***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Hm, ik heb net een erg leuk geboorte kaartje gezien in de links van Buitenmeisje, in de kleurtjes van de babykamer...even vriend laten kijken vanmiddag

Zie:

http://www.hipdesign.nl/geboorte/collec ... ijl#Roemer

en dan het kaartje in de laatste rij van onderen, met een grote J erop...ik vind daar trwouens allemaal leuke kaartjes staan!
He bah lievelust, harde buiken zijn vervelend. Ik hoop dat je idd nog wel even van de zon kunt genieten.

Wij moeten om 17.30 op het vliegveld zijn, gaan voor 3 weken naar de zon. Ik heb in een uurtje een surfshirt voor man, een zonnebril voor mezelf en nog een korte broek gekocht.

Konijnen zijn al bij de oppas, koffers gepakt. Nu hopen dat alles bij het inchecken goed gaat. We mogen geen bagage voor Finn mee, dus max 40 kilo samen. Da's weinig, vooral als je insmeerspul, luiers en melk meeneemt. Het gaat net (evt kunnen we nog 5 kilo in handbagage doen).

Framboos, ga je er echt vanuit dat alles goed gaat? Met jou ervaringen?

Hoe was de cursus Muis?

Ik denk niet dat ik nog langskom, dus ik wens Micha een super bevalling (Lievelust jij ook mocht je ook binnen 3 weken bevallen).

En iedereen heel veel succes met alles. Als we internet hebben kom ik wel langswaaien, hebben laptop mee.

Zwaaizwaai!
Hallo allemaal, was ik ook weer!

Lievelust wat is de tijd snel gegaan zeg! Alweer verlof. Genet ervan en idd een erg leuke site met veel leuke kaarten erop.

Lara hoe was de bruiloft? En hoe is het nu met je gewrichten?

Micha hoe is het bij jou?

Framboos wat leuk dat je de zwangerschappen als zo fijn hebt ervaren! Ik vond er weinig aan eerlijk gezegd. Ben erg lang misselijk geweest en was een wandelende hormoonexplosie vaak. Ik vond het wel heel bijzonder om een kindje te voelen bewegen.

Ik heb het heerlijk gehad in Londen. Ik heb Luna wel erg gemist maar vond het ook erg fijn om er uit te zijn samen met een vriendin.

Met Luna gaat het goed. Ze begint nu stapjes te zetten als ze zich ergens aan vast kan houden. Vind het zo leuk om te zien! Ik denk dat het echte lopen nu toch niet zo heel lang meer zal duren. Ik heb begin september een extra afspraak op het cb ivm haar motoriek en ben benieuwd wat ze er daar van zeggen.

Witchke heeft je vriend al geprobeerd om de foto's te verkleinen? Ben benieuuwd naar Xander!
Swissie fijne vakantie! Geniet ervan!!
Leen, haai! Hee, het gaat ook ineens snel met Luna! Ze begon zich toch nog niet zo lang geleden op te trekken?

Framboos, het lijkt me heerlijk om zwangerschappen als iets prettigs te ervaren. Eerlijk gezegd vind ik er, net als Leen, weinig aan. (verrassing!) Wat ik wel heel leuk vind, en wat ik ook miste na de geboorte van Steijn en Hugo, is het bewegen van het kindje.

Ik ben net terug van de peuteryoga en het was super! Ik ben zo blij dat ik me heb ingeschreven voor deze cursus! Het was intensief, confronterend, gezellig en heel erg leerzaam: geslaagd dus! Ernie vond het ook geweldig, want hij was erg bewegelijk heel de dag. (op een goede, rustige manier)

Ben nu gaarder dan gaar, dus ga even de jongens naar bed brengen en daarna zelf ook slapen.
"Ik vergat de mini-pil"??? Ehm... vruchtbaar Framboosje toch... Niet zo handig meisje! (kijk, en daarom ben ik dus blij met mijn spiraaltje)

Swis, een hele fijne vakantie! Ik hoop dat het gelukt is met je bagage.

Lievelust: het schiet lekker op he? Is alles al klaar?

Muis, hoe was je cursus?

Het huwelijk was erg gezellig! 's Nachts wel veel pijn gehad, maar dat kwam vast door de moeheid.

Ik vond het wel jammer dat Puk zo vreselijk overstuur raakte toen we weggingen (en nog meer jammer dat hij vervolgens een uur later naar bed ging, want ze gingen nog maar even op bezoek omdat hij zo verdrietig was...). Gek, want normaal reageert hij helemaal niet zo als hij ergens blijft.

We hebben vervolgens zijn logeertas bij schoonouders laten staan, met zijn spenen, slaapzak, muziekdoosje en de babyfoon. De babyfoon hebben we echt nodig, want we slapen een verdieping hoger en aan de andere kant van het huis. Gelukkig had een vriendinnetje nog een babyfoon over die we konden lenen.
Morge..wat een weertje he, heerlijk!

Leen,lekker joh, even ertussenuit..heb je nog geshopt daar of gngen jullie voor de culturele uitstappen?

Lara, wat verevelend dat je zoveel last hebt gehad, gaat het nu weer een beetje? Wij zijn laatst het slaapknuffeltje van Daan ergens vergeten en ik heb er normaal gesproken 2, voor dit soort gevallen, maar die tweede kon ik dus nergens meer vinden...drama, want zonder slaapt meneer dus niet. Vriend is nog helemaal terug gereden naar die mensen om het ding te gaan halen

Muis, wat leer je allemaal daar, het klinkt mij ook wel erg leuk in de oren?

Zo, ng even een poging tot hond uitlaten voordat het te warm wordt..tot later!
goedemorgen

Lievelust heb je een beetje kunnen slapen. Vervelend dat je van die harde buiken hebt.

Swiss fijne vakantie!!!!!

Lara, wat een gedoe dat je puks logeertas hebt laten staan. Hoe gaat het nu met je pijnklachten?

Muis klinkt leuk die cursus. Hoe gaat het met de muisjes?

Layla hoe nam je buuf het op toen je vertelde dat je voorlopig niet meer op haar dochtertje wilt passen?

Vandaag nog een dagje lekker weer. Langzaam aan pakken we het gewone ritme en regiem weer op. Normale slaap- en eettijden. donderdag en vrijdag weer naar school geweest. Alles staat weer klaar, dus het schooljaar kan beginnen. Ik hoef pas woensdag maar morgen wel Feline naar school brengen (jakkes de wekker moet ook weer aan) en alle sportactiviteiten beginnen ook weer.

Nog even een dagje rust.
Ben ik Remy hier????
Esan, ik ben er ook hoor!

Lievelust, hoe is het met de harde buiken? Harde buiken zijn vervelend! Fijn dat je verlof nu begonnen is!

Lara, hoe is het nu met de gewrichten? Wat irritant dat je Puks tas had laten staan! Het is mij ook eens overkomen en ik was vreselijk onthand die dag.

Esan, naar welke groep gaat Feline nu?

De jongens hebben vandaag alleen maar buiten gespeeld en een lol dat ze hadden! Vanochtend zijn we naar het plaatselijke vennetje gegaan waar het al retedruk was toen we aankwamen. (tien uur) Steijn nam een modderbad, Hugo vermaakte zich met een bekertje en wij zaten in de zon. Heerlijk!

Vanmiddag voelde ik me niet lekker (supermisselijk) en heb alleen maar in mijn bed gelegen, maar nu gaat het weer enigzins.
En ik ook!

Spitsmuis, wat vervelend dat je weer zo misselijk was. Is het eigenlijk wel weg geweest tussendoor? Ik was het de eerste 16 weken, en een paar weken geleden kwam het ineens weer terug.

Ben weer weg, ik kwam me alleen even melden. Druk weekend en week gehad, ik wil iedereen nog even zien voordat de baby komt en ik nog een beetje rust heb, dus ik heb de hele tijd afspraken. Gezellig maar vermoeiend, en ga dus nu even met m'n dikke enkels de lucht in.

Fijne avond lieve meisjes!
Mich, respect! Ik zou het denk ik echt niet meer trekken om vlak voor de uitgerekende datum mijn sociale leven op gang te houden! (trek dat eigenlijk sowieso niet als ik zwanger ben, maar goed)

Ik was dus ook de eerste twaalf weken misselijk en nu weer elke dag sinds een week. Balen!
Hier ook een lekker dagje in de tuin. Koen heeft zich heerlijk vermaakt in de zandbak en de waterbak. Vooral het heen en weer scheppen van zand en water is erg leuk.

Muis: balen van de misselijkheid. Heb je er de hele dag last van of alleen zoals vandaag smiddags.

Lievelust: Gezellig dat je weer terug bent.. en hoe... als heel actieve poster... je moet ons toch gemist hebben

Mich: Wat een energie moet jij hebben om nog zoveel af te spreken. Heb je nog geen last van injezelfkeergedrag? Kan ik me nog herinneren van de vorige keer. Toen moest ik juist heel weinig van anderen hebben de laaste periode.

Ik ga nog ff een rondje fietsen. Het is nu lekker weer.
FF mich checken...nog niet dus...

MAAR DIKKE ENKELS OJEE HET GAAT BEGINNEN!! HUPHUP MICH!
Framboos, is het echt zo dat dikke enkels een teken zijn van een naderende bevalling?

*gaat vanaf nu goed haar enkels in de gaten houden*
hoi, ik kom ook weer ff aanwaaien, erg drukke week gehad en weinig puf om 's avonds nog te komen forummen!

Fijn dat Lievelust weer terecht is! En ook alweer met verlof, ja dat is ook nog maar een maandje natuurlijk.

En Micha, hoe krijg je het toch weer voor mekaar, iedereen nog ff bezoeken voor de bevalling. Pfff waar haal je de energie vandaan? Maare, volgens mijn voorspelling morgen dus bevallen! Go Mich!

Je bent al weg, maar toch (dan maar telepathisch) veel plezier Swissie, ben nog steeds stikjaloers!

Esan, veel plezier morgen op school (nou ja Feline dan, jij bent dus alweer begonnen), jij gaf toch les aan groep 3?

Wij zijn al weer 3 weken terug in het ritme, de vakantie lijkt alweer zo ver weg!

Dinsdag ga ik mee als begeleider op Kaj's schoolreisje naar Linneaushof, leuk!! Ik heb dat in het verleden veel gedaan op mijn werk in de vakanties, maar nu met de klas van Kaj, ik heb er echt veel zin in!

Leen, leuk dat London zo leuk was. Mijn broer woont daar nu en wij hebben daar dus een geweldig logeeradresje (aan de Thames). Ik vond London echt erg leuk, ook met kinderen, waar ik zelf een beetje tegenop zag. Jij ging er och ook heen voor een voetbalwedstrijd??

We gaan as donderdag naar Parijs voor het huwelijk van V's zus. We hebben alleen nog steeds geen idee wat voor cadeau we moeten geven, iemand suggesties? Ik heb wel afgesproken om de trouwfoto's te gaan maken (ook al zo spannend), dus dat is al een cadeau, maar we moeten nog iets hebben...

Leuk dat die peuteryoga cursus zo leuk is Muis, begrijp ik nu goed dat de muisjes ook meegaan naar de cursus?

(wat balen van die misselijkheid trouwens, is het echt misselijkheid zoals in de eerste weken of is het al maagzuur van schoppende Ernie?)
Op welke sport(en) zit Feline? Jammer zeg, dat de vakantie weer is afgelopen voor je... gelukkig wordt het morgen slechter weer...

Die gewrichten gaan niet zo heel goed, dus ik begin me langzamerhand wel een beetje zorgen te maken. Vanmiddag ook veel tussenstopjes moeten maken, want vooral mijn voeten zijn erg pijnlijk en wat dik. Irritant.

Lief Lustje, hou jij het allemaal nog een beetje vol? Niet teveel harde buiken meer gehad?

Micha: pfoe, hoe hou je het vol met je dikke buik zo druk zijn?? Ik had de laatste periode ook last van "in mezelf keren". Misschien ook wel doordat ik zo vreselijk overtijd liep en ik alle (goedbedoelde) telefoontjes zo zat was.

Muis, wat beroerd dat je zo misselijk bent zeg! Hopelijk trekt het heel snel weer weg... Klinkt wel als een supergezellig ochtendje.

Fachat: moeilijk, een cadeau bedenken... Wat zijn het voor types?

Wij zijn vandaag even naar de uitmarkt gegaan, waar Puk lekker heeft kunnen dansen en zowaar ook nog een uur heeft geslapen. Daarna een rondje op de boot en toen was de koek wel echt op, dus is hij gaan slapen en wij bbq-en.
oeh dat klinkt niet goed Lara. Heb je nog een afspraak voor een of ander vervolg onderzoek of id? Ze hadden toch helemaal niet kunnen vinden bij je?

Qua cadeau, het zijn vrij alternatieve types, kunstenaars. Vrijheid blijheid. Alles zoveel mogelijk verantwoord.. qua eten en drinken, maar ook qua leefstijl. Ze houden wel van lekker eten, een wijntje. Van muziek (ze maken ook allebei muziek), theater...

Leuk trouwens de Uitmarkt. Had er dit jaar even de energie en tijd niet voor. Komt volgend jaar wel weer!
Ze wonen ook in Parijs, of niet? Anders zou iets van een abonnement op de kunstuitleen misschien iets zijn? Moeilijk...

Er is een bloedonderzoek geweest en er loopt er nu nog een van de reumatoloog. Daar krijg ik woensdag over een week de uitslag van.

Slaap lekker allemaal!
Oe Lara, dat klinkt niet fijn! Woensdag over een week klinkt mij zo ver in de oren!

Fach, ik ben heel slecht in het bedenken van cadeaus, vooral voor alternatieve/kunstzinnige types. Ik ga mijn hersenen eens kraken! (kan toch niet slapen en dit geeft me iets te doen)

Ernie schopt de laatste dagen echt enorm hard en je ziet mijn buik dan ook bewegen. Zo leuk! Zaterdag heeft hij heel de dag met zijn kontje tegen mijn ribben aangelegen (dat was iets minder leuk), maar nu is hij gedraaid en ligt ie lekker voor me.
Ach muisje: jij bent echt op de meest bizarre tijdstippen wakker he.... Pittig hoor, twee van die kleine jongetjes en dan ook nog zo slecht slapen. Ik vind het kanp dat je er zo positief onder blijft!

Fachat: Vrees dat ik helemaal geen goede ideeen heb.

Lara: Dat is idd nog wel lang wachten op de uitslag van de reumatoloog..... Heb je alleen gewrichtspijnen of heb je er ook rare rode vlekken bij?

Wij wilden gisteren naar vrienden op de koffie. Toen ik belde bleken ze plannen te hebben om naar de dierentuin te gaan die hier op fietsafstand vandaan ligt. We zijn dus gezellig meegweest. Ik was nog nooit in deze dierentuin geweest. Maar ik denk dus dat we volgend jaar mooi ee abonnementje gaan nemen. Het is echt hartstikke leuk voor die kleintjes en er is een mooie speeltuin met heeeeeeel veel zand bij!

We hebben hier een kleine met een badtrauma ofzo. Sinds ze bijde opa's en oma's heeft gelogeerd wil ze niet meer in bad (ze gilt en klimt er direct uit) Volgens de opa's en oma's is er niks geks gebeurd, dus het zal wel een fase zijn. Maar het is wel verrekes lastig na een hele dag in de tuin banjeren.
goedemorgen!

Ben ik ook weer eens. Zat ff niet zo lekker in mijn vel en ook migraine aanvallen gehad. Waarschijnlijk door hormonen, had ik de vorige zwangerschap ook. Maar nu weer wat fitter en ziet de wereld er ook weer rooskleurig uit. Had wel veel bij te lezen zeg.

Mich, de laatste loodjes! Ik ga trouwens voor voor 4 sept.

En Framboosje, doe je voorzichtig! Tis maar zo gebeurd

Lekker Leen, een paar daagjes weg. Wij gaan begin okt een weekend met zijn tweetjes weg, heb er erg veel zin in!

Icke, slaapt Ruubje alweer beter? Jij hebt t maar zwaar!

Ook wat slaapvibes voor muis! Wel leuk he, als je die kleine ziet bewegen. Lijkt me trouwens erg leuk, dat peuteryoga.

Wat worden ze vies he, van buiten spelen. Maar wel minder dat het badritueel dan zo'n drama is, zal idd wel een fase zijn.

Ik had gister de plantjes water gegeven en er lag een plas onder het kraantje. Niks leuker dan er op handen en voeten doorheen kruipen. En daarna door het zand en dan besluiten om binnen te willen spelen. Mooi niet dus!

Noah had een middenoorontsteking. Erg zielig. Moest hem 3dd 5 ml antibioticaoplossing geven. Smakelijk volgens de huisarts. Nou, niet dus volgens onze kleine. Wat een drama zeg, kokhalzen, alles eruit werken, ergens doorheen werkte ook niet. En nu dus maar gestopt.

Lara: vervelend zeg, die gewrichtsklachten. Irritant dat de uitslag zo lang duurt. Hopelijk valt het mee. Een collega van mij had dezelfde klachten. Ze dachtern toen eerst aan een parvo virus, zij is ook dierenarts. Dat bleek het niet te zijn. Uiteindelijk kwam er Bechterev uit, heel vervelend, want dat gaat niet over. Wil je trouwens niet bang maken hoor! Maar misschien heb je er wat aan.

Lievelust: nog maar 4 weekjes, wat gaat dat snel. Doe maar rustig aan, harde buiken zijn vervelend! Gelukkig is het nu wat minder warm, hoewel.... De zomer is nu echt voorbij, vind ik toch wel erg jammer!

Drop, voel jij je alweer wat beter?

Zo, mijn verhaal is wel lang genoeg, ff een boodschap doen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Mich wat ben jij een dappere dodo om nog even allerlei visites af te leggen. Wel gezellig.

Fachat doe maar even een gooi. Een lease kip of appelboom. Wel een beetje lastig weet niet of ze dat in Frankrijk ook kennen (wel heel verantwoord). In geef inderdaad ook dit jaar weer les aan groep 3 en Feline gaat nu naar 4.

Leuk mee naar de Lineaushof, ik ga duimen dat jullie het droog houden. Gaan jullie met de bus? Met de bus dat is voor kinderen al een groot feest en natuurlijk onder de banken vlak voor aankomst bij school.

Lara heb je een beetje kunnen slapen? Wat naar dat je nog zo veel last hebt van je gewrichten en ook nog moet wachten tot volgende week woensdag voor de uitslag. Gezellig hoor met Puk naar de uitmarkt.

Feline gaat naar dansles, judo en muziekles. Het liefst wil ze ook nog op wedstrijdzwemmen en turnen. Maar mama is gekke henkie niet. het is best zo. Gelukkig hebben we de zwemles al achter de rug.

Drop leuk spontaan naar de dierentuin. Wat vervelend dat Fleur nu een badtrauma heeft. Vincent was in een keer heel bang voor de douchekop (ik wilde zijn haartjes even uitspoelen en had vol de douchekop er op gezet niet zo handig). Nu ging hij al uit zijn dak als ik alleen maar het badje vulde. Wij hebben hem een paar keer met zijn kleertjes aan laten kijken hoe het badje gevuld werd. Toen een keertje een heel klein beetje over zijn handjes sproeien en na een tijdje geen panisch gegil meer als de sproeier aan ging.

Muis, wat leuk (nu nog wel) dat Ernie zo lekker in de rondte schopt. Wat was je vannacht weer wakker. Hoe houd je dat vol. Ik ben al brak als ik een nachtje niet zo lekker slaap.
drop : hopelijk is het maar een fase bij fleur, dat niet in bad willen, bij Xander is het nog altijd een ramp.

draakje : wat sneu dat noah middenoorontsteking heeft, ik moet zeggen sinds Xander zijn buisjes heeft, gaat het veel beter. Wel af en toe nog smurrie uit de oortjes, maar geen hoge koorts en gehuil meer.

Mich wat ben jij dapper zeg, zo hoogzwanger en nog op visite gaan.

muis : wat fijn dat je ernie al zo goed voelt schoppen, dat was het gene dat ik toch wel miste na mijn zwangerschap.

Xander ging zaterdag weer op de draaimolen, maar nu begon hij te huilen en wou ie dat papa hem eruit tilde. De vorige keren begon hij ook te huilen, maar wilde hij niet perse uit de molen.
Esan: ik spoel haar haren ook altijd uit met de douchekop en dan gaat ze ook helemaal over de rooie. Dus ik had al bedacht dat ik dat voorlopig maar even achterwege laat. Ik neem ze nu mar en tijdje mee onder de douche (dat is alleen niet zo handig als je het alleen moet doen.

Ik ga eens proberen om haar binnenkort in een leeg bad te zetten met de kraan een beetje open. Kijken of ze dat misschien minder eng vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven