Hormonen grrr,,,,
vrijdag 29 mei 2015 om 15:52
pfooe hormonen... wie heeft ze bedacht? ik moet het echt even kwijt. Volgende week moet ik ongesteld worden en ik voel me nu al een paar dagen "niet mezelf". Ik ben moe, chagrijnig en heb nergens zin in. Wel ben ik aan het werk en doe ik in mijn vrije tijd lekker mijn paardje.
Iedereen vraagt steeds maar: Alles goed? Dus dan antwoord ik: Ja hoor, met jou? Gewoon zoals het hoort.
En dan krijg je de vraag: Weet je het zeker? Ja ik weet het zeker.....
Ik voel me gewoon niet helemaal fit maar verder is er niks aan de hand. Echt niet dat ik iedereen aan z'n neus ga hangen dat "de tijd van de maand" in aantocht is. Ik heb niet het idee dat mensen het zouden merken in de zin van oh die is ongesteld of moet ongesteld worden. Maar het is zoo irritant dat iedereen door heeft dat ik die dagen er voor en tijdens mijn menstruatie anders ben..... Al meerdere pillen en een mirena spiraaltje gehad en alles zonder resultaat. Mirena dan ook maar weer laten verwijderen........ En nu dus een hele week niet fit zijn en dan ook nog ongesteld worden. En mensen maar vragen of alles goed met me gaat!
Maar toch, die hormonen die mij kennelijk zo'n ander persoonmaken, ik kan ze wel vermoorden! Ja alles gaat goed met me, ik moet gewoon ongesteld worden! Waarom? Geen idee, ik heb toch geen kinderwens!
#lichtelijkgeirriteerd
#goedgefrustreerd.
Laat me maar snel ongesteld worden, dan ben ik er weer even vanaf.
Iedereen vraagt steeds maar: Alles goed? Dus dan antwoord ik: Ja hoor, met jou? Gewoon zoals het hoort.
En dan krijg je de vraag: Weet je het zeker? Ja ik weet het zeker.....
Ik voel me gewoon niet helemaal fit maar verder is er niks aan de hand. Echt niet dat ik iedereen aan z'n neus ga hangen dat "de tijd van de maand" in aantocht is. Ik heb niet het idee dat mensen het zouden merken in de zin van oh die is ongesteld of moet ongesteld worden. Maar het is zoo irritant dat iedereen door heeft dat ik die dagen er voor en tijdens mijn menstruatie anders ben..... Al meerdere pillen en een mirena spiraaltje gehad en alles zonder resultaat. Mirena dan ook maar weer laten verwijderen........ En nu dus een hele week niet fit zijn en dan ook nog ongesteld worden. En mensen maar vragen of alles goed met me gaat!
Maar toch, die hormonen die mij kennelijk zo'n ander persoonmaken, ik kan ze wel vermoorden! Ja alles gaat goed met me, ik moet gewoon ongesteld worden! Waarom? Geen idee, ik heb toch geen kinderwens!
#lichtelijkgeirriteerd
#goedgefrustreerd.
Laat me maar snel ongesteld worden, dan ben ik er weer even vanaf.
vrijdag 29 mei 2015 om 16:00
Je bent niet de enige hoor. Ik zou wel vlot zeggen dat ik ongi moet worden, krijg ik een maand later tenminste niet weer dezelfde vraag haha. Als ik zelf een snel geïrriteerde vrouw tegen kom denk ik ook van; goh die is zeker ongesteld, neem ik haar overigens echt niet kwalijk hoor!
Lucht hier maar lekker je hart uit, moet soms ook wel is gebeuren he
Lucht hier maar lekker je hart uit, moet soms ook wel is gebeuren he
vrijdag 29 mei 2015 om 16:03
vrijdag 29 mei 2015 om 16:12
Heb hetzelfde. De week voorafgaande ben ik een brok spanning. Zo ver dat ik liefst in mijn eentje een onbewoond eiland opzoek en de hele dag de tijd neem om te slapen, te huilen en te eten.
Ik ben er zelf zo ellendig van en vind het voor mijn gezin ook verschrikkelijk.
Ik ben in die week echt depressief!
Ik ben er zelf zo ellendig van en vind het voor mijn gezin ook verschrikkelijk.
Ik ben in die week echt depressief!
vrijdag 29 mei 2015 om 16:14
vrijdag 29 mei 2015 om 16:47
quote:lionlily schreef op 29 mei 2015 @ 16:01:
Je bent toch niet je hormonen? Zet je eroverheen, of huil even uit en zet je er dan alsnog overheen.
Bij mij valt er niet overheen te zetten. Ik voel me ook ruim een week klote en op het hoogtepunt is niets goed en kan ik enorm uit mijn slof schieten. Het is alsof mijn hersenen achterstevoren in mijn schedel liggen. Voor mij en mijn omgeving niet leuk. .
Kutpms
Je bent toch niet je hormonen? Zet je eroverheen, of huil even uit en zet je er dan alsnog overheen.
Bij mij valt er niet overheen te zetten. Ik voel me ook ruim een week klote en op het hoogtepunt is niets goed en kan ik enorm uit mijn slof schieten. Het is alsof mijn hersenen achterstevoren in mijn schedel liggen. Voor mij en mijn omgeving niet leuk. .
Kutpms
vrijdag 29 mei 2015 om 17:05
ah wat fijn dat ik niet de enige ben, ik voel me altijd zo opgelaten, bang dat andere het merken en vervolgens merken ze het nog ook! Nee ik slik de pil niet. Ben met de pil begonnen toen ik 14 was. 3 verschillende pillen geprobeerd maar daarmee kreeg ik standaard op de helft van de strip ook een bloeding. Dan in mijn stopweek de volle week hevig ongesteld en als ik weer met slikken begon stopte het weer voor 2 weken. Was ook geen succes. Pil nummer 4 deed wel netjes op mijn stopweek een bloeding maar die maakte de andere 3 weken een monster van me. Mirena spiraal er in en 17 weken lang ongesteld geweest. Echt wel redelijk door vloeien en me ook echt niet lekker voelen. na 17 weken was ik er klaar mee en hebben ze de mirena er maar weer uitgehaald. Mijn menstruatie zelf is de afgelopen maanden wel prettiger geworden, iets minder vloeien en redelijk regelmatig. Maar nu heb ik wel weer een hoop last van mijn hormonen dus! Misschien toch nog weer eens de microgynon 30
proberen....
proberen....
vrijdag 29 mei 2015 om 17:06
juubje, ik kan me er ook niet over heen zetten inderdaad. Het is niet iets dat tussen mijn oren zit ofzo, Ik voel me gewoon beroerd, en kan er niet meer van maken. Ik weet dat van glimlachen je vrolijk word, maar ik kan glimlachen wat ik wil, er hoeft maar een klein dingetje te gebeuren of ik ontplof,,, en dan is de glimlach ver te zoeken!
vrijdag 29 mei 2015 om 18:23
Oh ja, ik ken het... zit er nu ook weer middenin, zou nu ieder moment ongesteld moeten worden. Als ik een tweede kind heb ga ik weer aan de pil (ik moet er de medische molen voor in). Tot die tijd is het even afzien voor mijzelf en voor man en kind. Niet dat ik zo'n monster ben, maar schiet ook af en toe uit mijn slof en bepaalde taken in het huishouden blijven makkelijker liggen.
vrijdag 29 mei 2015 om 18:31
quote:1281672 schreef op 29 mei 2015 @ 17:06:
juubje, ik kan me er ook niet over heen zetten inderdaad. Het is niet iets dat tussen mijn oren zit ofzo, Ik voel me gewoon beroerd, en kan er niet meer van maken. Ik weet dat van glimlachen je vrolijk word, maar ik kan glimlachen wat ik wil, er hoeft maar een klein dingetje te gebeuren of ik ontplof,,, en dan is de glimlach ver te zoeken!Ik zeg het misschien te makkelijk, maar ik heb zelf enorme pms namelijk (depressieve, suicidale gedachten tijdens pms, moe, kramp in benen, diarree, jaloeziegevoelens tov mijn vriend, ik zou het liefst een week naar bed gaan en alleen maar alcohol drinken en chocolade of pizza eten) maar ik weiger me eraan over te geven. Ik vóel natuurlijk wel dat ik zou willen snauwen, huilen of schreeuwen, maar ik dóe het nooit en ik laat in die zin de hormonen niet winnen. Maar dat doe ik al zo lang dat ik niet weet hoe het anders moet.
juubje, ik kan me er ook niet over heen zetten inderdaad. Het is niet iets dat tussen mijn oren zit ofzo, Ik voel me gewoon beroerd, en kan er niet meer van maken. Ik weet dat van glimlachen je vrolijk word, maar ik kan glimlachen wat ik wil, er hoeft maar een klein dingetje te gebeuren of ik ontplof,,, en dan is de glimlach ver te zoeken!Ik zeg het misschien te makkelijk, maar ik heb zelf enorme pms namelijk (depressieve, suicidale gedachten tijdens pms, moe, kramp in benen, diarree, jaloeziegevoelens tov mijn vriend, ik zou het liefst een week naar bed gaan en alleen maar alcohol drinken en chocolade of pizza eten) maar ik weiger me eraan over te geven. Ik vóel natuurlijk wel dat ik zou willen snauwen, huilen of schreeuwen, maar ik dóe het nooit en ik laat in die zin de hormonen niet winnen. Maar dat doe ik al zo lang dat ik niet weet hoe het anders moet.
vrijdag 29 mei 2015 om 19:21
Oh okee! Echt pms heb ik gelukkig weer niet alleen 20x per dag naar de wc voor de grote boodschap de dagen van te voren! Die poetsdrang heb ik ook niet, das dan weer jammer, mn kamer kan wel een poetsbeurt gebruiken ! Hihi. Net even mn paard geknuffeld dat doet altijd wel goed. Nu op de bank met een lekker kopje groene thee !
vrijdag 29 mei 2015 om 19:28
Het heeft bij mij ook even geduurd, af en toe een tussen bloeding, toen 1x per kwartaal, na 2 jaar ofzo 1x per 6 maanden en nu bijna nooit meer. De wereld is een betere plek sinds mijn hormonen 1 lange flatline zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.