Geld & Recht alle pijlers

Zijn hier arme mensen

11-06-2015 06:56 165 berichten
heb idee dat hier alleen mensen met geld komen. zijn hier mensen die op bijstandsniveau leven.
Alle reacties Link kopieren
Vast wel
.
Ongetwijfeld.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Natuurlijk. Dit forum is een afspiegeling van de maatschappij.
Iedereen schrijft hier de waarheid.
Natuurlijk wel, maar wat maakt dat uit? Rijk, arm, gemiddeld, iedereen is hier welkom toch?

Net als in het 'echte leven' zal je niet bij iedereen meteen op kunnen merken hoeveel geld ze te besteden hebben. En dat hoeft ook niet, vind ik.
Natuurlijk zijn die hier. Hoe kwam je tot deze vraag? Kan je op een forum dan laten blijken dat je wel of geen geld hebt (zonder er nadrukkelijk over te schrijven)

Hoe is het met je zwerveruitkering?
Natuurlijk zijn die mensen hier ook, al zal niet iedereen het zeggen.

Net als mensen met veel geld, die zullen het ook niet allemaal vertellen.

Een beetje zoals in het dagelijks leven dus.
Het zou kunnen dat mensen die in exhte armoede leven wat minder tijd, energie en geld hebben voor een internetabonnement, een computer, en een forum. Tenminste, dat zou ik me kunnen voorstellen.
Dit is een ja/nee vraag.

Waarom precies deze vraag?
Natuurlijk zijn deze mensen hier ook. Ik zie vaak berichten van mensen die niet weten hoe ze rond moeten komen met hun geld en om tips vragen. Of om spullen.

Waarom vraag je het je af?
Raar topic
Het ligt er maar aan wat je bijstandsniveau noemt.

Ik heb een tante met bijstand, die kan, als ze goed oplet, 50 euro per maand sparen en heeft daarnaast voor de wekelijkse boodschappen 50-60 euro.

Wij hebben een modaal inkomen. Als ik goed oplet, kan ik 50 euro per maand sparen en kan daarnaast 40-50 euro uitgeven aan de wekelijkse boodschappen. Maar we betalen wel ons huis af, dat is natuurlijk ook een vorm van sparen. Bovendien hebben wij een auto, dat kan tante dan weer niet, of ze zou het sparen en het eten achterwege moeten laten.
Meestal noem je bijstandsniveau als je inkomen op bijstandsniveau zit
Tsja, wat is armoede.

Ik ken mensen met dik modaal, die niet rond kunnen komen en zichzelf arm vinden.

Aan de andere kant help ik mijn tante met alleen AOW met de belastingaangifte en toeslagen, echt minimum dus. Maar bij haar moet ik juist opletten dat ze van dat minimum niet teveel spaart. Ze dreigt namelijk weer eens haar huurtoeslag te verliezen. Waarschijnlijk gaan we dit jaar haar flat laten opknappen en nieuwe meubels kopen.
...
Nee natuurlijk niet, die kunnen het viva-forum-lidmaatschap niet betalen.
Nee alleen de rijke mensen zitten op de viva!
Je leest hier vaak genoeg dat er om advies wordt gevraagd hoe rond te komen en er is hier zelfs een vrekkentopic dus ja.
quote:JollyJ schreef op 11 juni 2015 @ 08:03:

Meestal noem je bijstandsniveau als je inkomen op bijstandsniveau zitBeetje vergezocht hoor. Tsss.
Zeg zwerveruitkering, de algemene strekking van jouw topics is toch dat iedereen het goed heeft, behalve jij, iedereen heeft het leuk, behalve jij, jij wordt tekort gedaan, jij bent zielig, jij hebt het het zwaarst.

Dus dit sluit daar wel mooi bij aan, dat je denkt dat iedereen hier geld heeft.
Ja, ik, en ben vast niet de enige.

Ik zie mezelf trouwens totaal niet als arm.

Maar ik heb maar 1 kind en dat maakt het een stuk gemakkelijker!

Laatst gesprek met zoon van 10 hierover.

Hij keek mij echt aan van doe niet zo raar om aan mij te vragen of ik mijzelf als arm zie...

Ik heb toch alles mama.

Is dus ook een kwestie van hoe je het ervaart.

Voor Nederlandse begrippen val ik onder arm.

Mondiaal onder de paar % die rijk is...
Er zijn hier alleen maar nette mensen
quote:benmamma schreef op 11 juni 2015 @ 08:54:

Ja, ik, en ben vast niet de enige.

Ik zie mezelf trouwens totaal niet als arm.

Maar ik heb maar 1 kind en dat maakt het een stuk gemakkelijker!

Laatst gesprek met zoon van 10 hierover.

Hij keek mij echt aan van doe niet zo raar om aan mij te vragen of ik mijzelf als arm zie...

Ik heb toch alles mama.

Is dus ook een kwestie van hoe je het ervaart.

Voor Nederlandse begrippen val ik onder arm.

Mondiaal onder de paar % die rijk is...Wat ongelofelijk lief van je zoon om dat te zeggen!!
Er zullen er vast wel zijn,

Als ik in de bijstand/uitkerings situatie zou zitten zou ik zeker niet op een forum zitten,

en 24/7 bezig zijn met mezelf hier uit te krijgen?

Voor de rest moeten mijn vrouw en ik hard genoeg werken om alle rond te krijgen.

(om onderandere ook de uitkeringen/politie/politiek e.d. te betalen)

maar he we redden het vermkaken ons zijn beide gezond, dus nee ik voel me heel rijk (niet kwa geld maar wel in ons leven) en dat is veel belangrijker
Ik heb twee jaar onder bijstandsniveau geleefd, maar arm voelde ik mezelf niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven