Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
Lieve Boepie, kan je mijn NOD veranderen in 21-24 september? Heb afwisselend cyclussen van 28 tot 31 dagen, daarom die marge. En misschien moet je de miskraam maar stilletjesaan verwijderen uit de tabel, opnieuw met een schone lei beginnen.

Mijn vriend wil niet echt wachten tot na Egypte. Laat de natuur maar zijn gang gaan, zegt hij. We zien wel, zou al moeten lukken dat onmiddellijk weer prijs is.

Lente, vreselijk he zo'n huis netjes houden, ik hou er ook niet van. Ben zelfs een poetsvrouw aan het zoeken maar daar is mijn vriend niet zo happig op.

Fennah, je krijgt al een goed bol buikje waarschijnlijk? Je bent inderdaad die gevarenzone zo goed als voorbij. De kans dat er nu nog iets misgaat is zo goed als nihil. De tijd vliegt ook, zie eens hoe lang sommige onder jullie al zwanger zijn zeg. Nog 5 maandjes en dan hou je gewoon een eigen baby'tje in je armen, moet zalig zijn (ondanks de slapeloze nachten).
he lieve meiden,

Heb jullie echt gemist, wat is het toch weer lang geleden zeg!

Heb ook belachelijk lang vakantie gehad (4wkn) en door die pech week later thuis. Eerst leek de auto helemaal gerepareerd maar na anderhalve week ging het weer fout helaas en moest ik week in de buurt ve garage bivakkeren. Maar goed, ben weer thuis en aan het werk. En mijn hoofdpijn is vanochtend stuk minder gelukkig

Ik heb nog geen kans gehad alles terug te lezen, maar hoop dat het goed met je gaat Lipa! Klinkt eng uitdroging, en is zeker niet onschuldig. Heb tien jaar geleden darmontsteking gehad en ben toen uiteindelijk in ziekenhuis beland omdat ik niks binnen kon houden. Dus rustig aan, en jezelf voorop stellen...

He jammer Lieselotje van die irritante Hoop dat het komende ei succes boekt!

Ga later nog reageren op iedereen, want jeetje wat gaat het hard, alweer 110 pagina's. Jezus wat kunnen we goed kletsen

Met mij gaat het beter, heb straks afspraak met de verloskundige, dus kom later terug met een verslag. Heel benieuwd, het is zo nog zo onduidelijk. Heb paar weken last van misselijkheid en moeheid gehad, maar dat ging over. En ben wel moe maar niet enorm, anders had ik ook niet drie dagen kunnen rijden. Dus soms vraag ik me soms af of ik wel zwanger ben Het is dat ik niet ongesteld word... Maar goed, vanavond meer...

groeten!

Zina
Even een ego-post hier vanaf mijn werk, ik ben 's avonds echt te moe om te forummen. Die vermoeidheid is echt killing, had niet gedacht dat het zo ernstig zou zijn. Naast mijn werk kom ik echt nergens aan toe en zelfs dat valt me zwaar. Verder vandaag voor het eerst misselijk. Heb ook steeds minder honger, vooral 's ochtends en 's middags. Maar verder is zwanger zijn erg leuk . Binnenkort zal ik weer eens reageren op iedereen. Dikke knuffel voor jullie allemaal.
Lente en Lieselotje, ben zo´n ´meisje´ met sterrenbeeld tweelingen en begrijp van mijn moeder dat ik een heel makkelijk kind was. Mijn vriend is ook tweelingen (we zijn 2 dagen na mekaar jarig) en vroeger ook een makkelijk, vrolijk kind. Volgens mij krijg ik een watermannetje of niet?

Schrijvertje, kan me van eerdere berichtjes herinneren dat je graag misselijk wilde zijn in ruil voor een zwangerschap. Je gebed is verhoord ;) Nee maar zonder gein, is wel echt heel vervelend. Dat zuur in de keel en burb-gevoel alsof je cola hebt gedronken heb ik elke dag. De boel zal wel tegen mijn maag aanduwen ofzo. Gelukkig heb je nog niet hoeven overgeven. Daar ben ik heel slecht in, komt altijd door mijn neus :s

Is het op je werk een beetje te doen zo? Nog geen hints van collega´s gekregen?

Vliet, wow wat moet jij veel (over)werken zeg. Veel het heel knap van je dat je dan toch nog je eierweek goed benut. Zit er al een einde aan die overuren te komen? En hoe bevalt de baan je verder? Ik vond het gedichtje van Schrijvertje ook prachtig!

Drew, snap de gedachte van je vriend wel hoor, de natuur zijn gang laten gaan. Is het jullie gegeven dan ben je weer vlot zwanger. Ik persoonlijk zou niet het geduld op kunnen brengen om een maand over te slaan, maar ik sta niet in jouw positie. Hoe denk je er zelf over?

Buikje groeit alweer flinker ja, maar ik vergeet iedere keer foto´s te maken, terwijl me dat zo word aangeraden. Aankomend weekend maar weer eens doen.

Zina, ben erg benieuwd hoe je controle bij de verloskundige was! Ik zal vanavond hier weer inloggen, zodat ik het hopelijk kan lezen. Raar he, dat je het gevoel hebt ben ik nou zwanger of niet? Maar toch komt het vaak voor, had ik ook, dat je zo weinig merkt dat je maar van die uitblijvende menstruatie moet uitgaan. Hoeveel weken ben je nu zwanger?
37 weken zwanger!
quote:boepie schreef op 27 augustus 2008 @ 13:14:

Even een ego-post hier vanaf mijn werk, ik ben 's avonds echt te moe om te forummen. Die vermoeidheid is echt killing, had niet gedacht dat het zo ernstig zou zijn. Naast mijn werk kom ik echt nergens aan toe en zelfs dat valt me zwaar. Verder vandaag voor het eerst misselijk. Heb ook steeds minder honger, vooral 's ochtends en 's middags. Maar verder is zwanger zijn erg leuk . Binnenkort zal ik weer eens reageren op iedereen. Dikke knuffel voor jullie allemaal.Geeft toch niet joh. Denk dat iedereen jouw klachten wel herkent en begrijpt hoor. Doe lekker rustig aan
37 weken zwanger!
He Fennah, dus jij bent ook een tweeling? Ik ook Nou hoop ik niet dat mijn a.s. meisje (ahahahaha, loop wel erg op de feiten vooruit) net zo gaat worden als mij . Ik geloof niet dat ik een makkelijk kind was... Maar volgens het sterrenbeeld tweeling zijn het juist leuke sociale mensen. Ken je het gezegde: geen verveling met de tweeling???? Nou... die klopt bij mij echt

Komen er snel weer foto's van de buiken op hyves?
Dag dames

Even een kort berichtje.

Jammer Lieselotje dat je ongesteld bent geworden. Maar zo te lezen geef je de moed niet op.

Fennah hoe waren je rondleidingen?

Hier gaat het weer even wat minder. Stond gister stront misselijk op, snap niet waar dat ineens vandaan kwam. Toch gaan werken, en tot 10 uur erg beroerd geweest.

Maandag bood mijn baas al aan dat zijn dochter vanaf 13.30 uur kon komen en dinsdag ook. Dus maar metene de gelegenheid aangepakt. Vandaag had hij een diploma uitreiking en dus kon ik weer om 13.30 uur naar huis.

Morgen tot 12 uur (standaard op donderdag) en vrijdag moet ik maar even kijken hoe het gaat. Zijn dochter zou misschien nog kunnen, dus dat hoor ik morgen wel.

Volgende week moet de dochter weer naar school, dus dan zou ik hele dagen moeten werken. Moet maar even kijken hoe dat gaat. Het verschilt zo per dag.

En alle leuke series zijn weer begonnen, desperate housewives, ANTM en vanavond het Blok. Helaas moet ik alles opnemen want om 21 uur moet ik echt gaan slapen anders trek ik het niet. Morgemiddag als ik thuis kom dus lekker tv kijken in bed.

Ik zal dit weekend een foto op hyves zetten. Heb tot nu toe elke zondagavond een foto gemaakt. (mijn wisseldag qua weken) En je ziet nu wel verschil, maar het is geen duidelijke zwanger-buik. Helaas zullen mensen dus denken dat ik teveel gegeten heb....dus van mij mag die buik een groeispurt maken.

Heb mijn positiebroek nog niet aangehad trouwens, vind het zo raar om hem aan te doen als er nog niets te zien is. Maar normale spijkerbroeken zitten eigenlijk niet lekker meer. Dus misschien volgende week maar de positiebroek.

Sorry voor het ego bericht, maar ik heb even gene puf om op iedereen te antwoorden.

-x-
quote:lieselotje schreef op 27 augustus 2008 @ 16:59:

He Fennah, dus jij bent ook een tweeling? Ik ook Nou hoop ik niet dat mijn a.s. meisje (ahahahaha, loop wel erg op de feiten vooruit) net zo gaat worden als mij . Ik geloof niet dat ik een makkelijk kind was... Maar volgens het sterrenbeeld tweeling zijn het juist leuke sociale mensen. Ken je het gezegde: geen verveling met de tweeling???? Nou... die klopt bij mij echt

Komen er snel weer foto's van de buiken op hyves?Nee, dat gezegde ken ik niet haha. Klinkt wel leuk. Ik ben een rustige variant van de tweeling. Jij dus eentje die altijd wat spannends/raars meemaakt? Wie weet heb je wel een vooruitziende blik en krijgen jullie echt een meisje Ik zal van het weekend weer eens een foto van mijn buik maken. Vergeet het iedere keer...
37 weken zwanger!
Lipa, balen zeg van die plotselinge misselijkheid. Vind het echt kl*te, je bent al 15 weken zwanger, dan mag je toch wel wat meer stabiliteit in je buik verwachten. Natuurlijk gaat het niet bij iedereen met 12 weken over, maar vind het wel erg sneu voor je. En elke avond om 21.00 uur naar bed... hoe laat ga je normaal gesproken en hoe laat sta je altijd op? Ik sta op mijn werkdagen om 6.30 uur op en ga tussen 22.30 en 23.00 uur meestal wel slapen. Hopelijk voel je je snel beter.

Ja, heerlijk he al die programma's, we hebben dezelfde smaak. Ook ik ben gek op ANTM, het Blok en Desperate Housewives. Zie ook wel uit naar Expeditie Robinson en volgens mij begon er ook weer een andere serie. Ook zo'n fan van Boer zoekt Vrouw trouwens?

Goed idee van je om elke week een foto te maken. En gewoon die positiebroek aantrekken hoor. Als je andere broeken toch niet lekker meer zitten. Zeg ik wel, maar ik pas mijn nieuwe positiebroek niet eens goed. Bij mijn buik zit ie perfect maar bij mijn benen en billen lubbert ie na een uur. Heel stom een stretch spijkerbroek gekocht! Ga van het weekend eens winkelen in Maastricht, pas mijn andere broeken amper bij mijn buik, heb nu ook mijn broek openstaan haha.

Ga morgenochtend in ondertrouw. Had jij ook al gedaan toch? Zal wel niks voorstellen vermoed ik.
37 weken zwanger!
Fennah: ik ga hopen dat het met 16 weken toch wel wat minder wordt...dan moet ik nog even volhouden tot zondag. Hoop echt niet dat ik dit de hele zwangerschap blijf houden zo...net zoals de zus van mijn vriend.

Ik sta elke dag om 5.40 uur op, dus wel erg vroeg. Normaal gesproken ging ik dan wel om 22 uur slapen, keek meestal tv in bed. Nu kijk ik al vanaf 20 of 19.30 uur in bed, GTST (vraag me niet waarom ik nog kijk....geen idee namelijk!) en dan even lezen en dan slapen.

Grappig die tv smaak: Boer zoekt vrouw keek ik ook ja! En Robinson is ook helemaal geweldig, net als Peking express.

Kijk jij ook de co-assistent, is een beetje werkgerelateerd.

Mijn zus had ook een lubberbroek, maar toen ze eenmaal wat verder was in de zwangerschap werden haar benen ook wat dikker waardoor hij perfect zat. Dus wie weet kan je hem toch nog een keer aan.

De mijne gaat volgende week zijn primeur beleven...haha..

Ondertrouw stelt niet veel voor inderdaad. Ze wilde weten hoeveel gasten er ongeveer komen, of je ringen wilt wisselen en wie de getuigen zijn. Van de getuige moet je wel een kopie van het paspoort inleveren trouwens, dus die moet je wel meenemen.

Succes morgen.

Duik nu vast mijn bed in....tot morgen denk ik.
Hallo,

Het gaat steeds meer moeite kosten om toch iedere dag even te lezen en te posten. Voorheen kwam ik thuis en zette ik de comp aan (kon mooi voordat mijn hubbie thuis kwam). Nu ga ik eerst slapen We zien wel hoe lang we het vol houden

Drew, denk dat je gelijk hebt en de natuurlijk misschien maar zijn gang moet laten gaan. En inderdaad: met een schone lei beginnen!

- Een poetsvrouw, hebben wij het ook wel eens over gehad. Toch lijkt het mij niets: een wildvreemde die jouw troep opruimt... en door je spulletjes snuffelt. Maar ja, aan de andere kant kan het ook enorm luxe zijn

Zina, fijn om weer iets van je te lezen en wat heerlijk dat je hoofdpijn zoveel minder is.

- Geniet ervan dat je je o heerlijk goed voelt en niet al te veel klachten hebt! Trust me!

Boepie, wat heerlijk: iemand die zich net zo voelt. Heb ook vandaag mijn sportavond maar weer laten schieten... MOE!

- Tip: bij mij helpt het soms als ik juist iets eet op het moment dat ik misselijk ben. heb er dan totaal geen zin in, maar voel me daarna vaak wel (soms maar heeeel) eventjes beter.

En goed blijven drinken he!!

Fennah, heb ik echt aangegeven wel misselijk te willen zijn?! Stupid me! de Goden verzoeken. Dom!!! Spijt!!! Voel me echt niet lekker

- Collega's vinden mij allemaal erg moe en vinden dat ik er slecht uit zie aan het einde van de dag. Maar nog geen stille hints. Zal niet heel lang meer duren, ben ik bang

- Hoe is het met jou en je buik? Gaat alles nog oke? Nog lekker aan het werk? en klopt het, dat je je de middelste periode zo heerlijk voelt???? En hoe waren de kdv??? Al eentje uitgekozen?

- Geniet van je ondertrouw! Is niet super bijzonder, maar ja toch noodzakelijk en wel een klein beetje speciaal. Het is een bevestiging van het feit dat je gaat trouwen he ?!

Lieselotje, geen verveling met een tweeling! Hihi!

Lipa, Wat heerlijk toch, dat die baas zo goed voor jou zorgt. Helaas moet je het vanaf volgende week toch weer zelf gaan doen. Wel op jezelf passen hoor! Wat niet lukt, lukt niet!

- Wel zwaar balen van die misselijkheid zeg! Bah!

- Vijftien weken en dan nog geen buik? Hmmm, das me ook wat Ben benieuwd naar de foto's!

- Enneh, gewoon lekker die positiebroek aantrekken hoor!

Hier weinig te melden. Moet morgen naar de tandarts en de mondhygieniste en daar heb ik dus al jaaaaren grote angst voor. Ga ongeveer ieder half jaar, met lood in de schoenen. Ben nu bijna een jaar niet geweest (drukdrukdruk) en het is nu toch wel erg belangrijk. Hoop niet dat ik gaatjes heb, want zonder verdoving ren ik echt de stoel uit!!! Hoop dus dat het mee valt!

Verder mijn bh vandaag gedragen. Steunt niet geweldig, maar zit wel erg ontspannen, zeg maar. Tja het zal even wennen zijn.

Zo maar lekker mijn bedje in. Om half zeven gaat de wekker weer. Werken tot half drie, korte vergadering, om drie uur in de auto en dan lig ik precies om half vier in de stoel. Fijne avond!
@Fennah, gefeliciteerd met jullie ondertrouw!

@Marmira, voor jou wordt het spannend meis, ik duim voor je!

Zal ik Walinde toch maar verwijderen wegens niet meer gespot?

Hier geen nieuws, moe, misselijk, zware boepies, blablablablabla. Wederom is het weer gewoon veel wachten :-). Ditmaal op 19 september. Krijg trouwens wel verdacht veel telefoontjes ineens van moeder en schoonmoeder. Ik ben ineens kostbaar ''bezit'', drager van het kleinkind, haha.
Lipa, dan kan ik die uitgelubberde positiebroek beter nog maar bewaren dus. Nu draag ik ;m helemaal niet, zodra ik thuiskom gaat de joggingbroek aan ;)

Kan niet zeggen dat ik me in dit 2e trimester super voel, sorry. Ben moe en heb bijna dagelijks hoofdpijn. Maar gelukkig niet misselijk meer, dat is wel heel fijn! Hoop ook voor jou dat je klachten snel gaan afnemen.

Jep, de co-assistent is hier ook vaste prik. Begint vanaf volgende week weer he Leuke programma's zijn er weer gestart!

Schrijvertje, balen van die vermoeidheid he. Denk dat je collega's dat dan inderdaad wel aan je kunnen zien. Wat zeg je daar op dan? Lijkt me moeilijk om smoesjes blijven verzinnen, maar ze moeten ook begrijpen dat je niet te snel je zwangerschap al wilt prijsgeven. Tegen mijn naaste collega heb ik het met 9 weken verteld, viel op dat ik geen thee meer lustte. Met 12 weken aan mijn baas en de rest op mijn werk.

Hebben inderdaad al een kdv uitgekozen. Was zo'n leuke huiselijke sfeer met gezellige begeleidsters. Maak van het weekend de inschrijfformulieren in orde. En op de dagen dat wij onze baby brengen is het het rustigst, maar 4 andere baby's op de groep. Lekker veel aandacht dus.

Boepie, lief zeg dat je (schoon)moeder wat vaker belt. Hoopte ik bij mij ook, is toch wel lief die extra zorgen. Gelukkig vragen mijn schoonouders wel altijd hoe het gaat en zijn ook bezorgd.

Lastige die pijnlijke boepies, die van mij lijken wel gevoelloos? Snap er niks van.

Vanmorgen dus in ondertrouw gegaan. Pfff, niks voor ons haha. Het liefst waren we achteraf met z'n tweeen op maandagochtend getrouwd. Begon ze over welke muziek, etc. Maakt me allemaal niks uit eigenlijk, maar zij weet natuurlijk niet dat we puur uit praktische overwegingen gaan trouwen. Mogen nu allemaal vragen in gaan vullen, waar we mekaar ontmoet hebben, leuke gebeurtenissen, etc.
37 weken zwanger!
Leuk he dat alle series weer beginnen, ben ook een fan van het blok, expeditie robinson, peking expres en boer zoekt vrouw. Ik heb het gister ook maar opgenomen, want ook ik vertrek uiterlijk half tien naar mijn bed, langer hou ik echt niet vol. Gister al helemaal niet, ik denk dat de bietjes die we aten niet helemaal goed meer waren want alles kwam er weer uit aan twee kanten met veel buikpijn en vannacht kreeg mijn man ook al buikpijn.

Ik weet niet meer wie het schreef over het weinige eten, maar dat heb ik ook, ik moet echt moeite doen om te eten 's morgens 2 knackebroodjes, 's middags twee boterhammen en 's avonds met veel moeite mijn bord lees, daartussen door eet ik hooguit 1 liga, ik heb totaal nog geen behoefte aan allerlei lekkers, scheelt wel dat je dan ook nog niet aan komt, alhoewel niet in kilo's maar wel in centimeters. Ik heb na bij 5 weken mijn taille, borsten en heupen gemeten en nu bij 9 weken weer, en bij mijn taille was er al 3 centimeter bij, onvoorstelbaar. Niet zo gek dus dat mijn broeken minder lekker zitten. Nog 1 week dan heb ik de echo, wel pas om 18.00u dus jullie moeten even wachten op het nieuws.
@Fennah, inderdaad erg lief hoor die extra aandacht. Ik voel nu wel druk om te presteren hoor . Ondertrouw stelt inderdaad niets voor. Hebben jullie niet verteld dat het geen traditioneel gebeuren gaat worden? Dan kunnen ze daar misschien rekening mee houden. Misschien is het wel leuk de aanstaande spruit in het verhaal te verwerken?

@Estherz, dat was ik van dat minder trek. Ik zie dat ik wel veel meer eet dan jij , maar merk wel verschil met eerst. Vooral brood en zuivel krijg ik er moeilijk in, prakjes gaan wel goed. Wel vervelend dat de bietjes niet goed zijn gevallen, daar kun je flink beroerd van zijn. Gelukkig gaat het meestal snel beter als alles eruit is. Ik durf trouwens niet te meten, haha. Ik zet ook geen buikfoto's op de hyves hoor, het is mijn minst mooie lichaamsdeel en dat houd ik mooi privé .
Hallohoo! Ben helemaal heppiedepeppie!!! Had geen gaatjes en heb gezond tandvlees. Jahoe!!!! Heb het dus weer overleefd!!! Fijn!

Boepie, hier ook extra aandacht hoor! Lief he?! (Al moet het niet te veel worden hoor..... )

Fennah, heb het vandaag daarom uiteindelijk toch maar aan mijn teamleider verteld. Die reageerde super enthousiast! Leuk hoor Dan is er tenminste iemand die weet dat ik het werk wel aan kan, maar dat de vermoeidheid een andere oorzaak heeft Ach en verder blijft het smoesjes verzinnen en gelukkig kan ik dat goed

- Ondertrouw, hahaha! Bij ons kwam er een trouwambtenaar thuis, niets geen vragenformulier. Was wel erg persoonlijk en op zich dus ook wel prettig. Denk er aan: niets is verplicht! Als jullie geen muziek willen, dan doe je geen muziek (wij hadden ook geen muziek).

Esthers, wat rot joh dat je de bietjes weer terug hebt gezien Erg naar! Ook hier wordt er niet veel gegeten, maar ik probeer wel regelmatig kleine hapjes te nemen, want anders word ik alleen maar misselijker.....

- Woh! 13 centimeter?!?! Ik heb mijn maten niet opgenomen, maar dit klinkt wel pittig.... Inderdaad geen wonder dat je broeken niet meer zo lekker zitten.

- Nog maar een weekje tot de eerste echo. Leuk en spannend! Ben benieuwd!

Doeg!
Estherz, dat is inderdaad niet heel erg veel op een dag, maar ik denk ook niet te weinig. Je doet gewoon wat je lichaam aangeeft. Ik had juist in het begin van mijn zwangerschap vaak honger. Elk uur ging mijn maag weer knorren. En nog steeds moet ik regelmatig eten. Ik eet nu gemiddeld op een dag: 2 bruine boterhammen als ontbijt, vroeg in de middag 2-3 bruine boterhammen, laat op de middag nog iets zoals sultana's, avondeten gewoon een normale portie. Wat voor mij nieuw is dat ik 's avonds ook wat moet eten, rond 21.00 uur begint die maag weer. Vrees dat ik al een paar kilo ben aangekomen. Ben, heel stom, een keer 's avonds net na het avondeten op de weegschaal gaan staan met kleding, was 6,5 kilo zwaarder dan normaal. Vergeet me iedere keer 's ochtends te wegen, dat is een stuk betrouwbaarder dan na een maaltijd. Aan mijn kleding merk ik helemaal geen verschil, alles zit nog goed, alleen die broek kan niet dicht haha.

Schrijvertje, wat leuk dat je het aan je baas hebt verteld! En wat een leuke reactie Wel slim dat je iemand in vertrouwen hebt genomen. Wanneer wil je het aan je collega's gaan vertellen?

Hadden jullie geen muziek bij de ondertrouw? Ik vroeg dat nog aan die vrouw, of er meer mensen waren die zonder muziek trouwden. Kwam bijna nooit voor volgens haar. Maar ik voel me ongemakkelijk om onder begeleiding van het standaard trouwlied binnen te stappen. Ik heb al geen trouwjurk aan, gewoon een leuke positiejurk tegen die tijd en ik neem waarschijnlijk niet eens een bloemstukje mee. Wel een opluchting dat ik niet de enige ben die geen muziek wil, zou me er alleen maar opgelaten door voelen. En door muziek moet ik altijd janken aarggh.

Boepie, hebben niet duidelijk aangegeven dat we geen traditioneel iets willen. We gaan met 15 mensen naar het gemeentehuis en dan wokken, lekker boeiend ;) Leuk idee om het aankomend spruitje aandacht te geven in het verhaal. Kan je tegen die tijd met ruim 7 maanden moeilijk omheen haha.

Hoe ist met jou?
37 weken zwanger!
Fennah gefeliciteerd met je ondertrouw! Wij vonden het eigenlijk wel een speciaal moment; wij gingen de dag dat we 9 jaar 'verkering' hadden in ondertrouw en daarna romantisch uit eten. Was precies 5 maanden voor de bruiloft. Wij hadden eigenlijk best wel een grote bruiloft met stadhuis, kerkdienst, en dansfeest. Kijk er echt op terug als een van de mooiste momenten in m'n leven! Wij hebben er ook voor gekozen om elkaars namen in gebruik te nemen; is best ongebruikelijk en de meesten vinden het heel gek dat mijn man ook mijn achternaam genomen heeft. Maar wij vonden het wel heel bijzonder. Als we ooit een baby krijgen, krijgt die overigens wel de naam van mijn man; dubbele achternaam mag nl. niet.

Verder vind ik mezelf deze week heel zielig .....is dus m'n eiweek (uitgaande van cyclus van 28 dagen vandaag; 31 dagen zondag en alles er tussenin). Ik ben zoooooooooo beroerd dat ik uit m'n werk m'n bed instort en binnen no time slaap. ben zwaar verkouden, keelpijn, rothoest en energiepeil van -100. Tja, je snapt 'm al, de eiweek wordt niet benut (op een dappere poging maandag na, maar ja, dan ga je wel uit van heeeel langzaam zwemmend zaad...) verder is manlief nu weg en komt hij misschien morgen, maar waarschijnlijker zaterdag/zondag thuis....vette pech dus! Baal best flink (man ook) maar hij is wel iets nuchterder en heeft zo iets van, tja als je zwanger wordt als je weerstand nihil is, is ook niet best.

Dusse ik ga nu ook maar weer m'n bed in om te pitten....

doeg
@Fennah, tegen die tijd kun je niet meer wegkomen met het excuus dat je veel hebt gegeten inderdaad . Volgens mij kun je geen 6,5 kilo zijn aangekomen hoor als je nog in je broek past. Of je hebt nu eneorme bopies . Met mij gaat het goed hoor, lief dat je er naar vraagt. Ben nog niet echt misselijk, af en toe even een moment. Die moeheid probeer ik zoveel mogelijk aan toe te geven. Ik vind het alleen heel lastig op mijn werk, maar wil het echt nog niet vertellen. Ik heb niet zo'n goede band met mijn cheffin en ze heeft zelf ook geen kinderen en weinig inlevingsvermogen, dus.... Even doorbijten. Ik kijk wel met smart uit naar de echo/gyn. Ik hoop zo dat we dan een hartje horen enzo. Mijn worst nightmare is echt dat er straks niets te zien is...

@Vliet, wat balen meis dat je niet lekker bent en dat in combinatie met je nieuwe job. Het zit je even niet mee. En dan ook nog in je eierweek! Zorg maar goed voor jezelf zodat je weer fit wordt, dat is het allerbelangrijkste. En wie weet heb je deze maand een late eisprong en ben je toch nog op tijd. Beterschap iig en een dikke knuffel.
Even een hele prive vraag, en als mensen het niet willen vertellen snap ik dat best, maar ik vroeg me af hoe degene die zwanger zijn het vrijen nu beleven. Ik heb zelf het gevoel dat het voor mij minder intens voelt, ik word wel opgewonden, maar heb het idee dat ik minder geniet en daar moet ik dan weer aan denk helpt dat natuurlijk ook niet echt. Ik vroeg me dus af hoe dat bij jullie was.

Jeetje wat een intiem verhaal op de vroege morgen
Fennah, nee, wij hadden ook echt geen muziek hoor. Alle gasten mochten eerst naar binnen en wij moesten samen wachten, op een bankje, op de gang. Uiteindelijk werden we opgehaald en aangekondigd en konden we gaan zitten (onder luid applaus )

- Wij zijn niet voor de kerk getrouwd, maar hebben wel een leuk feest gehad. Ik heb altijd gezegd: ik wil niet trouwen! (wat een gedoe: al die aandacht en jurken en getut), maar uiteindelijk is het een hele bijzondere dag geworden met enkel gezellige mensen die iets voor ons betekenden. Had het, achteraf, niet willen missen.

- Maar het is jullie dag, dus je kunt het (ook op het stadhuis!) zo laten verlopen als jullie het willen!!!!! Lekker doen!

Vliet, balen van het feit dat je je alles behalve fit voelt. Rot zeg! Klinkt als een flinke verkoudheid, ofzo. En helemaal balen dat het nu net midden in je eiweek is en dat vervolgens manlief ook nog pleite is.... Volgende maand weer een kans, is geen opmerking waar je nu op zit te wachten, maar het is natuurlijk wel zo. Je kunt er op dit moment weinig aan veranderen... Ik hoop dat je snel opknapt!

Boepie, Eng is dat he, zo'n echo/hartje. Ben ook zo bang dat er straks misschien gewoon helemaal niets blijkt te zitten. Dat ik het allemaal zelf verzonnen heb ofzo. Of dat mijn lichaam een spelletje met me speelt....

- Ik ben wel blij dat ik het aan mijn direct leidinggevende verteld heb. En die houdt nog vrolijk even zijn mond Ik wil het pas over een aantal weken aan collega's gaan vertellen. Eerst maar eens een keer naar de vlk (nog een weekje wachten).

- Krijg jij meteen een echo, als je de 19e gaat? Bij ons is het enkel intake Maar ja misschien zijn er ook nog wel geen duidelijke zaken te zien en of te horen... Zal dus nog een hele tijd geduld moeten hebben.

Fijne dag allemaal!!! Nog een paar uurtjes en dan is het weekend!!!!

ps ik ga na mijn werk snel mijn bed in en dan vanavond naar het trouwfeest van een collega. Zal er vandaag dus niet meer zijn waarschijnlijk
He Vliet, wat vervelend voor je dat je je zo kl#te voelt. Niks aan te doen, behalve lekker in bed kruipen en warme kruik bestellen... Beterschap en

He Fennah, klinkt wel ok 6,5 kilo en toch nog alles aan kunnen. Moet je een strak figuurtje hebben En hoe voel je je nu, wel ok geloof ik toch?? En gefeliciteerd met je ondertrouw! voor ons stelde het ook niet veel voor. We hebben het 2 weken voor de bruiloft snel gedaan, maar je kunt er wel niet meer onderuit

Dat je het zo snel merkt Estherz! 3 cm, ik heb niet gemeten, ga ik nu wel doen, goed idee. Ik merk er nog niet heel veel van. Heb gisteren bij vriendin op weegschaal gestaan met laarzen en kleren en na eten, en toen hetzelfde gewicht als voor de zwangerschap. Maar al die weken in Spanje en zuidMarokko heb ik soms heel weinig gegeten, misselijk en het was zo warm

Vervelend voor je Lipa die misselijkheid . Kan me voorstellen dat je er vanaf wilt zijn na zoveel weken.

Schrijvertje, fijn dat de tandarts meeviel! Vooral nu, ze zeggen dat elk kind een tand kost dusseh... Maar weet wat je bedoelt rond die misselijkheid. Ik had op gegeven moment ook zoiets van Was ik maar misselijk dan voelde ik dat ik zwanger was. Nou echt niet, toen ik eenmaal misselijk was - vooral 's avonds niks ochtendmisselijkheid (was de hele dag door), was het afschuwelijk. Vooral op vakantie. Ga je lekker romantisch uit eten, wil je alleen maar zsm naar huis. En we zaten een paar dagen met zusje en broertje in een appartementje. De hele dag door zaten ze met zijn 3en te bespreken wat ze gingen eten, vis of vlees barbecue en hoe dan klaargemaakt. Terwijl ik al bij de geur van vis over mijn nek ging. Errrug fijn, dus een dikke voor iedereen die nu misselijk is: Schrijvertje, Boepie, Lipa, Atheena enz - want het is niet te benijden.

Zelf heb ik een beetje wisselvallige tijd achter de rug. Ging op vakantie en voelde me prima. Maar goed daar werd ik een beetje paranoide van, want iedere zwangere in mijn omgeving was ziek, zwak en misselijk. Tot ik zelf misselijk en moe werd.. Dat heeft paar weken geduurd en toen ging het langzaam over. Nu nog steeds weinig trek in vlees en vis en 's avonds eten. Maar eet de hele dag door kleine broodjes, yoghurt en fruit en dat voelt wel ok.

Ik was trouwens niet echt moe, anders had ik die lange autoreis niet alleen kunnen rijden. Maar woensdag na verloskundige was ik plots helemaal kapot. Ga de afgelopen dagen ook elke dag voor mijn doen vroeg slapen rond uur of 11. Heerlijk. Verloskundige was trouwens vooral heel veel vragen over je gezondheid en die van je familie enzo. Bloeddruk gemeten, ijzer en alles was ok. Ze heeft wel gevoeld maar nog niets gevonden. En hartje horen wilde ze niet proberen omdat het toch niet zou lukken en ze me niet wilde teleurstellen.

MAAR vanochtend vroeg ivm termijnecho, een echo wezen maken. En het was GEWELDIG. Het zit er, het hartje klopt als een gek, het is 3,8 cm en ik ben al 10 weken en 5 dagen zwanger. Voel me nu eindelijk vrij om echt blij te zijn. Was de hele tijd een beetje bang voor een windei of missed abortion, je weet wel dat soort schrijnende hoofdstukken in al die zwangerschapsboeken. Maar vooralsnog ziet het er goed uit. Komende maandag moet ik bloed prikken ivm combinatietest en dan over 2 weken nog een echo voor nekplooimeting. En hopelijk ish, stevig duimen en bidden, is alles goed.

Wil voor iedereen hier dit geluk, en wel zo snel mogelijk! (potverdikkeme )
Estherz hier de misselijkheid vooral ook 's avonds als ik in bed lig. En als ik me 's ochtends niet aan het ritueel van 2 crackers met een glaastje water in bed, even blijven liggen en dan douchen hou, is het de hele ochtend veel erger.

Kortom, ik durf het bijna niet te zeggen, niet echt gevreeen nog .

Door de misselijkheid ook helemaal geen zin, stil liggen werkt het best

De eerste weken had ik wel zin, maar toen deden m'n bosten zo ontzettend pijn dat ik het gewoon niet zag zitten. Dat is een heel stuk verminderd, en nu maar hopen dat na de 12e week die misselijkheid ook stopt.

Dat was nog wel een tegenvaller, ik dacht steeds dat het met 12 weken was, maar het is NA 12 weken. Net als dat je NA 12 weken uit de "gevaren zone" bent. Wat een gewacht he.....

Later meer want straks voor de 1e echo
@Estherz, inderdaad een intieme vraag zo op de vrijdagochtend . Er gebeurd bij ons ook niet zoveel hoor, het landelijk gemiddelde halen we niet eens, ben er gewoon te moe voor. Heb op zich wel zin en vind het ook nog steeds erg lekker, maar heb er geen energie voor. Ik hoop dat dat straks nog wel bijtrekt.

@Schrijvertje, ik krijg inderdaad meteen een echo omdat ik onder controle ben bij de gynaecoloog. Het lijkt me heel moeilijk om nog meer geduld te hebben , ik leef met je mee hoor.

@Zina, wat gaaf! Je hebt je echo gehad en het hartje klopt! Wat heerlijk meis, dat moet een fantastische ervaring zijn. Ik kan me je angst van een MA en een windei goed voorstellen hoor, heb ik ook. Ik zal duimen voor een goede uitslag van je combinatietest.

@Atheena, veel plezier bij je echo. Nog even volhouden meis!
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!

visite is weg, ben k a p o t! 3 kids die niet luisteren en gillen schreeuwen janken en tong uitsteken ( ook naar mij, was snel klaar) Ik heb 3 dagen alleen maar gecorrigeerd en gestraft.

Na goed, nu bijkomen dit weekend. Kom later wel weer gezellig doen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven