Gezondheid alle pijlers

Candida na antibiotica help?

11-06-2015 22:50 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Helaas heb ik een rits antibiotica moeten slikken en sinds de laatste kuur last van Candida.

Ik ga kapot van de jeuk na een dag kleren aan, slaap expres zonder ondergoed daarom, en ook andere klachten wat het erg vervelend maakt.

Nu vroeg ik me af, hebben jullie nog tips of trucks om hier zsm vanaf te zijn? Of iig minder last te hebben ?

Ik kan nl pas volgende week bij de huisarts terrecht.

Deze raadde overigens canesten 1 gyno aan, maar ik wil een recept.

Vertrouw dat middel niet ivm negatieve referenties online, plus vind het een duur grapje. (15,-)
Die eenmalige behandeling werkte bij mij wel fantastisch. Had ik niet verwacht want ik had al twee kuurtjes gehad orale tabletten van de huisarts. Ik zou het morgen dus toch maar halen, dan ben je waarschijnlijk zaterdag al van de jeuk af.
Ja hoor, wel eens gehad. Was zo weg met zo'n canesten-geval.
Hier heb ik een truck voor je.

Misschien dat katoenen ondergoed kan helpen?

Anders zou ik toch kijken of je eerder bij de huisarts terecht kan. Want jeuk is niet fijn.

Trouwens, hier wel een positieve ervaring met de tablet van canestan gyno. Binnen een paar dagen jeukvrij.
Hij kan toch gewoon een receptje schrijven zodat jij morgenochtend op weg naar je werk naar een apotheek kan evt een andere dan je vaste.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Receptje regelen via de assistente. Dan is het zo geregeld.
Dan haal je niet de merknaam, maar een tube miconazol nitraat.

Trouwens als de jeuk erg genoeg is, heb je die ¤15 er echt wel voor over
If you can dream it, you can do it.
Op recept is precies hetzelfde als wat je koopt. En leuk detail: dan is het vele malen duurder en betaal je het nog zelf ivm je eigen risico! Ik zou dus maar niet zo eigenwijs doen en het gewoon kopen..
Noem mij maar Nil!
Maar ook al krijg je een recept, dat maakt toch niet uit voor of je medicijn al dan niet vergoed wordt?

Ik moet voor sommige medicijnen op recept gewoon betalen hoor.
Geen 15 euro er voor over hebben? Dan valt het vast wel mee.
Het hoeft niet eens canesten te zijn, je kunt het zo halen en is precies hetzelfde als van de huisarts. Bij apotheek en drogist, bovendien heb ik toen even gebeld met de assistente en die raadde mij ook aan het zelf te kopen want op recept is duurder en precies hetzelfde.
Meestal weet zo'n huisarts wel wat hij zegt.
Gewoon morgen de huisarts bellen voor een recept. Dan kun je het einde van de dag ophalen bij de apotheek. Je zult niet de eerste zijn die het van een kuur krijgt (ik heb dat standaard na een kuur) en de huisarts zal dan ook niet moeilijk doen met uitschrijven van een recept. Wachten tot volgende week zou ik niet doen, het gaat alleen erger worden en dan jeukt het niet alleen maar gaat het zeer doen, bloeden en opzwellen.
Canesten is gewoon de merknaam van een antischimmelmiddel van dezelfde groep middelen (eindigen allemaal op -onazol, -azol etc) als die je huisarts voorschrijft, niks spookachtigs aan. Geen "recenties" van medicatie lezen joh, daar heb je echt niks aan.
Canesten gyno werkt prima.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik vond 15 euro ook best prijzig, maar ik had zoveel jeuk dat ik er geen moment over getwijfeld heb of ik het zou kopen. Bij mij duurde het daarna trouwens nog 3 of 4 dagen voordat het weg was (ik had zo'n pil die je in moet brengen), is dat normaal? Dat viel me echt tegen.
Je krijgt het sowieso niet vergoed door je verzekering en het is exact hetzelfde wat je bij de apotheek op recept krijgt.
quote:Krullevaer schreef op 11 juni 2015 @ 23:41:

Ik vond 15 euro ook best prijzig, maar ik had zoveel jeuk dat ik er geen moment over getwijfeld heb of ik het zou kopen. Bij mij duurde het daarna trouwens nog 3 of 4 dagen voordat het weg was (ik had zo'n pil die je in moet brengen), is dat normaal? Dat viel me echt tegen.Ja de klachten zijn niet gelijk weg, gemiddelde is 3 dagen bij ene iets sneller en bij een ander duurt het wat langer.
quote:Moiren_ schreef op 11 juni 2015 @ 23:44:

Je krijgt het sowieso niet vergoed door je verzekering en het is exact hetzelfde wat je bij de apotheek op recept krijgt.Ja dat dacht ik dus ook al.
Wat belachelijk dat je pas volgende wk terecht kan? Waarom dat? Bel je morgen toch even of ze iets voor kunnen schrijven anders zou ik dat andere toch echt halen
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Voor sommige mensen is 15 euro een hoop geld op bijvoorbeeld een weekbudget. Dat doet niks af of het wel of niet ernstig is. Beetje domme opmerking.

TO, als ik een anti-biotica kuur krijg neem ik daar standaard probiotica bij. AB dood ook de goede bacteriën, probiotica zorgt ervoor dat deze goede bacteriën weer worden aangevuld.
Bedankt voor alle reacties!

Winkelfanaat bedankt voor je inlevingsvermogen, jammer dat velen zo kortzichtig reageren.

Dat is inderdaad de reden dat ik het op recept wil.

Ik heb dat geld nu sowieso niet en heb überhaupt liever dat het van mijn eigen risico af gaat daarom.

Het jeukt en brand als de ziekte, maar mijn huisarts kan altijd pas de week er op afspraken inplannen en nooit dezelfde of de volgende dag. Heel vervelend.

Ik ga morgen een poging wagen een recept via de assistente los te peuteren en hopen dat het vergoed wordt zoals ik las.
quote:atorka schreef op 12 juni 2015 @ 00:04:

Winkelfanaat bedankt voor je inlevingsvermogen, jammer dat velen zo kortzichtig reageren.

Ik heb dat geld nu sowieso niet en heb überhaupt liever dat het van mijn eigen risico af gaat daarom.

Het jeukt en brand als de ziekte, maar mijn huisarts kan altijd pas de week er op afspraken inplannen en nooit dezelfde of de volgende dag. Heel vervelend.

Ik ga morgen een poging wagen een recept via de assistente los te peuteren en hopen dat het vergoed wordt zoals ik las.Kortzichtig? Volgens mij begrijp je zelf niet helemaal hoe het zit. Het valt niet binnen je eigen risico, het wordt gewoon niet vergoed. Recept of niet.
quote:atorka schreef op 12 juni 2015 @ 00:04:

Ik ga morgen een poging wagen een recept via de assistente los te peuteren en hopen dat het vergoed wordt zoals ik las.

Gewoon de assistente uitleggen dat je die kuren hebt gehad en nu alles jeukt, brand, misschien extra of korrelige afscheiding hebt? En dan verwacht ik niet dat ze moeilijk doen.

Bij mijn apotheek kun je een rekening meekrijgen (ik vergeet mijn portemonnee nog weleens). Maar volgens mij hoef je het niet zelf te betalen, maar dat weet ik niet zeker. Als je het bedrag dan niet ineens kunt voldoen kun je meestal wel een afspraak maken voor bijvoorbeeld in 2 of 3 keer betalen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor je eigen risico, je kunt vaak een afspraak maken met de zorgverzekering dat het in een x aantal keer kan.
Als je het moet afhalen dan moet je alsnog voor het spul betalen, meteen bij het afhalen. Helemaal niks eigen risico. Tenminste zo gaat dat hier.

En hoezo kortzichtig? De antwoorden zinnen je niet en daarom zijn we maar kortzichtig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven