Mode & Beauty alle pijlers

Mag een webwinkel dit?

23-05-2015 11:46 49 berichten
Ik heb gisterenavond voor 21.00u besteld bij topvintage. Ze schrijven op hun homepage als eerste dat als je voor 2100 besteld, ze het dezelfde dag verzenden binnen NL.

Ze schrijven elders weer dat ze dezelfde werkdag nog verzenden en uiterlijk de volgende werkdag.

Nu vraag ik me af, mág dit? Mogen ze zeggen dat ze dezelfde werkdag verzenden en daar vervolgens weer op terugkomen door te zeggen dat ze dezelfde of uiterlijk de volgende werkdag verzenden?
Alle reacties Link kopieren
quote:papmetgrutjes schreef op 23 mei 2015 @ 12:07:

[...]

Daar gaat het me overigens ook niet om. Het is niet iets wat ik perse vandaag nodig heb, maar ik vroeg me 'gewoon' af of het mag, zeggen dat je dezelfde dag verzend en dan in de kleine lettertjes zetten dat het ook morgen kan zijn Dat mag
Je kan altijd een klacht indienen. Maar zij kunnen natuurlijk ook altijd zeggen dat ze het wel verzonden hebben gisteren, maar dat het door Postnl komt dat je het nog niet hebt ontvangen.

Er is trouwens nog iemand anders met precies hetzelfde probleem, zag in de reviews op de site.
Ik bestel ook vaak 's avonds en dan is het er de volgende dag al (of bij het afhaal/servicepunt), o.a. van bol, Body&Fit en coolblue.
quote:MarindaH schreef op 23 mei 2015 @ 12:03:

[...]

Bij mij moet het altijd eerst naar het sorteercentrum, dan wordt het eens gesorteerd, dan gaat een koerier z'n auto inladen, dan gaat ie rijden etc. Allemaal service van PostNL. Jouwe gaat met de expresstaxi?Hier is gisteren door PostNL een pakket bezorgd wat de dag daarvoor in de avond besteld is (Zooplus). Het is echt niet zo uitzonderlijk hoor.
Bij scapino heb je het echt de volgende dag in huis, je kunt tot 22:00 uur bestellen.

Eerst geloofde ik het amper, dacht dat ze helderziend waren toen ik om 21:30 had besteld en de volgende ochtend de bel ging
Ab imo pectore
quote:yadayada schreef op 23 mei 2015 @ 12:09:

Je kan altijd een klacht indienen. Maar zij kunnen natuurlijk ook altijd zeggen dat ze het wel verzonden hebben gisteren, maar dat het door Postnl komt dat je het nog niet hebt ontvangen.

Er is trouwens nog iemand anders met precies hetzelfde probleem, zag in de reviews op de site.Het zit Heidi hoog
Zoals je het beschrijft zou je het nu inderdaad in huis moeten hebben. Ik zou er even achteraan bellen.
Ab imo pectore
quote:emmylou schreef op 23 mei 2015 @ 12:11:

Zoals je het beschrijft zou je het nu inderdaad in huis moeten hebben. Ik zou er even achteraan bellen.

Hoezo? Het staat er toch duidelijk. Ze hebben het kennelijk niet gered om het te verzenden, dus is ze de eerste volgende werkdag aan de beurt.

Je hebt een keuze gemaakt en graag wil je zsm je bestelling ontvangen, dat begrijpen wij! Wij bezorgen supersnel: in Nederland geldt: is je betaling vóór 21.00 uur (Duitsland en alle overige landen vóór 19.00 uur en voor België geldt vóór 15.30 uur) bijgeschreven (ma - vrij) dan verzenden wij je bestelling op dezelfde werkdag of uiterlijk de volgende werkdag!
quote:yadayada schreef op 23 mei 2015 @ 12:09:

Er is trouwens nog iemand anders met precies hetzelfde probleem, zag in de reviews op de site.O nee hoor, dat vind ik helemaal niet nodig
Op de site staat ook "Je ontvangt tevens een e-mail waarin de levertijd vermeld staat, zodat je niet de hele dag thuis hoeft te blijven om je pakket in ontvangst te nemen!"

Dus als je die mail nog niet binnen hebt, lijkt het me logisch dat je het vandaag niet al binnen had kunnen hebben. Ik zou hier niet zo over in paniek raken. Alleen wel onhandig dat je een adres hebt opgegeven waar je woensdag niet meer bent. Is er niemand anders op dat adres die het pakketje voor je kan aannemen?
Dit staat in de voorwaarden:

"Artikel 6. Levering

6.1 TopVintage.nl streeft ernaar om bestellingen op dezelfde werkdag, doch uiterlijk binnen 2 werkdagen na ontvangst van de betaling ter verzending aan te bieden. Hiertoe is TopVintage.nl echter niet verplicht."
Ik dacht even dat je voor 2100 euro had besteld
quote:tulpje1977 schreef op 23 mei 2015 @ 12:48:

Ik dacht even dat je voor 2100 euro had besteld Whahaha, nee, dat gelukkig niet :D Ik heb het even veranderd.
quote:papmetgrutjes schreef op 23 mei 2015 @ 12:51:

[...]

Whahaha, nee, dat gelukkig niet :D Ik heb het even veranderd.Ik vind het gewoon wel lastig geloof ik. Ze schrijven namelijk ook heel stellig:quote:Als je op maandag t/m vrijdag bestelt en voor 21.00 uur hebt betaald, wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. Mocht je bestelling niet de juiste maat zijn of je uiteindelijk toch niet zo aanspreken dan kun je je bestelling binnen 30 dagen omruilen of retourneren.Maar blijkbaar is het raar dat ik het raar vind dat ze tegenstrijdige berichten schrijven
Ik heb al verschillende keren besteld daar en echt altijd de volgende dag het pakketje ontvangen. Top geregeld daar.
Grote bedrijven zoals Bol, Coolblue en dat soort winkels hebben ontzettend veel pakketten en dat heeft gewoon voorrang. Men is dan alleen maar bezig met de pakketten van bol en dat word sneller verwerkt. Sommige bedrijven betalen ook om er voor te zorgen dat hun dingen de dag erna aankomen.

Weet niet hoe het bij topvintage zit maar het kan zijn dat er wat dingen de deur uit gaan, die dingen eerst met en koerier mee moeten, dan word het bij de post gedropt, dan gaat het naar het sorteercentrum, dan word het gesorteerd en dan naar de ontvanger. Daar zitten iets meer stappen tussen en dat kan tijd kosten.
quote:blije-bij schreef op 23 mei 2015 @ 12:59:

Grote bedrijven zoals Bol, Coolblue en dat soort winkels hebben ontzettend veel pakketten en dat heeft gewoon voorrang. Men is dan alleen maar bezig met de pakketten van bol en dat word sneller verwerkt. Sommige bedrijven betalen ook om er voor te zorgen dat hun dingen de dag erna aankomen.

Weet niet hoe het bij topvintage zit maar het kan zijn dat er wat dingen de deur uit gaan, die dingen eerst met en koerier mee moeten, dan word het bij de post gedropt, dan gaat het naar het sorteercentrum, dan word het gesorteerd en dan naar de ontvanger. Daar zitten iets meer stappen tussen en dat kan tijd kosten.Maar daar gaat het hier toch niet om? Het gaat om het verzenden. Dus de mail dat ze het pakket hebben overgedragen aan postNL. Dus niet de stappen ná het verzenden die tijd kosten.
Ze zijn afhankelijk van postNL. Ik neem aan dat ze bedoelen dat als je voor 21:00 besteld je pakketje die dag nog verzendklaar gemaakt wordt maar als PostNL het dan niet ophaalt of besluit het niet die dag nog te versturen dan kan de webshop er ook niks aan doen. En vaak gaat het om werkdagen en niet om het weekend of feestdagen. Ik was laatst nog verbaasd dat een cd die ik vrijdag avond bij bol.com had besteld zaterdag binnenviel want ik rekende op maandag of dinsdag.

Het is al lang niet meer vanzelfsprekend dat je iets altijd de volgende dag in huis hebt helaas. Gewone post doet er soms al langer dan een dag over.
Zij kunnen het wel verzenden, maar dan moet het nog wel langs PostNL.
quote:papmetgrutjes schreef op 23 mei 2015 @ 13:00:

[...]

Maar daar gaat het hier toch niet om? Het gaat om het verzenden. Dus de mail dat ze het pakket hebben overgedragen aan postNL. Dus niet de stappen ná het verzenden die tijd kosten.

Het is verzonden zodra het pakketje bij hun de deur uit gaat. Zodra het pakket in de zak zit en in het bedrijf is, is het niet verzonden. Zodra dat pakketje de drempel over gaat en buiten is is het verzonden.

Probeerde alleen uit te leggen dat wat daarna gebeurt bij sommige bedrijven sneller gaat dan bij anderen.
Vind het juist wel netjes dat ze dat erbij vermelden. Als ze dat niet zouden doen, pinnen ze zichzelf onmogelijk vast.

Zo'n bedrijf kan ook last krijgen van allerlei storingen waardoor ze niks meer kunnen. Overmacht.
@blije-mij, ik snap het. Alleen aan de stap zijn we nog niet toe omdat het pakketje nog niet verzonden is.
Het probleem kan ook bij PostNL liggen, dat het pakket wel klaar was voor verzending, maar dat ze het niet meer hebben opgehaald oid wegens een storing bij PostNL. Of hun wifi was stuk
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Ze houden je de gunstigste situatie voor, namelijk: voor 21:00u besteld, (zou je het) morgen nog in huis (kunnen hebben, afhankelijk van alles plus het weer). Dat ondervangen ze met hun algemene voorwaarden, waarin staat dat ze wel een marge hebben van een werkdag. En ja, dat mag. Of het tof is (want dat jurkje wil je WEL GODVERDOMME NU!), is weer een hele andere vraag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven