven