Mei 2009

27-08-2008 17:10 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
nick leeftijd kindje BVD afspraken bijzonderheden ainoa 29 1 26.04.09 03.09 1e echo americanpie 25 1 02.05.09 16.09 VK chicaa ... 2 ... foxymama ... 2 10.05.09 helemi 32 1 06.05.09 kaatje_82 29 1 26.04.09 lushi 27 1 01.05.09 16.09 VK MissFine ... 1 10/9 echo @ ZH LEO operatie, Clomid MissV 29 3 01.05.09 Suzzel 26 1 Ukkepuck 31 2 02.05.09 25.09 VK visje1 30 2 07.05.09
gefeliciteerd met je aanwinst,

en veel succes met je zwangerschap!!

probeer ervan te genieten.
Hoi MissV,

Jaaaa ik!! één dag later, 2 mei dus, uitgerekend. En heb zeker zin om erover te kletsen!

Van ons eerste kindje, ben echt helemaal high van het nieuws!

Eens kijken of er al meer mei-moeders- to be zijn...

Americanpie
Wij houden het nu ook nog even stil, maar vind dat wel super moeilijk. Heb zo'n zin om het iedereen te vertellen!
Van harte gefeliciteerd!! Ik word een april 2009 moeder (van de derde) en heb vandaag voor het eerst het hartje gehoord!! Heel veel geluk!!
Dank je TammieenGwennie! Fantastisch lijkt me dat, het hartje voor het eerst horen. Voor mij nog even geduld, 17 sept eerste afspraak bij VK en ong twee weken later eerste echo!!
Oh meiden, ik moet even reageren. Ten eerste van harte proficiat met jullie zwangerschap!

Ik ben zelf afgelopen mei bevallen en mijn zoontje is dus alweer 3,5 maand. En nu is er alweer een mei 2009 topic, wat gaat de tijd toch snel...pfff. Het is een cliche, maar zooo waar.

Nou meiden, geniet van jullie zwangerschap en op naar mei volgend jaar!
Van harte gefeliciteerd van een mei 2008 moeder. Nou ja, koninginnedag is het geworden. Wij hebben een gezellig forumclubje, ik hoop dat dat bij jullie ook zo zal gaan. Heel veel stille pret en heel veel geluk gewenst!!!
ikke ook!!!! Super leuk dat er al meer meiden in mei mama gaan worden. De precieze uitgerekende datum is nog niet precies bekend, maar is ergens rond 1 mei!!

Het wordt ons eerste kindje. Ik heb een behoorlijk heftige week achter de rug. niet ongesteld worden, test gedaan vervolgens tien keer kijken om te zien of het écht waar is en vandaag maar eens vast langs de huisarts. Ik vind het toch wel een vreemd idee, dat er nu een kindje heel hard aan het groeien is in mijn buik.

MissV en Americanpie: jullie zullen het ook net weten denk ik, hoe ging dat bij jullie?? Hebben jullie het al aan iemand vertelt? (behalve je man/vriend dan?) Ik nog niet, wil nog even wachten tot ik zeker weet dat alles goed zit.
hmm, ik ben zo enthousiast dat ik vergeet te lezen dat jullie het ook nog niet vertelt hebben. Hebben jullie veel last van "zwangerschapskwaaltjes"? het valt bij mij (nog) wel mee, afgezien van wat misselijkheid en af en toe erge vermoeidheid
Leuk, nog en mei moeder erbij!!

Aargh ik was echt van plan om het aan niemand te vertellen maar kon dit dus niet volhouden. Man is jarig en hadden net de tent vol visite, nu heb ik t aan 2 goede vriendinnen verteld. Was wel heel fijn om het toch even te kunnen delen, ze gingen echt uit hun dak. Verder vertel ik het pas rond de 8/10 weken denk ik. Toch nog wel kans dat het misgaat natuurlijk.

Heb verder ook nog geen kwaaltjes, behalve moeheid maar of dat van de zwangerschap komt betwijfel ik!
Ha Leuk nog meer mei mamma's. We gaan hier gewoon lekker kletsen. Ik vind het namelijk ook heel moeilijk om voor me te houden!!!

Kom mijn bed niet uit!! Ben erg moe verder geen last van kwaaltjes. Mag me nu weer voort bewegen naar mijn werk. O ja en Ook wat moeite met naar de wc gaan.

Mensen die werken vandaag, werkze!!
Hoi Miss V, hoezo heb je moeite met naar de wc gaan?

Hebben jullie al een afspraak met de VK gemaakt?

Ik vind mei trouwens wel een super maand om uitgerekend te zijn hoor. lekker de zomermaanden verlof!
Fijn dat bij jullie de kwaaltjes meevallen.

Americanpie: Ik vind mei ook een erg leuke maand om uitgerekend te zijn. Ook voor mijn kindje later, in mei jarig zijn is niet verkeerd, lekker in de tuin spelen met kinderfeestjes enzo.

Ik heb nog geen afspraak met de VK. wel met de gyneacoloog, komende dinsdag, dat heeft eigenlijk een andere reden. Het zijn nog de nacontroles van een operatie 2 jaar geleden.

Er is dus een kleine kans dat ik op medische gronden door de gyn begeleid ga worden, al doe ik dat zelf liever bij de VK. Dat lijkt mij wat minder medisch en persoonlijker. Maar goed, eerst dinsdag maar eens e.e.a. gaan bespreken.

Van mijn huisarts mag ik trouwens met 8 weken met de VK gan bellen voor een afspraak.
Wat raar dat je huisarts dat zegt. Ik belde afgelopen week (met 4,5 week dus) de VK en ze was erg blij dat ik zo op tijd belde! Heb de eerste afspraak met 7,5 week. Ik zou de VK denk ik gewoon vast bellen hoor, die twee hebben toch geen contact met elkaar?
Hoi meiden,

Heeeeeel veel kletstplezier de komende 9 maanden gewenst van een moeder uit het mei 2008 topic.

Pfff wat gaat de tijd hard zeg ;)

Groetjes!
Goedenavond,

Hier vandaag ook een afspraak gemaakt met VK. Ook ergens bij 7 weken.... leuk leuk leuk!!

Mei lijkt mij idd ook erg leuk om jarig te zijn. Behalve mijn man zijn we allemaal in de winter jarig, november, december en februari. Dus nu maar hopen op mooi weer: BBQ en tuin kinder feestjes!!!! En lekker de zomermaanden met verlof!!! Heerlijk.

Manlief is naar judo en kinderen zo lekker naar bed, dan ga ik zo ff lekker met een potje thee heerlijk relaxen op de bank!!
Ik hoop dat het nog wel wat drukker wordt met mei-moeders!

Weet je waar ik wel benieuwd naar ben, zijn jullie al bezig met namen en baby-uitzet/babykamer bedenken enzo of ga je daar pas over een paar maanden mee beginnen. Miss V jij hebt er natuurlijk al 2 dus hebt weinig nodig aan baby-uitzet? Hoe oud zijn je twee koters, en meisje/jongetje?

Hebben jullie een stiekeme voorkeur voor geslacht? Ik wilde eerste altijd graag een meisje maar een jongen ga ik ook steeds leuker vinden. maakt dus niets uit, maar áls ik mag kiezen dan toch een meisje ;)

Ik vind deze dagen in het begin zo langzaam gaan...vooral omdat niemand het weet natuurlijk. Ik denk elke dag, ok nu 4 weken en 5 dagen, nu 4 wkn en 6 dagen. Wordt er gek van! Maar moet er maar van genieten dat het niet zo snel gaat misschien.

Misschien leuk als we wat meer over onszelf vertellen? Ik ben 25, 6 jaar samen met vriend (niet getrouwd, ook geen plannen) en werk 4 dgn per week.

Groetjes
hejj ik dacht es ff te kijken of er al een mei 2009 topic is, en ja hoor!!!

weet sinds dinsdag dat ik zwanger ben van ons 2e kindje. op de eerste hebben we ook bijna 2 jaar moeten wachten (is uiteindelijk zonder medische molen verwekt en eigenlijk ons wondertje) en waren nu ook alweer ruim 1,5 jaar aan het "oefenen" zonder resultaat.

dus na wikken en wegen afgelopen maandag weer de stap naar de gynaecoloog. de hele molen van onderzoeken trad weer in werking en moest dus beginnen met medicatie om menstruatie op te wekken (bij mij duren ze tussen 30 en 45 dagen, om gek van te worden).

maar natuurlijk voor de zekerheid moest ik eerst testen want STEL dat je zwanger bent........

en ja dus, een tweede wondertje in aantocht! natuurlijk geloofde ik de test niet en heb ik woensdag nog een keer getest (zou het liefst elke dag testen maar jahhhh beetje dure hobbie he?).

volgende week donderdag mag ik voor een termijnecho (vanwege die lange cycli en een late eisprong). volgens de normale berekeningen (maar ik ben natuurlijk verre van normaal gnagna) 29 april uitgerekend. uit ervaring van de vorige keer zal dit wel weer een paar daagjes later uitkomen dus ik sluit me graag bij jullie aan, altijd leuk om te kletsen met medezwangeren.

jullie ook allemaal gefeliciteerd! ben niet zo goed in namen maar dat moet vast goed komen de komende maanden (toch?)
@ Chicaa Gefeliciteerd!!!! Leuk dat je meekletst!

@ Americanpie: Dat aftellen herken ik wel. Ik vind de week ook heel erg traag gaan. En dan geloof ik het ook nog bijna niet. Ik had totaal niet verwacht dat het zo makkelijk en zo snel zou gaan (binnen 3 maanden!!). Het komt ook door mijn medische verleden (er is 1 eierstok verwijderd) Komende dinsdag dus een echo, misschien dat het dan wat echter wordt. Ik wacht ook nog even met een afspraak bij de VK tot ik die echo heb gehad. Ik ben ook erg bang dat het alsnog fout gaat. Hebben jullie dat niet?

Wij zijn nog niet bezig met de babykamer. Tenminste, nog niet met de inrichting. Wel met hoe we die kamer leeg moeten krijgen. Ik heb al tegen Lushi-man gezegd dat we daar nu maar vast mee moeten beginnen, want nu kan ik nog meehelpen. Da's straks wat lastig met een dikke buik!

Ik ben 27, ben ruim 7 jaar samen met mijn man, waarvan 3 jaar getrouwd. Ik werk 4 dagen. Zijn jullie trouwens van plan gewoon te blijven werken als je kindje geboren is? Of wil je minder gaan werken?

Komend weekend gaan we heerlijk een weekendje kamperen samen, even bijkomen van alle emoties deze week. Ik spreek jullie maandag weer!
Hoi meiden,

gefeliciteerd met alle zwangerschappen, dat het maar mooie baby's mogen gaan worden!

Ik weet sinds dinsdag dat ik zwanger ben.

Het voelt zo raar! Zo onwerkelijk!

Ik ben 29 jaar, dit is mijn eerste echte zwangerschap (4 jaar terug ongeplande buitenbaarmoederlijke zwangerschap).

Ben zeven jaar samen met mijn man, waarvan 1 jaar getrouwd.

Vorige maand besloten we er nu echt voor te gaan.

Met nog maar één eileider kon dat best even duren, dachten wij.

Ik rekende er niet op dat het gelijk raak was!

Ik heb nu van die ik-ga-ongesteld-worden-krampen, al anderhalve week. Ik weet dat dat van innestelen en groei baarmoeder enzo komt, maar het geeft me toch een onrustig gevoel want ongesteld = exit zwangerschap. En ik heb nu dus de hele tijd het gevoel dat ik ongesteld wordt.

Ik ben sinds twee dagen ook erg misselijk.

Mijn ontbijt zit nog steeds onnatuurlijk hoog vandaag, als je snapt wat ik bedoel.

Ik hoef gelukkig niet over te geven, dat nog niet.

En mijn tepelhof wordt met de dag groter en donkerder, lijkt het wel.

Merken jullie daar al iets van?

Het raarste is nog dat niemand het weet en dat je je mond erover moet houden.

Ergens vind ik dat onzin, want waarom moet je het verstoppen en als het misgaat zou dat betekenen dat je dat dan ook met niemand kan delen want niemand wist het immers.

Maar toch, ik hou me in. Alleen de buuf weet het.

Heb wel net, op kraambezoek in een andere stad, in de kiosk uit-ge-breid in de babybladen gesnuffeld, zonder elk moment door collega/kennis/vriend 'betrapt' te kunnen worden.

Meiden, ik hoop dat ik erbij mag, in de groep?

Ik ben 26 april uitgerekend, maar in mijn familie wordt iedereen overtijd (ikzelf drie weken!) geboren, dus ik zet mij gevoeglijk in de mei-groep. Passikkernogbij?

tot klets,

groet!
Hoi Ainoa en Chica, welkom!!

Lushi, ik blijf 4 dagen werken. Man gaat ook 4 dagen werken, 1 dag mijn moeder oppas en twee dagen creche. Als alles goed gaat natuurlijk, maar dat zeg ik vanaf nu niet meer hoor (ik denk het er maar bij). Heb al even KDV gegoogled, blijkt hier een te zitten 3 straten verderop, dat is wel relaxed.

Ainoa, ik ben vanmiddag ook gaan babyboek shoppen undercover in een andere stad waar ik was voor mijn werk. Stuk fijner is dat. Ik kon het niet laten en heb 1 paar sokjes allerkleinste maat gekocht. Gewoon leuk voor de heb. Ik heb juist het tegenvergestelde dan wat jij hebt; ik merk dus helemaal niets. Geen tiet-pijn, geen buikpijn, niet misselijk. Dat is ook niet 100% prettig hoor, als je behalve de test geen tekenen hebt dat het raak is.

Heb van man vandaag een ring gekregen om mijn zawngerschap te vieren, echt lief! Normaal krijg ik niet zo vaak cadeautjes van hem.

Bij ons was het ook in 2 mnd raak. Kindje is verwekt op vakantie in Italie paar weken geleden, in een tent nota bene!
Veel kampeerplezier Lushi!
Mag ik mij voorzichtig bij jullie aansluiten? Eigenlijk zou ik morgen ongesteld moeten worden maar ergens had ik al het idee dat ik zwanger ben. Kon het vanmiddag niet laten en ja hoor... een duidelijke streep! Nog niet zo donker als de controle streep maar niet te missen!

het wordt ons tweede kindje, we hebben al een zoon van december 2005. Het is de tweede ronde al raak en ik moet het nog even verwerken.

Ik voel wel dat er vanalles in mijn buik aan de gang is. Inderdaad wat krampjes.

Zelf ben ik ook in mei jarig, wie weet een mooi verjaarscadeau? Volgens de berekening op internet ben ik op 10 mei uitgerekend. Zoon was 12 dagen 'te laat', denk dus dat het een laat mei-kindje wordt. Ookbij ons in de familie is de neiging te laat te komen (ook ik 3 weken!)
ainoa en foxymama, gefeliciteerd!!

foxy leuk, ik heb een zoon van november 2005 en nu dus ook de tweede op komst.

ainoa, jij woont vast in spanje (je nick is toch een veel gebruikte spaanse naam??)

ik lees dat er al wel wat kwaaltjes rondgaan hahaha. zelf ben ik vooral MOE (maar dat kan ook komen door mijn veel te vroeg wakkere peuterpuber hoor). niet misselijk (vorige keer wel dus misschien komt het nog). merk wel dat er iets aan het gebeuren is in mijn buik. aan het eind van de dag best opgezet en soms wat steekjes en krampjes. ik probeer het maar los te laten dat het ook nog mis kan gaan en te genieten van dit moment!

over de verloskundige; die kan je gewoon alvast bellen hoor! de eerste afspraak is meestal bij 7/8 weken en dan bij 12 weken voor de meesten de eerste echo (eigenlijk ben ik dus maar weer bevoordeeld met dat rare lijf van me dat ik volgende week alvast even mag spieken haha)

mei lijkt me echt een goede verjaardagmaand, de verjaardagen die wij al hebben in mei hebben echt elk jaar goed weer en daar zitten we altijd buiten! wat hebben we het toch weer goed gepland allemaal hihi

ik werk trouwens momenteel 3 dagen en man 5. zit er wel over te denken om na de bevalling een tijdje ouderschapsverlof op te nemen (maar de man weet daar nog niks van dus het zijn nog maar plannen hoor hahaha). daarna gewoon weer 3, vind dat echt precies goed om werk en kids te combineren.

heb trouwens net een nieuwe baan dus ben benieuwd of ze mn contract nog gaan verlengen.....(zo niet dan niet, dan komt daar ook wel weer een oplossing voor).

fijn weekend allemaal, wij gaan vandaag lekker wat rommelen in de tuin, vanavond feestje en morgen weer een feestje (mmmmmmm dat wordt dus onder-de-rose-uitkomen-smoesjes bedenken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven