Welke soort vis is dit?

28-05-2015 20:07 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter ging spelen bij een vriendinnetje en kreeg 4 visjes mee naar huis. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik weet niet wat voor soort visjes het zijn en hoe we ze dus moeten verzorgen. Ze zijn ieniemini en een beetje oranje-doorzichtig. Hieronder twee linkjes met (wazige) foto!

http://imgur.com/HWmrLOe

http://imgur.com/HoTHd8o
Kun je het niet vragen aan de ouders van het vriendinnetje? Ik neem aan dat zij meer van dit soort vissen hebben.

Baby guppies?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Guppies?
Die bolle oogjes doen me denken aan sluierstaartjes maar ik zie geen uitwaaierend staartje. Sluierstaartjes hebben dezelfde verzorging nodig als goudvissen.
verba volant, scripta manent.
Ze hebben ook wel iets van een garnaal.
verba volant, scripta manent.
Lijken inderdaad op guppies.
quote:Promethium schreef op 28 mei 2015 @ 20:09:

Kun je het niet vragen aan de ouders van het vriendinnetje? Ik neem aan dat zij meer van dit soort vissen hebben.Dat kan ik morgen inderdaad doen, ben ik ook van plan.. Maar zou leuk zijn als de visjes dan ook nog leven. Het is vanavond koopavond dus er zal een aquarium met verwamertje (in geval van guppies) of 'rechthoekige vissenbak' (goudvis/sluierstaart) moeten komen, vertelt google mij. Ze zwemmen nu in een limonadekan..
Jij vind het echt leuk dat je dochter in eens 4 vissen krijgt?

Maar het lijken nog baby visjes van het 1 of ander :-D
De ouders van vriendinnetje bellen om te vragen en ze heel hartelijk (NOT) te bedanken.
Ik denk dat de kans groter is dat het guppen zijn, dan dat het goudvisjes of sluierstaartjes zijn.

Guppen kweken zeer makkelijk en worden dus waarschijnlijker weggegeven.

Ik had er eens vier, en twee weken later 36.

Goudvisjes of sluierstaartjes... die zijn wat uitdagender.
Eerlijk? Ik zou ze nooit gekocht hebben, Derpina. Alleen mag je een gegeven vis niet in de bek kijken he. En dochter wilde al een tijdje een huisdier, dus mooie oplossing.
Dat zijn baby gupjes, die krijgen honderden jongen per keer dus ja daar moeten ze vanaf :P
Ohhh my gosh. Jullie maken me bang. Hoe zorg ik er voor dat wij straks niet 36 of 100 guppies hebben?!
Vrouwtjes van mannetjes scheiden
Ik heb ook eens guppies gekregen van een vriendin. De kat was er gek mee.

Volgens mij kunnen guppies best een etmaal in een limonadekan. Haal je morgen een bak met toebehoren en voer.
.
.
Vrouwtje: iets doorzichtig, bolle buik, kleine staart, 'saaie' kleur:

Mannetje: iets kleiner, fijner gebouwd, mooiere kleur, opvallende en grote staart:

quote:Poepsiewoepsie schreef op 28 mei 2015 @ 20:18:

Eerlijk? Ik zou ze nooit gekocht hebben, Derpina. Alleen mag je een gegeven vis niet in de bek kijken he. En dochter wilde al een tijdje een huisdier, dus mooie oplossing.

Dan hoop ik niet dat ze morgen op hun rug liggen .

"gelukkig" zat er al iets in de planning bij jullie.

Nu nog hopen dat je er over een tijd niet nog meer hebt haha.

Maar ik zou er echt niet blij mee zijn. Nu moet je in eens van alles aanschaffen voor een stel vissen waar je niet voor hebt gekozen. Ik had ze niet mee genomen maar goed waarschijnlijk waren ze hier inmiddels al opgegeten door poezenbeest
Vind het maar raar.. Zo ga je niet met levende wezens om. Zo leer je je kinderen toch niet hoe je dieren moet houden.

Je leest je eerst in dan koop je benodigdheden, ga je namen bedenken laat je je aquarium een paar weken inwerken en dan kunnen er pas vissen in, je kan ze niet in een bak met water gooien, ook gezellig morgen dooie guppys...
100% zeker guppies; honderden jonkies per keer is iets overdreven maar dat je er binnen een kwartaal 100 hebt is zeker niet uit gesloten; voor komen kun je dat idd enkel Door mannetjes en vrouwtjes te scheiden en bovendien moet je er op Letten dat je maar 1 mannetje hebt op drie vrouwtjes anders word het vrouwtje te gestrest Door al die mannetjes die op haar af vliegen de hele dag en daar gaan ze serieus dood aan (ik heb inmiddels al een aantal jaar flink wat guppen)
quote:alinea schreef op 28 mei 2015 @ 20:37:

Vind het maar raar.. Zo ga je niet met levende wezens om. Zo leer je je kinderen toch niet hoe je dieren moet houden.

Je leest je eerst in dan koop je benodigdheden, ga je namen bedenken laat je je aquarium een paar weken inwerken en dan kunnen er pas vissen in, je kan ze niet in een bak met water gooien, ook gezellig morgen dooie guppys...TO heeft ze zelf niet gekocht he, ze heeft ze onverwachts gekregen en wil nu zorgen dat het goed gaat, je aanmerkingen zijn dus nogal misplaatst in deze context.
quote:Promethium schreef op 28 mei 2015 @ 20:42:

[...]

TO heeft ze zelf niet gekocht he, ze heeft ze onverwachts gekregen en wil nu zorgen dat het goed gaat, je aanmerkingen zijn dus nogal misplaatst in deze context.Ik had ze samen met dochter teruggebracht zodat ze blijven leven, geef je gelijk het goede voorbeeld, niemand hoeft mijn kind te gebruiken om overtollige dieren te dumpen.
oke dan geen honderden per keer maar op zijn meest 70, ook al een hele hoop vis

https://www.visaquarium.nl/a/Guppies-zi ... ndbarenden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven