Waar staan jullie wasmanden?

woensdag 27 augustus 2008 om 20:37
Vanavond nog maar ween eens een wasje weggewerkt, en het viel me eigenlijk op dat ik geen vaste plek heb voor mn wasmanden. Ik heb wel netjes 2 hoge rieten wasmanden op de overloop staan, 1 voor bonte en 1 voor witte, maar vaak zitten die al/nog vol met wasjes die eigenlijk nergens anders bij passen. Dus beland mn was op de vloer, of in een van de 'losse' plastic wasmanden. Die gaat vervolgens mee naar de bijkeuken, waar de wasmachine staat. De was die in de mand zit maar net niet meer in de machine past beland ernaast, met als gevolg dat ik naar mijn idee altijd overal was heb liggen. (ik ws nogal vaak, heb geen reuk, en omdat ik niet aan mezelf en de frisheid van mn kleren wil gaan twijfelen gaan de shirtjes net ietsje vaker in de was dan mss noodzakelijk is, en met een dochter die heel graag zelf wil eten, maar waarbij dit nog niet alijd goed lukt blijft de machine ook wel draaien) Was eigenlijk benieuwd naar wat voor systeem jullie hebben, of welke goeie ideeen
woensdag 27 augustus 2008 om 23:56
als je aan sommige mensen vraagt hoe t is zeggen ze vaak druk druk.
als iedereen van die ingewikkelde systemen heeft voor de was dan snap ik waar ze t druk mee hebben.
ik heb 1 was mand een prachtige witte plastico van zo,n 12 jr oud.
staat in de bijkeuken kast naast de wasmachien.
nu ik dit tik hoor ik m draaien dus m,n man heeft hem/haar aangezet.vaak als ik s,morgens uit bed kom draait de droger of de schone was ligt in de kast.
nee, m,n vent is niet te huur ik hou m zelf.
als iedereen van die ingewikkelde systemen heeft voor de was dan snap ik waar ze t druk mee hebben.
ik heb 1 was mand een prachtige witte plastico van zo,n 12 jr oud.
staat in de bijkeuken kast naast de wasmachien.
nu ik dit tik hoor ik m draaien dus m,n man heeft hem/haar aangezet.vaak als ik s,morgens uit bed kom draait de droger of de schone was ligt in de kast.
nee, m,n vent is niet te huur ik hou m zelf.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
donderdag 28 augustus 2008 om 06:58
Ik heb 1 wasmand (plastic met deksel) en die staat in mijn kledingkast (zo'n megakast met schuifdeuren). Vroeger had ik er 2 (metaal met een deksel) en die stonden in de badkamer. Ik vind het nu echter zonde van de ruimte om een wasmand in de badkamer te zetten, dus we gooien onze vuile kleding gewoon in de slaapkamer in de wasmand.

donderdag 28 augustus 2008 om 07:36
donderdag 28 augustus 2008 om 07:44
Ohh wat voel ik me simpel met maar één wasmand in de badkamer!
Daar gooien we alles in, behalve sportkleding anders gaat alles zo meuren.
Als ik ga wassen, bijna elke dag, dan ga ik sorteren, allemaal hoopjes in de badkamer.
De meeste was gaat op 30 graden, sportkleding op 40 graden lang progamma en handdoeken en beddegoed op 60 graden lang progamma.
Daar gooien we alles in, behalve sportkleding anders gaat alles zo meuren.
Als ik ga wassen, bijna elke dag, dan ga ik sorteren, allemaal hoopjes in de badkamer.
De meeste was gaat op 30 graden, sportkleding op 40 graden lang progamma en handdoeken en beddegoed op 60 graden lang progamma.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
donderdag 28 augustus 2008 om 07:50
ik heb er 3.
1 in mijn dochters kamer want die kleed haar eigen daar om.
die brengt ze af en toe naar beneden. meestal als ze geen schone kleren meer heeft.
en 2 in de badkamer waar de droger staat. de wasmachine staat 2 meter verder in de keuken.
op onze kamer belanden de kleren meestal vuil in stapeltjes naast het bed. regelmatig neem ik mijn stapel mee naar beneden.
man doet dat ook af en toe zelf omdat ik het anders niet was. hij trekt kleding nl vaak 1 dag aan en dan laat hij het weer ff liggen. geen zin om dat bij te houden wat wel en niet gedaan hoeft.
was sorteren doe ik niet. pas als ik ga wassen. gewone kleding vaak op 30.
werkkleding wisselt. de ene keer als ik weinig gewoon heb of het moet echt schoon bij de gewone en anders bij de handdoeken.
handdoeken, vaatdoekjes, beddegoed etc. op 90 gr.
ik ga wasssen als ik weinig kleding heb meer liggen. heb neit zoveel dus redelijk vaak dus.
1 in mijn dochters kamer want die kleed haar eigen daar om.
die brengt ze af en toe naar beneden. meestal als ze geen schone kleren meer heeft.
en 2 in de badkamer waar de droger staat. de wasmachine staat 2 meter verder in de keuken.
op onze kamer belanden de kleren meestal vuil in stapeltjes naast het bed. regelmatig neem ik mijn stapel mee naar beneden.
man doet dat ook af en toe zelf omdat ik het anders niet was. hij trekt kleding nl vaak 1 dag aan en dan laat hij het weer ff liggen. geen zin om dat bij te houden wat wel en niet gedaan hoeft.
was sorteren doe ik niet. pas als ik ga wassen. gewone kleding vaak op 30.
werkkleding wisselt. de ene keer als ik weinig gewoon heb of het moet echt schoon bij de gewone en anders bij de handdoeken.
handdoeken, vaatdoekjes, beddegoed etc. op 90 gr.
ik ga wasssen als ik weinig kleding heb meer liggen. heb neit zoveel dus redelijk vaak dus.
donderdag 28 augustus 2008 om 07:51
Ik heb in de wasruimte op zolder vijf wasmanden staan:
1 voor de blauw/zwart/donkere was
1 voor de rood/roze/paars/oranje enzo was
1 voor de fijne was, als zijde, wol, etc. (eventueel nog onder te verdelen in hand- en machinewas)
1 voor de lichte/witte was
1 voor de hete was
En dan nog een lege (kleine) mand, waarin man en kinderen tijdelijk wat was gooien tot ik het sorteer. (Inderdaad, ook ik ben zo'n pietlut die denkt dat het beste te kunnen)
1 voor de fijne was, als zijde, wol, etc. (eventueel nog onder te verdelen in hand- en machinewas)
1 voor de hete was
En dan nog een lege (kleine) mand, waarin man en kinderen tijdelijk wat was gooien tot ik het sorteer. (Inderdaad, ook ik ben zo'n pietlut die denkt dat het beste te kunnen)
donderdag 28 augustus 2008 om 10:23
Ik heb een washok op de eerste verdieping met een wasmachine, droger, 1 wasmand en 1 strijkmand die beide altijd overvol zijn. Ik heb nogal de gewoonte om de was niet meteen uit de droger te halen en als er dan een nieuwe in moet dan gooi ik alles op een grote hoop in de strijkmand tot ik tijd heb om te vouwen of strijken. Het is een geluk dat de deur van het washok dicht kan. Ik sorteer de was trouwens gewoon op het moment dat het de machine in gaat. Ik zie toch wel het verschil tussen een handdoek en een spijkerbroek????
Dus mijn wasmand is redelijk netjes, want ik was regelmatig, maar mijn strijkmand is een drama. Gelukkig strijkt mijn moeder 1x in de zoveel tijd voor me.
Dus mijn wasmand is redelijk netjes, want ik was regelmatig, maar mijn strijkmand is een drama. Gelukkig strijkt mijn moeder 1x in de zoveel tijd voor me.
donderdag 28 augustus 2008 om 14:22
Ik heb maar 1 mand, zo'n metalen. En die mand daar kan net zo veel in als in de machine, dus als hij vol is moet ik wassen en dan was ik meteen alles. Witte kleding heb ik nauwelijks dus die hou ik dan eventueel achter voor een sporadische witte was. Beddegoed gaat direct van het bed af de machine in en hoeft dus niet eerst in een mand.
Niet echt een systeem dus maar wel overzichtelijk.
Nee, dan mijn vriend... Die heeft twee heel grote manden, een in de gang en een op de slaapkamer. Maar de was ligt meestal óp de manden of in de badkamer. Hij is altijd alles kwijt en wat je in de manden gooit wordt niet schoon, maar verdwijnt spoorloos voor minstens drie maanden...
Nee, wat dat betreft is hij geen huishoud-genie!
Niet echt een systeem dus maar wel overzichtelijk.
Nee, dan mijn vriend... Die heeft twee heel grote manden, een in de gang en een op de slaapkamer. Maar de was ligt meestal óp de manden of in de badkamer. Hij is altijd alles kwijt en wat je in de manden gooit wordt niet schoon, maar verdwijnt spoorloos voor minstens drie maanden...
Nee, wat dat betreft is hij geen huishoud-genie!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
donderdag 28 augustus 2008 om 14:29
Ik heb er 3, op elke slaapkamer 1, dus een neutrale bij ons, roze bij dochter en klangroene bij zoon.
1 of 2 maal in de week kiepr ik ze allemaal in 1 en dan gooi ik alles voor de wasmachine op de grond om te sorteren:
witte was, donkere, bonte, handdoek en fijnwas. en dan nog de was die op de hand gaat, gelukkig heb ik naast mijn grote wasmachine ook een grote droger en twee wasbakken!
Ja, 2 kinderen en man die rugbied (dus zelfs op onderbroeken grasvlekken) en dan mijn eigen bescheiden inbreng natuurlijk ook nog!
Heb inmiddels wel zo'n mega moderne strijkbout, dus na alle was gaat alles (behalve ondergoed, sokken en handdoeken) nog even onder de bout en dan ruim ik alles weer op in de wasmand die als verzamelmand naar boven ging.
Heerlijk alles georganiseerd!
klinkt wel heeeel mutserig niet?
K vin t gewoon lekke!
1 of 2 maal in de week kiepr ik ze allemaal in 1 en dan gooi ik alles voor de wasmachine op de grond om te sorteren:
witte was, donkere, bonte, handdoek en fijnwas. en dan nog de was die op de hand gaat, gelukkig heb ik naast mijn grote wasmachine ook een grote droger en twee wasbakken!
Ja, 2 kinderen en man die rugbied (dus zelfs op onderbroeken grasvlekken) en dan mijn eigen bescheiden inbreng natuurlijk ook nog!
Heb inmiddels wel zo'n mega moderne strijkbout, dus na alle was gaat alles (behalve ondergoed, sokken en handdoeken) nog even onder de bout en dan ruim ik alles weer op in de wasmand die als verzamelmand naar boven ging.
Heerlijk alles georganiseerd!
klinkt wel heeeel mutserig niet?
K vin t gewoon lekke!
donderdag 28 augustus 2008 om 14:37
ik ben niet van het sjouwen met vuile was, dus onze wasmanden staan naast de wasmachine in de badkamer. We hebben van die ikea opvouw dingen (kun je makkelijk oppakken en meenemen, ook met was erin). Eentje voor de vuile was, eentje voor de schone was (die voor de schone was staat opgevouwen achter de andere, dus neemt niet echt ruimte in beslag). Als we gaan wassen sorteren we gewoon wat er in de wasmand ligt, dat gaat zo de machine in.
Het enige moment waarop het "mis" gaat is wanneer er schone was uit de machine komt (nat) en er nog was in beide manden ligt (in de ene mand vuil en in de andere mand schoon, maar droog). maar goed.....dat overleven we ook wel weer.
Het enige moment waarop het "mis" gaat is wanneer er schone was uit de machine komt (nat) en er nog was in beide manden ligt (in de ene mand vuil en in de andere mand schoon, maar droog). maar goed.....dat overleven we ook wel weer.
donderdag 28 augustus 2008 om 14:40
quote:Missdemeanor schreef op 28 augustus 2008 @ 07:51:
1 voor de hete was
En dan nog een lege (kleine) mand, waarin man en kinderen tijdelijk wat was gooien tot ik het sorteer. (Inderdaad, ook ik ben zo'n pietlut die denkt dat het beste te kunnen)Lijkt mij erg handig, vooral als je een gezin hebt (wij zijn nog maar met z'n 2en) maar ik heb hier echt geen ruimte voor!
1 voor de hete was
En dan nog een lege (kleine) mand, waarin man en kinderen tijdelijk wat was gooien tot ik het sorteer. (Inderdaad, ook ik ben zo'n pietlut die denkt dat het beste te kunnen)Lijkt mij erg handig, vooral als je een gezin hebt (wij zijn nog maar met z'n 2en) maar ik heb hier echt geen ruimte voor!
donderdag 28 augustus 2008 om 14:40
Wij hebben drie wasmanden, 1 in het washok voor handdoeken, beddegoed en keukenspul, 1 voor vriend en 1 voor mij op onze slaapkamer. Sorteren op bont en wit en zo doen we niet; een van ons besluit meestal om een was te draaien en haalt dan uit de wasmand van de ander bijpassende kleuren om de wasmachine vol te krijgen. Slaapkamer ligt trouwens naast het washok, dus da's makkelijk...
Kleding was ik op 40 graden, beddegoed en handdoeken op 60.
Kleding was ik op 40 graden, beddegoed en handdoeken op 60.
donderdag 28 augustus 2008 om 14:42
Ik heb twee wasmanden. Een metalen met dekels in de badkamer en een in de bijkeuken. Daargaat alles in! af en toe de wasmand op de badkamer legen in de bijkeuken. Als deze vol is (hij is lekker groot) dan kan de wasmachiene wel weer aan.
oja en twee 'open' wasmanden om de schone was in te doen en de stijkwas enzo
oja en twee 'open' wasmanden om de schone was in te doen en de stijkwas enzo
donderdag 28 augustus 2008 om 15:38
Wij hebben 1 wasmand op de slaapkamer en een sorteerkratje. Als we een opruimbui hebben gooien we alle losliggende kleding in de mand want er slinger hier nog wel eens iets rond. Ook hebben we allebei een kruk om gedragen kleding op te leggen als het nog niet was-rijp is.
In het weekend word alles op de gang gesorteerd en evt aangevuld met krukspul en gewassen.
Als we meer plek hebben wil ik graag 2 mooie houten of rieten bakken (met wasbare waszak) en 2 nieuwe sorteermanden.
In het weekend word alles op de gang gesorteerd en evt aangevuld met krukspul en gewassen.
Als we meer plek hebben wil ik graag 2 mooie houten of rieten bakken (met wasbare waszak) en 2 nieuwe sorteermanden.
donderdag 28 augustus 2008 om 16:13
donderdag 28 augustus 2008 om 16:17
donderdag 28 augustus 2008 om 16:37
donderdag 28 augustus 2008 om 17:47
In de badkamer staan 2 wasmanden. 1 voor de kleding en 1 voor de handdoeken. Beneden in de bijkeuken waar ook de wasmachine staat staan ook 2 wasmanden, (die van Ikea) 1 voor droge was zoals kleding, slabbetjes, beddengoed e.d. en 1 voor handdoeken, theedoeken en vaatdoekjes.
Ik vind het ideaal. Maar alles op zolder lijkt me ook wel prettig.
Ik vind het ideaal. Maar alles op zolder lijkt me ook wel prettig.
...
donderdag 28 augustus 2008 om 23:14
vrijdag 29 augustus 2008 om 19:22
vrijdag 29 augustus 2008 om 19:30

vrijdag 29 augustus 2008 om 19:42
Haha wat een leuk onderwerp
bij ons staat er in de badkamer 1, op de slaapkamer van de jongens ook 1.
Dus heb er 3 totaal.
maar de sportkleren belanden meestal op een hoop in de badkamer omdat er iedere dag wel een "sport" was gedraaid wordt.
Vriendlief sport of geeft iedere dag les. De jongens ook bijna iedere dag. Naja iedere dag 1 en ik loop 3 x en sport ook nog 1 dag. Dus om die vochtige kleren bij die andere te doen vind ik vies.
bij ons staat er in de badkamer 1, op de slaapkamer van de jongens ook 1.
Dus heb er 3 totaal.
maar de sportkleren belanden meestal op een hoop in de badkamer omdat er iedere dag wel een "sport" was gedraaid wordt.
Vriendlief sport of geeft iedere dag les. De jongens ook bijna iedere dag. Naja iedere dag 1 en ik loop 3 x en sport ook nog 1 dag. Dus om die vochtige kleren bij die andere te doen vind ik vies.