Calais naar engeland

12-06-2015 21:21 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar gaat onze reis naar Engeland en steken we met de trein over via Calais.

Nu zag ik deze week een item op tv waarin ze de schrijnende taferelen lieten zien die zich voordoen in Calais mbt de vluchtelingen. Ze doen alles om aan boord te komen van vrachtwagens en dit gaat gepaard met de harde hand.

Wie is er pas geweest en wat krijg je hiervan mee??

Als je als passagiersauto de trein/tunnel op gaat.

Of worden ook normale auto's besprongen.

Ik weet niet goed wat te verwachten..(zeer trieste situatie waarin deze mensen verkeren, maar tot hoever gaat deze agressie..)
Ik maakte die reis pas nog, echt niks gemerkt!
Je bedoelt schrijnende taferelen denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Al zal er vast ook veel gehuild worden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik doe die reis regelmatig. De vluchtelingen zitten in provesorische tentenkampjes, in de bosjes, ver weg van de weg (en politie). Ze komen vooral bij de vrachtwagen-plekken, maar als particulier kom je daar niet. Je ziet er niks van en je hoeft ook niet bang te zijn dat je plotseling 3 asielzoekers in je kofferbak hebt zitten.
dubbel
quote:Nouschi schreef op 12 juni 2015 @ 21:50:

Je bedoelt schrijnende taferelen denk ik.Juist :-) zag er al zo gek uit
Duizenden gezien. In de berm, op richels, op muurtjes. Ze hingen overal rond zeg maar. Niet dat ik gezien heb dat ze personenauto's lastig vielen maar het ziet er niet fijn uit.
quote:flatscreen schreef op 12 juni 2015 @ 22:11:

[...]

Juist :-) zag er al zo gek uit Nogal ja
quote:hoelahoepla schreef op 12 juni 2015 @ 22:02:

Ik doe die reis regelmatig. De vluchtelingen zitten in provesorische tentenkampjes, in de bosjes, ver weg van de weg (en politie). Ze komen vooral bij de vrachtwagen-plekken, maar als particulier kom je daar niet. Je ziet er niks van en je hoeft ook niet bang te zijn dat je plotseling 3 asielzoekers in je kofferbak hebt zitten.

Ik zag het al helemaal voor mij, bloedheet en moeten wachten bijv, en dan geen deur open kunnen doen...nu ben ik zowiezo al van de deuren op slot, maar toch..

Zag er zo heftig uit. Er moet toch echt iets mee gaan gebeuren. Ook Rome en Milaan etc worden overspoeld. De tyfus is er uitgebroken en wie weet wat nog meer.
quote:flatscreen schreef op 12 juni 2015 @ 22:15:

[...]

Ik zag het al helemaal voor mij, bloedheet en moeten wachten bijv, en dan geen deur open kunnen doen...nu ben ik zowiezo al van de deuren op slot, maar toch..

Zag er zo heftig uit. Er moet toch echt iets mee gaan gebeuren. Ook Rome en Milaan etc worden overspoeld. De tyfus is er uitgebroken en wie weet wat nog meer.Bij de trein heb je nog een soort "winkelcentrumpje" (nouja, vreetschuur met een WHS). Daar kan je gerust je auto parkeren en even uitstappen en binnen wachten tot jullie trein wordt opgeroepen. Daarna sta je gewoon 'in de file'. Alles loopt redelijk snel door, dus je hoeft nooit echt heel lang te wachten. (Tenzij er treinen uitvallen)
quote:hgjb266 schreef op 12 juni 2015 @ 22:12:

Duizenden gezien. In de berm, op richels, op muurtjes. Ze hingen overal rond zeg maar. Niet dat ik gezien heb dat ze personenauto's lastig vielen maar het ziet er niet fijn uit.

Ik heb ze nog nooit gezien. Je komt toch niet in de stad? Regelrecht van snelweg naar terminal.

Het is wel weer een tijdje geleden dat ik daar geweest ben, maar toen speelde het probleem ook.
Ik zeg toch niet dat het in de stad is Kadanz. Ik ben er pas nog geweest en er zaten er echt honderden en honderden vanaf de boot de weg vervolgen, als je weg rijdt zeg maar o.a. in de bermen. Wat Hoelahoepla zegt.
Ze gaat met de Eurotunnel, daar rij je vanaf de autoweg gewoon de terminal in, dwz, eerst je kaartje kopen, dan door de douane, dan heb je gelegenheid even je auto te parkeren en naar de winkeltjes te gaan, of om te gaan plassen

Dan rij je als je nummer omgeroepen wordt naar de trein zelf, en rij je de trein op.

Aan de overkant rij je er weer af en ben je snel weer de weg op.

Tip: aan de overkant zijn geen winkeltjes, alleen een benzinestation. Dus plassen van te voren of in de trein

Daar heb ik ze nooit gezien.

Maar bij de ferry wel. Als je met een caravan komt en je hebt overnacht op het parkeerterrein bij de vrachtwagens ( mag gewoon ) dan hebben ze al je kenteken en dan wordt je dus eruit gepikt bij de douane, kijken ze in je caravan, ook onder de bank ed of er niet iemand stiekem aan boord is gekomen.

Maar nu dat het zo erg is zullen ze wel strenger controleren bij de ferry.
Nou wij gaan minimaal twee keer per jaar met de Ferry en heb maar een enkeling gezien hoor .
quote:hgjb266 schreef op 13 juni 2015 @ 00:25:

Ik zeg toch niet dat het in de stad is Kadanz. Ik ben er pas nog geweest en er zaten er echt honderden en honderden vanaf de boot de weg vervolgen, als je weg rijdt zeg maar o.a. in de bermen. Wat Hoelahoepla zegt.

hoelahoepla zegt toch juist dat je ze niet ziet? ('ver weg in de bosjes')

Maar goed, als je zegt zegt dat je ze bij de boot al ziet (??) dan geloof ik je wel, alleen ik heb dat nog nooit gezien. Grappig dat de één ze wel ziet en de ander niet!
gewoon doen wat iedereen doet: ogen sluiten. Dan bestaat het niet meer.
quote:kadanz schreef op 13 juni 2015 @ 08:44:

[...]

hoelahoepla zegt toch juist dat je ze niet ziet? ('ver weg in de bosjes')

Maar goed, als je zegt zegt dat je ze bij de boot al ziet (??) dan geloof ik je wel, alleen ik heb dat nog nooit gezien. Grappig dat de één ze wel ziet en de ander niet!De weg naar de ferry is anders. Daar heb ik wel eens een enkeling zien lopen (op weg van/naar ergens heen), maar dat is het ook. Dit probleem speelt al jaren, soms erger, dan weer iets minder erg. Ik maak de overtocht daar al 30 jaar, en in al die jaren bij elkaar opgeteld heb ik er nog nooit "honderden en honderden" gezien. Bij de vrachtwagen plekken is het absoluut erger, dus als TO daar tussen komt te staan met camper/busje/caravan, dan zeker iets beter opletter.
Wij zijn de afgelopen 2 jaar verschillende keren van en naar Engeland geweest met P&O en vanaf de boot, dus vanaf het terrein van o.a. P&O, dus als je wegrijdt daar liepen honderden illegalen, ze zaten aan de kant van de weg, op heuvels, niet een enkele maar vele honderden. Dus vanaf enkele kilometers vanaf het terrein van de boot. Niet 1 keer maar dat is elke keer zo. Ik overdrijf niet.
Ik ben echt verbaasd. Ik heb dat echt oprecht nog nooit gezien en ik kom er toch 5x per jaar. Ga me echt afvragen of ik nu zo blind ben voor dit soort dingen...
Weet dat niet Hoeplahoepla, maar mijn vriendin ging paar weken geleden met de bus naar Londen, verzorgde reis, en die werden kilometers van te voren al gewaarschuwd door de reisleidster voor het uitzicht, wat toch best heftig kan zijn, al die Afrikanen die daar langs de weg lopen en zitten. Voornamelijk jonge mannen.
quote:hgjb266 schreef op 13 juni 2015 @ 12:20:

Weet dat niet Hoeplahoepla, maar mijn vriendin ging paar weken geleden met de bus naar Londen, verzorgde reis, en die werden kilometers van te voren al gewaarschuwd door de reisleidster voor het uitzicht, wat toch best heftig kan zijn, al die Afrikanen die daar langs de weg lopen en zitten. Voornamelijk jonge mannen.De bussen staan bij de vrachwagens, en daar is het inderdaad erger. Bij de personenauto's heb ik nooit wat gezien / meegemaakt.
Wij zijn er vorig jaar geweest en ik heb idd diverse groepen vluchtelingen zien rondhangen. Onderweg van onze overnachtingscamping naast Calais naar de haven kwamen we langs een soort bushalte-achtig iets, waar er tientallen naast elkaar lagen te slapen onder een overkapping. En bij de havens zelf zwieren diverse groepjes rond.

Om eerlijk te zijn hebben wij de auto en caravan goed op slot gehouden. Ook bij het wachten voor de haven zijn we gewoon in de auto blijven zitten. Er werd ook gevraagd of we onze auto of caravan uit het oog verloren waren in de omgeving van Calais en er werd in de caravan gekeken of er vluchtelingen in zaten.

Ik vond het heel triest om te zien, ook wel een beetje eng, want wij kwamen daar natuurlijk als een stelletje toeristen met sleurhut en auto langsrijden en ik kan me voorstellen dat dat voor hun heel frustrerend is om te zien. Maar we zijn verder niet benaderd of zo.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven