En wat eten we vandaag?
donderdag 28 augustus 2008 om 15:31
quote:twijfelmeid schreef op 27 augustus 2008 @ 11:22:
rode kool, gehakt en aardappelpuree, in een ovenschotel.
Had gehoopt hier ook vandaag ruim van te kunnen eten...maar t was óf niet zoveel, óf ik had gewoon een enorme honger
Zo dus maar even langs de appie om er nog een salade ofzo bij te scoren.
rode kool, gehakt en aardappelpuree, in een ovenschotel.
Had gehoopt hier ook vandaag ruim van te kunnen eten...maar t was óf niet zoveel, óf ik had gewoon een enorme honger
Zo dus maar even langs de appie om er nog een salade ofzo bij te scoren.
donderdag 28 augustus 2008 om 18:05
Ik heb zo'n trek in sushi. Ik ga zo even naar de supermarkt wat te eten halen. De "verse" sushi is nooit zo lekker als zelfgemaakte maar vandaag geen tijd om het te maken. Dus ik laat me verrassen of de super iets lekkers en makkelijks voor mij heeft.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 29 augustus 2008 om 11:26
Het is weer vrijdag visdag:
Mexicaanse visschotel met salsa
Ingrediënten
5 trostomaten
1 gele paprika
1 groene paprika
3 bosuitjes
1/2 zakje verse koriander (à 15 g)
1 blikje rode kidneybonen (400 g)
600 g kabeljauwfilet
1 limoen
zout
(versgemalen) peper
1 eetlepel hot peppersauce (Casa Fiësta)
1 eetlepel olie om in te vetten
Materialen
ovenschaal inhoud ca. 2 liter
keukenpapier
aluminiumfolie
Bereiden
Oven voorverwarmen op 175 °C of gasovenstand 3.
Tomaten wassen en in blokjes snijden.
Paprika's schoonmaken en in blokjes snijden.
Witte deel van bosuitjes snipperen, groen in smalle ringen snijden.
Koriander fijnknippen.
Kidneybonen in vergiet onder stromend water afspoelen.
Vis droogdeppen met keukenpapier.
Limoen onder stromend water schoonspoelen en halveren.
Sap van halve limoen over vis druppelen. Rest limoen in 4 plakjes snijden.
Ovenschaal invetten.
Tomaat, paprika, bosui, kidneybonen en helft van koriander over bodem van ingevette ovenschaal verdelen.
Bestrooien met zout en peper.
Hot pepersauce erover druppelen.
Vis op groentemengsel leggen en plakjes limoen op vis leggen. Schaal met aluminiumfolie afdekken. Vis in midden van oven in ca. 30 minuten gaar laten worden. Uit oven bestrooien met rest van koriander. Lekker met rijst en maïs.
Ik snap alleen nog niet zo goed wat ze bedoelen met 'lekker met rijst en mais'. mais uit een blikje? verse maiskolven? Nog maar even over nadenken
Mexicaanse visschotel met salsa
Ingrediënten
5 trostomaten
1 gele paprika
1 groene paprika
3 bosuitjes
1/2 zakje verse koriander (à 15 g)
1 blikje rode kidneybonen (400 g)
600 g kabeljauwfilet
1 limoen
zout
(versgemalen) peper
1 eetlepel hot peppersauce (Casa Fiësta)
1 eetlepel olie om in te vetten
Materialen
ovenschaal inhoud ca. 2 liter
keukenpapier
aluminiumfolie
Bereiden
Oven voorverwarmen op 175 °C of gasovenstand 3.
Tomaten wassen en in blokjes snijden.
Paprika's schoonmaken en in blokjes snijden.
Witte deel van bosuitjes snipperen, groen in smalle ringen snijden.
Koriander fijnknippen.
Kidneybonen in vergiet onder stromend water afspoelen.
Vis droogdeppen met keukenpapier.
Limoen onder stromend water schoonspoelen en halveren.
Sap van halve limoen over vis druppelen. Rest limoen in 4 plakjes snijden.
Ovenschaal invetten.
Tomaat, paprika, bosui, kidneybonen en helft van koriander over bodem van ingevette ovenschaal verdelen.
Bestrooien met zout en peper.
Hot pepersauce erover druppelen.
Vis op groentemengsel leggen en plakjes limoen op vis leggen. Schaal met aluminiumfolie afdekken. Vis in midden van oven in ca. 30 minuten gaar laten worden. Uit oven bestrooien met rest van koriander. Lekker met rijst en maïs.
Ik snap alleen nog niet zo goed wat ze bedoelen met 'lekker met rijst en mais'. mais uit een blikje? verse maiskolven? Nog maar even over nadenken
vrijdag 29 augustus 2008 om 11:30
Net even een koude wrap met rosbief en geitenkaas met honing op. Heerlijk. Normaal maak ik het met smeerbare geitenkaas en tomaat maar even geen tijd.
Ga een dagje naar Utrecht dus ik weet niet wat het eten mij vandaag gaat brengen.
Ga een dagje naar Utrecht dus ik weet niet wat het eten mij vandaag gaat brengen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 29 augustus 2008 om 13:20
Zo, even inhalen
Dinsdag: volkoren spaghetti met roerbakgroente, bio-gehakt, stroganoffsaus en geraspte kaas.
Woensdag: nasi met prei, paprika, rode ui, reepjes gebakken ei, atjar tjampoer, kroepoek en een tomaatje.
Donderdag: burrito's met vegetarisch gehakt, paprika, ui, knoflook, ananas en geraspte kaas, met een salade van veldsla, mango, pistachenoten, geitenkaas en sinaasappel-peperdressing van de AH (normaal gesproken maak ik zelf dressing van het sap van een sinaasappel met honing, maar er waren geen losse sinaasappels. Deze is ook best lekker).
Vandaag: barbecueën bij m'n ouders. In ieder geval op het menu: vegahamburgers, spiesjes met paprika, champignons, ui en vegaballetjes, salade met tomaat en mozzarella en stokbrood.
Dinsdag: volkoren spaghetti met roerbakgroente, bio-gehakt, stroganoffsaus en geraspte kaas.
Woensdag: nasi met prei, paprika, rode ui, reepjes gebakken ei, atjar tjampoer, kroepoek en een tomaatje.
Donderdag: burrito's met vegetarisch gehakt, paprika, ui, knoflook, ananas en geraspte kaas, met een salade van veldsla, mango, pistachenoten, geitenkaas en sinaasappel-peperdressing van de AH (normaal gesproken maak ik zelf dressing van het sap van een sinaasappel met honing, maar er waren geen losse sinaasappels. Deze is ook best lekker).
Vandaag: barbecueën bij m'n ouders. In ieder geval op het menu: vegahamburgers, spiesjes met paprika, champignons, ui en vegaballetjes, salade met tomaat en mozzarella en stokbrood.
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
vrijdag 29 augustus 2008 om 14:42
Het gaat lastig worden.. vanochtend wakker geworden met een beetje keelpijn maar die wordt met het uur erger. Het broodje kip vanmiddag kreeg ik amper weg. De jus d'orange prikte enorm. Dus mocht iemand tips hebben houd ik mij aanbevolen. Want hoe beroerd ik me ook voel, honger heb ik altijd
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
zaterdag 30 augustus 2008 om 11:52