Mode & Beauty alle pijlers

Zilvershampoo

06-06-2015 11:21 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Paar maanden geleden heb ik mijn haar geblondeerd, erg blij mee.

Het is een mooie kleur nu maar na een tijdje krijg ik soms toch een wat gelige gloed.

Ik gebruik dus zilvershampoo daarvoor, die van Schwarzkopf.

Is er iemand die dit ook gebruikt of gebruikt heeft? Hoe lang kun je dat het beste in laten trekken? Ik doe nu meestal 3 minuten en dan was ik het uit omdat ik bang ben dat het anders paarsig of grijzig word.

Maar op internet lees ik dat je het beste iets langer in kan laten trekken?
.
Hoi!

Ik gebruik het zelf ook sinds ik mijn haar blond heb. Je kunt het inderdaad langer laten intrekken, houd er alleen wel rekening mee dat het pigment onttrekt en daarom het haar droog kan maken. Ik was het om en om, dus ene keer normale shampoo andere keer zilvershampoo en die laat ik gemiddeld 5 min intrekken. Meestal shampoo erin, benen scheren inzepen en shampoo eruit.
Oke dankje wel! Dan laat ik het nog ietsje langer intrekken. Dacht vraag het maar even want ben bang dat ik het straks te lang in heb en ik paars haar krijg

Je haar word er inderdaad wat droger van maar ik doe er daarna altijd nog even een haarmasker in
.
Ik ben gestopt met die zilvershampoo, vond het te weinig resultaat geven en al die paarse zooi op je lijf als je het eraf wast........

Ik ga soms naar de kapper en last daar iets in mijn haar wassen om die gele gloed te voorkomen.
Ik gebruik shampoo en conditioner van John Frieda, voor blondes.

Veel fijner dan zilvershampoo.
Mijn haar is wit geblondeerd en ik gebruik het ook, ongeveer twee keer per week. Ik laat het ook wel 5 minuten intrekken. Als ik het langer doe, krijgt mijn haar inderdaad een paarsige gloed. Maar daar krijg ik ook vaak leuke reacties op, dus soms doe ik het expres. Daarna weer een keer met gewone shampoo wassen, dan is de gloed weer weg.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Welk merk zilvershampoo is dat, Winky?
Ik heb gewoon eigen merk kruidvat gebruikt en idd 5 minuten laten intrekken en om en om wassen.
Ik gebruik ook die van schwarzkopf en ik breng het op handdoekdroog haar aan en laat het 2 nachten achter elkaar in trekken. De eerste nacht geeft een zilveren, blauwige gloed, en na de 2e nacht word die kleur intenser. Dat blijft dan meestal een week of 3 zitten, dan vervaagt het weer (naar wit, geel word het nooit), terwijl ik het elke dag was ermee, en zo'n 5 minuten laat intrekken.
Rary, loop je dan een paar weken met paars haar? Of begrijp ik je verkeerd?
Het is niet paars. Het is zilver wit, met een gloed, die ik niet echt in kleur kan uitdrukken, zoals op deze foto:

Ahh oké. Hoeveel blonderen jullie je haar? Ik merk dat ik na 3 weken eigenlijk m'n uitgroei al begin te zien. Gaan jullie allemaal naar de kapper hiervoor? Ik vind het erg duur dus loop er dan 8 weken mee. Maar die laatste week schaam ik me eigenlijk voor de uitgroei.
Zelf met een kwast de uitgroei bijwerken geen optie. Zo gepiept. Ik doe het om de drie weken i guess. En nagenoeg nooit uitgroei. En ik was elke keer met zilvershampoo. Haren zijn wit blond. Niet geel.
Ze hebben tegenwooridg van Schwarzkopf ook de uitgroei kit in een hele blonde kleur. Daar kan je zo even je uitgroei mee bijwerken, en hoeft er maar 10 minuten in. Ken ook iemand en die deed de uitgroei tussendoor even met die blondspray.
Ik laat het kwartier intrekken, L'oreal zilvershampoo. Geen paarse gloed bij mij. Maar kost zoveel tijd... En maar paar dagen effect. Misschien domme vraag (blond ) maar is het niet mogelijk om het haar ipv steeds met zilvershampoo met iets echt wit te verven (dus niet blonderen) als je het eenmaal geblondeerd hebt ?
Maar als je het zelf doet, krijg je dan geen kleurverschil en dan dus zo'n dakpaneffect?
Van Guhl "zilver en vitaliteit" wordt je haar echt niet paars en niet stug.
Ik ontkleur mijn haar ook zelf, nu om de zoveel weken altijd de uitgroei bijhouden.

Hoe lang je een zilvershampoo erin kan laten, verschilt heel hard van merk en kwaliteit, zeg ik uit ondervinding. Sommigen kan je er half uur inlaten zonder problemen, anderen geven na 5 minuten al een paarse gloed bij mij (gelukkig stoort mij dat niet). Het hangt er ook sterk van af hoe beschadigd je haar, hoe meer beschadigd, hoe sneller het paarse pigment erin blijft.

Ik gebruik nu zilvershampoo van Schwarzkopf, de Bonacure Color Save denk ik, en die kan ik niet langer dan 5 minuten inlaten zonder paarse gloed te krijgen.
Nooit paarse gloed hier. Wel droog haar. Als je de uitgroei met zelfde kleur inzet (alleen uitgroei) en door je hele haar kamt nadien, verdeel je eventueel kleurverschil gelijkmatig. Nagenoeg onzichtbaar. Na het uitspoelen en wassen een ietsje conditioner in de punten en doorkamme en op laten drogen. Daarna argan olie smeren. Hier wordt ook driftig gestyled (straight, met stijltang) dus is broodnodig.
quote:yasmijn schreef op 06 juni 2015 @ 13:43:

Ik gebruik shampoo en conditioner van John Frieda, voor blondes.

Veel fijner dan zilvershampoo.

Ik ook

Al was het alleen maar om mijn badkamer voegen mooi wit te houden

Man man man, wat is die zilverschampoo een zooi zeg
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Aha. Maar voor mijn bij de kapper geblondeerde haar is dat dus niet te doen. Dan heb ik nooit dezelfde kleur.
Ik ontkleur mijn haar altijd zelf, super simpel werk (met 12%). Maar de truuk zit hem in de behandeling na het ontkleuren, 20 minuten een toner, die het geel uit je haar haalt en het mooi wit maakt. Dit gebruik je met waterstofperoxide 6%: L'oreal Luo color p02:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven