M-06 Lopend de herfst tegemoet!!

05-09-2007 11:30 5424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Juultje, ben het even kwijt waar gaan jullie heen? (gister laat gemaakt, had een vergadering met ....18 mannen LOL).

Papsie was het er volmondig over eens. Die is de weg al heel lang kwijt (bij wijze van...) Hij rolt van de ene verbazing in de andere maar vertrouwd op mij. Fijn is dat, ben ik dus opeens "de deskundige" terwijl ik ook maar doe wat goed voelt en niets meer of minder.

Wat fijn dat Lynn zo gemakkelijk is bij de kapper. Goed idee trouwens, ik zal gelijk bellen en zien of ik zaterdag met Pipsie langs kan.

Hoe gaat het met haar middagslaapje? Is het wat om haar gewoon op bed te laten spelen als rustpunt in de dag? Ipv. slapen gaan?

Jongens, ik vind mezelf zo stoer. Ik heb mezelf net ontslagen van de fysio plus :-) Ik ga weer alles zelf bepalen en zelluf doen. Val ongetwijfeld dus binnenkort weer terug (de bekende ezel...) maar het geeft me een goed gevoel om zelf weer eens te gaan sporten zonder die eeuwige begeleiding (soort van Big Brother is watching you). Hmmm .... ik ben in een recalcitrante bui vandaag. Ik denk dat ik langzaam weer mijzelf wordt (ontzwangeren). Deze buien had ik ook voor ik Popsie kreeg en dan kan ik zo heerlijk doorpakken (kan anders heerlijk besluiteloos zijn).

Zo (slaat vuist op tafel), wat voor onverantwoords zal ik nog meer doen vandaag?

Nu even kapper bellen voor Pipsie.
Juultje, wat heb je trouwens gekocht aan speel en knutselspul? (ter inspiratie voor onze vakantie over twee weken).
Vanochtend: vele, nieuwe afspraken gemaakt (sport, feestjes, vergaderingen, bedrijf, kapper etc.), mijn bureau opgeruimd, huishoudelijke taak gedaan.

Menomen, ik heb een zeer daadkrachtige ochtend achter de rug. Begin weer de oude te worden geloof ik, hoerah!

Hmmm... Papsie is er minder blij mee trouwens, die vind mij wat te direct worden (ik wil dat hij zich aan afspraken houdt). Grin, nu ik het zo op een rijtje zet geloof ik dat ik erg aan het ontzwangeren ben :-)
Klinkt goed Pips! Ga zo door, lekker je leven op de rit!

Juul, goed zeg dat Lynn zo blijft zitten bij de kapper.

Xop fijne vrije dagen!

Hebben we nu eigenlijk al een nieuwe datum voor een meeting? Ik ben ergens de draad kwijt geraakt.....

Zo ik ben helemaal klaar voor het werk. Lekker alles gestreken en gerommeld, uitgebreid gebeld met een vriendin en gedouched zonder kind wat almaar aandacht wil of wil mee douchen.

Daaaag
Fijn Merel zo'n ochtendje! Heb je al meer foto's van jullie nieuwe huis?
Klopt, Lynn heeft een bobje. Het was nog niet heel erg te lang, maar het is ruim 30 graden in Italie, dus wilde het voor de vakantie nog even goed kort laten knippen.

Lynn slaapt 's middags weer, ze werd echt veel te moe anders tegen etenstijd. 's Avonds hebben we het laten huilen weer ingevoerd en dat werkt redelijk. Vanavond sliep ze heel snel, maar ze heeft vanmiddag kort geslapen (postbode belde aan) en ze was gevallen vlak voor ze naar bed ging, Straks nog wel ff checken hoe het gaat.

Stoer hoor, Pips, succes ermee!

Haha, ontzwangeren mag je langer voor nemen dan 1 dag hoor!

O ja, gekocht:

Aquadoodle van Dora (tekenen met een waterstift, als het opdroogt verdwijnt de tekening weer, herbruikbaar dus)

Potloden

Stickers

Stempels (bij de hema heb je stiften die aan de ene kant een stift zijn en aan de andere kant een stempel)

Papier

Verrekijker

Spel van Hopla om kleuren te leren kennen

Nepgeld

Speelluiers voor een pop

Boekjes (vandaag eentje over dino's)

My little pony

Het is wat veel, maar ik had al lang niks gekocht en dit is van de laatste maand. Stickers gaan altijd wel op, dus daar hebben we nooit te veel van. Niet alles gaat mee op vakantie denk ik.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hoi,

Pips haha mijn laatste eis. Ik ben nog niet van plan dood te gaan hoor . Moeilijk dat Pipsie zich anders ontwikkelt dan andere kinderen lijkt me. Ze mag natuurlijk helemaal zijn zoals ze is, maar dan lijkt het me zo lastig om op de 'juiste' manier met haar om te gaan. Ook voor haarzelf is het zo frusterend dat ze eignlijk mentaal veel sneller gaat. Ik denk dat het ook goed is dat je hulp vraagt. Niet omdat ik denk dat ji en Pipsie nu zp direct aan het ontsporen zijn ofzo, maar het lijkt me fijn dat er iemand met je meedenkt.

Milena is wel een ander kindje hoor. In het begin konden we nog wel een beetje vergelijken met onze trage kletskousen .Verbanden leggen kan ze heel goed.Haar taalgevoel is goed, haar woordenschat is heel groot (zowel passief als actief) ze kan grammaticaal heel goede zinnen maken en dan echt een verhaal. Maar waar die verhalen allemaal over gaan... Ze kletst echt de hele dag en beschrijft gewoon de hele tijd alles wat ze doet. Heel grappig om gewoon eens op de bank te gaan zitten en luisteren wat er allemaal uitkomt. Ik denk wel dat ze een slim kindje is (maar he welke moeder denkt dat niet ), maar niet dat ze mentaal veel te ver voor ligt ofzo. Ze begint nu trouwens langzaam in de gaten te krijgen dat ze kan rennen. Eerst was het dan nog snelwandelen, maar nu begint ze al een soort van te galoperen. Zeiet er ook heel grappig uit. fietsen vindt ze lastig, ze is ook best klein voor de fiets die we hebben. Haar pootjes zijn iets te kort om er vcomfortabel bij te kunnen, dus probeert ze het niet. Vanochtend was ze wel helemaal zelf in de kinderstoel geklommen (stoel tafel en dan in de kinderstoel). Haha vent stond met open mond te kijken (en vergat daarbij te zeggen dat dat toch niet de bedoeling was).

Enne mooi die daadkracht. Kun je af ent oe ook niet wat daadkracht hierheen beamen?

Xop, je omschrijft het allemaal zoals het nu bij ons ook is. En je hebt gelijk, anderen hebben ook recht om afscheid te nemen. Op dit moment zijn wij (zelfs schoonmoeder) ook een soort van mensen aan het troosten steeds. Wij zijn idd allemaal al heel overstuur geweest en dat kun je toch niet een hele dag zijn. En het bezoek wat komt, komt dan voor het eerst sinds zijn overlijden en dan drie kwartier, waarvan ze een half uur snotteren. Vanavond was het prive afscheid nemen, ,maar daar wilde mijn man liever niet heen. Ik ben bij hem gebleven en dus ook niet gegaan. Morgen komen ook andere mensen afscheid nemen, daar gaan we natuurlijk wel naa toe. Donderdag is dan de crematie.

Haha ik zie he al helemaal netjes achter je bureau zitten. Grappig dat iedereen dan zo verbaasd is.

Juul, ik mis het even ene beetje, maar heb je nu dat speelgoed voor in de auto? Wij hadden ook nog zo'm tekenbord waarop je met een balke de tekening kan wissen. Een kleintje kost bij de speelgiedwinkel 3 euro en we hebben er veel plezier van gehad (ik ook, want ik moest van alles tekenen en dan Milena raden wat het is ).

Toen Milena bij de kapper was (vriendin van mijn moeder die snel kan knippen) heb ik 100 keer knip knip zegt de schaar gezongen. Haha maar ze zat wel rustig

Ik voel het babytje lekker schoppen steeds. Leuk is dat toch
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ow wat ook fijn is, is dat ik vanavond gebeld ben door een collega die het mailtje gelezen had wat ik had gestuurd naar iederee omdat mijn contract niet verlengd werd. Zij vond het ook zo'n naaistreek. Ze had ook al met anderen erover gesproken en iedereen vond het een kutstreek. En ze zouden het er nog zeker over hebben Ha, ik was het al bijna weer vergeten, maar fij als er mensen zijn die zich boos voor je maken.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Oh ja, tuurlijk, die collega's beginnen nu pas weer te werken, en "merken" nu pas dat je weg bent. Mooi! Ook al ben jij je (zeer terechte) woede/frustratie alweer ietwat kwijt , altijd leuk dat alle anderen dat nog eventjes dunnejtes over doen, toch? Goed voor je eigenwaarde!

Succes vandaag bij condoleances in ontvangst nemen enzo. Pfff.... is ook gewoon lichamelijk ontzettend zwaar. Tenminste, dat heb ik altijd zo ervaren.

Heerlijk dat je beebje gaat voelen. Werd ik altijd ontzettend "warm" van, en dat kun jij wel even gebruiken in deze koude periode.....

Oeh, Pips, niet te hyper worden hoor . Maar wel fijn dat je het idee hebt dat je weer wat jezelf wordt. Ik denk echt dat dat bij mij ook wel anderhalf jaar heeft geduurd. Echt waar. En dan ben ik ook nog eens zo'n uit de klei getrokken niet complex uiterst nuchter noordelijk type. Kun je nagaan.
He Xop, leuk toch nog even hier :-)

Was het een beetje te doen eergister?

Ik las op teletekst dat Voute is overleden. Daar sprak ik wel eens mee (ooit). Leuke, wijze man was dat.

Over het ontzwangeren. Grin, jemig, moet ik nog zo lang wachten Xop? Ik hoop er toch echt eerder af te zijn ;-(.

Frans, hoest nu (nu je dit leest dan). Ging het allemaal een beetje? Ik hoop dat de ergste spanning (tot begrafenis/crematie) nu weg is en dat de rest van het verwerkingsproces nu weer wat ruimte krijgt.

Nu gauw naar Pipsie die zit lekker in bad te spelen en ik dacht ga ik gauwgauw wat mailtjes lezen (maar dat wordt dan altijd weer langer dan de bedoeling is). Vanmiddag weer naar de fyiso met haar. Ben dat gesleep behoorlijk zat. KOmt ook omdat ik al 14 dagen de auto niet in onze straat kan parkeren, de geneugten van een nieuwbouwwijk
Frans, sterkte vandaag (f)
Jaaa... zoals gezegd was het een oud-baas me. Was wel bijzonder om mee te maken; een kerk tjokvol wetenschappers! Manman, allemaal grijze koppen, dondere pakken, kittige vrouwtjes en buiten straten vol donkere Volvo's en Saabs. Gelukkig ook nog een handje vol normale mensen....... .

Ze hadden een prachtige zaal afgehuurd voor de condoleances achteraf, en daar ontmoette ik zo ongeveer al mijn oud-collega's van vorige baan. Klinkt gek, maar dat was dus wel eventjes heeeel gezellig! En voor je je wenkbrauwen fronst, omdat gezellig en begrafenis niet bijelkaar hoort.... de familie had dit voorzien (ook al omdat al die wetenschappers elkaar ook slechts een paar keer per jaar zien), en het lag geheel in de bedoeling en in de lijn der verwachting dat na de plechtigheid een gezellig samenzijn zou ontstaan.

Heel apart.

Maar goed... plechtigheid zelf was wel verdrietig! De man was een half jaar na zijn emeritaat ziek geworden.... Heel sneu allemaal. En voor de kleinkinderen was het een ontzettend lieve opa. Is ook altijd zooooo sneu!

Frans, ik denk aan je. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat enzo.
Frans: hoe was het vandaag? (f)

Ik zit met een ziek kind. Emdin is aan de overgeef en werkelijk waar niets blijft binnen. Hij ligt nu lekker te slapen en ik hoop dat zijn kleine stukje rijstwafel en een paar slokken verdunde appelsap binnen blijven. Ik werd gebeld door de creche, of ik hem kon komen halen. Hij was vannacht ook al aan de spuug, maar vanochtend ging het weer goed. Dus hem gewoon weggebracht.

Oh, ik vind het altijd zo zielig als je kind zich zo beroerd voelt. Bij de laatste keer spugen, zat hij helemaal onder en toen heb ik hem eventjes onder de douche gezet. Dat was voor hem lekker en in 1x weer schoon. Ik blijf bedden verschonen . Hij ligt nu in mijn bed, wel geheel bedekt met badhanddoeken tegen het spugen.

Ik ga zo maar even wat simpels eten (bamisoep) want heb nu geen zin om te koken. Maak de spagettisaus vanavond wel, dan eet ik die morgen. Emdin zal toch niets of nauwelijks eten.

Pips of was het Xop met de pimp-up actie?

Ik vind het wel belangrijk om als werkende moeder er goed en verzorgd uit te zien. Door je goed te kleden, je haar in model te doen, voel je je ook stukker beter dan er verslonst uit te zien.

Je moet alleen wel de tijd eraan willen spenderen.

Zo, ga even bij mijn mannetje kijken. Fijne avond allemaal!
Valentijn ook aan de overgeef. Bleeeh nu 2x overgegeven en ook 2 keer over mij heen. Brrr. Heel zielig, ook hoge koort, dus hopen op geen stuipen.Hij vraagt de hele tijd om smarties, die lieverd heeft geen idee dat ie dat even niet mag.

Q ook sterkte met zieke kind

Frans, hoest?

Xop klinkt bijzonder! Komt vaker voor op begrafenissen, altijd zeer apart verschijnsel.

Ga weer bij zieke kip zitten, hij wil kleien, dus dat is een goed teken.
Het heerst hier dus ook al. Op mijn andere topic ook. Pipsie is ook al een paar dagen van de leg maar duh... net als haar moeder: overgeven gebeurt niet en stoppen met eten ook niet

(mama, ik heb een zere buik "kijkt zielig is erg bleek" mag ik nu een snoepje?. Grijnz, we hebben nooit snoep in huis maar ik moest toch wel erg lachen toen ik dit hoorde. Ging bij mij vroeger precies zo!.

Q, inderdaad daar heb je gelijk in. Maar van nature geef ik geen sjoege om mijn uiterlijk. Tijdens mijn laatste baan heb ik mezelf al erg moeten oppimpen om er dagelijks goed uit te zien en niet alleen tijdens externe meetings zoals eerder( toen een leidinggevende functie in openbaar gebouw -smiley met draaiende ogen-). En nu begin ik in een bedrijf in een bedrijfstak waar representatieviteit erg belangrijk is... Fijne keuze dus wat dat betreft (not). Ik ben dus al een paar maanden aan het oefenen. Wat mij opvalt is dat je de lat steeds hoger legt: twee maanden terug was alleen mascara voldoende. Nu is de rouge weer aangesleept en de oogschaduw zit er ook al weer een weekje op. Men.... zucht.... en het vreet zo'n tijd, ik blijf het eeuwig zonde vinden dat we in zo'n op het uiterlijk gerichte maatschappij leven. Maar goed, ik ga in september en in oktober shoppen dus dan moet het goed komen. Ga zelfs een dagje/nachtje naar Amsterdam met als doel een werkoutfit scoren (samen met een vriendin die to4en ze ging trouwen wollen sokken droeg -echt waar-) dus dat gaat helemaal goed komen

Grijnz, voor je nu het ergste denkt: ik zie er denk ik helemaal niet slecht gekleed uit hoor, zeker niet voor een NOorderling. Maar die onderscheidende en net even wat meer doende puntjes op de i, die krijg ik er maar niet onder.

Heb trouwens wel al een hele mooie laptoptas gekocht. Men, mooi ding :-) (Ja, dat koop ik dan weer wel met gemak, net zoals sieraden).

Genoeg puberpraat hier afgeleverd. Ik ga me even storten op het beaty/kleding topic. Haha!
Er zit vooruitgang in dus, Pips, in het pimpen? Hier ook wel, make-up had ik een paar jaar terug al weer ingevoerd en nu is dus kleding aan de beurt. Ik moet zeggen dat ik me wel een stuk prettiger voel als ik kleding aan heb waarvan ik vind dat die goed staat en die lekker zit. Nu nog de kilo's aanpakken... ik hoop toch echt dat ik na de vakantie genoeg motivatie kan vinden om m'n Sonja Bakker-boek weer te volgen. Eerst maar eens richten op 5 kilo eraf (dan ben ik weer onder de 80) en dan zie ik wel weer verder.

Aaah, arme Emdin, Valantijn en Pipsie!

Dat gebeurt vaak op begrafenissen, dat het naderhand nog een soort van gezellig wordt. Hangt er wel heel erg vanaf hoe oud degene was die gestorven is en of het erg onverwacht was. Vaak zijn er dan mensen die elkaar al lang niet gezien hebben.

Ik heb vakantie!!! Man ook, die moet morgen nog een paar uurtjes thuis werken, en ik moet nog wat administratie doen. Lynn gaat dan nog wel naar het kdv, dan hebben wij even onze handen vrij en kunnen we ook vast wat dingen inpakken enzo.

Hoi Allemalal, wij zijn weer terug, maar morgenvroeg gaan we ngo een weekendje. Komen net binnen lopen, ja oke een uurtje terug dan.

Heb nog niks gelezen, maar al wel begrepen uit ene paar woorden dat je schoonvader is overleden Frans.

Heel veel sterkte, dikke knuffel.

Voor nu en in de toekomst.

Ook voor je man en Milena, je schoonmoeder en andere familie leden!

(huh jij hebt een 3 achter je naam staan??!!)
Goeiemorgen!

Ha, Indian weer terug! FIjn! Goede vakantie gehad, meid?

Zo. Hier een lekker dagje vrij gehad. Hele huis van boven tot onder gepoetst, want laat in de middag kwam de makelaar ons huis taxeren. En als we alle formulieren ingevuld en opgestuurd hebben, staat ons huis TE KOOP. Wowwww.... raar idee hoor!

Frans, vertel. Hoe is het gegaan en hoe gaat het met jou!?

Jeeeetje, en al die zieke kindjes. He bah! Ik hoop echtechtecht dat het virus verwaait is als het in Groningen aankomt. Brrrr... ten eerste vind ik zieke kindjes zoooooo zielig (er ligt dan de hele dag een steen op mijn maag) en ten tweede vind ik overgeven enzo GOOR. Ieks. En het levert manden vol was op......

Veel beterschap voor de kleintjes en sterkte voor de mama;s dan maar!

En ik roep nog even.... SCOOOOBBBBBBB, TTTTIIIRRRRRAAAAAA
ey hoor ik daar een echo??

*schaam, schaam* we leven nog hoor .

Och Frans, wat is dat nog snel gegaan met je schoonvader zeg. Oooow en wat is het toch dubbel, weten dat iemand niet meer beter wordt, weten dat het waarschijnlijk alleen maar slechter zal gaan maar toch zoveel nog willen/doen/samenzijn. Ik begrijp dat hij gister is gecremeerd?

Xop gaat verhuizen! Ben ergens achtergebleven toen jullie nog bezig waren met het wel/niet kopen dilemma, spannend!!!

Hier ook al zoveel kindjes ziek, Marit en ik hebben het vorige week gehad. Ik ben begonnen en 2 dagen later ging Marit meedoen (meeeeeen das niet te doen, stereoziekzijn). Duurde bij mij ruim een week, Marit was er na 2 dagen weer helemaal vanaf gelukkig.

Merel, is de koorts van Valentijn alweer gezakt? Brrrrr blijft een eng idee hoor die stuipen!

*grijz* Pips nog aan het hyperen?

Hier is het de afgelopen tijd nogal hectisch en beroerd geweest. We zaten bij een vriendin in huis waar we van de ene op de andere dag uit werden gezet (dus op straat stonden, fijn zo'n vriendin), moest veel werken, moest mijn scriptie inleveren, tussendoor nog een andere slaapplaats zien te regelen en ga nog maar even door.

En als je eenmaal in zo'n spiraal zit lijkt alles gewoon mis te gaan. Scriptie heb ik niet ingeleverd, pc ging de nacht ervoor in staking (tijdens het opslaan uiteraard, weg 2 uur werk), is nu wel weer gereanimeerd dus hoop dat ie nog even meegaat.

Door de hele situatie en de gevolgen voor ons daarvan heb ik besloten om weer terug te gaan naar de randstad, dus werk opgezegd, afscheid genomen van iedereen daar, afscheid van de gastouder (oooow en dat is zon tof/lief/super/goed/warm mens, krijg nu nog steeds tranen in mn ogen als ik dr aan denk) en een verhuizing geregeld in 3 dagen. Ben zooooooo blij dat ik mijn huis nooit heb opgezegd, en dat de onderhuurders er al uit waren, anders hadden we dus echt op straat gestaan. Daarna meteen een week ziek geweest en deze week ben ik bezig geweest met dingen regelen/officieel opzeggen/afsluiten enz.

Nu lijkt het weer wat rustiger gelukkig, was echt echt echt een kl*te situatie/tijd.

Marit is uiterst dwars op het moment, compleet begrijpelijk maar leuk is anders. Zij is ook ineens uit haar vertrouwde soepele leventje daar gerukt. Deze week heb ik verder nog weinig gedaan aan hier zekerheden opbouwen, ga ik volgende week doen, we hadden eerst gewoon even een tijdje rust nodig, even met zijn tweetjes zijn.

Volgende week weer opzoek naar werk en weer aan mijn scriptie (heb ik 2 weken niets aan gedaan, was er even helemaal klaar mee). Ga nu afstuderen in november hoop ik.

Hmm volgens mij is het een enorm warrig verhaal geworden, het was ook een enorm warrige situatie

vanaf nu zijn we er weer bij hoor!
Jee, Tira, wat een heftig verhaal!! Lekkere vriendin, waarom moest je ineens weg?? Gelukkig kon je in je eigen huisje terecht, ben je daar meteen heen gegaan toen je op straat gezet was? Begrepen ze het op je werk? November duurt ook niet zo lang meer, zal wel lukken dan toch, om dan af te studeren? Balen van je pc..

Logisch ook dat Marit wat dwars is, is voor haar ook heftig natuurlijk. Gelukkig zijn jullie weer beter.

Spannend allemaal Xop! Hopelijk is het snel verkocht.

Frans, hoe ging het gisteren?
Tira, dikke hug voor jouw en Marit.

Juultje, misschien een leuk topic voor je op werk en studie (parttime ondernemen).

Ga zo slapen, welterusten!
Ik ga ff kijken, bedankt voor de tip, Pips.

Slaap lekker.
Hoi,

Men Tira, wat een heftige gebeurtenissen zeg. Sjee zette je 'vriendin'jou en Marit zomaar op straat. Lekker mens. Wat zul jij blij geweest zijn dat je je appartement nog aan hebt gehouden zeg! Superjammer van je nieuwe baan en die lieve gastouder. Maar utkomtgoedutkomtgoedutkomtgoed. Echt waar.

Indian, welkom thuis! Had je een fijne vakantie? Ik heb een 3 achter mijn naam omdat ik ineens niet meer kon inloggen. Dus heb ik mezelf opnieuw aangemeld. Moet mezelf eigenlijk og een nieuwe avatar aanmeten nu

Haha die pimpacties. Schaam, Ik kan ook wel mee gaan doe eigenlijk. Ik heb een hekel aan make up, dus dat gebruik ik eigenlijk alleen als ik uit ga (ahum en tegenwoordig is dat dan uit eten/ bioscoop of iets drinken ofzo). Ik heb dus eigenlijk nooit make up op

Oeh en beterschap voor alle ziekte kindjes. Overgeven is inderdaad naar. Zielig ook, want je voelt echt misselijk als je overgeeft. Ik vind het zelf gelukkig niet eng of vies ofzo (nou ja niet dat ik erin wil badderen, ik bedoel dat ik het niet extreem vies vind), dus ruim het gewoon op. Ik vind een flinke groene snottebel viezer (Ieuwww als je het uit die neus moet pulken, gatvergatvergatver).

De crematie gisteren was heel mooi. We hadden besloten om schoonvader een prachtige dienst te geven. Er waren 5 sprekers, dus het was echt een heel persoonlijke dienst. Ik heb gezegd dat ie zo'n leuke opa was voor MIlena,. Achteraf vond ik het wel jammer dat ik wat te snel praatte, zou het wel over willen doen en dan beter. Maar goed, ik denk dat de boodschap toch wel over is gekomen. Iedereen kwam uit zijn woorden en veel mensen moesten hard huilen. Zo mooi om te zien dat er veel meer mensen gekomen waren dan we kaarten hadden gestuurd. Het is fijn om te weten dat mijn schoonvader zo geliefd was.

Een crematie onde rde rivieren is anders dan ik gewend ben. Ik vroeg me al of waarom de mevrouw die de stukjes aan elkaar kletste een wc borstel in de hoek had staan. OP een gegeven moment werd dat ding gepakt en de kist van mijn schoonvader ermee gezegend (of nou ja zijn lichaam neem ik aan). Een mooi idee, maar waarom moet dat dan met een wcborstel? Daarna hebben we mijn schoonvader begeleidt tot in de oven (wij bleven erbuiten staan hoor ). Ik had nog nooit gezien of bedacht hoe dat eigenlijk zou gaan. Het was wel een mooi maar ook heel confronterend moment. We hebben hem echt helemaal weggebracht.

Daarna nog met een aantal mensen wat gaan eten in een zaaltje wat afgehuurd was (dat schijnt ook gebruikelijk te zijn zin Brabant). En ja, dat werd dus ook gezellig. Veel gehuild, maar ook heel veel gelachen. En ontdekt dat er echt leuke mensen in mijn schoonfamilie zijn. Er waren ook een aantal schoonyugo's overgekomen en we hadden dus ook een loge. Na het eten meegegaan met schoonmoeder met een groepje en ;s avonds met dat groepje uit eten en wat drinken op het terras. Tja je moet toch wat he? Vanochtend hebben we de schoonyugo's weer uitgezwaaid en nu begint dus het nieuwe leven zonder mijn schoonvader echt. Heel raar.

Maar de dienst was dus echt erg mooi. Ik ben zo blij dat we dot nog hebben kunnen doen. De muziek was prachtig, alle aanwezigen hebben een roos bij de kist gelegd, de sprekers waren goed (nah op 1 na dan ) en de bidprentjes waren mooi.
Ow, ik vind het trouwens superlief dat jullie aan mij gedacht hebben. Bedankt!

Ik voel me gelukkig weer wat beter. Verdrieitig. Eigen verdriet en ook verdrietig om het verdriet van mijn man. Maar mijn maag doet het weer. Gisteren was het nog een en al gekots, maar dat was vast ook spanning enzo. Vandaag is de GROTE HONGER toegeslagen. Haha dus ik vreet me de hele dag wild aan van alles. Lekker hoor
Ben al weer uit bed. Komt mooi uit: Frans er is ook een eet pijler alhier, veel plezier ermee :-)

Big hug!

Pips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven