Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:nina1966 schreef op 02 juni 2015 @ 18:06:

[...]

Vraag me af hoe het kan dat een kind zich een situatie herinnert van toen ze anderhalf jaar oud was en dan ook nog weet te benoemen dat haar vader met een hard deel van hem aan haar vagina heeft gezeten.

Dat lijkt me meer op ingegeven dan echte herinneringen.

Wil daarmee niet zeggen dat de kinderen niet verwaarloosd waren bij vondst, dat lijkt me duidelijk.

Maar ik kan er niet bij dat een kind van anderhalf zich kan herinneren laat staan beseffen dat ze voor een bloedende vagina naar de dokter moest.Ik vind dit een lastig onderwerp. Ik ben het met je eens dat het bijzonder is dat een meisje zich dit herinnerd van toen ze 1,5 was. Het lijkt mij ook waarschijnlijk dat dit haar verteld is. Echter werk ik veel met leerlingen met hechtingsproblematiek, en het komt mij zo herkenbaar voor, dat ik me ook weer afvraag of ze het zich toch wel kan herinneren. Blijft dat ik hechting de moeilijkste 'stoornis' vind om mee om te gaan, juist door dit soort dingen en vraagstukken.
quote:mniekske schreef op 06 juni 2015 @ 09:20:

[...]

Ik vind dit een lastig onderwerp. Ik ben het met je eens dat het bijzonder is dat een meisje zich dit herinnerd van toen ze 1,5 was. Het lijkt mij ook waarschijnlijk dat dit haar verteld is. Echter werk ik veel met leerlingen met hechtingsproblematiek, en het komt mij zo herkenbaar voor, dat ik me ook weer afvraag of ze het zich toch wel kan herinneren. Blijft dat ik hechting de moeilijkste 'stoornis' vind om mee om te gaan, juist door dit soort dingen en vraagstukken.Als het mag 1 offtopic vraagje. Ik zit te denken vanaf wanneer ik dingen herinner maar volgens mij toen ik 4 jaar was, heb ik dan zoveel niet opgeslagen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 06 juni 2015 @ 09:25:

[...]

Als het mag 1 offtopic vraagje. Ik zit te denken vanaf wanneer ik dingen herinner maar volgens mij toen ik 4 jaar was, heb ik dan zoveel niet opgeslagen?Dat vind ik dus het lastige. Vanaf wanneer zijn het echt je eigen herinneringen, en wat weet je door wat je verteld is door anderen? En is dat bij iedereen anders, of werkt dat voor iedereen hetzelfde? Ik weet het niet, dus heb ook geen antwoord op je vraag. Ik zou willen dat ik het wist, vind het een interessant vraagstuk.
Mijn vroegste herinnering is mijn opname in het Oogziekenhuis toen ik net 3 was. Dat heeft toen letterlijk een onvergetelijke indruk gemaakt
Frankly my dear, I don"t give a damn
Herinneringen van vroeger kun je opnieuw interpreteren als je ouder wordt.
quote:Mylene_Valerie schreef op 06 juni 2015 @ 08:05:

Zinook, ik heb die docu net gekeken maar het staat heel ver van mij af. Ook vraag ik mij af of ze niet meer psychische hulp nodig hebben ipv onderdanig alle commando`s te volgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb maar in de docu hoorde ik dat 1/3 weer terugvallen. Het klinkt m.i. wel veel. Maar ook voor de vergrijpen die je hoorde, waren er een paar dat ik echt heel zwaar vond. En dan zie je op het eind dat ze toch terugvallen, ja wat is het succes dan? Het leek mij dat vele meiden een zware jeugd hebben gehad en daar nooit hulp bij hebben gehad. Dan helpen zulke straffen volgens mij ook niet.

Ben ik helemaal met je eens. Grotendeels vallen ze terug in het voorgaande gedrag aangezien ze weer terug in het milieu komen waar het verkeerd ging. Dan is de kans zéér groot dat ze opnieuw de fout in gaan.

Eigenlijk zouden ze deze meiden heel ergens anders terug moeten plaatsen, andere stad/plaats dan waar ze vandaan kwamen. Dat deze meiden echt een 'nieuw leven' kunnen opbouwen. En deze begeleiding is er niet. Ze worden pats boem na een half jaar weer terug de straat op gegooid en mogen het zelf weer uitzoeken.

En dat is nu zo jammer. Kunnen ze net zo goed de gevangenis ingaan en daar hun tijd uitzitten zonder dat strenge regime.
Ik weet mij 1 ding te herinneren van toen ik verschoond werd op de wasmachine in de badkamer. Mijn moeder had daar een aankleedkussen op liggen. Dus hoe oud zou ik zijn geweest. De waterslang was zwart / geel gestreept.

Ik weet dat ik bang was tussen de muur en de wasmachine in te vallen.

Dus misschien, dingen die hele erge indruk maken, kunnen blijven hangen?

Voorderest starten mijn herinneringen bij 4 of 5 jaar.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Hier een hele mooie van de Vlaamse documentairemaakster Lieve

http://www.npodoc.nl/speel.VPWON_1240765.html

Elke dag worden er wereldwijd 364.501 kinderen geboren, dat zijn er bijna vijf per seconde of 300 per minuut. Fotografe en journaliste Lieve Blancquaert reist de wereld rond om te onderzoeken wat het betekent om op een bepaalde plek in de wereld te worden geboren. Kinderen krijgen is een universeel gegeven, maar verschillen zijn er zeker, zowel per continent als per land. Lieve ontmoet de moeders tijdens één van de meest emotionele gebeurtenissen uit hun leven: de geboorte van hun zoon of dochter. Ze praat met familieleden, bezoekt ze thuis en neemt deel aan feesten en rituelen. Daarnaast bezoekt ze bijzondere plekken en evenementen die haar meer vertellen over de cultuur waarin hun kind zal opgroeien.
quote:calvijn1 schreef op 06 juni 2015 @ 11:48:

Mijn vroegste herinnering is mijn opname in het Oogziekenhuis toen ik net 3 was. Dat heeft toen letterlijk een onvergetelijke indruk gemaaktDie van mij ook net 3 en ik werd geopereerd, ik heb echt flarden van toen, op de OK en toen ik thuis was met een bed in de kamer.
Gisteren weer een mooie meeting the young americans. Over genezingstherapie voor homoseksualiteit. Bizarre gedachten houden sommige mensen er toch op na. En ik vind Stacey goed
quote:jippie55 schreef op 11 juni 2015 @ 09:45:

Gisteren weer een mooie meeting the young americans. Over genezingstherapie voor homoseksualiteit. Bizarre gedachten houden sommige mensen er toch op na. En ik vind Stacey goedInderdaad weer een aflevering om over na te denken.
Excuses, maar schaamteloze TVP. Ik lees hier graag want jullie hebben altijd goede kijktips, maar ik kan vaak het topic niet vinden.

Als ik iets interessants vind zal ik het komen melden.

Gisteren weer een mooie meeting the young americans. Over genezingstherapie voor homoseksualiteit. Bizarre gedachten houden sommige mensen er toch op na. En ik vind Stacey goedSchokkend inderdaad. Ik vrees echt voor die TJ.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:Mylene_Valerie schreef op 06 juni 2015 @ 09:25:

[...]

Als het mag 1 offtopic vraagje. Ik zit te denken vanaf wanneer ik dingen herinner maar volgens mij toen ik 4 jaar was, heb ik dan zoveel niet opgeslagen?

Ik heb heel veel herinneringen aan mijn geboortehuis en wij zijn daar weggegaan toen ik drie was.

Ik heb dus van vóór mijn derde veel en diverse herinneringen. Mijn kamertje, het spelen in de steeg achter het huis, in het ziekenhuis voor mijn amandelen, gat in mijn kop en gehecht worden, inentingen die toen nog door de dokter aan huis werden gegeven, het schilderij boven de commode en het spinnetje dat daar achter woonde, (waar mijn moeder en ik een spelletje van maakten)
quote:blijekip schreef op 30 mei 2015 @ 08:58:

[...]

'Supersize me' heb ik al eens gezien jaren terug. 'OMG GMO' zag ik laatst staan, ga ik kijken. Bedankt voor de tips!

Dan heb ik ook nog 'botteled life' voor je. Over wat flessenwater doet met ons milieu. En dan heb ik het nog niet eens over het plastic. Voor mij een enorme eye opener en dé reden dat ik meteen een bubbelmachine heb aangeschaft om kraanwater om te toveren in 'spa'.

Flesjes water is sinds die docu een no go in ons huishouden.
De docu van Louis Theroux van afgelopen donderdag was ook indrukwekkend. Zette mij echt aan het denken ook over tweede kansen ja of nee.
quote:pointdexter schreef op 13 juni 2015 @ 11:42:

De docu van Louis Theroux van afgelopen donderdag was ook indrukwekkend. Zette mij echt aan het denken ook over tweede kansen ja of nee.

Ja, ik ook

Had oprecht het idee dat die lerares extreem werd gestraft
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:mniekske schreef op 06 juni 2015 @ 10:55:

[...]

Dat vind ik dus het lastige. Vanaf wanneer zijn het echt je eigen herinneringen, en wat weet je door wat je verteld is door anderen? En is dat bij iedereen anders, of werkt dat voor iedereen hetzelfde? Ik weet het niet, dus heb ook geen antwoord op je vraag. Ik zou willen dat ik het wist, vind het een interessant vraagstuk.Nav jullie antwoorden, ik ook! Zal ik een topic erover openen? In dit topic is het alleen maar hinderlijk voor anderen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Gisteren weer een mooie meeting the young americans. Over genezingstherapie voor homoseksualiteit. Bizarre gedachten houden sommige mensen er toch op na. En ik vind Stacey goedDaar kan ik dus echt niet naar kijken. Zo bizar maar het maakt me ook zo kwaad als ik dat soort dingen hoor. Dus dat skip ik maar.
quote:pointdexter schreef op 13 juni 2015 @ 11:42:

De docu van Louis Theroux van afgelopen donderdag was ook indrukwekkend. Zette mij echt aan het denken ook over tweede kansen ja of nee.Oh ja, dat wilde ik nog doen, Louis terugkijken. Dank voor de reminder
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 juni 2015 @ 12:17:

[...]

Daar kan ik dus echt niet naar kijken. Zo bizar maar het maakt me ook zo kwaad als ik dat soort dingen hoor. Dus dat skip ik maar.Verstandig. Ik word er ook heel erg boos van. Maar het bestaat wel, de kortzichtigheid. Zo verdrietig.
quote:jippie55 schreef op 13 juni 2015 @ 12:45:

[...]

Verstandig. Ik word er ook heel erg boos van. Maar het bestaat wel, de kortzichtigheid. Zo verdrietig.

Ja ik weet het Jip. Het is ook niet dat ik mijn ogen ervoor sluit hoor. Maar ik heb er al zoveel over gezien en gehoord, ik denk dat die mensen het nooit zullen aannemen dat het geen ziekte is maar een geaardheid. En dat er geen `goed of fout` is. (weet ook niet of dit respectvol is geschreven maar dat was wel de bedoeling)

Ik heb een topic geopend over het onderwerp wanneer je iets herinnerd, op de pijler psyche, wilde dit topic niet vervuilen.
quote:jippie55 schreef op 13 juni 2015 @ 12:45:

[...]

Verstandig. Ik word er ook heel erg boos van. Maar het bestaat wel, de kortzichtigheid. Zo verdrietig.Ik vond trouwens dat de maakster wel echt moeite deed om een open gesprek te voeren met al die mensen die denken dat het over gaat. Ook in de voice over. Heel netjes gedaan.
quote:calvijn1 schreef op 13 juni 2015 @ 12:03:

[...]

Ja, ik ook

Had oprecht het idee dat die lerares extreem werd gestraft

Ik weet het niet. Alleen omdat het een vrouw is? Ik kon me wel vinden in wat die vrouw van de reclassering zei. Wie zegt dat het de eerste keer was dat ze de fout in is gegaan? Dus je weet ook nooit of het de laatste keer is.

Maar dat maar het voor mij ook dubbel. In principe ben ik van het idee dat mensen een tweede kans verdienen. Maar bij deze categorie heb ik daar echt moeite mee. Vandaar ook; het zette me aan het denken.
quote:Kunai schreef op 13 juni 2015 @ 01:14:

Excuses, maar schaamteloze TVP. Ik lees hier graag want jullie hebben altijd goede kijktips, maar ik kan vaak het topic niet vinden.

Als ik iets interessants vind zal ik het komen melden.

+1

quote:rozehanddoek schreef op 27 mei 2015 @ 11:57:

Ik zit nu Rambam over de Scientology te kijken. My god, wat een enge praktijken! Dat mensen zich daarmee inlaten!Na RTL Late Night had ik ook wel zin om deze te gaan kijken. Jammer genoeg was de 'soundtrack' wel erg hysterisch en Amerikaans. Een versoberde versie had de inhoud beter gedaan. Want er werd wel iets engs getoond, ja.
Je bent beter, knapper, leuker, liever en slimmer dan ik. Maak het jezelf niet zo moeilijk, NPS-er.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven