4 maand naar bali
vrijdag 8 mei 2015 om 13:49
Ik ga dit najaar 4 maand naar bali onder andere. Nu moet ik bij de GGD vaccinaties halen maar uiteraard zeiden ze telefonisch kom maar even op consult (¤¤¤¤¤¤). Maar ik vraag mij af, zijn er goedkopere, makkelijkere manieren voor die vaccinaties of het visum. Oftewel ; hebben jullie nog tips van denk hier aan etc. Of mensen die ervaring hebben..het is overigens voor mijn studie.
Design your own life
vrijdag 8 mei 2015 om 18:43
Die Japanse dinges heb ik echt nog nooit nodig gehad en ben al op alle continenten geweest.
Wat ga je doen dan? Als je ergens tussen de beesten of in sloppewijken gaat werken heb je misschien wel iets meer nodig, maar als je gewoon de normale hygieneregels in acht neemt ben je klaar met DTP, HepA en buiktyfus. Begin wel op tijd want voor DTP heb je na 'n maand een herhaal vaccinatie nodig. HepA moet je geloof ik binnen een jaar herhalen, maar dat kan weer als je terug bent. Buiktyfus is met 1 injectie 3 jaar geldig.
Wat ga je doen dan? Als je ergens tussen de beesten of in sloppewijken gaat werken heb je misschien wel iets meer nodig, maar als je gewoon de normale hygieneregels in acht neemt ben je klaar met DTP, HepA en buiktyfus. Begin wel op tijd want voor DTP heb je na 'n maand een herhaal vaccinatie nodig. HepA moet je geloof ik binnen een jaar herhalen, maar dat kan weer als je terug bent. Buiktyfus is met 1 injectie 3 jaar geldig.
Shoot first, ask questions later!
maandag 18 mei 2015 om 12:22
Hier weer een bericht van mij. Waarschijnlijk gaan de vier maand niet door ivm omstandigheden maar we willen/kunnen waarschijnlijk wel drie weken. Nu zijn we bij het reisbureau geweest en die kunnen ons niet garanderen dat de groepsreis ook daadwerkelijk doorgaat waar wij in eerste instantie voor kozen. Een alternatief was een privé rondreis, echter is deze veel duurder.
Nu vraag ik mij af of het niet prima is om los hotels te boeken en op deze manier vorm te geven en daar (evt inlezen via fora) aan excursies deel te nemen of is georganiseerd beter?? Heeft hier iemand ervaring mee.
Nu vraag ik mij af of het niet prima is om los hotels te boeken en op deze manier vorm te geven en daar (evt inlezen via fora) aan excursies deel te nemen of is georganiseerd beter?? Heeft hier iemand ervaring mee.
Design your own life
maandag 18 mei 2015 om 13:15
quote:Femmiefem01 schreef op 08 mei 2015 @ 14:02:
Heb mijn zorgverzekering gebeld. Gele koorts, hepatitis a en b en die andere 'standaarden' worden gedekt. Maar de Japanse encefalitis en de rabiës worden niet vergoed en die zijn aardig aan de prijs..Japanse Encefalitis is niet nodig, ik ga komende zomer 1 maand naar Japan en die heb je alleen nodig als je in de Japanse bossen/regenwouden/buitengebieden wil gaan rondzwerven. In bali dus al helemaal niet
Heb mijn zorgverzekering gebeld. Gele koorts, hepatitis a en b en die andere 'standaarden' worden gedekt. Maar de Japanse encefalitis en de rabiës worden niet vergoed en die zijn aardig aan de prijs..Japanse Encefalitis is niet nodig, ik ga komende zomer 1 maand naar Japan en die heb je alleen nodig als je in de Japanse bossen/regenwouden/buitengebieden wil gaan rondzwerven. In bali dus al helemaal niet
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
maandag 18 mei 2015 om 13:48
quote:Femmiefem01 schreef op 18 mei 2015 @ 12:22:
Ik heb alles zelf geboekt daar. Scheelt dat ze op Bali niet echt van het plannen zijn, dus alles, zelfs de hotels, is prima ter plekke te boeken. Even rondvragen en ze hebben altijd wel een broer/nicht/buurvrouw die je rond kunnen rijden/surfles kunnen geven/weten waar je het lekkerst kan eten.
Als je met een grote groep bent, zou ik trouwens wel de hotels vooruit boeken, dan weet je in ieder geval zeker dat er plek is.
Ik heb alles zelf geboekt daar. Scheelt dat ze op Bali niet echt van het plannen zijn, dus alles, zelfs de hotels, is prima ter plekke te boeken. Even rondvragen en ze hebben altijd wel een broer/nicht/buurvrouw die je rond kunnen rijden/surfles kunnen geven/weten waar je het lekkerst kan eten.
Als je met een grote groep bent, zou ik trouwens wel de hotels vooruit boeken, dan weet je in ieder geval zeker dat er plek is.
maandag 18 mei 2015 om 14:44
Ik ga met mijn vriend. Wij vinden het in principe wel fijn om vooraf te weten waar wij aan toe zijn. Wij zitten er aan te denken om twee weken een rondreis te doen en de derde week lekker te relaxen op Bali. Dus als iemand daar nog tips heeft van niet al te dure resorts (zagen er ook al een waarbij je vanuit het zwembad zicht hebt op de zee haha) dan hoor ik het graag. Ik denk dus dat wij toch maar georganiseerd gaan (excl. vlucht)
Design your own life