Op vakantie gaan

01-06-2015 11:49 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Mijn vriendin en ik willen in juli 2 weekjes op vakantie.

We zijn zelf heel enthousiast over Chersonissos en we willen er graag een feestje van maken.

We hebben echter geen idee waar we moeten beginnen met zoeken.

Een hotel of appartement? En wat zijn de leuke tentjes om een drankje te doen/te gaan stappen?

Hopelijk kan iemand ons helpen die er zelf al eens geweest is.

Alvast bedankt!

Meliss

MODS: Kunnen jullie dit bericht aub verplaatsen naar 'Reizen'?
Niet perfect is ook goed
Ik zou beginnen met kijken wat er daar uberhaupt nog vrij is zo vlak voor het hoogseizoen. Ik denk dat de keuze niet echt meer reuze is namelijk. En vragen aan de mods of ze je topic kunnen verplaatsen naar 'Reizen'.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
In het modtopic zien ze je verzoek sneller.
Waar vind ik dat topic? Sorry zie hem echt niet haha
Niet perfect is ook goed
Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in Chersonissos. Ben verschillende keren op Kreta geweest, maar zeker niet in Chersonissos. Chersonissos is een langgerekte plaats, de snelweg van het eiland loopt er dwars doorheen, zodat je bij veel terrasje langs de stoep van die snelweg zit, waar bussen, vrachtwagens, auto's, enz. in een eindeloze stroom op 2 meter van je terrastafeltje voorbijrazen. Verder veel goedkope winkeltjes, soort van Action e.d. waar je allerlei troep kan kopen. Veel hotels en appartementencomplexen grenzen op de één of andere manier aan die snelweg, zien er niet echt geweldig uit en soms ligt zelfs je zwembad/strandbar op 2 meter van het verkeer, alleen gescheiden door een muurtje.

Als je naar Kreta wilt en in de buurt van Chersonissos wilt verblijven, zou ik eerder kijken naar Piskopiano of Koutouloufari, kleinere plaatsen net buiten Chersonissos, maar veel leuker en mooier.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ben je al eens alleen op vakantie geweest? En hoe oud ben je? Je klinkt nog jong nl.

Ik vind een appartement persoonlijk het fijnste omdat je dan zelf s'morgens en s'middags makkelijk voor je eten kunt zorgen en een koelkast tot je beschikking hebt en vaak(niet altijd) heb je iets meer leefruimte.

Ik jullie geval zou ik een pakketreis boeken bijvoorbeeld bij d-reizen of jiba,elmar of de vakantiediscounter.

Dan worden jullie op Kreta ook van en naar het appartement gebracht.

En ik denk dat je daar ter plekke niet om de cafe's etc heen kunt waar jullie je zullen vermaken.
En wat betreft het uitgaansleven? Ik heb vernomen dat dit in Chersonissos echt top is? Iemand hier ervaringen mee?
Niet perfect is ook goed
quote:pejeka schreef op 01 juni 2015 @ 12:02:

Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in Chersonissos. .Ik ook niet maar ja ik denk dat TO daar wel de juiste leeftijd voor heeft
quote:pejeka schreef op 01 juni 2015 @ 12:02:

Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in Chersonissos. Ben verschillende keren op Kreta geweest, maar zeker niet in Chersonissos. Chersonissos is een langgerekte plaats, de snelweg van het eiland loopt er dwars doorheen, zodat je bij veel terrasje langs de stoep van die snelweg zit, waar bussen, vrachtwagens, auto's, enz. in een eindeloze stroom op 2 meter van je terrastafeltje voorbijrazen. Verder veel goedkope winkeltjes, soort van Action e.d. waar je allerlei troep kan kopen. Veel hotels en appartementencomplexen grenzen op de één of andere manier aan die snelweg, zien er niet echt geweldig uit en soms ligt zelfs je zwembad/strandbar op 2 meter van het verkeer, alleen gescheiden door een muurtje.

Als je naar Kreta wilt en in de buurt van Chersonissos wilt verblijven, zou ik eerder kijken naar Piskopiano of Koutouloufari, kleinere plaatsen net buiten Chersonissos, maar veel leuker en mooier.Ik ben 24, wel vaker op vakantie geweest maar nog nooit zelf iets geboekt. Ben eerder altijd via Beachmasters gegaan maar ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. En uiteraard ook of dit een leuke locatie is voor mijn leeftijdscategorie haha!
Niet perfect is ook goed
Is dit niks voor jullie? gogo

Kan je een kroegentocht bij boeken .
Die quote was eigenlijk voor Dolfje haha
Niet perfect is ook goed
Uitgaan echt top? Dat ligt er maar net aan wat je standaard is natuurlijk....
quote:dolfje schreef op 01 juni 2015 @ 12:08:

Is dit niks voor jullie? gogo

Kan je een kroegentocht bij boeken .Wellicht maar hoor graag ook nog wat ervaringen van andere mensen die er geweest zijn haha :-) In ieder geval bedankt!
Niet perfect is ook goed
quote:spectral schreef op 01 juni 2015 @ 12:09:

Uitgaan echt top? Dat ligt er maar net aan wat je standaard is natuurlijk....Slechte ervaring met Chersonissos?
Niet perfect is ook goed
Ik ben er trouwens wel eens geweest maar is al een eeuw geleden en toen was Chersonissos al wel druk,wij zaten in een ander rustiger plaatsje maar met de bus/taxi waren we er zo. Maar toen was het nog niet de complete gekte die ik op tv bij Oh oh Cherso zag.
quote:Melissa-1991 schreef op 01 juni 2015 @ 12:09:

[...]

Wellicht maar hoor graag ook nog wat ervaringen van andere mensen die er geweest zijn haha :-) In ieder geval bedankt!Ik heb een vermoeden dat de gemiddelde viva-forummer een andere manier van vakantie vieren heeft
quote:Melissa-1991 schreef op 01 juni 2015 @ 12:10:

[...]

Slechte ervaring met Chersonissos?Nog nooit geweest, maar Chersonisos, Lloret, Salou, CapDagde, etc... allemaal 1 pot nat.
quote:dolfje schreef op 01 juni 2015 @ 12:10:

Ik ben er trouwens wel eens geweest maar is al een eeuw geleden en toen was Chersonissos al wel druk,wij zaten in een ander rustiger plaatsje maar met de bus/taxi waren we er zo. Maar toen was het nog niet de complete gekte die ik op tv bij Oh oh Cherso zag.Ok haha bedankt voor je feedback! Iemand anders nog ervaringen met deze plaats?
Niet perfect is ook goed
Chersonissos en San Antonio op Ibiza zijn voor stappende en zuipende jongeren een waar paradijs.

Vroegah in mijn tijd was dat Salou en Lloret maar wij waren natuurlijk veel minder erg
de TO is 24, volgens mij zit ze dan al bij de 'oudjes' in het Chersonissos publiek. De meesten zijn tussen de 18 en 20 volgens mijn nichtje. Is Ibiza niet veel leuker dan voor je TO?
quote:adorabull schreef op 01 juni 2015 @ 12:25:

de TO is 24, volgens mij zit ze dan al bij de 'oudjes' in het Chersonissos publiek. De meesten zijn tussen de 18 en 20 volgens mijn nichtje. Is Ibiza niet veel leuker dan voor je TO?Ik heb gehoord dat dit heel prijzig is, niet alleen kwa boeken maar ook kwa verblijfskosten.
Niet perfect is ook goed
Op bepaalde plekken is het wel duur ja maar ik vond het verder wel meevallen op Ibiza. Maar wij waren er wel in september dat zal wat schelen t.o.v hoogseizoen.

De clubs met de top-dj's zijn wel prijzig maar er zijn ook genoeg andere plekken om te stappen.

Maar ook daar zou ik dan weer niet dood gevonden willen worden

Verder zijn al die badplaatsen in Europa 1 pot nat als je het mij vraagt en is Ibiza echt niet specialer of mooier dan Salou of Cherso of op Mallorca of weet ik waar.
Ik ga deze zomer voor de derde keer naar Koutoulafari. Dorpje net boven Cherso.

Cherso is mij inderdaad te druk en te 'plat', maar ik ga dan ook niet meer uit.

In ons appartementencomplex zitten wel jongeren die gaan stappen in Cherso. Die vinden het wel top.

Maar je bent rijkelijk laat met boeken.
quote:dolfje schreef op 01 juni 2015 @ 12:41:

Op bepaalde plekken is het wel duur ja maar ik vond het verder wel meevallen op Ibiza. Maar wij waren er wel in september dat zal wat schelen t.o.v hoogseizoen.

De clubs met de top-dj's zijn wel prijzig maar er zijn ook genoeg andere plekken om te stappen.

Maar ook daar zou ik dan weer niet dood gevonden willen worden

Verder zijn al die badplaatsen in Europa 1 pot nat als je het mij vraagt en is Ibiza echt niet specialer of mooier dan Salou of Cherso of op Mallorca of weet ik waar.mijn ding is het ook niet, maar ik denk dat daar meer mensen zitten van de leeftijd van TO.
Ik ben er geweest toen ik 18 was en vond het uitgaan toen echt geweldig! Maar heb niet het idee dat het publiek de afgelopen jaren nou heel erg ouder is geworden...

Voor nu (en ik zit redelijk in dezelfde leeftijdsklasse als TO) zou ik eerder kiezen voor Ibiza of een gave stad zoals Barcelona.

Verder sowieso een appartement doen, zo lekker om geen vaste ontbijttijden te hebben (die mis je toch altijd) en om gewoon 's avonds op je balkonnetje oid een drankje te doen voor het stappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven