Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Forte, ik weet niet waar je woont maar Teun is bij ons in de regio heel populair. Echt heel populair. Op het kdv zijn 4 groepen en 4 Teunen. Daar worden ze dan icm met de achternaam genoemd, dus bv 'Heeft Teun de Vries al een fles gehad?'

Ik vind het wel een leuke, stoere naam en als jij het niet erg vind dan moet je het zeker doen!
quote:Selma Duim schreef op 09 september 2008 @ 09:09:

Forte, ik weet niet waar je woont maar Teun is bij ons in de regio heel populair. Echt heel populair. Op het kdv zijn 4 groepen en 4 Teunen. Daar worden ze dan icm met de achternaam genoemd, dus bv 'Heeft Teun de Vries al een fles gehad?'

Ik vind het wel een leuke, stoere naam en als jij het niet erg vind dan moet je het zeker doen!Hoe zit dit met de naam Sam? Deze naam schijnt ook heel erg hoog te staan in de populaire namen, maar ik ken er geen 1. En hoor 'm ook vrijwel nooit.
Ik ken er 3 van verschillende leeftijden; 70, 30 en 4 maanden. En ik ken 1 'meisjes-Sam'.

Bij ons is deze naam minder populair dan Teun en ik vind het een hele leuke naam!
Mag ik jullie om hulp vragen. Ik verwacht volgende maand een jongentje en ik heb al een zoon die Adam heet.

We hebben nog steeds geen leuke naam kunnen vinden, wat vinden jullie een leuke naam die bij Adam past.

Wij zijn beiden geen Nederlanders, dus liever geen Oerhollandse namen.
Virginia; spreek je de naam Adam ook op zn engels uit? En zo ja, wil je dan weer een 'engelse' naam?
Dames,

Ik zou graag jullie mening horen over de naam Pieter. Wat vinden jullie?

Groeten,

Luxaflex
Ik vind Pieter niet echt leuk. Waarschijnlijk omdat ik er een associatie mee heb met iemand die niet zo leuk is...

Het is wel een naam die je amper meer hoort bij baby's.
quote:Catooo schreef op 11 september 2008 @ 23:10:

Virginia; spreek je de naam Adam ook op zn engels uit? En zo ja, wil je dan weer een 'engelse' naam?Ja we spreken het op zijn Engels uit, het liefst zoek ik een naam die een beetje International is, mag ook wel religuees.
quote:Virginia_11 schreef op 11 september 2008 @ 12:53:

Mag ik jullie om hulp vragen. Ik verwacht volgende maand een jongentje en ik heb al een zoon die Adam heet.

We hebben nog steeds geen leuke naam kunnen vinden, wat vinden jullie een leuke naam die bij Adam past.

Wij zijn beiden geen Nederlanders, dus liever geen Oerhollandse namen.

David

Matthew

Marcus

(om even religieus te blijven... en Engels uitspreekbaar)
@ Virginia:

Lucas

Daniel

Levi

Colin

Connor

Ben / Benjamin

Jacob / Jake

Samuel / Sam

Dion

Reece

Kian

Oscar

Joshua

Chandler

Isaac

Lennon

Caleb

Jared

Micah - Mika

Seth

Zit hier iets bij wat je leuk vind?
Ja Anouk er zitten zeker leuke namen tussen.

Isaac, Samuel en Benjamin vind ik het leukst. Ik laat vanavond even mijn man naar deze namen kijken.

Bedankt jij ook Vinyl, David vind ik erg leuk, maar dan wel op zijn Engels en ik vrees dat dat niet zal gaan gebeuren.
De vriend van mn broer heet ook David op zn Engels uitgesproken, als ze dat eenmaal weten, doet iedereen dat gewoon, dat is toch ook met Adam zo of niet? Ik vind Adam en David wel erg leuk bij elkaar in ieder geval ;)
quote:Anouk schreef op 12 september 2008 @ 13:14:

De vriend van mn broer heet ook David op zn Engels uitgesproken, als ze dat eenmaal weten, doet iedereen dat gewoon, dat is toch ook met Adam zo of niet? Ik vind Adam en David wel erg leuk bij elkaar in ieder geval ;)

Ja dat klopt wel, Adam wordt nog weleens op zijn Nederlands uitgesproken, maar hij corrigeert ze dan altijd.

David vind ik een leuke naam.
Wij zijn op zoek naar een naam voor ons derde kindje. We houden van aparte maar simpel uit te spreken namen.

Op ons lijstje voor een jongen staan al:

Elver

Espen

Abel

Hedde

Wie heeft goede ideeen voor ons?

Alvast bedankt!
Maike: Jesper of Jelte misschien
@ Virginia

Adam en

Joël

Daniel (engelse uitspraak)

Kian

Micha

Gael

Elijah

Boaz/ Boas

Egon

Jeriël

Merlin

Arthur

Tristan

Rufus

Julius
@Maike1

Jesmer

Jelmer

Elmar

Mats
Ik ben op zoek naar een jongensnaam die past bij Nova. Iemand suggesties? Ben erg benieuwd!
quote:Bieb schreef op 13 september 2008 @ 21:16:

Ik ben op zoek naar een jongensnaam die past bij Nova. Iemand suggesties? Ben erg benieuwd!

Thijn

Ties

Luuk

Thijmen

Siebe

Sven
quote:Luxaflex schreef op 12 september 2008 @ 09:28:

Dames,

Ik zou graag jullie mening horen over de naam Pieter. Wat vinden jullie?

Groeten,

Luxaflex

Ik vind Pieter een hele leuke naam. Het enige wat mij zal tegenhouden om m'n kind zo te noemen is de afkorting Piet. Dat zou ik vreselijk vinden.

Deze naam stond lang bovenaan mijn lijstje. Hij staat nog steeds wel in mijn top-10, je hoort die naam ook niet vaak.
wat vinden jullie van de naam levi? ik vind hem super, maarre enige bedenking is dat het wat klinkt als leeffie? zo van leeffie nog? wat vinden jullie?
quote:LeinDS schreef op 13 september 2008 @ 18:01:

Maike: Jesper of Jelte misschien

LeinDS bedankt. Het zijn op zich oke namen, maar mij iets te melkboerenjongens-achtig. Het mag wel wat pittiger.

Dus niet helemaal wat ik zoek.
quote:satire schreef op 13 september 2008 @ 20:24:

@Maike1

Jesmer Mwaoh gaat

Jelmer Mwaoh niet echt

Elmar Lijkt teveel op de naam van mijn broertje. Ik hou ook niet zo van namen die eindigen op -mar.

Mats Neeeee!

In ieder geval bedankt!
Ik bedoelde dus Neeee! bij Mats. Vind die naam helemaal niks.
Luxaflex; pieter vind ik een leuke naam. lekker beetje ouderwets maar nu weer helemaal leuk! (dat heb ik zelf ook met de naam paula voor een meisje, in eerste instantie denk je ulkg oude naam... en daarna denk je, o die naam is eigenlijk ook wel lief en leuk!)

Bieb;

Senne

Timon

Faber

Rinse

Ruben

Bas

Finn

Sam(uel)

Wessel

Rocco

Gijs

Rein

Maike;

Hidde

Yaron

Lei

Faber

Fokko

Evan

Diem

Dim

Lode

Yari

Aiden

Thieme

Rinze

Roemer

Nino

Juma

Rebecca;

Levi vind ik best een stoere naam. Zou niet meteen denken aan leeffie.. maar goed, als je daar steeds aan gaat denken is het een argument om over na te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven