Auto-ongeluk

20-03-2015 00:07 1566 berichten
Dat overkomt mij/mijn kind niet, denk je dan, als je leest over ernstige auto-ongelukken waar kinderen bij zijn betrokken. Nou, valt dat effe tegen. Zo sta ik nog lekker te werken in mijn wasserette, en zo staat mijn wereld op zijn kop. Telefoon: zoon heeft een ongeluk gehad, hij leeft nog. Even later: hij wordt nu afgevoerd met een traumahelikopter, geen idee naar welk ziekenhuis. En weer even later: de politie komt je ophalen om je naar Nijmegen te brengen. Nijmegen. Politie. Oeps. Affijn, wij met gillende sirenes en 160 km/h naar Nijmegen.

Het is nu 36 uur later en zoon doet het best goed. Zijn schedel ligt erbij als een gekraakt eitje, zijn oogkas is gebroken, zijn milt en lever zijn gescheurd en hij heeft een stuk of wat botbreuken. Hij wordt in slaap gehouden en hij ligt aan de beademing, kortom een grote puinhoop. Maar hij leeft, hij is stabiel, en in die 36 uur hebben ze al een paar medicaties kunnen terugdraaien. Zoon heeft ook al een paar keer geprobeerd om wakker te worden, das ook een goed teken. En zijn hersenen zien er wonder boven wonder prima uit, en zwellen ook niet op.

Maar wat een zootje zeg. We zijn nu even thuis, om een schone onderbroek op te halen en zo. En nu ligt ie daar, alleen. De verpleegsters m/v zijn echt hartstikke lief hoor, en voor ons wordt ook heel goed gezorgd. Maar ik wil hem gewoon weer thuis hebben verdomme. Al maakt hij nog zo veel herrie en al wil hij pas om drie uur gaan slapen, het maakt me niks uit. Klotenzooi.
Fijn dat hij lekker veilig thuis is. Hou er rekening mee dat de komende tijd het raar kan zijn in huis en dat iedereen zijn draai weer moet vinden. Je kan in een gat vallen na zo een heftige periode. That too shall pass I
Wat geweldig dat je je zoon weer thuis hebt!

Eindelijk weer compleet. Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje LV ik lees dit topic nu pas, wat een verhaal. Wat is je zoon sterk, en wat gaan jullie er allemaal geweldig mee om. Jullie klinken als een hele gezellige familie.

Heel veel sterkte nog voor de rest van het revalidatie proces
Hoe gaat het nu hij thuis is? Beetje rustiger voor jullie?
Life is short. Eat dessert first.
Nou ja, het was maar op proef hoor, we zijn intussen alweer in Arnhem. Maar het ging geweldig! Poes is naar behoren geaaid en verwend, zoon heeft lekker buiten gespeeld, gewandeld en gegamed, en de wondverzorging liep van een leien dakkie. Enige minpuntje was de schaar: verband moet je niet proberen door te knippen met een keukenschaar die zo bot is als de kont van Sinterklaas. Conclusie van dit experiment: zoon kan prima naar huis, als we maar een nieuwe verbandschaar kopen .

En zus was zoooo lief. Ze had een Welkom Thuis-cadeautje gekocht, en is ook beneden gaan slapen om zoon gezelschap te houden. Was wel fijn voor papa en mij, want wij konden eindelijk eens uitslapen. Ik werd om half elf wakker .

Lopen ging ook prima. Ik had eigenlijk verwacht dat hij de wandeling naar het station vanmiddag nog niet zou redden, maar hij deed het op zijn slofjes. Terwijl hij vanmiddag met papa toch ook al flink gewandeld had. Ik zie er nog van komen dat die rolstoel die we besteld hebben over twee weken weer opgehaald kan worden .

Overmorgen moet ik weer werken, en dan blijf ik verder thuis. Kan ik huishoudsgewijs nog wat puntjes op de i zetten, want na twee maanden afwezigheid is er wel wat achterstallig onderhoud al heeft dochter de boel de laatste weken opmerkelijk goed bijgehouden. Man blijft wel in Arnhem, om zoon gezelschap te houden. En donderdag zeggen we hier de kamer op en komt zoon definitief naar huis, joechei!
Dat klinkt zalig, LV! Nog een paar dagen!
Super zeg! wat fijn voor jullie. Hoe oud is zus (vast overheen gelezen)? Die heeft ook veel voor haar kiezen gekregen. Dat ze het huis heeft bijgehouden! En lief om bij broer te gaan slapen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
De proef is dus prima geslaagd. Wat fijn dat het zo lekker ging. En inderdaad wat een lieve zus!
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Zus is 14. Een echte strontpuber, maar dan wel een strontpuber met het hart op de juiste plaats . En ze heeft het inderdaad ook niet gemakkelijk gehad. Ik geef het je te doen: ineens twee maanden ergens anders moeten wonen(doordeweeks dan) en al je zaakjes zelf moeten regelen. En dan ook nog eens twee ouders die het, zeker in het begin, alleen maar kunnen hebben over je broertje. Maar als ik haar dan vroeg hoe ze dat zelf allemaal beleefde haalde ze haar schouders zeer puberachtig op ende sprak: "logisch he, het is even niet anders". En voor haar broertje is ze er altijd. Zelfs in het ziekenhuis al: een keer is het voorgekomen dat man en ik allebei een paar uur weg moesten en toen heeft zij er al die tijd gezeten. Mocht eigenlijk niet, maar omdat zij zo'n verstandig meisje was maakten ze een uitzondering . Nee echt hoor, soms zou je haar achter het behang plakken maar het is een schat, en ik ben apetrots op haar.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 mei 2015 @ 23:24:

Zus is 14. Een echte strontpuber, maar dan wel een strontpuber met het hart op de juiste plaats . En ze heeft het inderdaad ook niet gemakkelijk gehad. Ik geef het je te doen: ineens twee maanden ergens anders moeten wonen(doordeweeks dan) en al je zaakjes zelf moeten regelen. En dan ook nog eens twee ouders die het, zeker in het begin, alleen maar kunnen hebben over je broertje. Maar als ik haar dan vroeg hoe ze dat zelf allemaal beleefde haalde ze haar schouders zeer puberachtig op ende sprak: "logisch he, het is even niet anders". En voor haar broertje is ze er altijd. Zelfs in het ziekenhuis al: een keer is het voorgekomen dat man en ik allebei een paar uur weg moesten en toen heeft zij er al die tijd gezeten. Mocht eigenlijk niet, maar omdat zij zo'n verstandig meisje was maakten ze een uitzondering . Nee echt hoor, soms zou je haar achter het behang plakken maar het is een schat, en ik ben apetrots op haar.Hier een stille meelezer: wat schrijf je toch heerlijk over allebei je kinderen, je klinkt echt als een ontzettend leuke en lieve moeder. Geen wonder dat het zulke supertieners zijn Blij voor jullie dat zoon weer thuis is en het nu langzamerhand allemaal achter te rug lijkt te zijn.
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 mei 2015 @ 23:24:

Zus is 14. Een echte strontpuber, maar dan wel een strontpuber met het hart op de juiste plaats . En ze heeft het inderdaad ook niet gemakkelijk gehad. Ik geef het je te doen: ineens twee maanden ergens anders moeten wonen(doordeweeks dan) en al je zaakjes zelf moeten regelen. En dan ook nog eens twee ouders die het, zeker in het begin, alleen maar kunnen hebben over je broertje. Maar als ik haar dan vroeg hoe ze dat zelf allemaal beleefde haalde ze haar schouders zeer puberachtig op ende sprak: "logisch he, het is even niet anders". En voor haar broertje is ze er altijd. Zelfs in het ziekenhuis al: een keer is het voorgekomen dat man en ik allebei een paar uur weg moesten en toen heeft zij er al die tijd gezeten. Mocht eigenlijk niet, maar omdat zij zo'n verstandig meisje was maakten ze een uitzondering . Nee echt hoor, soms zou je haar achter het behang plakken maar het is een schat, en ik ben apetrots op haar.Wat schrijf je dit lief, krijg zowaar vochtige ogen. Geef haar maar een dikke knuffel
In memoriam AnnA_C
quote:soundofsunshine schreef op 24 mei 2015 @ 23:30:

[...]

Hier een stille meelezer: wat schrijf je toch heerlijk over allebei je kinderen, je klinkt echt als een ontzettend leuke en lieve moeder. Geen wonder dat het zulke supertieners zijn Blij voor jullie dat zoon weer thuis is en het nu langzamerhand allemaal achter te rug lijkt te zijn.Nou, dat zijn ze niet altijd met je eens hoor .
Trots zou ik ook zijn, zo onzelfzuchtig op haar veertiende, dat doen veel volwassenen haar niet na. Waarschijnlijk haalt ze straks weer dubbel en dwars haar puberstreken weer uit de kast. Maar goed je hebt nu goed gezien wat een leuk mens erin zit

En zoon is een onwijs sterk en positief joch. Je zou er compleet van naast je schoenen gaan lopen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 mei 2015 @ 23:33:

[...]

Nou, dat zijn ze niet altijd met je eens hoor .

Je hebt het nu zwart op wit, hè

Kan je het ze mooi onder hun neus houden
In memoriam AnnA_C
Daar mag je trots op zijn. Wat een geweldige kinderen heb jij.
Hey LV,

Ik zie dit allemaal nu pas.. ben niet zo heel veel meer hier

Wat een verhaal, en wat onwijs fijn dat hij thuis is !

ik ga nu het hele verhaal lezen, heb alleen even snel gescand !

Proost !
Dus.
Oh wauw! Wat fijn LV!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
LV wat super goede berichten! En wat beschrijf je het allemaal prachtig. Je hebt een gezin om trots op te zijn!
Wat een geweldig nieuws!

En een dikke pluim voor je dappere zoon én lieve dochter.
Nou hij is weer thuis, en het is feest! Morgen meer
Veel plezier
Ha LV, heb vandaag aan jullie gedacht! Fijne avond.
LV, wat een heerlijke kinderen heb je! Lekker jullie feestje vieren vanavond!
L-V: wat een goed nieuws allemaal, ik wens jullie dat jullie nu kunnen gaan relaxen allemaal, niet alleen een feestje, maar het leven weer vieren!

Wat zul je driedubbel genieten van je gezin!

Nu jij zelf ook ff bijkomen van afgelopen tijd, he!

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven