Uitgerekend eind augustus 2015 !!

21-12-2014 22:10 1195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera: zwanger! En uitgerekend eind augustus 2015!

Schrijf hier mee over alles wat je bezig houdt. Helaas sluiten we in verband met de overzichtelijkheid de tabel, neemt niet weg dat iedereen welkom is om mee te lezen en te schrijven.

NaamLeeftijd#kindjeuitgerekendbijzonderhedenBlonde83311e kindje27 augustus Jongen kartonnendoos281e kindje28 augustus meisjeRose2010281e kindje27 augustus verrassingLiefhebber1977371e kindje28 augustus verrassing82roosje323e kindje14 augustus pudding123241e kindje30 augustus Jongen Teacup351e kindje19 augustus Jongen voorem_301e kindjeuitgerekend Jongenjolyne10261e kindje29 augustus Merel1981332e kindje29 augustus meisjeMel.nl281e kindje26 augustus Meisje MamavanDenM363e kindje21 augustus meisjeWaterspin302e kindje22 augustus Meisje Mmaas 27 1e kindje 10 augustus Verrassing Mtiks251e kindje24 augustus meisje
@blonde. Twee kilo is echt niet veel, goed zeg! Wel jammer van je suiker...

Wij krijgen ook een meisje . De tweede . Vandaag als laatste mijn zusje verteld. In afgelopen twee weken veel roze gebakjes gegeten....
@blonde, wat netjes van je, 2 kilo maar. Echt balen van je suiker

En wat mij betreft prima als je ze eruit haalt:)

@merel, gefeliciteerd met je meisje!!!
If you can dream it, you can do it.
Hai dames!

Zijn jullie er al helemaal uit met de namen? Omdat wij nog niet weten wat het wordt hebben we twee mooie namen vast staan. Ben retenieuwsgierig welke het gaat worden😆

Verder heb ik wel meegelezen maar zelf even niets geplaatst. Sorry😑

Gaat goed hier, voel het kindje super veel en goed. Ik kan er zó enorm van genieten om contact te maken met al het geboks in m'n buik😍

Wat gaat het nu allemaal snel zeg: over 10 weken ga ik al met verlof😳

Lijkt me zo raar om ineens niet meer te werken. Hebben jullie dat ook?

Trouwens, lekker tijdstip dat ik dit plaats, maar ik kan niet slapen👌

Liefs!
Hallo Rose,

Wij hebben nog steeds geen naam, ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk. Wel lekker dat jullie de namen al hebben zeg!

Ik vind het idee van met verlof gaan ook heel raar, ik kan er nu al niet aan wennen om dingen niet te doen omdat ik zwanger ben

Ik ben altijd van even samen de handen uit de mouwen en dan is het zo gedaan. Maar dus ook met zakken potgrond sjouwen. Dat mocht dus niet van mijn vriend en zo wel meer dingen die mensen mij niet meer laten doen.

Ik schrijf nu op een ontzettend vroeg tijdstip omdat ik voor de 5e keer wakker ben geworden van slapende handen en pijn die van me duim naar me elleboog trekt

Morgen toch maar even kijken voor polsbeschermers ofzo
Gefeliciteerd merel

Een badbevalling lijkt me ook zalig... of ja, iets minder onzalig ;) Maar voel me toch veiliger in het hospitaal. Dat is hier in Belgie toch nog steeds de norm.

Blonde, jammer van de suiker. Wat moet je nu doen? Op je eten letten? Of insuline spuiten ofzo? Sterkte ermee.

Oei mel, vanwaar komt die pijn? Toch niet nog stiekem met de zakken potgrond gesjouwd ;) Beterschap!

Het is nu inderdaad echt een geniet-periode Rose! Je hebt echt het gevoel dat je al contact hebt met het kindje, het wordt zo ECHT nu! :D Ik speel nu ook elke avond al de muziekmobiel af die later boven het bed komt, zodat ze het deuntje al gewend geraakt :D
@merel dat is fijn dat je vk een badbevalling kan regelen. Klinkt als iets wat wat relaxter is.

@liefhebber echt he die prijzen zijn niet normaal! Ik heb redelijk snel toch behoorlijk wat via Mp gekocht. Daar ben ik nu wel heel blij mee.

@mel.nl mmm dat klinkt pijnlijk!

@blonde maar 2 kilo! Dat is echt weinig. Ik zit nu op zo'n 9 kilo denk ik. Ik hoop voor je dat je die suiker makkelijk onder controle kunt houden.

@rose wij hebben nu twee namen. Daar zijn we nu dus helemaal uit. Ik ben ook erg benieuwd welke van de twee we gaan gebruiken.

Ik vind het ook allemaal heel snel gaan. Ik moet nog 7 weken werken en dan mag ik met verlof. Ik heb nu ook echt het gevoel dat ik nog zoveel moet doen op het werk dat ik dat nooit haal. Maar dat heb ik ieder jaar als we richting de vakantie gaan 😁 en dat komt altijd goed 😇
@blonde: 2kg,.. Veertje! Ik ben nu ruim 9 kg. aangekomen. Aan de forse kant, ben ook (erg) lief voor mezelf met eten. Iets te...

Wb namen: wij zijn er nog lang niet uit. Er komen nog steeds namen bij op het lijstje en er vallen weer namen af. Er zijn wel een paar namen die steeds terug komen en blijven hangen, maar of DE naam er nu tussen zit,.. Ik weet het niet. Ik vind t maar moeilijk. En een man die de grootste twijfelkont ever is maakt het niet makkelijker. :-)
Haha! Nou veertje valt wel mee hoor was al wat zwaarder toen ik zwanger werd dus t is alleen maar goed dat ik niet zoveel aankom. Besef mij wel dat die 2 kg heel netjes is nu.

Wij hebben wel 2 favoriete namen, maar nog niets definitiefs uitgesproken.

Ga deze week horen hoe ik kan voorkomen dat ik zwangerschapssuiker krijg. Hopelijk door op m'n eten te letten ja.

Tabel: ik heb m aangevuld waar mogelijk en nog 2 schrijfsters toegevoegd. Wie nog wat erin/erbij wil hoor ik wel.
Wat balen mel, dat je garnaal tunnelsyndroom hebt. Is daar iets aan te doen verder?

Liefhebber, 9 kilo is niet heel extreem toch? Valt volgens mij gewoon netjes binnen wat normaal is?

Wij zijn er wel zo goed als uit met de naam, nu alleen het kaartje nog

Blonde, thanks voor het toevoegen in de tabel, leuk dat ik er nu ook bij sta!
quote:voorem schreef op 26 mei 2015 @ 09:31:

Wat balen mel, dat je garnaal tunnelsyndroom hebt. Is daar iets aan te doen verder?

Liefhebber, 9 kilo is niet heel extreem toch? Valt volgens mij gewoon netjes binnen wat normaal is?

Wij zijn er wel zo goed als uit met de naam, nu alleen het kaartje nog

Blonde, thanks voor het toevoegen in de tabel, leuk dat ik er nu ook bij sta!

Ik moest hier stiekem erg om lachen, denk dat je spellingcontrole het heeft veranderd

Maar er is niets aan te doen, kan een tijdelijke zwangerschapskwaal zijn door vocht vasthouden. Dus ik heb gewoon pech.
Ja de garnaal was briljant!
Jeeeeh, ik sta in de tabel!

Redelijk gelijk verdeeld tot nu toe in deze groep: 6x jongen, 4x meisje. En nog wat verrassingen... (Al kan ik niet uit mijn hoofd zetten dat het in mijn geval een jongen wordt. Nergens op gestoeld, kan net zo goed niet kloppen, just a hunch...)

Vandaag weer check-up gehad bij verloskundige. Buik is groter dan gemiddeld, maar kind is normaal van formaat. Hartslag gehoord, incl schop van baby tegen de doctrine, zo grappig! Bloeddruk ok. "Geen vragen?" Nope. Dus binnen tien minuten na buikcheck, hartcheck en bloeddrukcheck stond ik weer buiten. Vind t wel prima dat t niet langer duurt.
Ehm... Doctrine = doptone... Stomme autocorrect.
Hahaha garnaal, niet eens gezien
Supergrappig. Hoorde vanmorgen het niuwe nummer van Ali B en janken ...hysterisch, niet normaal. Wat een hormonen. Kan helemaal niet tegen huilen, ben de rest van de dag van slag. Ahhhgggghhhh
Ik kom er net achter dat ik mazzel heb. Ik dacht die vieze glucose test te moeten doen, maar ik hoef alleen een ontbijtcurve

Dus net bloed geprikt, nu thuis aan het ontbijten en straks weer 2 keer bloed prikken.

Geen idee waarom ik dit moet doen, waarschijnlijk omdat ik overgewicht heb, maar zal vast ergens goed voor zijn.
Zo, hier vanochtend de GTT gehad, de glucose tolerantie test dus.

Om 8 u stond ik wiebelig in het ziekenhuis (kan er heel slecht tegen, zonder ontbijt de deur uit), om 8.15u eerste x bloed prikken (nuchter), toen 200 ml van een heeeeel zoet drankje achterover geslagen (vies, maar te doen) en toen 2 uur zitten lezen en wachten in de wachtkamer. Na een half uur voelde ik me ineens doodmoe, slap en een beetje misselijk, maar nog weer een half uur later trok dat weer weg. Om 10.15u weer bloed prikken en toen hup... wegwezen! (Met meteen een muesli reep in de hand.)

Ben nu weer gewoon aan het werk, muesli reep en een peer gegeten, halve liter water en een kop koffie gedronken en alles is als normaal.

Viel mij dus alles mee.

Uitslag volgt met enkele dagen via de verloskundige.
Spannend allemaal die suikertesten. Sterkte voor diegenen die negatief (of is het positief) waren, hopelijk blijft het allemaal onder controle. Maar ik denk dat ze dit dezer moderne dagen wel goed in de hand hebben, die zwangerschapssuiker. Al is het natuurlijk niet leuk als je het hebt...

Ik moet maandag naar de gynae... jeej weer een echootje Maar er is mij niets gezegd over nuchter blijven, dus dan veronderstel ik dat ik geen suikertest moet doen? Nochtans zit diabetes in mijn familie, dat heb ik de dokter al verteld. En ben zelf ook niet slank. Ach ja, ik hoor het dan wel.

Hopen jullie ook op een niet al te warme zomer?? Ik had het al behoorlijk lastig toen de temperatuur even voorbij de 25° schoot... hellup!
Ik hoop ook dat de temperatuur niet al te hoog gaat, houd nu al vocht vast.

Vriendinnetje vertelde tijdens een lunch vanmiddag dat ze 8 weken zwanger is!!! Hiep hoi!! Na bijna 4 jaar proberen en 1 miskraam. Ben zo blij voor haar dat t gelukt is. Nu duimen dat het goed blijft gaan. Dus we hadden meteen veel te bespreken tijdens de lunch... Zo leuk!
quote:mel.nl schreef op 29 mei 2015 @ 20:34:

Ik hoop ook dat de temperatuur niet al te hoog gaat, houd nu al vocht vast.

Voor volgende week zaterdag heb ik 30 graden gehoord... Dat gaat wat worden Mel, en we moeten de hele zomer nog!
@liefhebber wat fijn voor haar!

Echt last van de warmte had ik niet afgelopen tijd. Maar dat kan natuurlijk nog komen.

Wij hebben in de vriendengroep slecht nieuws ontvangen. Een vriendin was deze week uitgerekend van haar tweede kindje maar het kindje is overleden in haar buik, de oorzaak is een knoop in de navelstreng. Naast dat ik dit vreselijk vind voor hen, slaap ik hierdoor nog onrustiger en ben ik contstant bang dat er iets mis is met ons kleintje.

We zijn deze week bij de vk geweest en daar heb ik mijn gevoelens vertelt. Die vertelde dat de kans heel was dat dit gebeurde en helemaal dat het twee keer in een vriendengroep. Ze was wel heel lief en vertelde ook dat als ik me ergens druk over maakte dat ik dan langs mocht komen om het hartje te horen.
@liefhebber, wat een super mooi nieuws. Nu hopen dat deze zwangerschap voorspoedig verloopt.

30 graden blijkbaar ga ik dan toch echt beginnen met rust houden.

@mmaas, wat een verschrikkelijk en eng nieuws! Ik dacht dat de navelstreng zo veel kon hebben. Ik snap jouw angst wel echt hoor! Wat heftig voor je vriendin, ik kan me niet voorstellen om nu nog onze kleine meid te verliezen.
@mmaas: wat verdrietig voor je vriendin en haar partner... Kan me voorstellen dat je dan zelf ook ongeruster wordt, hoe klein de kans ook is. Ik denk niet te veel na over wat er allemaal mis kan gaan (tenminste, dat probeer ik). Er kan zo veel verkeerd gaan dat het een wonder is dat er zo veel kinderen gezond geboren worden.
Wat heftig, mmaas. Is het tijdens de bevalling gebeurd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven