Werk & Studie alle pijlers

licht/ makelijk werk

21-05-2015 19:40 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben opzoek naar een baantje dat niet te fysiek zwaar is , maar wel lekker verdient. ik heb een paar maanden in de horeca gewerkt en uiteindelijk was ik zo uitgeput van al dat staan en late werken dat ik een maand lang om de dag liep te kotsen en dacht dat ik ging flauwvallen.

nu ben ik erg bang om ergens te gaan solliciteren en dat er weer het zelfde gebeurt ( want het is erg beschamend als je op je werk loopt te kotsen). wat zijn baantjes wat niet te fysiek zwaar is , maar wel leuk is en redelijk verdient?

ps. ik ben 18 jaar
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 mei 2015 @ 20:34:

[...]

Een laag hb geeft een uitputtingsgevoel waar een deel van de mensen misselijk van wordt en van over moet geven. Idem voor lage bloeddruk. Dat hoeft niet elke dag te zijn.Je vindt jezelf en de TO erg geloofwaardig?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:silviaapje schreef op 21 mei 2015 @ 19:55:

Jeetje...je bent 18 jaar... Dat je na een werkdag in de horeca moe bent en met je beentjes omhoog wil gaan zitten begrijp ik. Maar om de dag kotsen en neigen tot flauwvallen klinkt niet gezond hoor, bezoekje aan de huisarts kan geen kwaad in dit geval+1
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Miss.Innuendo schreef op 21 mei 2015 @ 20:44:

[...]

https://www.youtube.com/watch?v=AVYGm6l48u8 Ik wist het!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 21 mei 2015 @ 20:45:

[...]

Ik wist het! Ja, hoe toepasselijk is ie
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:mary57 schreef op 21 mei 2015 @ 20:41:

[...]

Ze zit in de risicogroep want???Pubers hebben vaker onregelmatiger en heftiger menstruaties en lage bloeddruk komt ook vaker voor in die groep. Bovendien komen ze minder bij de huisarts, dus eventuele tekorten blijven langer onopgemerkt en lopen makkelijker op.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 mei 2015 @ 20:47:

[...]

Pubers hebben vaker onregelmatiger en heftiger menstruaties en lage bloeddruk komt ook vaker voor in die groep. Bovendien komen ze minder bij de huisarts, dus eventuele tekorten blijven langer onopgemerkt en lopen makkelijker op.O, het is omdat ze vróuw is.....had dat dan meteen gezegd.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 mei 2015 @ 20:47:

[...]

en lage bloeddruk komt ook vaker voor in die groep..Met al die zoute Pringles die ze eten?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 mei 2015 @ 20:50:

[...]

Met al die zoute Pringles die ze eten?Yup, het is bijna een wonder.
quote:misschicken schreef op 21 mei 2015 @ 20:08:

[...]

Kortjakje had het ook, heel naar
Alsof iedereen gemaakt is om in de horeca te werken. Ik ook niet in ieder geval (al hield ik mijn eten binnen).

Een rustige winkel?

Oppassen

Nachtwacht in de zorg.

Leerlingen van mijn opleiding vinden thuiszorg of verpleeghuis ook erg leuk.
quote:haakje schreef op 21 mei 2015 @ 20:57:

Alsof iedereen gemaakt is om in de horeca te werken. Ik ook niet in ieder geval (al hield ik mijn eten binnen).

Nachtwacht in de zorg.

Leerlingen van mijn opleiding vinden thuiszorg of verpleeghuis ook erg leuk.Alsof iedereen gemaakt is om in de zorg te werken. En als we het dan over fysiek zwaar hebben ( ondanks tillften etc. ) dan is het de zorg wel.
haakje schreef op 21 mei 2015 @ 20:57[/message]:[/b]

Een rustige winkel?

Oppassen

Nachtwacht in de zorg.

Leerlingen van mijn opleiding vinden thuiszorg of verpleeghuis ook erg leuk.[/quote]

Dat vind ik toch zo'n rare opmerking. Daarmee diskwalificeer je jezelf dus al op voorhand voor bepaalde dingen.
anoniem_15987 wijzigde dit bericht op 21-05-2015 21:01
Reden: klotequotes
% gewijzigd
quote:haakje schreef op 21 mei 2015 @ 20:57:

Nachtwacht in de zorg.

Leerlingen van mijn opleiding vinden thuiszorg of verpleeghuis ook erg leuk." en uiteindelijk was ik zo uitgeput van al dat staan en late werken "
Alsof iedereen gemaakt is om in de zorg te werken. En als we het dan over fysiek zwaar hebben ( ondanks tillften etc. ) dan is het de zorg wel.[/quote]

Ja joh leuk, je doet immers nietssss in de nachtzorg
Nou, ik ken genoeg meiden, die wél hard willen werken in de horeca hoor. En als ik ze niet kende, zag ik ze wel op de terrassen, terwijl ik mijn wijntje achterover sla

Ik denk alleen gelijk, als ik to zo lees, dat ze niet genoeg at tussendoor. Of wat dan ook, klinkt in elk geval niet zoals het hoort, kotsen door hard werken.
Later is nu
quote:viva-amber schreef op 21 mei 2015 @ 20:41:

Er staat niet denigrerends over het VMBO...ik weet uit ervaring dat je met een ongeveer MAVO/VMBO-T al in de administratie kunt werken.

Blijkbaar lees je iets anders in mijn post door een gebrek aan zelfvertrouwen.

Met vmbo-t volg je gewoon een niveau 4 opleiding. Niks licht administratief hoor.

Mag ik dan wat van jou zelfvertrouwen lenen want die heb jij blijkbaar genoeg
quote:muurbloempje66 schreef op 21 mei 2015 @ 21:06:

[...]

Met vmbo-t volg je gewoon een niveau 4 opleiding. Niks licht administratief hoor.

Mag ik dan wat van jou zelfvertrouwen lenen want die heb jij blijkbaar genoegAmber zei helemaal niets negatiefs over het VMBO of MBO hoor.
Interessante conclusie: TO vraagt tips voor werk en wordt uitgemaakt voor werkschuw en lui.

Ongediplomeerd werk verdient meestal niet goed. Oppassen, bijles geven, caissière, zijn allemaal fysiek minder zwaar.

En tot kotsens toe vermoeid zijn is niet normaal; ga eens langs de huisarts.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Onder welke omstandigheden werk je dan? Krijg je voldoende pauze? Hoeveel uur per dag werk je? Ben je altijd gevoelig geweest voor stress?

Somiggen moeten gewoon snel overgeven tijdens stress.
Op die leeftijd kon ik ook niet veel aan. (Bleek achteraf dat ik depressieve klachten had) Na mijn 20e ongeveer kon ik eindelijk werken als een paard. En dat doe ik op mijn 47e nog steeds.
quote:tyche schreef op 21 mei 2015 @ 21:14:

Interessante conclusie: TO vraagt tips voor werk en wordt uitgemaakt voor werkschuw en lui.

Ongediplomeerd werk verdient meestal niet goed. Oppassen, bijles geven, caissière, zijn allemaal fysiek minder zwaar.

En tot kotsens toe vermoeid zijn is niet normaal; ga eens langs de huisarts.Sommige mensen zijn nou eenmaal geweldiger dan andere mensen.
quote:muurbloempje66 schreef op 21 mei 2015 @ 21:06:

[...]

Mag ik dan wat van jou zelfvertrouwen lenen want die heb jij blijkbaar genoegJe kunt na vmbo-tl doorstromen naar mbo niveau 4. En dat is ook de bedoeling: vmbo is voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs. Sorry, maar met vmbo-tl kom je niet heel ver of je begint helemaal onderaan (zegt iemand die zelf mavo en mbo heeft gedaan).
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 mei 2015 @ 19:59:

Je moest OM de dag kotsen? Op de maandag, woensdag, vrijdag , zondag en dan pas weer de dinsdag, de donderdag en de zaterdag?

Grappig, eigenlijk wel.
TO zegt het niet heel handig misschien, maar horeca kan ook echt heel pittig zijn. Zeker omdat niet altijd goed omgegaan wordt met pauzes, eten en werktijden.

TO, volg je een opleiding? Kun je bijles gaan geven in iets dat je goed kunt? Schoonmaken bij mensen thuis? (Evt via een organisatie). Is niet per se licht, maar je hebt minder stress en lang staan dan in de horeca.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Mijn werk is fysiek niet zwaar. Het is echter niet makkelijk en je moet er zeker een opleiding voor volgen. Ik ben procestechnoloog in een raffinaderij. Dit vereist een bachelor of master in een technische richting. Ik zit het grootste deel van de tijd achter een computer, dus fysiek niet zwaar.

Tijdens mijn studie vond ik training geven bij mijn sport en bijles geven wel fijne bijbaantjes. Niet zwaar en moeilijk. Maar dat was echt voor de extratjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven