Waar staan jullie wasmanden?

woensdag 27 augustus 2008 om 20:37
Vanavond nog maar ween eens een wasje weggewerkt, en het viel me eigenlijk op dat ik geen vaste plek heb voor mn wasmanden. Ik heb wel netjes 2 hoge rieten wasmanden op de overloop staan, 1 voor bonte en 1 voor witte, maar vaak zitten die al/nog vol met wasjes die eigenlijk nergens anders bij passen. Dus beland mn was op de vloer, of in een van de 'losse' plastic wasmanden. Die gaat vervolgens mee naar de bijkeuken, waar de wasmachine staat. De was die in de mand zit maar net niet meer in de machine past beland ernaast, met als gevolg dat ik naar mijn idee altijd overal was heb liggen. (ik ws nogal vaak, heb geen reuk, en omdat ik niet aan mezelf en de frisheid van mn kleren wil gaan twijfelen gaan de shirtjes net ietsje vaker in de was dan mss noodzakelijk is, en met een dochter die heel graag zelf wil eten, maar waarbij dit nog niet alijd goed lukt blijft de machine ook wel draaien) Was eigenlijk benieuwd naar wat voor systeem jullie hebben, of welke goeie ideeen

woensdag 27 augustus 2008 om 20:42
Ik heb mijn wasmachine op zolder staan en daar staan een aantal "sorteermanden" naast. De vuile was beland meestal 's avonds op de vloer naast het bed en die neem ik dan de volgende ochtend mee naar zolder en gooi het in de wasmand.
Mijn schone was blijft ook vaak te lang op zolder hangen, dus daar moet ik 's ochtends meestal toch zijn voor een handdoek en kleding.
Nu ik er over nadenk.. niet echt een geweldig systeem dus!
Mijn schone was blijft ook vaak te lang op zolder hangen, dus daar moet ik 's ochtends meestal toch zijn voor een handdoek en kleding.
Nu ik er over nadenk.. niet echt een geweldig systeem dus!

woensdag 27 augustus 2008 om 20:47
Ik heb twee wasmanden: 1 boven op de overloop en 1 beneden bij de badkamer. Daar gaat alles is in op het moment dat het vuil is (dus niet naast het bed etc), en ik sorteer het pas bij de machine.
Mijn probleem is meer de was die uit de droger komt, meteen in de kast wegleggen. Hier staat dus op beide slaapkamers een mand met schone was.....
Mijn probleem is meer de was die uit de droger komt, meteen in de kast wegleggen. Hier staat dus op beide slaapkamers een mand met schone was.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
woensdag 27 augustus 2008 om 20:49
Ik gooi alles in in 1 of 2 manden die naast de wasmachine op zolder staan. Nat spul laat ik eerst even drogen op de ballustrade (of hoe heet dat traphekjesding?) en daarna gaat het ook in 1 van de 2 wasmanden.
Op zaterdag sorteert mijn man dan alles, dan ligt de hele zoldervloer vol met stapels was en wordt er gewassen.
Ik vind het een prima systeem.
Op zaterdag sorteert mijn man dan alles, dan ligt de hele zoldervloer vol met stapels was en wordt er gewassen.
Ik vind het een prima systeem.
woensdag 27 augustus 2008 om 20:51
Mijn wasmand staat bij mijn bed. Dat nodigt erg uit om vuile was meteen in de wasmand te stoppen ipv op de grond te gooien (althans, bij mij...)
De wasmachine staat in de keuken, zoń 10 meter verderop, dus ik zeul dan de was uit de wasmand mee naar de masjien. Verlies dan nog wel eens een sok onderweg, maar voor de rest werkt t zo eigenlijk wel!
De wasmachine staat in de keuken, zoń 10 meter verderop, dus ik zeul dan de was uit de wasmand mee naar de masjien. Verlies dan nog wel eens een sok onderweg, maar voor de rest werkt t zo eigenlijk wel!
woensdag 27 augustus 2008 om 20:52
Ik heb op elke slaapkamer een wasmand staan bij ons 1 en op elke kinderkamer 1 vind het gewoon makkelijk dat ik savonds bij het uitkleden de vuile kleertjes gelijk in de was kan doen.
Als de mand vol is neem ik hem smiddags als onze kids op bed gaan mee naar beneden waar de wasmachine staat.
Alleen ook ik heb een probleem met het opruimen van schone was.
Ik was zo'n beetje elke dag met 2 kleine kindjes alleen het was opvouwen en wegbergen blijft meestal beperkt tot 1 keer per week waardoor ik regelmatig naar beneden moet als ik iets zoek.
Als de mand vol is neem ik hem smiddags als onze kids op bed gaan mee naar beneden waar de wasmachine staat.
Alleen ook ik heb een probleem met het opruimen van schone was.
Ik was zo'n beetje elke dag met 2 kleine kindjes alleen het was opvouwen en wegbergen blijft meestal beperkt tot 1 keer per week waardoor ik regelmatig naar beneden moet als ik iets zoek.
woensdag 27 augustus 2008 om 20:56

woensdag 27 augustus 2008 om 21:02
Hier staat een heeeeeeeeeeeeeeeel grote wasmand op de badkamer (een rieten mand met zo'n stofje erin en een deksel erop). Als díe vol is dan zit erin: 1 machine wit, 1 machine zwart/donkerblauw, 1 machine pasteltinten, en 1 machine roze/bont (dochter van 8).
Om de was te sorteren gebruik ik vouwkratjes, die de meeste mensen voor de boodschappen gebruiken. Eenmaal gesorteerd neem ik ze mee naar beneden, stapel ze naast de wasmasjien, was en droog de hele zooi, neem het mee richting strijkplank, vouw en strijk de hele zaak en sorteer dan naar kamer waar het weer heen moet. Daar blijft het vaak zolang staan totdat het weer leeggebruikt is, ik heb meestal niet zoveel zin om het ook daadwerkelijk in de kast te leggen. Maar goed, dan staat het in ieder geval in de juiste kamer, en klaar voor gebruik. Tegen de tijd dat de kratjes leeg zijn (of een keer opgeruimd) is de wasmand weer vol.
Heb ik te weinig witgoed, dan gooi ik de badmatten erbij, met te weinig donker is er altijd nog wel een spijkerbroek die meegewassen kan worden, bont/roze is een kwestie van de kamer van dochterlelie eens nakijken, en lichtgoed hebben wij 's zomers zoveel, daar krijg ik de masjien wel mee gevuld.
Om de was te sorteren gebruik ik vouwkratjes, die de meeste mensen voor de boodschappen gebruiken. Eenmaal gesorteerd neem ik ze mee naar beneden, stapel ze naast de wasmasjien, was en droog de hele zooi, neem het mee richting strijkplank, vouw en strijk de hele zaak en sorteer dan naar kamer waar het weer heen moet. Daar blijft het vaak zolang staan totdat het weer leeggebruikt is, ik heb meestal niet zoveel zin om het ook daadwerkelijk in de kast te leggen. Maar goed, dan staat het in ieder geval in de juiste kamer, en klaar voor gebruik. Tegen de tijd dat de kratjes leeg zijn (of een keer opgeruimd) is de wasmand weer vol.
Heb ik te weinig witgoed, dan gooi ik de badmatten erbij, met te weinig donker is er altijd nog wel een spijkerbroek die meegewassen kan worden, bont/roze is een kwestie van de kamer van dochterlelie eens nakijken, en lichtgoed hebben wij 's zomers zoveel, daar krijg ik de masjien wel mee gevuld.

woensdag 27 augustus 2008 om 21:09
Smalle hoge wasmand met deksel in de slaapkamer. Daar gooien we alle kleding in die we daar uittrekken.
In het was hok 3 manden, daar wordt de was meteen uitgesorteerd. Meestal heb ik er daar maar 2 van nodig, de ander gebruik ik om de schone was in te doen alvorens op te hangen of om de gevouwen in te doen alvorens weg te leggen.
In het was hok 3 manden, daar wordt de was meteen uitgesorteerd. Meestal heb ik er daar maar 2 van nodig, de ander gebruik ik om de schone was in te doen alvorens op te hangen of om de gevouwen in te doen alvorens weg te leggen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

woensdag 27 augustus 2008 om 21:09
Ik heb 4 wasmanden:
1 bonte en 1 witte in de slaapkamer, en 1 bonte en 1 witte in een andere kamer boven. Ik kleed me uit in de slaapkamer, mijn vriend in die andere kamer. Beide zijn we wat at betreft vrij lui aangelegd, dus het moet in 1 boog in de wasmand belanden.
Ondanks die 4 wasmanden liggen er evengoed nog hoopjes was, bijvoorbeeld in de badkamer. Rommelig typje
1 bonte en 1 witte in de slaapkamer, en 1 bonte en 1 witte in een andere kamer boven. Ik kleed me uit in de slaapkamer, mijn vriend in die andere kamer. Beide zijn we wat at betreft vrij lui aangelegd, dus het moet in 1 boog in de wasmand belanden.
Ondanks die 4 wasmanden liggen er evengoed nog hoopjes was, bijvoorbeeld in de badkamer. Rommelig typje
woensdag 27 augustus 2008 om 21:11
quote:kjong schreef op 27 augustus 2008 @ 21:05:
Wat hebben jullie raar veel wasmanden, draagschalen en wegwerkkratjes. Het lijkt wel een bureaucratisch ambtenarensysteem.
Ik heb 1 wasmand.
En als die leeg is, ligt er een stapel goed op mijn bank.
Tot de wasmand weer vol is.hahaha ja, same here. Geen ruimte voor meer dan 1 wasmand. Als hij vol zit leggen we het er bovenop of er naast, dat het zo'n mooie berg wordt. Laatste tijd is het steeds een berg omdat ik 0,0 tijd heb nu ik aan het afstuderen ben.
Wat hebben jullie raar veel wasmanden, draagschalen en wegwerkkratjes. Het lijkt wel een bureaucratisch ambtenarensysteem.
Ik heb 1 wasmand.
En als die leeg is, ligt er een stapel goed op mijn bank.
Tot de wasmand weer vol is.hahaha ja, same here. Geen ruimte voor meer dan 1 wasmand. Als hij vol zit leggen we het er bovenop of er naast, dat het zo'n mooie berg wordt. Laatste tijd is het steeds een berg omdat ik 0,0 tijd heb nu ik aan het afstuderen ben.

woensdag 27 augustus 2008 om 21:26
1 rieten wasmand in de slaapkamer, mijn handdoeken hang ik gewoon over de radiator in de badkamer tot ik 'n was draai
ik was alles op 40 graden zodat 'n zwarte bloesje gewoon samen met handdoeken in de was kan, dus niks uitsorteren
na de was alles wat mag in de droger en daar laat ik het vaak ook gewoon inliggen en leef uit de droger door er elke dag schoon ondergoed en 'n handdoek uit te pakken
ik was alles op 40 graden zodat 'n zwarte bloesje gewoon samen met handdoeken in de was kan, dus niks uitsorteren
na de was alles wat mag in de droger en daar laat ik het vaak ook gewoon inliggen en leef uit de droger door er elke dag schoon ondergoed en 'n handdoek uit te pakken

woensdag 27 augustus 2008 om 21:31
Ik heb 2 wasmanden, in een soort "hok" bij de slaapkamer (de wasmand moet wel in de buurt staan van waar ik me uitkleed; ik ben te laks om er een eind mee te gaan lopen om het in de mand te doen, dan belandt het ergens in een stapel op de grond vrees ik). In eentje gaan alle handdoeken en beddengoed, in de andere alle kleren. Ik sorteer als ik ga wassen (handdoeken was ik samen, beddengoed gaat in 1 machine en kleren sorteer ik op kleur). Ik loop dan met een berg was onder mijn arm van de wasmand naar de wasmachine.
Ik heb geen droger, dus alles gaat na het wassen op wasrekken. Van het wasrek gaat het of direct de kast in, of direct aan als ik geen tijd heb gehad om te vouwen en/of te strijken.
Ik heb geen droger, dus alles gaat na het wassen op wasrekken. Van het wasrek gaat het of direct de kast in, of direct aan als ik geen tijd heb gehad om te vouwen en/of te strijken.
woensdag 27 augustus 2008 om 21:53
ik heb er vier. Eentje boven in de slaapkamer, daar gaat gewoon alles in. Als die vol is neem ik hem mee naar beneden, of kieper ik de zooi de trap af. Soms heb ik nog een vouwkratje boven staan en dan gooi ik het daar in.
Beneden bij de wasmachine staan drie manden, licht, bont en heet. Ik vertik het om meer uit te sorteren, en dit werkt prima. In de winter draai ik heel soms nog een wolwas, als mijn fijne dikke mooie truien in gebruik zijn. Maar ik sorteer dus de boel af en toe uit beneden, en als er eentje vol is, kieper ik die was in de machine. Met een vouwkrat gaat het dan richting tuin of droogrek, daarna met zo'n zelfde krat naar boven. Aan strijken doe ik nauwelijks, aan vouwen als ik er tijd voor heb. Mocht ik mijn kratjes eerder nodig hebben, kiep ik de was op het logeerbed. Brilliant systeem, al zeg ik het zelf
Beneden bij de wasmachine staan drie manden, licht, bont en heet. Ik vertik het om meer uit te sorteren, en dit werkt prima. In de winter draai ik heel soms nog een wolwas, als mijn fijne dikke mooie truien in gebruik zijn. Maar ik sorteer dus de boel af en toe uit beneden, en als er eentje vol is, kieper ik die was in de machine. Met een vouwkrat gaat het dan richting tuin of droogrek, daarna met zo'n zelfde krat naar boven. Aan strijken doe ik nauwelijks, aan vouwen als ik er tijd voor heb. Mocht ik mijn kratjes eerder nodig hebben, kiep ik de was op het logeerbed. Brilliant systeem, al zeg ik het zelf