Uitgerekend eind augustus 2015 !!

21-12-2014 22:10 1195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera: zwanger! En uitgerekend eind augustus 2015!

Schrijf hier mee over alles wat je bezig houdt. Helaas sluiten we in verband met de overzichtelijkheid de tabel, neemt niet weg dat iedereen welkom is om mee te lezen en te schrijven.

NaamLeeftijd#kindjeuitgerekendbijzonderhedenBlonde83311e kindje27 augustus Jongen kartonnendoos281e kindje28 augustus meisjeRose2010281e kindje27 augustus verrassingLiefhebber1977371e kindje28 augustus verrassing82roosje323e kindje14 augustus pudding123241e kindje30 augustus Jongen Teacup351e kindje19 augustus Jongen voorem_301e kindjeuitgerekend Jongenjolyne10261e kindje29 augustus Merel1981332e kindje29 augustus meisjeMel.nl281e kindje26 augustus Meisje MamavanDenM363e kindje21 augustus meisjeWaterspin302e kindje22 augustus Meisje Mmaas 27 1e kindje 10 augustus Verrassing Mtiks251e kindje24 augustus meisje
@mmamma, je hebt aardig bij gelezen!! Als je het leuk vind, hebben we ook een facebook groepje waar de meeste van ons ook te vinden zijn. Het groepje heet viva 2015. Maar je kunt ook een vriendschapsverzoek naar mij zenden en dan voeg ik je toe in de groep.

@asterix, misschien een domme opmerking van mij. Hoe willen ze dat gaan doen met die antibiotica??? Das toch niet in te calculeren??

Ik denk dat je je over je kindje geen zorgen hoeft te maken. Waarschijnlijk was het de keren dat het fout is gegaan niet bekend dat de moeder het had. Bij jou is het bekend, dus dan houden ze je kindje goed in de gaten.
If you can dream it, you can do it.
Mel, van zodra de weeën in gang komen, krijg je antibiotica en dan elk blok van vier uur nogmaals. Enkel als je een heel snelle bevalling hebt en dus vanaf de weeën tot de geboorte maar 2 uurtjes hebt ofzo (moet overigens wel zalig zijn haha!), dan kan het zijn dat de antibiotica nog niet genoeg gecirculeerd is. Dus dan zullen ze het proberen afremmen en vertragen.

Je stelt me overigens wel heel erg gerust door wat je schrijft. Zo had ik het nog niet bekeken dat niet iedereen het weet. Bedankt!
Asterix, vandaar ook mijn vraag, mijn moeder had namelijk bij mij 2 uurtjes weeen en ik was er en bij mijn broertje nog minder.

En fijn dat je zo een beetje gerustgesteld bent
Haha, ja ik vond het leuk om even in te lezen en om te reageren!

Deze week zijn we druk bezig met het afronden van de babykamer. Nu nog de puntjes op de i. Hoe ver zijn jullie hiermee? En inmiddels hebben we bijna alles van de uitzetlijst aangeschaft, althans de dingen die wij nodig vinden en daarbij twijfelgevalletjes. Soms vraag ik me af wat we uiteindelijk echt gaan gebruiken en vooral ook hoeveel we gaan gebruiken van iets. Herkenbaar?

Laatst hebben we de intake voor kraamzorg gehad. Ik heb daar nog totaal geen gevoel bij. Ik kan me er geen goed beeld van vormen hoe dat gaat.

Gisteren is er een lactatiekundige bij ons thuis geweest. Ik heb nooit de innerlijke behoefte gevoeld om borstvoeding te geven, in tegendeel, maar ik wil het wel proberen. Het was een leuk en interessant gesprek. Zijn jullie er al uit of jullie borst- of flesvoeding willen geven?

Morgen naar de verloskundige o.a. het beval-/geboorteplan bespreken. Ik ben benieuwd! Gaan jullie ook een beval-/geboorteplan maken?

En maandag deel 2 van de 3D/4D echo! De vorige keer lag ons zoontje achter de navelstreng met zijn gezichtje, dus we konden het gezichtje niet van de voorkant zien. Zodoende bood de echoscopiste aan dat we nog een keertje gratis zouden mogen terugkomen. Super leuk!

En dan is het cirkeltje weer even rond…

@Pijnbestrijding: in principe ga ik voor een natuurlijke bevalling met natuurlijke pijnbestrijding; een HypnoBirthing en badbevalling. Als medicinale pijnbestrijding nodig is dan wil ik meteen stevig inzetten met een ruggenprik. Bij ons in het ziekenhuis kan die 24/7 gegeven worden.

@Asterix: ik snap dat je geschrokken bent van de streptokokken! Je denkt er toch aan of je nu wilt of niet, maar zoals je zegt is er nu niets meer aan te veranderen, en de opmerking van Mel vind ik wel scherp en geruststellend inderdaad!

@Facebook: bedankt voor het aanbod! Ik heb geen Facebook, maar ik denk erover na. Hier wordt er toch nog wel geschreven zo te zien? Of is alles verplaatst naar Facebook?
@mmamma,

Wat fijn dat je baby kamer bijna af is, die van ons is ook helemaal klaar en dat geeft toch een gerust gevoel (vind ik zelf). Ik moet nog wel wat dingetjes van de uitzetlijst halen, maar ik neem iedere keer gewoon wat mee. Ik ben het met je eens dat sommige dingen wat onnodig lijken, die haal ik gewoon niet. Mocht het uiteindelijk wel nodig zijn, is het zo in huis gehaald.

Ik wil borstvoeding geven, maar puur omdat het voordelen heeft voor je eigen lichaam en voor de kleine. Mocht het moeilijk gaan of pijnlijk zijn of whatever dan stop ik. Ik ga er geen punt van maken.

Maar dat is ook omdat mijn opleiding in september weer verder gaat en ik op school moet gaan kolven. Dus het gaat voor mij vooral rompslomp meebrengen.

Een beval/geboorteplan, dat maken ze toch bij alle verloskundigen?

Pijnbestrijding, ik weet het niet. Ik heb niet de drang om het op eigen oerkrachten te doen of iets. Als het te erg wordt, ben ik helemaal voor pijnbestrijding. Waarom extreme pijn lijden, als het minder erg kan?

Facebook, er wordt inderdaad hier ook gewoon doorgeschreven door de meeste. Ik gebruik facebook vooral voor foto's. Er staan wat buikfoto's, babykamers, echo's en grappige plaatjes op. Maar ook gewoon hoe het met iedereen gaat (die daarop zitten dan) het is een soort van aanvulling op het forum.

Voor iedereen die dit leest!!!!

Wij hebben die stopcontact dingetjes gehaald zodat er geen vingers in kunnen. We hebben ze van de prenatal. Die raad ik echt iedereen af!!! 1 keer een stekker erin en de helft bleef al open staan.

Ik ga nu die van de hema halen, kijken of die beter zijn.
Mel, die van de Hema zijn top! Blijven lekker zitten en hebben ook een fijn prijsje! Wij hebben ze ook!

Even een kleine update mbt de suiker;

T is inderdaad zwangerschapsdiabetes. Mijn waardes blijven hoog (ook met het dieet!!). Ik heb vanmiddag contact met de diabetesverpleegkundige en dan zal ik heel waarschijnlijk te horen krijgen dat ik insuline moet gaan spuiten... Wat zal betekenen dat ik iig voor de komende tijd een, zoals ze het zelf al noemden, intensief ziekenhuistraject in zal moeten.. Ben heel benieuwd! Vind t spannend en een beetje eng... Én heb vooral het idee dat m'n lichaam aan het falen is... Maar goed, t gaat allemaal vast goedkomen!
Vandaag is de mooiste dag.
Asterix, wat balen zeg! Ik had er idd al een keer over gelezen! Hopen dat het met de bevalling en de antibiotica goed gaat! Ga voor je duimen!

Mmama; WoW! Een het hele topic doorlezen... Respect hoor! 😃 welkom! Leuk dat je er bij bent!
Goeiemorgen,

Sinds mijn positieve test lees ik regelmatig mee in dit topic. Ik ben niet zo'n trouwe schrijver, dus het schiet niet op om me daar nog voor te melden.

Wilde even zeggen dat het zo fijn is om herkenning te vinden in de onderwerpen en keuzes die nu spelen! Ben aangesloten bij een groep in het kader van Centering Pregnancy, maar dit leest toch persoonlijker en minder omwonden, om het zo maar te zeggen.

Leuk!

Veel succes allemaal de komende weken!
@mmamma welkom! leuk dat je het topic her gelezen. De cursus is heel interessant. Zaterdag hebben we de laatste les. En dan in oktober nog een terugkom dag zodat we elkaar met de kindjes zien.

de babykamer is hier helemaal af. we hebben de beknopte lijst van de kraamzorg genomen en daar wat extra dingen bij genomen (daar staat b.v. geen autostoeltje op) op die manier hebben we alleen dingen in huis gehaald die we echt nodig gaan hebben. Alleen met de kruiken ben ik wat minder blij, maar die hebben we uiteindelijk kunnen lenen dus dat scheelt ;)

Ik ga zeker proberen borstvoeding te geven. Dit is iets wat ik al heel lang weet en wat ik vooral doe omdat voor mijn gevoel ons lichaam zorgt voor de beste voeding voor ons kindje. Mocht het niet lukken dan zal ik natuurlijk over moeten gaan op flesvoeding.

@asterix22 wat vervelend dat je streptokokken hebt. Ik denk wel dat Mel hierin gelijk heeft en dat het vooral gevaarlijk is als ze niet weten dat je dit hebt.

De tijd vliegt inderdaad. Na vandaag nog 4 weken werken dan ga ik met verlof. Daar kijk ik wel steeds meer naar uit.

@mel wat fijn dat je dit vertelt. Ik denk dat wij de beschermende kapjes bij de praxis gaan kopen. Daar heb ik veel goede verhalen over gehoord. Kun je de kapjes nog terug brengen? zou ik wel proberen als ik jou was.

@pijnbestrijding ik ga een mamatens kopen. Deze wordt vergoed door de verzekering en is een pijnbestrijdingsmiddel die werkt met elektroden. De vader van mijn beste vriendin gebruikte zoiets als hij heel erg last had van zijn rug (hij had ms) en gaf toen altijd aan dat dit echt voor verlichting zorgde. In het geboorte plan heeft de vk gezet dat ik geen pijnbestrijding met naalden wil. Ze merkte afgelopen keer dat ik meer moeite met naalden heb dan ze in eerste instantie dachten. Bij een keizersnede neem ik wel de ruggenprik omdat ik het moment dat we voor het eerst met z'n drieën zijn niet wil missen.

@kartonnendoos wat vervelend dat de suiker niet onder controle te houden is met een dieet. Maar dit is geen falen van jou kant! houdt jezelf hiervoor niet verantwoordelijk, want je kan er niks aan doen.

@dmml dankjewel voor de succes wensen. Jij ook succes de komende tijd.

Ik heb dinsdag een echo gehad omdat de placenta misschien voor de uitlag lag. Dit was niet het geval, maar een mooie foto van het gezichtje is niet gelukt. We hebben een profielfoto daarna stopte het kindje zijn/haar gezicht in de moederkoek en was er niet echt meer iets te zien. Toen de vk bleef proberen gingen ook zijn/haar handen en voeten voor het gezicht. Volgens mijn vriendin die er ook bij was leek het kindje nu al op papa en mama want die zijn volgens haar ook lekker eigenwijs
@mmaas: hier ook waarschijnlijk/mogelijk placenta nog steeds 'voor de uitgang'. Ik zit daar heel erg mee, heb ik al eens eerder gezegd geloof ik. Bij alle eerdere echo's, incl de 20-weken echo, lag de placenta echt verkeerd. Risico op bloedingen is erg groot, het is gevaarlijk om dan natuurlijk te bevallen. En dan zit er dus niets anders op dan een geplande keizersnee. Die doen ze dan bij ca. 38 weken. Daar zit mijn punt: ik maak dan dus het laatste stukje van 40 weken zwangerschap voor mijn gevoel niet mee. Geen weeën, niet weten wat voor pijn dat is, niet mijn lijf dat aan de gang moet om mijn kind eruit te krijgen. Maar heel 'klinisch' een snee in je buik en hup: baby. Ik heb dan geen regie over de situatie en daar baal ik van. Op 29 juni heb ik (pas) de liggingsecho. Dan weet ik t zeker: keizersnee of toch natuurlijk.
@liefhebber, wat een vervelend nieuws. Ben heel benieuwd naar de uitslag van je echo.

@mmaas, wat jammer van je echo! Wel grappig hoor eigenwijs, maar heel jammer dat je geen mooie foto hebt.

Wat die kapjes betreft, ik ben daar veel te laks voor. Volgens mij kostte ze 3 euro ofzo.

@dmml, gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geniet ervan.

@kartonnendoos, fijn dat de kapjes van de hema bevallen. Ga ik inderdaad die halen.

Wat kut dat je suiker niet met een dieet te regelen is. Echt balen.
Zojuist de doktersassistente gebeld om te vragen naar de bloedwaarden. De doktersassistente gaf aan dat ze wat afwijkende waardes zag en dat de huisarts daarom vandaag belt tijdens het telefonisch spreekuur. Eerlijk gezegd hoop ik maar dat ik een te laag ijzergehalte heb, maar de vingerprik deze week duidde daar niet op. Nu vrees ik een beetje dat het te maken heeft met de glucose.

@Mel: fijn dat jullie babykamer helemaal af is! Inderdaad een rustig gevoel!

Volgens mij is het ter sprake brengen van het beval-/geboorteplan behoorlijk ingeburgerd bij verloskundigen. Het is aan de ouder(s) om een plan te maken en niet iedereen kiest daarvoor.

Wat studeer je? En studeer je trouwens fulltime?

@Kartonnendoos: wat vervelend dat je zwangerschapsdiabetes hebt! Wat een toestand zo’n traject. Dat had je van tevoren wel anders bedacht lijkt me… Betekent het dat je nu een medische indicatie hebt?

Wat naar dat je het gevoel hebt dat je lichaam faalt! Een gevoel is een gevoel en dat kan niemand zomaar wegnemen. Alleen als je kijkt naar wat je lichaam wel allemaal doet… dat is echt topsport! En net als bij topsport hebben we niet alles in de hand en is een blessure snel ontstaan. Shit happens en dat is geen eigen keuze. Dat overkomt je. Sterkte in ieder geval!

@Dmml: jij ook een goede tijd gewenst!

@Mmaas: mooi dat de cursus zo goed bevalt! Leuk ook zo'n terugkombijeenkomst!

Dat klinkt goed zo’n beknopte uitzetlijst! Wat is er dan met de kruiken?

Ik ben erg benieuwd naar de mamatens! Ik heb er het nodige over gelezen, maar ik ken niemand die ‘m ook daadwerkelijk gebruikt heeft. Kan me voorstellen dat je er één huurt of koopt op basis van de ervaringen van de vader van je beste vriendin.

Haha ja, grappig hè hoe zo’n kleintje al totaal zijn/haar eigen gangetje gaat?! Ik blijf me daar echt over verwonderen!

@Liefhebber: ik ga voor je duimen wat betreft een goede liggingsecho! Mocht het toch een keizersnede worden dan zijn er misschien wel punten die jij belangrijk vindt en waardoor je mogelijk toch het gevoel hebt dat je (wat meer) controle hebt over de situatie. Op omgevingsfactoren (zoals wie, wat, waar, wanneer en hoe) kun je misschien best invloed hebben. Een reguliere keizersnede voelt misschien alweer anders aan dan een gentle sectio.
@mmamma, ik ben nu bezig met de SPH (sociaal pedagogisch hulpverlener).

Als de kleine er is, heb ik nog 2 jaar te gaan. Gelukkig geen voltijd maar deeltijd studie met voltijd kunnen wij de hypotheek niet ophoesten.
De uitslag van de huisarts heb ik gehad. Toch een ijzertekort; bloedarmoede. Nu moet ik de aankomende 6 weken aan de ijzertabletten en daarna zien we verder.

Vandaag bij de verloskundige geweest. Ons mannetje maakt het goed! Met de verloskundige gesproken over het geboorteplan. Over het algemeen zijn we het eens, bij sommige punten zijn we tot overeenstemming gekomen, alleen over de uitdrijving hebben we nog een verschil van mening. We maken het de verloskundige ook niet gemakkelijk, omdat ze actie gewend is en wij van haar vragen om niets te doen zolang de veiligheid en gezondheid van het kind en mij dat toelaat.

@Mel: we hebben hetzelfde vakgebied!
Nou ik ben van een koude kermis thuisgekomen. Had een afspraak met de diabetesverpleegkundige over m'n geprikte waardes. Al m'n waardes waren prachtig, ochtend soms paar tiende te hoog, maar ging vol vertrouwen de afspraak in...

Toch aan de insuline. 1x per dag, voor het slapen gaan. Als een van de andere waardes nou te hoog waren dan had ik er wat aan kunnen doen met eten oid, maar ik zit al heel netjes voor t slapen gaan dus daar kon ik niets aan doen. Dus een dieet zou niets uithalen in mijn geval. Heb dus geen "zwangerschapssuiker" , maar maak wel te weinig insuline aan 's nachts. Hoef dus niet zoals kartonnendoos een heftig ziekenhuistraject in, alleen waardes door te mailen.

Was best ff van slag. Had er niet op gerekend en zag t ook eigenlijk niet zitten. Verstandelijk weet je dat het beter is, maar gevoelsmatig voelt het als falen...

Nu na 1 dag ben ik aan t idee gewend en gaan we gewoon door. Het is niet t einde van de wereld, maar leuk is anders.
@mel.nl ik vind het vooral jammer dat we ons kindje niet zo goed hebben kunnen zien, maar de echo was verder goed en dat is het belangrijkste.

@mmamma ja ik ben benieuwd hoe dat de terugkomdag gaat zijn. Ik moet nog het langste van de groep en ik ben benieuwd wie de eerste is en hoe de meiden eruit zien zonder buik.

@blonde wat vervelend! Snap dat je die niet zag aankomen. Hoop voor je dat het bij een keer per dag een kleine dosis blijft.

Hier gaat alles goed, maar ik word gek van de maagzuur

De ene keer helpt vanille vla, de andere keer niet.

Gaviscon werkt in ieder geval niet en is nog vies ook.
Hier komt het einde van de verbouwing in zicht. Volgend weekend weer terug verhuizen en dan schoonmaken/opruimen/herinrichten en dan kunnen we eindelijk de babykamer gaan maken. Ik krijg er nu wel de zenuwen in. Ik heb zo zin om praktisch aan de slag te gaan voor de baby maar dat gaat nog niet.

De zwangerschap gaat nu wel eindelijk een beetje beter! Ik geniet volop van de schopjes en ben al 'ontspannen' voor de bevalling. Zie t helemaal zitten!
Hallo allemaal,

@mmamma, grappig dat we in dezelfde branche zitten. Ik ben op het forum ook al eens iemand tegen gekomen die bij hetzelfde bedrijf als ik werkt.

@blonde, echt balen hoor! Maar wat je al zegt, het is gelukkig niet het eind van de wereld. Maar ik begrijp het echt als je baalt.

@mmaas, dat is ook super jammer, iedereen wil graag een mooi plaatje uit de echo halen.

Maagzuur heb ik ook heel veel. Bij mij helpt een rennie altijd gelukkig wel.

@merel, wat fijn dat het eind van de verbouwing in zicht is. Kun je straks lekker aan de babykamer werken, zo leuk!!!
Hello ladies!

Dank jullie wel voor de lieve opmerkingen i.v.m. de 'placentalokalisatieecho' (galgje-woord, haha). @mmaas, bijzonder bedankt voor het meedenken over hoe ik dan evt. de situatie rond een keizersnede wat meer 'eigen' zou kunnen maken. Vanochtend stelde de verloskundige me nog gerust: ik heb na week 12 geen bloedingen o.i.d. meer gehad, dus kans is best groot dat ik toch natuurlijk kan bevallen... ik ben er pas gerust op als ik die echo heb gehad. Nog twee weken geduld.

Vanochtend dus bij de verloskundige geweest. Wel weer paar leuke dingen gehoord:

- Uitslag van de GTT was prima (dacht ik al, want ik ben niet gebeld): 5,1 vóór het suikerdrankje (nuchter) en 5,7 ruim 2 uur ná het suikerdrankje. Voor zover ik weet zijn dat gewoon normale uitslagen.

- Vandaag is ook HB geprikt (i.v.m. ijzertekort): uitslag 7,8 en dat is zelfs een tiende hoger dan bij het bloedprikken aan het begin van de zwangerschap. Dus geen tekort op dat vlak.

- Omvang buik is nu (gemeten van schaambeen tot bovenkant baarmoeder) ca. 30 cm. Is normaal bij ruim 29 weken begreep ik.

Bloeddruk was verder ok, hartslag baby ook, alles ok en prima, lekker zo doorgaan.

@merel1981: je bent vast blij dat het bijna klaar is, die verbouwing! Is het mooi geworden?

@mmaas: geregeld kleine beetjes eten begreep ik, tegen maagzuur en geen frisdrank met koolzuur, geen spicy eten etc... maar dat zijn de 'standaard-tips' die je vast zelf ook kent en al uitgeprobeerd hebt... wel vervelend!

@blonde83: jammer dat je toch insuline moet spuiten! Je zegt dat ze het geen zwangerschapsdiabetes, noemen. Mag je er dan wel of niet vanuit gaan dat je er na de bevalling weer vanaf bent? Of is het iets waar je nu ineens 'levenslang' aan vast zit? Het idee dat het tijdelijk is en met de zwangerschap samenhangt helpt mss. om er mee om te gaan, dat het nog maar voor een week of 10 tot 12 is... Kan me voorstellen dat het een heel ander verhaal is als het een langdurige situatie is. Mss. heb je altijd al 's nachts insuline tekort gehad, maar zijn ze er nu, i.h.k.v. de zwangerschapscontroles, pas achtergekomen?

@kartonnendoos: is voor jou al duidelijk hoe veel en wanneer je insuline moet spuiten? Hopelijk dus tijdelijk... en ben je er na de zwangerschap weer vanaf. Erg vervelend.
Liefhebber, ik kan me idd helemaal voorstellen dat je er pas vanuit gaat na de placentaliggingsecho!! Fijn dat de GTT goed is uitgevallen! Wat ontzettend veel dames die dat hier moeten hebben doen zeg!

Zouden ziekenhuizen er aan verdienen??

Ik heb gisteren contact gehad met de diabetesverpleegkundige en ze vond m'n waardes voor nu prima dus dat betekent geen insuline. Voorlopig iig. Moet wel curves blijven prikken en wanneer ik meerdere malen na de maaltijd weer op 7,5 zit dan moet ik bellen en dan wordt t wel insuline..

Ik merk wel dat t dieet me heel zwaar valt... T kost me veel energie... Eten, prikken, precies 1,5 uur later weer prikken, eten, weer op tijd prikken... T beheerst zo ongeveer alles op dit moment en dat vreet energie... Hoop dat ik er binnenkort aan gewend ben en dat t wat relexter wordt...

Ga zo de eerste was met witte babyspulletjes maar eens doen, dan kan ik langzaam de kasten gaan inruimen! 😃
Merel, fijn dat de verbouwing er bijna op zit!!! Eindelijk bezig met t kamertje! Leuk!
Zo stom!!! Ik kom er vanavond achter dat ik 5 juni naar de verloskundige had gemoeten. En ik kom er ook echt vanavond pas achter

Ik voel me echt super dom en vooral heel slecht.

Net een huilbui achter de rug, omdat ik nu al een slechte moeder ben. En daarna een opmerking van mijn vriend, zo boeiend zijn de afspraken toch nog niet
Oh mel dat zijn vast de hormonen, je zal niet de eerste zijn haha.

@kartonnendoos. Worden de teststrips vergoed? Ik vond ze zo duur. Bij mijn verzekering alleen als ik insuline spoot dus ik heb voor de vorm insuline gespoten. Uiteindelijk was dat maar een paar keer per week. Ik vond t eetritme wel fijn omdat het heel erg mijn eetbuien beheerste en daardoor stabiliseerde ik in mijn gewicht. Maar, als ik me goed herinner, was jij maar 2 kilo aangekomen....
@mel de vk zal dit vast wel eerder hebben meegemaakt 😉

@kartonnendoos snap dat het vervelend is als je je aan zo'n schema moet houden. Hoop dat het snel went.

@merel wat fijn dat de verbouwing er bijna opzit.

@liefhebber bedankt voor de tips, ik ken ze wel, maar ga ze wat beter proberen toe te passen. Vooral dat van de kleine beetjes eten moet ik wat beter proberen. Nadeel is als ik het eten wat meer verdeel ik minder eet. Vooral het avondeten hoef ik dan echt niet meer. Daar is mijn man niet zo blij mee.

Overigens word ik gek van de hoeveelheid wc bezoeken die ik heb op een dag. En gister moest ik niezen en toen plaste ik een beetje in mijn broek 😭

Wel bijzonder dat de kleine zo heerlijk beweegt. Het is nu ook duidelijk te zien vanaf de buitenkant. Dan 'golft' mijn buik heel erg 😍
Leuk he mmaas. Ik vind het ook geweldig om mijn buik te zien bewegen. En die wc bezoeken word ik ook een beetje gaar van. Elke keer denk ik dat ik heel nodig moet, en dan valt het best mee. Ach ja hoort erbij

Vandaag uitslag van de glucosetolerantietest gehad, en die was goed! Dus geen zwangerschapsdiabetes. (was ik ook al een beetje vanuit gegaan). Dus bij de volgende controle krijg ik weer een extra echo om te kijken of meneer qua lengte nog steeds 2 weken voor loopt

Fijn dat je nog geen insuline nodig bent kartonnendoos!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven