Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Ik kreeg gisteren 1 kaartje en vandaag 3. Vandaag ook nieuwe postzegels binnen en weer blij mee
Later is nu
Het is rustig hier! Komt natuurlijk ook door mijzelf. :-)

Vandaag bezig met het sturen van kaartjes. Ik mag er 8, maar weet niet of ik dat ook ga doen.

Kaart nummer 1: Amerika, een waar is Wally kaart.

Kaart nummer 2: Een kattenkaart een kaart voor homoacceptatie (was een keer een boomerangkaartje) naar een Noorse homo. Ik kan het niet over mijn kaart verkrijgen een gratis kaartje naar iemand te sturen. Dus in een enveloppe 2 kaartjes gedaan.

Kaart nummer 3: Gaat naar Nederland, iemand die any card wil. En dat is ook het enige dat in haar profiel staan. Die krijgt een happy postcrossing kaartje.

Kaart nummer 4: Zuid-Afrika, naar iemand die zegt ook Netherlands te spreken... Ik ga maar voor Engels vermoed ik. Hier gaat een toeristisch kaartje van de stad naar toe.

Kaart nummer 5: Spanje it is. Ook een toeristisch kaartje, dit keer van Nederland

Kaart nummer 6: Rusland. Hier gaat een kaartje heen van een oude kaart van Europa.

Nu vind ik het wel even weer genoeg :-). Ook al postzegels besteld en ik ga straks proberen mijn kaarten te ordenen.
It ain't me
Oh leuk, een oude kaart van Europa. Waar haal je die, Cocomo?

Ik stuur wel gratis kaartjes, als ik vind dat ze bij het profiel passen. Vaak worden de kaartjes uit de Flow heel goed ontvangen, maar die zijn wel 'gratis' natuurlijk (tussen '..', omdat er een dure Flow voor gekocht moet worden )

Ik wilde gisteren ook adressen trekken, maar was eigenlijk met wat anders bezig en heb deze week geen tijd meer om te schrijven. Toch maar niet gedaan dus. Maar m'n nieuwe postzegels liggen te branden in het laatje, zeg maar Ik heb trouwens de trouwzegel van Wim en Max 3x, ook de geboortezegel van Amalia weer. Vind ik zo zonde om die 'kapot' te maken voor versturen, want er zit een hele brede rand omheen met allemaal informatie.
Later is nu
Kijk, als jij er bent kom, ik ook even langs

Heb jij nog een kaart naar Duitsland onderweg, Cocomo, of trok je ook al geen Duitsland? Ik heb Duitsland weer eens aangezet en toen ik in het weekend 1 adres trok, trok ik tot mijn grote verbazing USA en niet Duitsland. Dat terwijl ik al weken verwachtte USA te trekken (die komen bij mij altijd als daar niets naar onderweg is) en dat gebeurde ook al bijna niet. Nieuwe postcrossingraadsels

Gisteren heb ik me uitgeleefd met Photoshop en twee eigen kaarten gemaakt. Een singleview met hét stadsgezicht van mijn stad (daar bestaat voor zover ik weet maar een officiele kaart van en die vind ik van slechte kwaliteit) en een foto van 2 ruiters op het strand die ik zelf heel mooi vind. Nu nog wahcten tot ze klaar zijn en ik ben benieuwd!
Oh leuk, Snorhaar!

Mijn zelfgemaakte kaartje van het stadion is inmiddels door al/slechts 1 ontvanger gefavoriet
Later is nu
@Snorhaar, ik heb nog een kaart naar Duitsland onderweg, al 10 dagen. Meestal houdt postcrossing daar niet echt rekening mee. Het komt best vaak voor dat ik naar de grote landen toch 2 kaarten onderweg heb, zoals Duitsland en Rusland.

@Dreamer, ik heb kaarten gekocht op: happy-postcrossing.nl en dan een kaartenset. Naja, meedere, maar onder andere die met oude kaarten.
It ain't me
Ik ga gelijk kijken, Cocomo. Ik zoek ook nog een bepaald kaartje, dat ik nergens kan vinden.
Later is nu
Oké.. ik heb dus een setje en een boekje in mijn winkelmandje liggen.. echt erg, die site.. In elk geval met de kaart die ik zocht, dat scheelt. Ik verwachtte een 'map' van Europa, maar je hebt gewoon een oud Europa kaartje Cocomo?

Overigens vraag ik me af wie die site beheert, aangezien Groningen er wel heel bekaaid afkomt met 1 kaartje.
Later is nu
Volgens mij is het adres in Friesland, dus dat wij er bekaaid vanaf komen snap ik wel

Ik had postcardbook cards gekocht. Maar is nu niet meer voorradig zag ik.

Vette site he, ben mij de vorige keer ook te buiten gegaan.
It ain't me
Kaarten besteld, nog wat stickertjes erbij, afgemeld, niet meer naar kijken. Wat een 'hebbe hebbe' site is dat zeg. Pff.. Heerlijk
Later is nu
quote:Cocomo schreef op 26 mei 2015 @ 13:45:

Volgens mij is het adres in Friesland, dus dat wij er bekaaid vanaf komen snap ik wel

Ik had postcardbook cards gekocht. Maar is nu niet meer voorradig zag ik.

Vette site he, ben mij de vorige keer ook te buiten gegaan.Ik heb zo'n boekje met chocoladekaartjes gekocht. Om op te vreten
Later is nu
Nu trek ik Nederland en weer niet Duitsland, wonderlijk!

Kreeg net een hele blije hurray uit de Oekraine, met veel enthousiasme over de kaart en de postzegels en veel uitroeptekens. Alleen zo jammer dat als mensen op mijn verhaaltje reageren, ik nooit meer weet wat ik erop had geschreven
Haha, dat heb ik ook wel, Snorhaar. En soms reageer ik op andermans verhaal en dan vraag ik me af of zij het nog weten

Ik kreeg een hele blije hurray uit Canada.
Later is nu
Ik moest net keihard lachen.

Ik kreeg een kaartje van een restaurant in Houston Texas.

ik zie de postzegel en die is uit Canada.

Achter op de kaart staat geschreven:

Here's a card from Texas, I've never been there.

Niet eens een naam. Ik kijk op zijn profiel. Leeg! Lol

Ik zoek het restaurant op.

22 jaar geleden failliet gegaan.

Heerlijk!!!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Dat is wel heel grappig, Olla ... dat kaartje had hij speciaal voor jou bewaard

Het meisje uit Taiwan, met het zo goed als lege profiel dat zegt:

Hello~~nice to meet you !!!

Happy postcrossing ^_^

registreerde gisteren haar kaartje en de hurray had als tekst:

“Hello nice to meet you^^

Welcome to Taiwan!!!”

ik vermoed dat ze weinig Engels kan

Het kaartje is gelukkig favoriet gemaakt door iemand uit Polen..

Verder stromen de blije hurray's binnen, zojuist nog ééntje uit Belarus:

привет! Спасибо за такую великолепную открытку! Лена.

maar de rest is wel echt blij hoor. Of in elk geval 'heel dankbaar'.

Ik kreeg een kaartje van een vrouw en van een man uit Belarus, die bijna dezelfde naam hebben en een kaartje uit Finland.

De kaartjes die ik besteld had zijn binnen, de choccoladekaartjes zien er heerlijk uit.. de stickers zijn ook zó leuk!

Afijn.. het gaat goed dus, er zijn nog maar 5 kaartjes onderweg
Later is nu
Hahahaha, die tekst uit Belarus!

Google translate, iemand? Lol
quote:O.L.L.A schreef op 28 mei 2015 @ 18:49:

Hahahaha, die tekst uit Belarus!

Google translate, iemand? Lol

Ik dacht dat ik het niet kon, maar dit zegt Google: "Hi ! Dank je wel voor zo'n groot briefkaart !"

volgens haar profiel spreekt ze Engels. Zal ik haar een berichtje in het Nederlands sturen?

Vandaag 5 kaarten verstuurd:

Een Giraffe naar de USA, iemand die giraffes spaart, hoe leuk

Een monopolykaart naar Finland, iemand die leuke kaarten wil, originele, mag van je stad en een vreemde vorm en ohja.. geen dubbele.. ze heeft meer dan 5000 ontvangen en inderdaad tussen de 146 Nederlandse zaten dubbelen.

Het station met Peerd naar een jongetje van 10 in Oekraïne

Een schilderij van de Ovale zaal van het Teylersmuseum naar Polen. Ze is al in Nederland geweest en studeert veel biologie

als laatste Buurman, van Buurman en Buurman, die zich eens achter de oren krabt naar een leeg profiel in Italië. 46 ontvangen, geen favorieten.

Dus.. heb gewoon steeds een adres getrokken, geschreven en gekeken of ik zin had in nog een adres.
Later is nu
Ik heb een verstuur stop tot na mijn vakantie. Ongeveer een maandje dus.

Mijn postzegels zijn op.

Wil zo graag een adres aanvragen maar ik doe het niet, ik doenhet niet haha

Wat een leuke kaarten verstuur jij, Dreamer!
Dankje Olla!

Wanneer ga je waarheen op vakantie of heb je een postcrossingvakantie ivm geen postzegels?
Later is nu
Ik ga 13 juni voor twee weken naar Haworth.

Wil mijn geld nu lekker gebruiken voor de vakantie en daar een hoop kaarten kopen.
Ik heb even stilgestaan met kaartjes schrijven, heb er heel veel zin in maar weinig tijd. Verder heb ik ook nog twee brieven liggen waar ik ook op wil reageren dus die wil ik eigenlijk eerst doen. Misschien vanavond…

(heb wel weer 2 sollicitatiebrieven geschreven, en 1 keer op gesprek geweest en 2 keer afgewezen haha)

Heb wel wat kaartjes gekregen, eergisteren onder andere een hele mooie kaart van Degas, een van mijn favoriete kunstenaars! Staat niet op mijn profiel dus was puur toeval, echt heel leuk!

Ook weer een kaartje van james bond gisteren, die gaat mijn man vanavond zien, vind hij altijd heel leuk. Ik ben blij dat ik dat op mijn profiel heb gezet, hij wordt er nu ook echt in betrokken.

Olla wat een kaart, zo vreemd dat hij heel bijzonder wordt, er klopt helemaal niets aan hahahaha.

En alvast fijne vakantie!!

Dreamer wat leuk een monopoly kaart! En buurman en buurman… jij hebt echt leuke kaarten! Komen die uit een voorraad of heb je een hele leuke kaartenwinkel? Misschien moet ik toch eens komen shoppen in het noorden…
Rosekapje: Buurman en Buurman zat vorig jaar (of jaar daarvoor?) in de serie van de kinderpostzegels. De monopolykaart heb ik bij het VVV gekocht. Sja.. wij hebben straten in het spel he.. die hebben ze gewoon uitvergroot, logootje opgeplakt, kloar.

Maar ik heb inmiddels dus wel een hele grote voorraad, maar ik kwam er achter dat ik toch alweer door de afbeeldingen van Stad heen ben.

Wel leuk, trouwens, ik had een kaartje van onze stad van voor de oorlog gestuurd, een aantal gebouwen die erop staan zijn er niet meer en kreeg als reactie dat een oud Chinees gezegde zegt "voordat er wat nieuws kan komen, moet het oude eerst afgebroken".. Mooi hoor!
Later is nu
oooh heel leuk! ik hou van gezegdes en motiverende quotes enzo, heb ook op mijn profiel staan dat ze zoiets kunnen schrijven als ze niets weten te vertellen.
Een kaartje naar Belarus na 118 geregistreerd met een lege hurray.
Later is nu
Tsss, onbegrijpelijk die lege hurrays! Zo moeilijk is "thank you" toch niet?

Ik had ook een lege hurray van een 15-jarige Tsjech. En ik had nog wel een leuk passend kaartje gestuurd.

Hopelijk krijg ik nu ook zelf weer wat kaarten, want ik heb intussen een tegoed van 14 opgebouwd! Mijn postbus blijft angstvallig leeg. Er schijnen wat wilde stakingen bij de Deutsche Post te zijn (er moet toch iemand staken nu de treinen weer rijden!), dus misschien dat het daaraan ligt. De postbodes fietsen wel gewoon rond.

Mijn zelfontworpen kaarten waren heel snel klaar deze keer. Alleen ik vond de kwaliteit niet zo geweldig. Ik denk dat de drukmachine niet goed ingesteld was, want je kon zien dat het rood en groen niet goed overlapte. Gelukkig mocht ik ze teruggeven om die reden en nu wacht ik op hopelijk betere afdrukken. Ik had al twee adressen getrokken waar ik van iedere kaart een exemplaar naar toe zou kunnen sturen! Nu nog een beetje geduld oefenen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven