Waar staan jullie wasmanden?

27-08-2008 20:37 162 berichten
Vanavond nog maar ween eens een wasje weggewerkt, en het viel me eigenlijk op dat ik geen vaste plek heb voor mn wasmanden. Ik heb wel netjes 2 hoge rieten wasmanden op de overloop staan, 1 voor bonte en 1 voor witte, maar vaak zitten die al/nog vol met wasjes die eigenlijk nergens anders bij passen. Dus beland mn was op de vloer, of in een van de 'losse' plastic wasmanden. Die gaat vervolgens mee naar de bijkeuken, waar de wasmachine staat. De was die in de mand zit maar net niet meer in de machine past beland ernaast, met als gevolg dat ik naar mijn idee altijd overal was heb liggen. (ik ws nogal vaak, heb geen reuk, en omdat ik niet aan mezelf en de frisheid van mn kleren wil gaan twijfelen gaan de shirtjes net ietsje vaker in de was dan mss noodzakelijk is, en met een dochter die heel graag zelf wil eten, maar waarbij dit nog niet alijd goed lukt blijft de machine ook wel draaien) Was eigenlijk benieuwd naar wat voor systeem jullie hebben, of welke goeie ideeen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 wasmand in de badkamer staan. Daarin doen we gelijk onze vuile was (kleden ons om in de badkamer). Vuile kleertjes van dochter leggen we er ook gelijk in na het badderen/pyama aandoen. Ik sorteer de was als ik ga wassen (bijna iedere dag). Als de schone was droog is gooi ik alles op een hoop in onze slaapkamer (ik had hiervoor een wasmand gekocht maar die heeft de kat geconfisceerd tot slaapplaats) tot de volgende strijkbeurt (ik strijk 2 x per week) en berg de kleding na het strijken/opvouwen gelijk op in de kasten van ons en onze dochter.
Ik heb ook nog een mand voor de handwas trouwens.

Ik ben ook wel een zeikerd met de was hoor. Ik sorteer op kleur, op wasprogramma en draai ook gerust een was als ik maar één kledingstuk heb.

Er staan tig soorten wasmiddel, wasverzachters, vlekkenmiddelen en ik doe veel kleding in een kussensloop, zo slijt het minder.

Edit; komende week gaan we ene megagrote kast in de logeerkamer plaatsen, daarin hou ik een roede en een plank vrij voor het strijkgoed. Ik word daar nu al gelukkig van
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik krijg ineens heel erg het gevoel dat ik tekort schiet..

Ik heb namelijk maar 1 wasmand

En die staat in de slaapkamer achter de deur
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb er ook maar een, en daar zit altijd schone was in. De vieze ligt op een stapeltje in de badkamer of in de wasmachine te wachten tot ik het aan zet.
wij hebben een wasmand in de badkamer, waar alles door elkaar ingaat en een rek met 3 bakken in de bijkeuken: wit, bont, zwart.

Mik was boven of in de badkamerwasmand of van de trap naar beneden en dan meenemen naar de bijkeuken. Werkt prima!

Was gaat bijna atijd in de droger, daarna opgevouwen. Strijken doen we niet, scheelt een hoop tijd en een wasmand:)
Ik heb meteen mn wasmanden bij de machine verzameld, haha. Nu straks 1 plastic mand mee naar boven, daar morgenochtend de vuile was in mee naar beneden en daar in de betreffende manden mikken.

Sja, het idee is goed, nu maar afwachten of het werkt, haha

(ben nogal een sloddervos, probeer het zo goed, maar laat het vaak wat sloeren, en rondslingerende was lijkt nu niet echt opgeruimd, dan kan het beter in mn washok {bijkeuken} een bende zijn, dan overal en nergens)
Ik heb een grote blauwe wasmand voor de vuile was in de badkamer (het is eigenlijk een grote kunstof vuilnisbak maar nooit voor dat doel gebruikt) als die vol is gaat het in de machine (in de kleur waar er op dat moment toevallig het meeste van inzit),naast de wasmachine staat zo'n boodschappen krat daar gaat de schone was in totdat ik het ophang op het rek.En dan staat er in de slaapkamer zo'n lage wasmand waar de schone was ingaat die gestreken moet worden(meestal zit daar dus ook een dikke bult op vanwege nooit zin om te strijken)
ik heb speciaal bij de ikea van die witte dichte wasmanden gekocht, met zo'n klep op de bovenkant. Daar heb ik met rode tape opgeschreven Bont, Wit en Heet. Voor Lief... Hij doet zijn best maar weet nog steeds niet wat in de hete was moet. Maar hij kan nu wel het knopje van de wasmachine afstemmen op welke mand hij er net in heeft leeggegooid. We gaan vooruit.
eentje in de badkamer voor de handdoeken. Die kunnen eerst er bovenop liggen drogen en daarna erin. En op de overloop (heel dicht erbij dus) eentje voor witte en eentje voor bonte was. En dan nog een emmer in de keuken waar meteen de vieze theedoeken en vaatdoekjes in gaan. Maar ik heb ook altijd dingen die je niet meteen wast. Een feestelijke rok met tule die je 1 keer per jaar aan trekt kan bij mij wel een half jaar onder in de wasmand blijven liggen.
Haha oh ik heb echt een afwijking. Heb een piepklein halletje waarin een douchecabine, schoenenkast, wasmanden en kampeerspullen staan o_0

Ik heb:

1 wasmand voor donkere hete was

1 wasmand voor donkere 40 gr. was

1 wasmand voor lichte 40 gr. was

1 waszak met bonte hete was

1 waszak met bonte 40 gr. was

1 tas met handwas.

Beddegoed gaat er altijd in met een paar handdoeken bij gepropt, voor de rest alles dus voorgesorteerd...

Ohjee. Ik schaam me dood, ben 22, grin :D
hahahaha, dit word net zo'n topic als het ophangen en sorteren van de was, dat was ook zo grappig om te lezen hoe iedereen dat deed
Woon je alleen, Sarinadanae?

Mijn vriend zou echt niet kunnen onthouden welke waarvoor is.
mijn Lief kan prima onthouden waar welke voor is, maar hij heeft geen idee wanneer welk kledingstuk waar in moet. Daarom maak ik het ook maar niet te moeilijk.Vind het zelf ook onzin hoor, niks wordt echt vies en bijna alles kan wel op 30 graden. Soms is het wel echt vies end an gaat eht bij heet. Dingen die heet gewassen kunnen worden geven niet af en daar sorteer ik dus ook niet uit.
Meneer Nilsson snapt het ook niet zo. Hij doet echt alles in huis, alleen de was is voor mij.

Snapt ie het eindelijk qua kleur, snapt ie niet op hoeveel graden, pffff. Heeft ie dat onder de controle, dan gaat er iets mis met de keuze van het wasmiddel en het al dan niet gebruiken van wasverzachter. Om over wel / niet in de droger en netjes ophangen maar te zwijgen

Dus ik sorteer me een ongeluk, want hij vergeet de wsamand in de slaapkamer vaak en gooit dan zijn werkkleding bij de witte handdoeken en zijn rode sportshirt bij m'n fijne was.
quote:maudym schreef op 27 augustus 2008 @ 22:43:

Woon je alleen, Sarinadanae?

Mijn vriend zou echt niet kunnen onthouden welke waarvoor is.

Woon nu tijdelijk alleen, maar hij is hier erg vaak en ik was ook gewoon nog enzo...

Haha soms vraagt hij het wel, maar ondertussen heb ik hem goed getraind. Is zo gekomen omdat hij veel werkkleding had, die ik absoluut niet tussen mijn fijne truitjes wilde wassen. En zo heeft het zich steeds verder uitgebreid...

Het is ook deels luiheid. Als ik elke keer voor ik de was deed zou moeten sorteren, kwam het er nooit van. Nu is het een kleine moeite om het meteen in de goeie mand te gooien. En aangezien ik zo piepklein woon is de wasmand altijd dichtbij haha.
Wij hebben één wasmand (een echte mand, van gevlochten wilgentenen) en die staat op zolder, boven op de wasmachine.

Omdat mijn man na enkele, ehm, ervaringen weet dat hij met zijn tengels van de was moet afblijven, tenzij schoon uit de droger, ga ik over het sorteren.

Dat doe ik middels de reeds eerder genoemde 'stapeltjes op de zolder'.

Prima systeem, werkt al jaren feilloos.

Ik vind het overigens elke week weer een uitdaging om het allemaal zo in te plannen dat ik in één zaterdag al mijn wassen kan wegwerken (wassen, drogen & vouwen).
Ik was ook bijna alles op 30 graden. En dan fijne was, wolwas of het 30 minuten programma.

Handdoeken, kopjesdoeken, schoonmaakdoeken, beddengoed etc 60 graden, lang programma
1 in de keuken tussen de wasmachine en de vaatwasser in.

1 op de overloop

1 op zolder bij mijn wasrekken

Ik was handdoeken , theedoeken, vaatdoeken, beddengoed e.d. op 80 graden.

Onderbroeken en sokken op 60

De rest op 30
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
oh, en alle soorten was gaan in alle 3 de wasmanden, ik zoek het uit, omdat ik het zelluf wil doen

Alleen de was van mijn oudste komt op een aparte stapel, omdat hij regelmatig zijn ontlasting gewoon laat lopen. ( fijn , voor een 7 jarige )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Hè, bah, handdoeken, theedoeken en vaatdoeken gaan bij mij zo heet mogelijk hoor, 70 graden is bij mijn wasmasjien de eco stand, dus dat wordt 't dan. En vaak gooi ik de onderbroeken daar ook bij, die zijn dat inmiddels gewend.

Bij 30 graden zijn de bacteriën in je vaatdoek echt niet dood hoor.

(Bij 70 graden waarschijnlijk ook niet allemaal, maar vast meer dan bij de comfortabele 30)
Ik gooi ook vaatdoekjes, beddegoed, handdoeken etc op 60 graden... Al is het maar voor de huismijt, die 30 gr. gewoon schijnt te overleven.
ik heb niet voor niks een wasmand met de tekst "heet". Als ik er niks in zou doen had ik daar wel een leuke lampekap neergezet.

Gaat dit nou zo'n he bah wat vies topic worden? Tegenover een he bah wat milieuonvriendelijk topic? Vertel toch gewoon waar je wasmand staat!
M'n wasmanden staan nu in de logeerkamer trouwens. Gevuld met boeken
hihi, wat een heerlijk onzinnig onderwerp om methodes over uit te wisselen. En toch zit ik het allemaal te lezen, en nog reageren ook!

Ik heb twee wasmanden in onze inloopkledingkast, eentje voor wit en heet/handdoeken, eentje voor zwart en bont. Ik was vier soorten dus. Op de kamer van mijn dochter staat naast de commode ook een open mand, die spullen gooi ik er voor ik ga wassen bij.

De droger gebruik ik eigenlijk nooit (meer), omdat even ophangen op een rekje nauwelijks meer werk is dan sorteren wat er wel in mag, en dan is alles gelijk vrij glad, want strijken doe ik niet aan. Was ophangen kan ik iedereen aanraden!
Heb 1 wasmand en die staat bovenop mijn wasmachine in de bijkeuken/berging. Verder gebruik ik de tuinstoelen die daar staan ook om vuile was op te gooien. Heel soms een hoopje vuil wasgoed in een hoekje van de slaapkamer. Wat na een paar dagen in de bijkeuken belandt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven