Mei 2009

27-08-2008 17:10 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
nick leeftijd kindje BVD afspraken bijzonderheden ainoa 29 1 26.04.09 03.09 1e echo americanpie 25 1 02.05.09 16.09 VK chicaa ... 2 ... foxymama ... 2 10.05.09 helemi 32 1 06.05.09 kaatje_82 29 1 26.04.09 lushi 27 1 01.05.09 16.09 VK MissFine ... 1 10/9 echo @ ZH LEO operatie, Clomid MissV 29 3 01.05.09 Suzzel 26 1 Ukkepuck 31 2 02.05.09 25.09 VK visje1 30 2 07.05.09
Welkom alle nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd! Zeker degenen die na lang wachten een de MMM zwanger zijn geraakt!

Even voor de tabel: Ik ben 29 jaar en heb op 29-09 mijn eeste afspraak met de verloskundige. Helaas nog geen afspraak voor een echo...

Gisteren was de mevrouw van MvM langs geweest, en gelukkig was deze test positief! Was toch even bang dat het allemaal niet waar zou zijn. Vanaf volgende week mag ik mijn urine op gaan vangen, tot 19 november. Dat lijkt nog een eeuwigheid!

Kweeniet meer wie het schreef, maar als de zwangerschap goed gaat hebben wij ook nog veel te doen in huis voordat het mei is... De keuken komt op een andere plaats, in de woonkamer. Waar de keuken nu zit gaan we een extra slaapkamertje maken.

We wonen in een apartement van 85m2 en moeten dus efficient met de ruimte om gaan. Helaas is verhuizen nu financieel gezien geen optie, ik werk maar 2 dagen en deze manier van leven willen we graag aanhouden zolang de kinderen klein zijn.

Ainoa, jij hebt vandaagje echo? ben benieuwd!

Hier ben ik wel een beetje in de war over hoe ver ik nu ben en wanneer ik ben uitgerekend. Als ik uit ga van mijn cyclus van 33 dagen dan ben ik op 10 mei uitgerekend. Ga ik uit van de standaard tabellen dan ben ik op 5 mei uitgerekend. En in welke week zit ik dan nu? Hmmm, duidelijk dat ik niet kan wachten tot ik bij de VK ben geweest en die alles voor me op een rijtje heeft gezet!

De bevalling ga ik opnieuw thuis proberen, helaas is dat de vorige keer niet gelukt. Net zoals borstvoeding. Deze keer ga ik er alles aan doen om het te laten slagen en zal ik meer op mijn strepen staan bij de begeleiding, dat heb ik mijn zoon niet goed gedaan.

ZO, tis een lang stuk geworden, nu moet ik echt aan het werk!
Bij ons kun je idd ook geen verloskundigepraktijk kiezen. Heb helemaal nog niets gehoord over deze praktijk. Bij zoon woonden we ergens anders en dus ging ik naar een andere praktijk.

Lijkt me inderdaad vervelend dat je bent aangewezen op een praktijk waar al veel mensen slechte ervaringen hebben. Je kunt het treffen of niet met je verloskundige... In ieder geval fijn dat je nu naar de gyn mag!
Helemi, wat een lastige situatie hè! Je wil je kleine uk nu al zo goed beschermen maar ook nog niks verklappen. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, geen vrienden die roken, inmiddels is iedereen gestopt... Hoop dat je een oplossing vindt waar je je goed bij voelt!
Zo, en nu echt aan het werk!
Wat goed zo'n tabel! Dat maakt het toch wat overzichtelijker. Aangezien wij precies weten wanneer de bevruchting was wordt voor ons 12 mei de uitgerekende datum. Ik heb maandag nog een afspraak in het ziekenhuis en met 7 weken een echo. Daarna mag ik, als alles goed is, gewoon naar de verloskundige. Dat zou fijn zijn zeg. Dan zijn we eindelijk van dat ziekenhuis weg. Maar goed, stap voor stap he.

Helemi, dat is inderdaad lastig. Wij hebben wel een stel vrienden dat rookt, maar roken zelf nooit binnen. We hebben gelukkig dus geen probleem daarmee. Als er echt veel gerookt wordt zou ik er toch niet tussen willen zitten. Lastig hoor.
Even verder aangepast.

nick leeftijd kindje BVD afspraken bijzonderheden ainoa 29 1 26.04.09 03.09 1e echo americanpie 25 1 02.05.09 16.09 echo VK anastacia 39 2 13.05.09 vorige zwangerschap miskraam chicaa ... 2 ... foxymama 29 2 10.05.09 29.09 VK helemi 32 1 06.05.09 kaatje_82 29 1 26.04.09 lushi 27 1 01.05.09 16.09 @ ZH MissFine 24 1 10/9 echo @ ZH LEO operatie, Clomid MissV 29 3 01.05.09 Suzzel 26 1 12.05.09 Ukkepuck 31 2 02.05.09 25.09 VK visje1 30 2 07.05.09 24.09 1e echo vorige zwangerschap miskraam
Bleh moet werken, maar kan er me echt totaal niet toe zetten. Ben steeds afgeleid. Hoe zou het toch komen???
Even voor de tabel ik ben 24 jaar en wanneer ik precies uitgerekend ben kan ik niet zeggen, zodra ik dat van mn gyn hoor laat ik het natuurlijk weten!
Hé meiden van het Mei 2009-topic, wat leuk dat jullie er zijn!! Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!! In het Mei 2008-topic werd al naar jullie uitgekeken. Voor de volledigheid: mei-babies zijn gaaf!

Wij hebben gedurende onze zwangerschappen best veel aan elkaar gehad en ook nu het met onze babies van een paar maanden over voeding, groeien en huilen gaat zoeken we nog steeds het forum op. Leuk hoor.

Geniet er lekker van, en voor je het weet heb je je baby in je armen. Nogmaals gefeliciteerd allemaal!

Groetjes,

Leeuwedraak
Ainoa: hoe was je echo vandaag??

Helemi, ik zou eigenlijk niet goed weten hoe dat op te lossen met het roken. Het kan vast geen kwaad om een avondje in de rook te zitten, maar of dat prettig is (misselijkheid enzo) is maar de vraag. Ik kan sowieso al niet erg goed tegen rook, dus vermijd dat soort feestje maar al te graag als het enigszins kan.

kleine aanvulling op de tabel: 16/9 heb ik een echo in het ziekenhuis (en niet bij VK)
Gezellig druk hier!

Nu even geen tijd om te reageren, schoonouders komen zo, we gaan ze verblijden met het leuke nieuws!

Tot snel weer!!!
Ainoa, hoe was je echo?

Kaatje, wat vinden ze van het nieuws?
Hoi meiden, morgenochtend maar afspraak gemaakt met huisarts. En ik hoop dat ze ook mee gaat werken en gelijk naar de gyn kan.

Aangezien ik begin dit jaar miskraam heb gehad hoop ik op snelle echo.

Ik ben inprincippe zoals ze dat noemen maar 3,5 week zwanger. laatst ongidag was 10 augustus dus dat is nog heel kort geleden.

Ik ben 39 jaar dochter van 3 jaar en voor de 3e keer zwanger, ik sta nog niet op de lijst maar misschien kan dat nog.

Mijn datum word 13 mei op mijn verjaardag, aangezien ik ciclus heb van 24 dagen. Weet niet of gyn dat ook aan houd.

Verder geen nieuwtjes.
spannundddd, morgenochtend de echo! bij zoon was de eeerste met kloppend hartje bij 6 weken en 4 dagen en ben nu (theoretisch dan...) 6+6 dus heb een goede hoop dat we morgen iets moois gaan zien! duimen jullie voor me??

kom morgenochtend natuurlijk vertellen hoe het was en verder reageren op iedereen!!!

ps. lush goed man!! gefeliciteerd!!!
quote:visje1 schreef op 03 september 2008 @ 09:26:

Even verder aangepast.

nick leeftijd kindje BVD afspraken bijzonderheden ainoa 29 1 26.04.09 03.09 1e echo americanpie 25 1 02.05.09 16.09 echo VK anastacia 39 2 13.05.09 vorige zwangerschap miskraam chicaa ... 2 ... 04.09 echo foxymama 29 2 10.05.09 29.09 VK helemi 32 1 06.05.09 kaatje_82 29 1 26.04.09 lushi 27 1 01.05.09 16.09 @ ZH MissFine 24 1 10/9 echo @ ZH LEO operatie, Clomid MissV 29 3 01.05.09 Suzzel 26 1 12.05.09 Ukkepuck 31 2 02.05.09 25.09 VK visje1 30 2 07.05.09 24.09 1e echo vorige zwangerschap miskraam
Ha meiden,

Nou, schoonouders waren erg blij met het leuke nieuwtje.

Even voor de tabel: Ik ben 26 jaar, heb al een dochtertje van 11 maanden, en de uitgerekende datum is 1 mei. Afspraak bij de verloskundige is pas 31 september.

Iemand vroeg over thuis of in het ziekenhuis bevallen. Ik kies voor het ziekenhuis. Ben daar ook van mijn dochtertje bevallen, omdat ze niet uit zichzelf wou komen ben ik ingeleid. En ik moet eerlijk zeggen dat het ziekenhuis me prima is bevallen. Ze is uiteindelijk met de vacuumpomp ter wereld gekomen, dus thuis had het ook nooit gelukt. En als iets me vreselijk lijkt dan is het op het laatste moment met een ambulance naar het ziekenhuis geracet worden... Verder vond ik de verpleging erg goed, lieten ons lekker samen, en zodra we aangaven dat we het prettig vonden dat er iemand bij ons bleef gebeurde dat ook.

Verder eventjes geen nieuws, ga lekker m'n bedje opzoeken. Morgen werken, dus de wekker gaat hier vroeg....
hoi!

Echo was cool!

Het hartje klopte en het zat op de goede plek: in de baarmoeder.

Nou is het echt, en wat een opluchting dat het goed zit. Heb van de weeromstuit de rest van mijn (vrije) dag besteed aan het inlichten van mijn ouders en de twee buurvrouwen. En toen ik bij de kapper zat, ook de kapper. Erg ben ik.

's Avonds was ik heel erg misselijk.

Nu nog, bij het wakker worden.

Heb om negen uur een afspraak aan de andere kant van de stad en weet niet of ik het trek om met de bus te gaan (wordt gewoonlijk al wagenziek van de lucht van de bus, namelijk).

Misschien moet ik dat afzeggen. En moet maar zien hoe ik me staande hou op mijn werk.

Van blind typen word ik niet misselijk, gelukkig, dus ik kalk alles hier maar neer.

Maar een tabel bijhouden komt er vandaag niet van. Bedankt, visje1!

Tip aan wie MissV wil helpen om de tabel bij te houden: als je [norml] hier de tabel [/norml] aan de code toevoegt, ziet ze de tabelcode die ze kan kopieren naar haar openingspost.

Voor wei het er even in kan zetten: volgende afspraak 17/9: termijnecho.

Nu ga ik de laptop wegleggen, want ik voel weer iets aankomen... dag meiden hou je haaks tot gauw.
Ainoa gefeliciteerd met je goede echo! Wel balen van de misselijkheid. Heb er ook al echt last van, m.n. 's morgens.

Chicaa jij succes met de echo vandaag!
hoi hier niet het nieuws waar we opgehoopt hadden. het vruchtzakje was te klein voor de termijn van de zwangerschap (<1 cm) en dus konden ze er nog niks in zien.

dus in plaats van 6+6 kom ik uit op een termijn van 5+1, dus te pril nog voor een goede echo. volgende week gaan we nog een keer kijken. dan moet het zeker 2x zo groot gegroeid zijn en moet er een embryo te zien zijn.......we wachten dus nog een week in ongeduld af......

oh en er zit ook nog een cyste op rechts van nu zo'n 4 cm groot en die moet de hele zwangerschap goed in de gaten worden gehouden. nou ik ben dus zwanger maar of het allemaal goed blijft gaan weten we dus nog niet.

kom later nog wel ff terug, de man is nu nog thuis dus even samen bakkie doen!
Ainoa gefeliciteerd meid geniet er maar lekker van.

Chicaa nog even in spanning maar daar komt volgende week al verandering in.

Vanmorgen huisarts geweest, nog testje gedaan staandaard.

En zezei dat ik al wel erg vroeg hcg in urine had dat het nu al zo goed zichtbaar is.

Ivm met medicijnen voor mijn astmatische bronchitus wat andere medijcijnen gekregen.

En zonet ook de gyn gebeld voor afsrpaak, ze deden pas afspraak met 7 weken. En ik vermoed gezien mijn vroege eisprong dat ik week verder ben dan standaardformule.

Dan kan je hartje zien zeiden ze.

Voor de lijst ik ben nog 38 jaar en afspraak 30 september bij de gyn.
Ainoa: gefeliciteerd! super leuk dat je het hartje hebt zien kloppen. Geeft toch wel een gerust gevoel denk ik. Sterkte met je misselijkheid.

Chicaa: jammer dat je nog niet gezien hebt waar je op hoopte. Ik duim met je mee dat het volgende week gegroeid is en dat alles in orde zal zijn.

Verder niet echt nieuws. we zijn maar vast begonnen met wat zolderkasten kopen om de kinderkamer vrij te maken. (wel wat voorbarig, maar er moet echt heel veel naar zolder...). En dat terwijl ik ook lekker misselijk ben, één groot feest dus (NOT)
hoi dames heb net even mijn gyn aan de tel gehad en ze wil liever ook dat ik morgen kom ipv woensdag dus voor ons is het morgen een spannende dag, dan krijgen we officieel te horne of we zwanger zijn :D :D :D
Gefeliciteerd ainoa, wat onwijs gaaf dat je al echt een hartje gezien hebt...lijkt me zo bijzonder..(is ook mijn eerste dus ik heb dat ook nog nooit meegemaakt)...!!!!

Chicaa....jeetje spannend hoor. Niet het nieuws wat je hoopt als je naar de gyn gaat. Maar voor nu maar positief bekijken en gewoon volgende week afwachten, voor hetzelfde idee is er helemaal niets aan de hand en is het allemaal gewoon nog aan het groeien....ik duim ook mee voor je!!!!

Nou hier gaat het ook wel goed. Gisteren had ik best een slechte dag. Moest een halve dag naar de uni en dan 4 uur achter elkaar in de schoolbanken....trok dat echt heel slecht. 's avonds onwijs rugpijn onder in mijn rug en mijn buik was ook onrustig aan het doen. Moet ik dus een beetje op letten want mijn lichaam is het daar niet helemaal mee eens.

In het ziekenhuis of thuis bevallen....ik denk ik ook in het ziekenhuis. Geeft mij een soort van rust omdat alles in de buurt is. Ook wil ik op een of andere manier die associatie niet met thuis hebben. Thuis moet het allemaal fijn zijn en niet een zware bevalling...weet niet waarom. Mijn vriend vond dat maar een beetje gek, maar ja ik moet bevallen dus het is aan mij.... .

Zou iemand mijn datums trouwens in de tabel willen zetten want ik weet niet hoe ik dat moet doen.

vk 18 sept en eerste echo 7 okt

Nog een vraagje.....hebben meerdere ook last van een trekkerig gevoel in de heupen....alsof het net allemaal niet goed zit??

Nou veel succes iedereen met de kwaaltjes en tot snel...!
Chicaa, wat ontzettend balen zeg. Hopelijk is het gewoon nog klein en gaat het gewoon goed groeien. Ik duim voor je.

Miss fine, succes morgen. Spannend hoor.

Hier alles z'n gangetje. 's middags ben ik een stuk minder misselijk als 's morgens en 's avonds, dus zit nu in een goede tijd . Maar je hoort mij niet klagen hoor, heb er lang genoeg op gewacht.

Ik ben ook echt benieuwd naar de echo. Kan gewoon niet geloven dat er echt een embriootje aan het groeien is. Maandag moet ik naar het ziekenhuis dus dan weet ik meer.
Hallo allemaal,

Jeetje, wat een hoop reacties weer.

@ Ainoa: Gefeliciteerd! Wat moet 't een heerlijk gevoel zijn om dat hartje gezien te hebben. Geweldig!

@ Chicaa: balen dat nieuws. Je houdt er vast wel een beetje rekening mee heel ver achter in je achterhoofd, maar jullie zijn vast wel even geschrokken; je hoopt toch iets anders te zien en horen. Maar zoals als gezegd hierboven: hopelijk is alles oke en heb je volgende week geweldig nieuws, toch?! Ik denk aan je .

@ missfine: spannende dag morgen! Laat je ons wat weten? Ben benieuwd.

@ helemi: ik herken die lage rugpijn. Ik heb er nu ook alweer last van. Soms denk ik: 't is vast psychisch aangezien ik nog maar zo kort zwanger ben, maar ik voel 't toch echt. Dat trekkerige in je heupen herken ik niet, maar goed, er veranderd onder invloed van hormonen al zoveel.

Ik hoop dat ik nu niemand vergeten ben... zo ja, sorry en mag ik het al op zwangerschapsdementie gooien ?!?!

Hier weinig nieuws. Misselijkheid kondigt zich trouw elke avond om een uur of 8 aan en is na een nachtje slaap weer helemaal verdwenen. Vanavond hebben we shoarma gegeten (lekker voedzaam, ik weet het, maar had haast en geen inspiratie) en ik voel nu al een hoop gedraai en gekolk. En dus.... spijt hihi. Had nu maar gewoon normaal gegeten.

Zaterdag gaan we met hele goede vrienden naar de dierentuin en gaan we HET vertellen. Heb er erg veel zin in, alhoewel het allemaal anders voelt als de eerste keer. Gek he. Ik voel me er soms een beetje schuldig over, maar goed, snap ook wel dat het zo werkt. De eerste keer dacht ik echt 24 uur per dag: IK BEN ZWANGER en nu is dat wel minder (als in: ik denk er nog maar 20 uur per dag aan hihi).

Zo, ik ga aan de thee. Trusten voor straks.

Uk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven