Hooggevoelig. Wie ook?

27-05-2015 15:21 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oei. Berg je maar voor de antwoorden...
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik ook. Net als alle vrouwen in de rest van de wereld.
Ik herken me in veel punten van hooggevoeligheid, maar heb het nooit officieel laten testen. Sinds ik ben gestopt met werken heb ik veel minder last van klachten die gerelateerd zijn aan HSP
Ik zet vast de popcorn klaar, want de openbare lynchpartij gaat aanvangen.

TO, hier wordt hoogbegaafdheid niet geaccepteerd, dus berg je maar.
Wat is het verschil tussen jou en iemand die niet hooggevoelig is? Als je info opzoekt over hsp dan zie je altijd van die symptomen die iedereen kan hebben. Bij jou is het door een arts vastgesteld dus ben benieuwd.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Oh jee....
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 27 mei 2015 @ 15:23:

Oei. Berg je maar voor de antwoorden...Ik was wel van plan om een 'serieus' topic te openen . Maar ik heb daar idd niet zo bij stilgestaan. We zien wel wat het gaat worden.
Vastgesteld? Door wie? Door een echte arts? Dat lijkt me stug.

Hooggevoeligheid is een modeterm voor mensen die denken dat ze zich in kunnen leven in een ander en stemmingen aan kunnen voelen terwijl het eigenlijk gewoon zeurkousen zijn waar iedereen maar rekening mee moet houden.
quote:Bumba1985 schreef op 27 mei 2015 @ 15:28:

Ik herken me in veel punten van hooggevoeligheid, maar heb het nooit officieel laten testen. Sinds ik ben gestopt met werken heb ik veel minder last van klachten die gerelateerd zijn aan HSP

Er bestaan geen officiële testen. Het is ook niet een officieel iets.

Succes ermee TO.
Er is een reden dat hier bijna geen topics over zijn..
Da's wel een heel snelle meltdown. Te hooggevoelig voor kritiek (niet lullig bedoeld)?
quote:Doreia schreef op 27 mei 2015 @ 15:29:

Ik zet vast de popcorn klaar, want de openbare lynchpartij gaat aanvangen.

TO, hier wordt hoogbegaafdheid niet geaccepteerd, dus berg je maar.

Hoogbegaafd ook nog? Ik dacht "alleen" hooggevoelig. Oh nee die twee gaan hand in hand natuurlijk.

Ik zou zeggen, kijk hier eens naar
Oh was ik te laagsensitief?

Waarom moet iedereen zo nodig een stempeltje hebben tegenwoordig. Is normaal niet meer genoeg?
quote:nessemeisje schreef op 27 mei 2015 @ 15:30:

Hooggevoeligheid is een modeterm voor mensen die denken dat ze zich in kunnen leven in een ander en stemmingen aan kunnen voelen terwijl het eigenlijk gewoon zeurkousen zijn waar iedereen maar rekening mee moet houden.Gelet op deze eerste reacties zal ik er ook niet mee door gaan. Maar als je je er eens echt goed in verdiept dan kom je er achter dat echt niet iedereen hetzelfde hiermee omgaat en zich als 'slachtoffer' of 'zeurkous' profileert en echt niet allerlei zweverige dingen en stemmingen voelt.
quote:nessemeisje schreef op 27 mei 2015 @ 15:30:

Hooggevoeligheid is een modeterm voor mensen die denken dat ze zich in kunnen leven in een ander en stemmingen aan kunnen voelen terwijl het eigenlijk gewoon zeurkousen zijn waar iedereen maar rekening mee moet houden.Hmm, dat vind ik wel een beetje kort door de bocht, hoor.... Ik heb vrij veel contact met mensen die hooggevoelig zijn of in elk geval ervaren dat ze gevoeliger zijn dan anderen en eigenlijk hoor ik ze nooit over die onderwerpen die jij noemt. Natuurlijk zitten er zeikerds bij, maar die heb je overal natuurlijk! Net als mensen die vinden dat je rekening met ze moet houden omdat zij het veel zwaarder hebben dan anderen... Dat is niet aan hooggevoelige mensen voorbehouden
Toch 11 minuten volgehouden!
Zo, dat was snel
quote:nessemeisje schreef op 27 mei 2015 @ 15:35:

Oh was ik te laagsensitief?

quote:annemoon1122 schreef op 27 mei 2015 @ 15:37:

[...]

Gelet op deze eerste reacties zal ik er ook niet mee door gaan. Maar als je je er eens echt goed in verdiept dan kom je er achter dat echt niet iedereen hetzelfde hiermee omgaat en zich als 'slachtoffer' of 'zeurkous' profileert en echt niet allerlei zweverige dingen en stemmingen voelt.Maar je wilt jezelf wel graag profileren als hoogsensitief, ondanks dat er geen reguliere en zichzelf respecterende arts (echte arts) is die een dergelijk etiket uitdeelt.
TO heeft ook hooggevoelige teentjes?
nog steeds geen verbod op weghalen van de OP?

heb ik zelf weer uit moeten zoeken waar het over ging
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:prik schreef op 27 mei 2015 @ 15:42:

TO heeft ook hooggevoelige teentjes?Daar zit die hooggevoeligheid sowieso snel in. Misschien heeft de pedicure de hooggevoeligheid wel vastgesteld.
Ja Meds en Yasmijn hier van het forum zijn ook hooggevoelig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven