Broek naaien
dinsdag 19 mei 2015 om 18:15
Ik wilde vandaag aan de slag met de naaimachine. Ik wilde een oude broek wat strakker aan de zijkant maken en heb de zijkant helemaal los gemaakt (het deel wat ik strakker wilde). Daarna heb ik alles goed gelegd zoals ik het wilde alleen kwam ik tegen een probleempje, ik kan niet 1 kant van de broek naaien zonder die aan de andere kant van mijn broek te naaien, hoe moet dit? Of moet ik het met de hand gaan doen
dinsdag 19 mei 2015 om 19:24
Je hebt de zijnaden losgetornd? Heb je vervolgens het teveel aan ruimte weggeknipt zodat de panden wat smaller zijn geworden? Dan leg je de panden binnenste buiten (met de buitenkanten op elkaar) en dat stik je vast.
Toch niet zo ingewikkeld lijkt me. Als was ik naar een Gouden Schaar kleermaker gegaan
Toch niet zo ingewikkeld lijkt me. Als was ik naar een Gouden Schaar kleermaker gegaan
donderdag 21 mei 2015 om 00:30
Sorry voor de onduidelijkheid over mijn vraag want het is ook heel moeilijk uit te leggen en ik weet niet hoe ik een foto in moet voegen.
Ik heb de broek aan beiden kanten losgemaakt en nu moet ik het weer vast maken, 1 kant lukt met de naaimachine maar de andere kant niet omdat ik zo niet onder de naaimachine kan komen. Ik bedoel inderdaad dat je dan de linkerkant aan de rechterkant vast maakt dan.
Ik heb de broek aan beiden kanten losgemaakt en nu moet ik het weer vast maken, 1 kant lukt met de naaimachine maar de andere kant niet omdat ik zo niet onder de naaimachine kan komen. Ik bedoel inderdaad dat je dan de linkerkant aan de rechterkant vast maakt dan.
donderdag 21 mei 2015 om 00:34
quote:samanthakus schreef op 21 mei 2015 @ 00:30:
Sorry voor de onduidelijkheid over mijn vraag want het is ook heel moeilijk uit te leggen en ik weet niet hoe ik een foto in moet voegen.
De broek omdraaien?
Ik zou niet weten waarom je niet bij beide kanten kan komen.
De broek omdraaien?
Ik zou niet weten waarom je niet bij beide kanten kan komen.
donderdag 21 mei 2015 om 01:20
donderdag 21 mei 2015 om 08:20
quote:samanthakus schreef op 21 mei 2015 @ 00:30:
Ik heb de broek aan beiden kanten losgemaakt en nu moet ik het weer vast maken, 1 kant lukt met de naaimachine maar de andere kant niet omdat ik zo niet onder de naaimachine kan komen. Ik bedoel inderdaad dat je dan de linkerkant aan de rechterkant vast maakt dan. Eerst leg je de broek met de rits naar boven en naai je de rechterpijp (hij is binnenste buiten) en dan leg je de kont boven en naai je de andere kant. Lijkt me toch echt niet zo moeilijk.
Ik zou wel zeggen.. neem eens een naaicursus want zoiets simpels niet inzien vind ik wel een beetje dom.
Ik heb de broek aan beiden kanten losgemaakt en nu moet ik het weer vast maken, 1 kant lukt met de naaimachine maar de andere kant niet omdat ik zo niet onder de naaimachine kan komen. Ik bedoel inderdaad dat je dan de linkerkant aan de rechterkant vast maakt dan. Eerst leg je de broek met de rits naar boven en naai je de rechterpijp (hij is binnenste buiten) en dan leg je de kont boven en naai je de andere kant. Lijkt me toch echt niet zo moeilijk.
Ik zou wel zeggen.. neem eens een naaicursus want zoiets simpels niet inzien vind ik wel een beetje dom.
donderdag 21 mei 2015 om 12:51
Dit filmpje is misschien wel duidelijk: https://www.youtube.com/watch?v=_M07uOLEWps
Soms is het handig om het iemand te zien doen.
Soms is het handig om het iemand te zien doen.
woensdag 27 mei 2015 om 21:05
[img]http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2ign ... WYUS1LW81c[/img] De meeste broeken van mij hebben dit aan beide kanten. Om mijn broek strakker te maken moet ik beide kanten tot een gedeelte losmaken en dan kan ik 1 kant met de naaimachine zo doen. Nog steeds kan ik de andere kant niet doen omdat ik hem dan vast naai aan de andere kant. Ik weet echt wel hoe ik moet naaien en als de zijkant anders was, was het ook veel makkelijker geweest. Ik vind het geen 'domme' vraag aangezien ik het gewoon niet begrijp.